معرفی 11 مدل از بهترین انواع کفپوش سرویس بهداشتی

بازسازی و دکوراسیونتعمیرات ساختمانساختمانکاشی کاری و سرامیککفپوش

یکی از بخش‌های مهم ساختمان سرویس بهداشتی است که به‌دلیل وجود رطوبت در این قسمت، انتخاب و نصب کفپوش مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. امروزه انواع کفپوش سرویس بهداشتی با متریال‌های مختلف موجود است که بنابه سلیقه و متناسب با بودجه خود می‌توانید تهیه و نصب کنید.

انتخاب شما هر نوع کفپوشی که باشد، روش حفظ و نگهداری خاص خود را دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از آنکه کفپوش سرویس بهداشتی را انتخاب کنید از ویژگی‌های آن مطلع شوید.

با مطالعه این مطلب با انواع کفپوش سرویس بهداشتی مدرن و کاربردی َآشنا می‌شوید و بدون شک می‌توانید مناسب‌ترین کفپوش سرویس بهداشتی را انتخاب نمایید.

چنانچه در زمینه بازسازی خانه و همچنین قیمت کاشی‌کاری وسرامیک کاری نیاز به مشاوره و خدمات دارید، می‌توانید از طریق ثبت درخواست خود در بخش‌های مربوطه از متخصصان و کارشناسان آچاره مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • کفپوش‌های پی‌وی‌سی که با نام کفپوش‌های وینیل هم شناخته می‌شوند، هرگز پوسیده و متورم نمی‌شوند. اگر به‌دنبال کفپوشی هستید که عمر بالایی داشته باشد، پی‌وی‌سی‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها است.
  • کفپوش لینولئومی ضدخش، ضدحرارت و آتش، و همچنین ضدآب و ضدقارچ است. اگر انتخاب شما کفپوش لینولئومی است می‌توانید آنها را به‌صورت تایل و کاشی یا ورقه‌ای و تخته‌ای تهیه کنید.
  •  انواع کفپوش سرویس بهداشتی که از جنس چوب پنبه باشند، از سطحی زیبا برخوردارند. ضمن اینکه به‌راحتی می‌توان روی این مدل کفپوش‌ها راه رفت و حرکت کرد. برای حفظ ویژگی ضدآب بودن کفپوش چوب پنبه، لازم به یادآوری است که باید هر 5 سال یکبار، آب‌بندی شوند.

انواع کفپوش سرویس بهداشتی

تنوع زیاد محصولات که هریک دارای قابلیت‌های مختلف هستند انتخاب را تا حدودی دشوار می‌کند؛ اما در نظر داشته باشید که بهترین کفپوش برای سرویس بهداشتی منزل یا محل کار شما، کفپوشی است که متناسب با شرایط محیطی و بودجه شما باشد.

در ادامه با انواع کفپوش سرویس بهداشتی و ویژگی‌هایشان آشنا می‌شویم؛

1. کفپوش چوبی

یکی از بهترین کفپوش‌ها برای سرویس بهداشتی، چوب طبیعی است. از آنجایی که چوب خاصیت جذب آب بالایی دارد، خیلی سریع می‌تواند آب و رطوبت محیط را به خود بگیرد.

البته باید دقت داشته باشیم که این خاصیت باعث می‌شود به مرور زمان چوب کفپوش شما پوسیده هم شود. در هنگام تهیه چنین کفپوش‌هایی به هزینه تعمیر یا تعویض آنها نیز توجه داشته باشید.

نکته مهم دیگر در رابطه با کفپوش‌های چوبی، عایق بودن مناسب کف سرویس است. برای جلوگیری از انتقال آب به لایه‌های زیرین و طبقه‌های پایین‌تر، عایق‌بندی سرویس بهداشتی اهمیت بالایی دارد.

انواع کفپوش سرویس بهداشتی چوب

2. کفپوش سنگریزه‌ای

یکی از مدل‌های بسیار خاص انواع کفپوش سرویس بهداشتی که می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند، کفپوش‌های سنگریزه‌ای هستند. این کفپوش‌ها نیز مانند کفپوش‌های چوبی، مناسب افرادی است که خواستار فضایی آرام هستند.

از دیگر مزیت‌های این کفپوش می‌توان به ضدلغزش بودن آن و حس خوب قدم گذاشتن روی آنها اشاره کرد. از لحاظ ظاهری نیز کفپوش‌های سنگریزه‌ای در انواعی از طرح‌‌ها و مدل‌ها دیده می‌شود که می‌توانید مطابق با سایر المان‌های سرویس بهداشتی خود آنها را انتخاب کنید.

انواع کفپوش سرویس بهداشتی سنگریزه ای

3. کفپوش پی‌وی‌سی

پی‌وی‌سی در واقع همان کفپوش‌های پلاستیکی است. این محصولات از مواد مصنوعی ساخته شده‌اند و می‌توانند یکی از گزینه‌ها مناسب از میان انواع کفپوش سرویس بهداشتی باشند.

کفپوش‌های پی‌وی‌سی که با نام کفپوش‌های وینیل هم شناخته می‌شوند، هرگز پوسیده و متورم نمی‌شوند. اگر به‌دنبال کفپوشی هستید که عمر بالایی داشته باشد، پی‌وی‌سی‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها است.

این کفپوش‌ها، تنوع رنگ بالایی دارند و در تماس با آب رنگ آنها تغییر نمی‌کند. ضمن اینکه کفپوش‌های پی‌وی‌سی، آنتی باکریال هستند و میکروب‌ها را در خود نگه نمی‌دارند.

انواع کفپوش سرویس بهداشتی پی وی سی

4. کفپوش‌های سنگی

برای ساختمان‌سازی، سنگ‌ مقاوم‌ترین متریالی است که می‌توانید در مکان‌های مختلف از آنها استفاده کنید. سنگ‌ها از طبیعت استخراج می‌شوند و می‌توانند مصارف مختلفی داشته باشند.

به‌عنوان مثال سنگ گرانیت مقاومت زیادی در برار حرارت یا رطوبت دارد. در سنگ گرانیت، ضریب نفوذ آب تقریبا صفر است.

اما با توجه به اینکه سنگ، ارزش زیادی دارد و قیمت آن بالا است، معمولا برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی پیشنهاد نمی‌شود و کاربرد آن در این مکان‌ها چندان رایج نیست.

انواع کفپوش سرویس بهداشتی

با این حال، اگر به‌دنبال سنگ مناسبی برای کف حمام یا توالت خود هستید، پیشنهاد ما به شما انواع کفپوش سرویس بهداشتی از جنس سنگ مرمر است. مرمر نیز جزو زیباترین سنگ‌ها محسوب می‌شود و زمانی از آن، برای طراحی در کاخ‌ها استفاده می‌شد.

علاوه‌بر مرمر، کوارتزیت نیز یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که می‌تواند برای سرویس بهداشتی منزل یا محیط کاری شما مناسب باشد.

اگر شما از جمله افرادی هستید که به سنگ‌های ساختمانی علاقه دارید، کوارتزیت سنگی است که می‌تواند به‌راحتی توجه شما را جلب کند.

5. کفپوش لمینیت

در مقایسه با کفپوش‌های چوبی، کفپوش لمینت، گزینه مناسب‌تری برای پوشش سرویس بهداشتی به‌ حساب می‌آید. کفپوش لمینیت درواقع به کفپوشی گفته می‌شود که آغشته به رزین باشد و در سطح رویی آن تراشه‌های چوبی دیده می‌شود.

سطح این ورقه می‌تواند به‌شکل ساختاری از بافت درختان گیلاس، بلوط، تخته سنگ یا سنگ مرمر یا هر مدل دیگری از چوب یا سنگ‌ها باشد.

با وجود درز‌های محکم، امکان انتقال رطوبت به بخش‌های زیرین وجود ندارد. علاوه‌بر این مورد، تمیز کردن این مدل کفپوش به‌راحتی انجام می‌شود.

به‌همین دلیل امروزه، کفپوش‌های لمینیت طرفداران زیادی پیدا کرده است. با این حال دقت داشته باشید که سطح رویی لمینیت از پایه چوب تشکیل شده و ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت‌های مکرر، حبابک ایجاد کنند.

در این شرایط، تنها راه برطرف کردن این مشکل، پاره کردن لایه سطحی کفپوش است.

انواع کفپوش سرویس بهداشتی لمینت

6. کفپوش‌های لینولئومی

یکی از انواع کفپوش سرویس بهداشتی مدرن، کفپوش لینولئومی است. اگرچه این کفپوش شباهت زیادی با کفپوش‌های وینیل دارند، اما لازم است بدانیم متریال ساخت این محصول با وینیل یکی نیست.

کفپوش لینولئومی، از مواد طبیعی مانند روغن بزرک به‌وجود آمده است. ترکیباتی که در ساخت این مدل کفپوش به‌کار گرفته شده، باعث می‌شود در برابر آلودگی‌ها و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

کفپوش لینولئومی ضدخش، ضدحرارت و آتش، و همچنین ضدآب و ضدقارچ است. اگر انتخاب شما کفپوش لینولئومی است می‌توانید آنها را به‌صورت تایل و کاشی یا ورقه‌ای و تخته‌ای تهیه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای سرویس‌های بهداشتی نوع ورقه‌ای انواع کفپوش سرویس بهداشتی لینولئومی را انتخاب کنید، چراکه می‌‌توانید این مدل کفپوش را بدون درز در محل مورد نظر قرار دهید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات کاشی کاری ساختمان!

7. کفپوش بتنی

در میان انواع کفپوش سرویس بهداشتی مورد دیگری که به شما معرفی می‌کنیم، کفپوش‌های بتنی است. شاید باور این گزینه برای شما قدری سخت باشد، اما بتن نیز نوعی کفپوش مناسب و البته فوق‌العاده‌ای برای پوشش سرویس بهداشتی و حمام محسوب می‌شود.

خصوصیتی که کفپوش‌های بتنی دارند، وجود منافذ زیاد است. علاوه‌ بر این موضوع، اصطکاک بالایی هم می‌توانند با پای انسان ایجاد کنند. البته دقت داشته باشید که وجود منافذ زیاد این معنا را می‌دهد که آب به‌راحتی می‌تواند از منافذ عبور کند.

بنابراین اگر انتخاب شما کفپوش بتنی است باید به خاطر داشته باشید که، کف حمام و سرویس بهداشتی شما عایق‌بندی خوبی داشته باشد. با این وجود بتن‌های مخصوصی نیز وجود دارند که در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی را نشان می‌دهند.

کفپوش‌های بتنی تنوع بالایی دارند و نحوه تمیز کردن آنها نیز بسیار راحت است. ضمن اینکه رنگ آن، برای داشتن دکوراسیونی مدرن و امروزی می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد.

8. کفپوش سرامیک

در میان انواع کفپوش سرویس بهداشتی، کفپوش سرامیکی به‌دلایلی چون زیبایی ظاهری، تنوع بالا، قیمت مقرون‌به‌صرفه و ضد‌آب بودن نه‌تنها در ایران بلکه در کل جهان به‌شکل وسیعی استفاده می‌شود.

کفپوش سرامیکی با توجه به ضخامت، اندازه و طرح و رنگ، در دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. اگر سرویس بهداشتی ساختمان شما کوچک است، به‌راحتی می‌توانید با استفاده از طرح‌های خاص، فضای سرویس بهداشتی را بزرگتر از آنچه که نشان دهید.

در انتخابی دیگر حتی می‌توانید از سرامیک‌هایی استفاده کنید که ظاهر و طرح و رنگ آنها، شبیه به چوب یا سنگ است.

بنابراین اگر به‌دنبال طرح خاصی هستید که معایب یا هزینه‌های زیاد آنها شما را از تهیه چنین کفپوش‌های منصرف می‌کند، در اقدامی جایگرین می‌توانید از انواع کفپوش سرویس بهداشتی سرامیکی استفاده کنید.

انواع کفپوش سرویس بهداشتی سرامیک

9. سرامیک پرسلان

پرسلان یا پرسلین نوعی کفپوش با مقاومت بالاست که از خاک رس در دمای بسیار بالا به‌دست می‌آید. پرسلان کفپوشی است که ما می‌توانیم آن را در صدر مقاوم‌ترین کفپوش‌ها در برابر نفوذ آب و آلودگی قرار دهیم.

در نتیجه پرسلان می‌تواند مناسب‌ترین کفپوش برای ساختمان شما باشد. پرسلان سطح سختی دارد که آن را در برابر لکه، باکتری و سایر عوامل محیطی مقاوم می‌کند.

این مدل کفپوش در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی مانند مستطیل، مربع، هشت ضلعی، شش ضلعی در بازار عرضه می‌شود.

10. انواع کفپوش سرویس بهداشتی؛ کاشی

در فهرست انواع کفپوش سرویس بهداشتی، کاشی از جمله انتخاب‌هایی است که برای همه افراد کاملا شناخته شده است. برای حمام یا دستشویی کاشی‌های بسیار متنوعی وجود دارد.

در این میان می‌توانیم به کاشی‌هایی چون، کاشی‌های سرامیکی تا کاشی‌های حاوی گرانیت اشاره داشته باشیم.

کاشی‌های سرویس بهداشتی نیز مانند سایر انواع کفپوش سرویس بهداشتی در اندازه و ابعاد مختلفی تولید می‌شود. شما می‌توانید برحسب سلیقه و فضایی که در اختیار دارید، مناسب‌ترین کاشی را برای کفپوش سرویس بهداشتی خود تهیه کنید.

11. کفپوش چوب پنبه‌ای

انواع کفپوش سرویس بهداشتی چوب پنبه‌ای عنوان دیگری است که می‌توان در رابطه با پوشش کف حمام یا سرویس‌های بهداشتی به شما معرفی کنیم. اگر پایداری یک کفپوش برای شما مهم است، قطعا می‌توانید روی کفپوش چوب پنبه‌ای حساب باز کنید.

کفپوش‌هایی که از جنس چوب پنبه باشند، از سطحی زیبا برخوردارند. ضمن اینکه به‌راحتی می‌توان روی این مدل کفپوش‌ها راه رفت و حرکت کرد. برای حفظ ویژگی ضدآب بودن کفپوش چوب پنبه، لازم به یادآوری است که باید هر 5 سال یکبار، آب‌بندی شوند.

اگر کفپوش چوب پنبه‌ای نظر شما را جلب کرده است، بدانید که وجود ماده‌ای طبیعی در ساختار آنها، باعث می‌شود سطحی غیرلغزنده داشته باشند.

علاوه‌بر این ویژگی‌های مثبت، بعضی از کفپوش‌های چوب‌پنبه‌ای، دانه‌های زیبا و منحصر‌به‌فردی را روی سطح خود دارند که می‌تواند جلوه‌ای زیبا به محیط ببخشند.

انواع کفپوش سرویس بهداشتی چوب پنبه‌ای

مهمترین ویژگی‌های کفپوش مناسب چیست؟

در بخش‌های قبلی به معرفی انواع کفپوش سرویس بهداشتی پرداختیم. دقت داشته باشید برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع کفپوش برای سرویس بهداشتی مواردی را در نظر بگیرید تا بتوانید به انتخاب درستی دست پیدا کنید.

یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با انتخاب کفپوش مناسب مطرح می‌شود، ضدآب بودن آن است. بعد از آن دقت داشته باشید کفپوشی را انتخاب کنید که سطح آن لیز نباشد تا برای شما مشکل ایجاد نکند.

ضمن اینکه نظافت آن سریع و راحت باشد تا زحمت زیادی برای تمیز کردن کفپوش نداشته باشید.

مناسب‌ترین ابعاد برای کفپوش سرویس بهداشتی

پیش از این اشاره کردیم که انواع کفپوش‌ها در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. حال سوال این است که مناسب‌ترین ابعاد را چگونه برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنیم و محاسبه تعداد کاشی مورد نیاز بر چه اساسی است؟ در پاسخ به این سوال لازم است اشاره کنیم که معمولا دیوارپوش‌ها در ابعاد کوچکتری نسبت به کفپوش دیده می‌شود.

درواقع انواع کفپوش سرویس بهداشتی در ابعاد بزرگتری برش داده می‌شوند. و فاصله میان آنها با مواد ضدآب پر می‌شود تا کفپوش سرویس بهداشتی مقاومت و ماندگاری بالایی داشته باشد.

با این حال، هر اندازه فضای سرویس بهداشتی شما کوچک باشد، بهتر است از سرامیک‌هایی با ابعاد کوچکتر استفاده کنید.

چراکه انتخاب کفپوش‌هایی در ابعاد بزرگ می‌تواند فضا را کوچکتر از آنچه که هست نمایش دهد. این در حالی است که انتخاب کفپوش‌هایی در اندازه کوچکتر، فضای اندک سرویس بهداشتی شما را بزرگتر نشان می‌دهد.

انواع کفپوش سرویس بهداشتی

انتخاب‌های دیگر برای کفپوش سرویس بهداشتی

علاوه‌بر انواع کفپوش سرویس بهداشتی که دراین مقاله با آنها آشنا شدیم، از کفپوش‌های دیگری نیز می‌توانید برای ساختمان خود استفاده کنید.

به‌عنوان مثال، چینی و پارکت نیز نمونه‌های دیگری است که خیلی از افراد علاقه‌ دارند چنین کفپوش‌هایی داشته باشند.

در سال‌های اخیر، با رشد فناوری و تکنولوژی، پارکت‌هایی تولید شده‌اند که می‌توانند مصالحی ضدآب و مقاوم باشند. بنابراین می‌توانیم از چنین مصالحی برای کفپوش سرویس بهداشتی نیز استفاده کنیم.

کفپوش‌های چینی نیز، با داشتن رنگ و طرحی زیبا، فضای چشم‌نوازی ایجاد می‌کنند. این مدل کفپوش‌ها تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند و می‌توان با استفاده از آنها به فضایی با هارمونی خاصی دست پیدا کرد.

سخن پایانی

در هر ساختمانی، سرویس بهداشتی جزو مهمترین فضاهای داخلی است که در ارتباط مستقیم با آب، رطوبت و مواد شوینده قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است به کف‌پوش و دیوار‌پوش سرویس بهداشتی اهمیت زیادی بدهید.

کفپوش‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام می‌توانند در رنگ‌های متفاوتی عرضه شوند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید هر نوع کف‌پوشی، با متخصصان و طراحان ساختمان خود مشورت داشته باشید، تا بتوانید از میان انواع کفپوش سرویس بهداشتی، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

سوالات متداول

در هنگام خرید کفپوش به چه نکاتی دقت داشته باشیم؟

امروزه در بازار انواع مختلفی از کفپوش‌ها در طرح‌های مختلف عرضه می‌شوند. بهتر است در زمان خرید به ضدآب بودن و مقاومت آنها و همچنین نحوه نظافت کفپوش دقت داشته باشید.

چه کفپوشی مناسب سرویس بهداشتی است؟

با توجه به بودجه و اندازه سرویس بهداشتی می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین کفپوش را انتخاب کنید. دقت داشته باشید اندازه سرویس بهداشتی شما مشخص می‌کند از چه ابعادی برای کفپوش استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا