نحوه اتصال سیم تلفن به مودم

لوازم دیجیتالبرقکاریساختمانسیم‌ کشی تلفنکامپیوتر و لپ تاپ

روترها نوعی تجهیزات شبکه‌ای هستند که در اصل برای انتقال اطلاعات بین شبکه‌های کامپیوتری و دیگر دستگاه‌ها از طریق اینترنت طراحی شده‌اند. شما می‌توانید تلفن ثابت منزل خود را به روتر یا مودم متصل کنید. با اتصال سیم تلفن به مودم یا روتر، سیگنال صوتی شما از تلفن به سیگنال دیجیتالی تبدیل می‌شود.

روند اتصال تلفن ثابت به مودم کار راحتی است و بسیار سریع انجام می‌شود. شما می‌توانید به‌سادگی و با استفاده از کابل استاندارد تلفن، مودم را به جک تلفن متصل کنید. فرایند انتقال سیگنال‌های بی‌سیم باید به‌صورت خودکار و سریع شروع شود. از آن‌جا که روترها از پورت‌های اینترنت برخوردار هستند کار سختی پیش رو نخواهید داشت.

جک تلفن چگونه کار می‌کند؟

جک تلفن ثابت و دوشاخه تلفن، کانکتورهایی الکتریکی هستن که برای اتصال تلفن ثابت یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر به سیم‌کشی تلفن موجود در داخل ساختمان طراحی شده‌اند و ارتباط بین دستگاه و شبکه تلفن را برقرار می‌کنند. دوشاخه جک می‌تواند به دیوار یا قرنیز هم متصل شود. برای شروع اگز سوکت تلفن منزلتان خراب است راهنمای تعویض سوکت تلفن در 8 مرحله! را مطالعه کنید.

جک تلفن چگونه کار می‌کند؟

7 مرحله برای اتصال تلفن ثابت به مودم یا روتر

هنگام اتصال سیم تلفن به مودم وای فای یا روتر، سیگنال‌های صوتی از تلفن ثابت شما به روتر یا وای‌فای می‌رسند. سیگنال‌ها به سیگنال‌های دیجیتالی تبدیل شده و از طریق اینترنت منتقل می‌شوند. اگر اینترنت پرسرعت یا اتصال وای‌فای دارید، می‌توانید به‌راحتی و با پشت‌سر گذاشتن چند مرحله ساده، تلفن را به روتر یا وای‌فای خود متصل کنید.

اگر اینترنت پرسرعت یا اتصال وای‌فای دارید، می‌توانید به‌راحتی و با پشت‌سر گذاشتن چند مرحله ساده، تلفن را به روتر یا وای‌فای خود متصل کنید.

1

در مرحله اول باید روتر یا وای‌فای را خاموش کنید. این ‌کار را حتما قبل از جدا کردن سیم‌ها انجام دهید تا تشخیص پورت‌ها برایتان راحت‌تر شود.

2

یک سیم اترنت بگیرید. این سیم یا همراه با تلفن ثابت است یا می‌توانید به‌صورت جداگانه آن را خریداری کنید. این سیم را باید به پورت‌هایی که از یک طرف در پشت روتر قرار دارد وصل کنید و طرف دیگرش را به پورت سمت راست مودم کابلی متصل کنید.

3

سیم اترنت دیگری بردارید و آن را به پورت LAN در پشت روتر خود متصل کنید. سپس سر دیگر سیم را به پریز اترنت کامپیوترتان متصل کنید.

4

از کابل تلفن ثابت آنالوگ خودتان استفاده کنید و با این روش تلفن را به روتر یا وای‌فای متصل کنید. درگاه آداپتور تلفن در قسمت پشت دستگاه تعبیه شده است و امکان دارد که برچسب "تلفن 1" روی آن زده شده باشد. این مرحله می‌تواند باعث اتصال سیم تلفن به مودم شود.

5

بعد از این‌‌که اتصال تلفن ثابت و وای‌فای یا روتر انجام شد، حالا می‌توانید مودم و کامپیوتر را روشن کنید. منتظر شوید که چراغ‌های چشمک‌زن وای‌فای ثابت شوند. این بدین معناست که اتصال مودم پایدار است.

6

بعد از این‌که مطمئن شدید که مودم دیگر کاملا تثبیت شده حالا می‌توانید آن را به یک پریز متصل کنید. مودم یا روتر را روشن کنید و منتظر بمانید چراغ‌های چشمک زن آن ثابت شود.

7

در آخرین مرحله می‌توانید اتصال تلفن ثابتتان را تست کنید.

مطلب پیشنهادی بررسی و حل 11 مشکل وای فای تلویزیون

نحوه اتصال تلفن ثابت به مودم خانگی

نحوه اتصال تلفن ثابت به مودم یک پروسه بسیار راحت دارد و در کم‌ترین زمان قابل اجرا است. برای انجام این‎کار باید کابل شبکه تلفن را به مودم متصل کنید. اما قبل از انجام دادن این مراحل باید بررسی کنید که مودم شما چه نوع مودمی است. زیرا روند و پروسه هر مودم با مودم دیگر متفاوت است و هرکدام روش‌های اتصال خاص خودشان را دارند. بهترین راه‌حل برای اتصال سیم تلفن به مودم، استفاده از دفترچه راهنمای نصب مودم است.

مراحل اتصال تلفن ثابت به وای‌فای و روتر

مطلب پیشنهادی 5 مشکل رایج در عیب یابی سیم کشی تلفن

اگر شما هم یک مودم KPN با یک جعبه اتصال با پورت سبز رنگ و کابل تلفن با کانکتور سبز دارید، پس اقدامات زیر را انجام دهید. در این مواقع بهتر است با یک فرد متخصص تماس بگیرید و از او بخواهید که در نصب و راه‌اندازی به شما کمک کنند.

  1. در اولین مرحله از اتصال مودم به اینترنت اطمینان حاصل کنید.
  2. در مرحله دوم باید کابل تلفن را با یک کانکتور سبز بگیرید و یک سرش را به اولین پورت سبز و سر دیگرش را به اولین محل و جایگاه متصل کنید.
  3. مطمئن شوید که صدای شماره‌گیری را می‌شنوید. سپس 10عدد را شماره‌گیری نمایید.
  4. اگر شماره‌گیری شما با موفقیت انجام شد به این معناست که اتصال سیم تلفن به مودم به‌درستی انجام شده است.

اتصال تلفن ثابت به مودم KPN

مطلب پیشنهادی: کیبورد های منتخب گیمینگ 2022

اگر هم مودم زیگو با یک کابل تلفن دارید پس مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید:

  1. کابل مودم را بردارید و یک سر آن را به پورت مودم و سر دیگرش را به آخرین محل وصل کنید.
  2. تا زمانی که چراغ‌های سبز در TEL 1 پورت روشن شوند، منتظر بمانید.
  3. اطمینان حاصل کنید که یک صدای شماره‌گیری را شنیده‌اید. اگر شنیده‌اید پس راه‌اندازی شما با موفقیت انجام شده است.
  4. اگر صدای شماره‌گیری را نمی‌شنوید باید کابل تلفن را جدا کنید. سپس بار دیگر آن را به مودم و ایستگاه آخری اتصال دهید.
  5. برای اتصال سیم تلفن به مودم دوباره مراحل 2 و 3 را تکرار کنید. 

استعلام قیمت سیم کشی تلفن

قبل از اتصال سیم تلفن به مودم باید چه نکاتی را رعایت کنید؟

قبل از این‌که تلفن ثابت منزل را به وای‌فای یا روتر وصل کنید باید از قبل یک‌سری عوامل را که بر نحوه اتصال تلفن تاثیر می‌گذارد را نیز درنظر بگیرید. درنظر گرفتن این موارد برای اتصال سیم تلفن به مودم مهم است:

1. نوع اتصال

روترهای وای‌فای می‌توانند با DSL یا یک اتصال کابلی به اینترنت وصل شوند. اتصالات فیبری بسیار محبوب و پرطرفدار هستند اما نصب و راه‌اندازی زیرساخت‌های آن گران است، به‌همین دلیل انتقال نیز کند است.

2. سرعت اینترنت

سرعت اینترنت مسئله مهمی است چون بحث کیفیت تلفن ثابت شما درمیان است. شما با یک اتصال اینترنت پرسرعت، صدایی واضح و گیرا می‌شنوید. تمامی اتصالات کابلی، سرعت اینترنت بالاتری را نسبت به اتصالات DSL دارند. این سرعت می‌تواند به 940 مگابایت هم در ثانیه برسد. البته عوامل دیگری مثل ترافیک شبکه، موقعیت مکانی و موارد دیگر نیز در سرعت شبکه نقش دارند.

3. استاندارهای وای فای برای اتصال سیم تلفن به مودم

استاندارهای وای‌فای مختلفی وجود دارند. از جمله این استاندارها شامل 802.11a; 802.11b; 802.11g; 802.11n می‌باشد. این استاندارها قابلیت انتقال داده‌ها را با سرعت‌های متفاوت دارند. پیشرفته‌ترین نوع این استاندارها 802.11n است که می‌تواند دیتاها را با سرعت 940 مگابایت هم ثانیه انتقال دهد. اما گاهی وقت‌ها ممکن است با وجود سرعت دانلود بالا، وای‌فای یا روتر؛ بالاترین استاندارد را نداشته باشند. در نتیجه اتصال اینترنت شما کندتر شده و کیفیت صدا کاهش پیدا می‌کند.

مطلب پیشنهادی نحوه اتصال دو سیم تلفن به هم

استانداردهای وای فای

3 مزیت مودم ثابت

مزایای مودم ثابت بسیار زیاد است و کسی نمی‌تواند منکر آن‌ها شود. شما می‌توانید با اتصال سیم تلفن به مودم، خیلی کارها را انجام دهید و از مزایای بیشتری برخوردار شوید.

1. اتصال وای فای بهتر

آنتن‌دهی مودم‌های ثابت بسیار قوی‌تر است. قدرت پوشش‌ و سرعت وای‌فای در این پردازنده‌ها، با درنظر گرفتن قدرت سخت‌افزار، بهتر است. اما مودم‌های همراه بیشتر مانند یک هات‌اسپات عمل می‌کنند.

مطلب پیشنهادی تعمیر سیم کشی تلفن توسط افراد متخصص

2. پردازنده بهتر و سخت‌افزار قوی‌تر

مودم‌های ثابت به‏ دلیل پردازنده قوی، حافظه و فلش آنتن بزرگ‌تر و وای‎فای بهتر، از سخت‌افزار قوی‌تری نیز برخوردار هستد. بنابراین برای کارهایی هم‌چون گیمینگ، تولید محتوا، استریم ویدیو و اتصال تعداد بالایی دستگاه به وای‌فای مناسب‌تر هستند.

3. آنتن‌دهی بهتر

مودم‌های ثابت و رومیزی دارای آنتن‌های داخلی قوی‌تر و بزرگ‌تری هستند. بنابراین سیگنال‌های بیشتری را از محیط اطرافشان دریافت می‌کنند. گیرندگی مودم‌های ثابت از مودم‌های همراه بسیار بیشتر است. برای سیگنال‌دهی بهتر مودم‌ها می‌توانید آنتن‌های خارجی آن‌ها را در جهات مختلف بچرخانید.

گیرندگی آنتن بهتر

برای اتصال سیم تلفن به مودم به چه کابلی نیاز داریم؟

برای اتصال سیم تلفن به مودم یا روتر وای‌فای، باید از کابل تلفن استفاده کنیم. اگر می‌خواهید که بهترین اتصال را داشته باشید باید از نزدیک بودن روتر به سوکت اصلی تلفن اطمینان حاصل کنید.

کابل اتصال وای فای

نتیجه گیری

امروزه استفاده از اینترنت بسیار حیاتی است و همه کسب و کارها تقریبا اینترنتی شده‌اند. با مودم می‌توان از امکانات اینترنت با هزینه کمتر بهره‌مند شد. اتصال تلفن نیز به مودم راحتی است و نیازمند تجربه و مهارت چندانی نیست.

4.6/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سیم کشی تلفن
خدمات تخصصی سیم کشی تلفن با آچاره

 

کلیک کنید