مزایا و معایب پلاسما تراپی چیست؟

پوستزیبایی و سلامت

برای اینکه بدانیم فواید پلاسما تراپی چیست و چه مزیتی نسبت به سایر روش‌های درمانی پوست دارد، لازم است که نگاه دقیق‌تری به آن داشته باشیم.

در واقع پلاسما تراپی هم مانند لایت تراپی یک روش مدرن برای زیبایی و جوانسازی پوست است. این روش برای درمان جوش، از بین بردن چروک‌های صورت، درمان آکنه، کاهش نقاط قرمز پوست، درمان افتادگی پلک‌ها، لیفت بینی و همچنین از بین بردن خال‌های پوستی به‌کار می‌رود.

این روش زیبایی و درمانی غیرتهاجمی است و بدون بیهوشی و عمل جراحی انجام می‌شود. پلاسما تراپي با نام‌های دیگری نیز مانند پلاسماجت و پلکسر نیز شناخته می‌شود.

یادآور می‌شویم که خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست و لایه‌برداری از خدمات پرطرفدار آچاره است. چنانچه به این خدمات نیاز دارید می‌توانید درخواست خود را در وبسایت آچاره ثبت کنید و از کارشناسان مشاوره رایگان دریافت کنید.

نکات کلیدی

  • اگر علائم سرماخوردگی یا آنفلانزا دارید پلاسما تراپی خود را عقب بندازید.
  • اگر قصد پلاسما تراپی پلک خود را دارید، قبل از انجام این روش حتما لنز‌های طبی خود را از چشم‌ها خارج کنید.
  • قبل از انجام پلاسما تراپی پوستتان نباید ورم داشته باشد.
  • در صورتی که پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده است، به مدت 2 ماه یعنی تا زمانی که پوست به خوبی درمان شود پلاسما تراپی را به تعویق بندازید.
  • یک ماه قبل از پلاسما تراپی مصرف رتینول و آلفاهیدروکسی را قطع کنید.
  • در صورتی که مژه‌هایتان را اکستنشن کرده‌اید، حتما آن‌ را بردارید و تا دوماه بعد از پلاسما تراپی اکستنشن انجام ندهید.

پلاسما تراپي چگونه انجام می‌شود؟

در این روش توسط دستگاه پلاسما جت، نقاطی ریز در سطح پوست سوزانده می‌شود که هیچ‌گونه اثری مانند اثرات اسکاری به‌جا نمی‌گذارد. هنگام انجام این‌کار با دستگاه پلاسماجت به دلیل اینکه لایه‌های زیرین پوست آب می‌شوند، پوست همواره لیفت شده و جمع می‌شود. علاوه‌بر این دستگاه پلاسما جت هنگام استفاده گازی تولید می‌کند که روی بافت‌های صورت تاثیر مستقیم می‌گذارد و سبب ترمیم شدن این بافت‌ها می‌شود.

پلاسما تراپی هم مانند مزوتراپی لک صورت بسیار پرطرفدار است و افراد با استفاده از این روش، زیبایی و شادابی را پوست خود هدیه می‌دهند و از داشتن پوستی زیبا و صاف لذت می‌برند؛ البته پلاسما تراپی فقط برای پوست صورت انجام نمی‌شود و برای سایر نقاط بدن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد زیادی دارد.

در پلاسما تراپي دستگاه‌های پلاسما سوزنی مخصوص دارند که از طریق آن گاز پلاسما به زیر پوست تزریق می‌شود. بعد از تزریق‌، این گاز به سرعت واکنش نشان داده و سرد می‌شود. قبل از انجام پلاسما تراپی باید پوست را مورد بررسی قرار داد و ناحیه‌ای که قصد پلاسما تراپی کردن آن را دارند به خوبی پاکسازی کنند.

بعد از آن بسته به میزان افتادگی و چروک‌های پوستی، گاز را به مقدار لازم در دستگاه قرار داده و سپس به اندازه کافی در هر بخش از پوست با وارد کردن سوزن، گاز را تزریق کرده تا پوست صاف و یک‌دست شود. بعد از انجام این‌کار طراوت پوست به خوبی احساس می‌شود.

پلاسما تراپي چيست

کاربرد پلاسما تراپی چیست؟

پلاسما تراپی لک صورت روشی برای زیباسازی پوست است که کاربرد فراوانی دارد. از مهم‌ترین کاربردهای پلاسما تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جوانسازی پوست
  2. درمان جوش
  3. درمان چین و چروک‌های پوستی
  4. درمان و از بین بردن نقاط قرمز پوست
  5. از بین بردن آکنه و لکه‌های روی پوست
  6. درمان افتادگی پلک
  7. لیفت بینی
  8. شل شدگی و افتادگی پوست برای سایر بخش‌های بدن

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از پلاسما تراپی چیست؟

بعد از انجام پلاسما تراپی حتما توجه داشته باشید که محل درمان را تمیز نگه‌ دارید و از بروز هرگونه عفونت جلوگیری کنید. نواحی که پلاسما تراپي انجام شده را به مدت ۲۴ساعت نشویید و پوسته‌های جدا را به هیچ عنوان از سطح پوست جدا نکنید. صبر کنید تا زخم‌های ایجاد شده به‌طور طبیعی ترمیم شوند تا از ایجاد اسکار جلوگیری شود.

هنگام قرار گرفتن در معرض نورخورشید حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. تا چند ماه بعد از پلاسما تراپي حتما لباس‌های آزاد و کلاه‌های لبه‌دار و همچنین ضدآفتاب‌های مناسب برای مراقبت از پوست خود به‌کار ببرید. 10 روز پس از درمان باید مراقبت‌های زیادی از نواحی درمان شده انجام دهید. برای کاهش خارش پوست می‌توانید مقداری سرکه رقیق شده روی پوست اسپری کنید.

همچنین باید دوبار در روز از وازلین یا کرم‌های نرم‌‌کننده برای پوست خود استفاده کرده و پوست را مرطوب نگه دارید. این‌کار کمک می‌کند پوسته پوسته شدن پوست سریع‌تر بهبود پیدا کند. اگر ورم‌ها و قرمزی پوست زیاد است می‌توانید از کمپرس‌های سردرد ناحیه تحت درمان ۱۰ دقیقه بعد از پلاسما تراپی استفاده کنید. این‌کار ورم و قرمزی پوست را تا مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

پلاسما تراپی لک صورت

تعداد جلسات مورد نیاز برای نتیجه‌گیری

پلاسما تراپي برای بخش‌های مختلف بدن استفاده می‌شود که هربخش با توجه به نیاز به تعداد جلسات مختلفی از یکدیگر نیاز دارد.

برای تعیین تعداد جلساتی که نیاز است این روش را انجام داد، پزشک پوست را مورد بررسی قرار می‌دهد و با توجه به چین و چروک‌ها و افتادگی‌های پوستی تعداد جلسات مورد نیاز برای نتیجه‌گیری را مشخص می‌کند.

معمولا برای پوست صورت بین ۱ تا ۴ جلسه پلاسما تراپی لازم است تا درمان به خوبی روی پوست فرد نتیجه دهد.

میزان ماندگاری پلاسما تراپی

ماندگاری پلاسما تراپی نسبت به سایر روش‌های جراحی که انجام می‌شود کمتر است و با توجه به ناحیه انجام شده و نوع عمل متغیر می‌باشد. پلاسما تراپی در چند جلسه متعدد انجام می‌شود و هرجلسه حدود ٢٠ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

این روش زیباسازی پوست ۱ الی ۳ سال ماندگاری دارد و بعد از آن باید درمان مجدد انجام شود. این روش به دلیل عدم تغییرات زیاد و عمقی در پوست افراد ماندگاری کمتری دارد.

می‌توانید از محصولات تخصصی که برای مراقبت از پوست مفید هستند مانند رتینول، آلفا هیدروکسی اسید‌ها و از مشتقی که ویتامین A در ترکیبات خود اجتناب کرده است، استفاده کنید.

بعد از انجام پلاسما تراپي به مدت یک هفته یا ۴ روز از آرایش کردن خودداری کنید و از پانسمان کردن زخم‌ها جلو‌گیری کنید و اجازه دهید پوستتان به‌طور طبیعی بهبود یابد. همچنین به مدت یک هفته از ورزش کردن، شنا کردن و همینطور حمام داغ و حمام بخار نیز اجتناب کنید.

میزان ماندگاری پلاسما تراپی

عوارض پلاسما تراپی چیست؟

هر روش زیبایی عوارضی به همراه دارد که پلاسما تراپی لک صورت نیز از این موضوع مستثنی نیست. انجام پلاسما تراپی توسط یک پزشک ماهر و کاربلد روشی بسیار کم‌خطر است؛ اما همچنان عوارضی به همراه دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. قرمزی و ورم پوست که ۲ یا ۳ روز ادامه دارد. قرمزی و ورم چشم مدت زمانی بیشتری طول می‌کشد.
  2. خارش و درد پوست
  3. پوسته پوسته شدن پوست به صورت نقطه‌ای به مدت ۶ تا ۱۰ روز

خدمات لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

مزایا و معایب پلاسما تراپی چیست؟

بهتر است قبل از اینکه برای پلاسما تراپی اقدام کنید، در ابتدا بدانید که مزایا و معایب پلاسما تراپی چیست و در صورتی که انجام آن برای پوست شما ضرورت دارد، برای انجام آن اقدام کنید.

این روش زیبایی مانند سایر روش‌ها مزایا و معایبی دارد که در ادامه به مزایا و معایب پلاسما تراپی پرداخته‌ایم.

مزایای پلاسما تراپی

  • کم هزینه‌تر از سایر روش‌های زیبایی است.
  • آثاری طولانی مدت دارد.
  • بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود.
  • برای انواع پوست مناسب است.

عوارض پلاسما تراپی چیست

معایب پلاسما تراپی

  • ممکن است تزریق در ناحیه صورت برای برخی افراد ناخوشایند باشد.
  • اگر قصد دارید از روش پلاسما تراپی برای رفع تاسی سر استفاده کنید باید صبر زیادی داشته باشید.
  • تورم، قرمزی و التهاب پوست را برای مدتی کوتاه به همراه دارد.

ممنوعیت‌های پلاسما تراپی چیست و چه افرادی نباید پلاسما تراپی انجام دهند؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، پلاسما تراپی روشی مدرن است که به جوانسازی پوست کمک می‌کند؛ اما این روش برای همه افراد مناسب نیست.

 

برخی از افراد نباید این روش را انجام دهند؛ زیرا ممکن است مشکلات بیشتری را برای آن‌ها به وجود بیاورد. این گروه از افراد عبارت‌اند از:

  • بانوان باردار: ممکن است به جنین آسیب برسد.
  • افرادی با سابقه بیماری قلبی و عروقی: ممکن است گاز پلاسما برای آن‌ها مشکلاتی به وجود بیاورد.
  • افرادی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند: ممکن است بیماری‌ آن‌ها به دلیل پلاسما تراپی بدتر شود.
  • افرادی که از قرص‌ها و داروهای خاص استفاده می‌کنند: ممکن است حساسیت‌هایی به وجود بیاورد.
  • افراد مبتلا به سرطان، صرع و دیابت
  • افرادی که پوست تیره دارند.

کلام آخر

پلاسما تراپی یک روش برای زیبایی و جوانسازی پوست است که امروزه بسیاری از افراد به آن روی آورده‌اند. این روش بدون بیهوشی و به صورت سرپایی انجام می‌شود و حدود ۳٠ الی ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.

پلاسما تراپی به درمان جوش و آکنه، افتادگی و شل شدن پوست کمک می‌کند. بهتر است قبل از پلاسما تراپی با متخصصین پوست مشورت کنید تا مشخص شود که برای پوست شما فایده پلاسما تراپی چیست و آیا انجام آن ضرورت دارد یا خیر.

سوالات متداول

آیا پلاسما تراپی دردناک است؟

قبل از انجام پلاسما تراپی از بی‌حسی استفاده می‌شود و حین عمل افراد درد زیادی احساس نخواهد کرد.

پلاسما تراپی کجا انجام می‌شود؟

پلاسما تراپی باید در کلینیک‌های درمانی توسط پزشک متخصص انجام شود.

چه رده سنی برای پلاسما تراپي مناسب است؟

افرادی در بازه سنی ۱۸ تا ۸۰ سال می‌توانند این روش را انجام دهند.

عوارض پلاسما تراپی بعد از چه مدت از بین می‌رود؟

عوارض پلاسما تراپي که شامل خارش، پوسته پوسته شدن، قرمزی پوست و ... بعد از یک هفته یا ۱۰ روز به‌طورکامل از بین می‌روند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا