آموزش مرحله به مرحله سوهان کشیدن ناخن و ایجاد فرم‌های مختلف

زیبایی و سلامتمراقبت از ناخنناخن

فرم دادن به ناخن‌ها بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد کار دشواری نیست و می‌توانید بدون رفتن به آرایشگاه و صرف هزینه، در خانه نیز آن کار را انجام دهید برای  ایجاد فرم برای ناخن‌های خود، تنها به یک سوهان خوب و انتخاب یک مدل مناسب متناسب با ناخن‌های خود نیاز خواهید داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا در این مقاله از مجله آچاره با آموزش مرحله به مرحله سوهان کشیدن ناخن و ایجاد فرم‌های مختلف آشنا شوید.

آماده‌سازی‌های لازم برای سوهان کشیدن ناخن

استفاده از سوهان به حفظ زیبایی و سلامت ناخن‌ها کمک بسیاری می‌کند. در ادامه به آموزش سوهان کشیدن ناخن در چند مرحله می‌پردازیم:

1. شستن دست‌ها

قبل از شروع به سوهان کشیدن، دست‌های خود را با آب و صابون بشورید زیرا وجود هرگونه چربی یا لایه‌ای روی ناخن‌ها باعث اختلال در سوهان‌کاری خواهد شد. سپس دست‌های خود را کاملا خشک کنید و قبل شروع به استفاده از سوهان مطمئن باشید که ناخن‌هایتان خیس و مرطوب نباشند.

2. انتخاب سوهان ناخن مناسب

در این مرحله نوبت به انتخاب سوهان ناخن مناسب می‌رسد. سوهان ناخن‌ها در انواع مختلفی وجود دارند؛ توصیه می‌شود سوهان ناخنی را انتخاب کنید که جنس آن سمباده نرم باشد. از انتخاب سوهان ناخن‌های آهن خوداری کنید زیرا ممکن است باعث شکستگی یا آسیب دیدن ناخن‌هایتان شوند. استفاده از سوهان‌های کریستال نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ مزیت این نوع سوهان ناخن‌ها این است که شست و شو و ضد عفونی کردن آن‌ها بسیار راحت است و از پوسته شدن اطراف ناخن‌ نیز جلوگیری می‌کنند.

آموزش مرحله به مرحله سوهان کشیدن ناخن و ایجاد فرم‌های مختلف

3. انتخاب فرم مناسب برای ناخن‌ها

حال که سوهان ناخن خود را آماده کردید، نوبت به انتخاب فرم مناسب برای ناخن‌ها می‌رسد و باید درمورد شکل ناخن‌های تصمیم بگیرید. فرم‌های مختلفی برای ناخن وجود دارند که ساده‌ترین و متداول‌ترین آن‌ها بیضی، مربع و بادامی است که در ادامه به معرفی و نحوه ایجاد فرم برای هرکدام می‌پردازیم؛

مطلب پیشنهادی: مانیکور روسی چیست؟

ناخن‌های بیضی شکل

در مدل بیضی دو نوک ناخن به طور متقارن گرد هستند به همین دلیل این مدل به ناخن‌ها فرمی کشیده می‌بخشد. ناخن‌های بیضی شکل به رشد و حفظ ناخن‌ها نیز کمک بسیاری می‌کند زیرا کمتر دچار آسیب و شکستگی می‌شوند. برای فرم دادن ناخن‌ها به این شکل، باید سوهان ناخن را به سمت سر ناخن در حالت افقی حرکت دهید و سعی کنید سر ناخن را به حالت گرد درآورید سپس سوهان را به صورت عمود گرفته و قسمت‌های سوهان کشیده را صاف کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

ناخن‌های بیضی شکل

ناخن‌های مربعی

این فرم برای افرادی که دارای ناخن‌های بلندی هستند بسیار مناسب است. برای ایجاد شکل مربع باید سوهان را به طور موازی با ناخن گرفته و تمام طول ناخن خود را صاف کنید.

ناخن‌های مربعی

ناخن‌های بادامی

اگر به دنبال داشتن ناخن‌های کشیده هستید انتخاب این مدل برای شما یک گزینه عالی است. برای فرم دادن به ناخن‌ها به شکل بادامی باید سوهان را از کناره تا مرکز ناخون به صورت عمود حرکت دهید.

ناخن‌های بادامی

گرفتن ناخن‌ها

بعد از انتخاب مدل مناسب برای ناخن‌ها سوهان کشی را با گرفتن ناخن‌ها شروع می‌کنیم. ناخن‌های خود را باتوجه به فرمی که در بخش قبل انتخاب کرده‌اید کوتاه کنید. اگر می‌خواهید ناخن‌های مربعی شکل داشته باشد، نباید آن‌ها را زیاد کوتاه کنید زیرا این فرم نیاز به ناخن‌های بلند دارد. اگر می‌خواهید ناخن‌های بیضی شکل داشته باشید ناخن‌های خود را باید به شکل بیضی کوتاه کنید و اگر انتخاب شما فرم بادامی است کناره‌های ناخن خود را بیشتر از نوک آن کوتاه کنید.

مطالعه بیشتر: تاپ کات ناخن چیست و تفاوت آن با بیس کات و برق ناخن

شروع سوهان کشیدن ناخن‌

مرحله اول

سوهان ناخن را با موازات ناخن خود نگهدارید و سوهان کشی را از کنار ناخن‌های خود شروع کنید. این کار از شکستگی ناخن‌ها جلوگیری خواهد کرد. از کشیدن بیش از حد سوهان بر روی ناخن‌های خود خوداری کنید زایرا کشیدن سوهان زیاد باعث می‌شود ناخن‌ها شکننده و مستعد شکستگی شوند.

مرحله دوم

با حرکت از کنار ناخن‌ها به مرکز شروع به سوهان زدن کنید. دقت داشته باشید ناخن‌های خود را از یک جهت و با یک حرکت سیال سوهان بزنید تا ناخن‌ها صاف و یک دست شوند. هرگز ناخن‌های خود را از جلو به عقب یا از زاویه بالا سوهان نکشید! زیرا این کار باعث شکستگی ناخن‌ها می‌شود. اگر ناخن‌های نازکی دارید، سوهان ناخن را صاف روی ناخن‌تان نگهدارید و آن را کمی از زیر ناخن کج کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

مرحله سوم

بعد از آنکه مراحل کار برای هر دو دست خود انجام دادید، براده‌های ناخن را از روی ناخن‌های خود بردارید. در انتهای کار می‌توانید با استفاده از بافر ناخن‌های خود را صاف کنید. برای مرطوب نگه اشتن ناخن‌های خود می‌توانید از روغن کوتیکول استفاده کنید.

نکته: توصیه می‌شود ناخن‌های خود را بیشتر از دوهفته یکبار سوهان نزنید زیرا سوهان کشیدن بیش از حد باعث آسیب‌‌دیدگی ناخن‌ها خواهد شد.

سخن پایانی

استفاده از سوهان به حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌ها کمک بسیاری می‌کند. در این مقاله از مجله آچاره به آموزش مرحله به مرحله سوهان کشیدن ناخن و ایجاد فرم‌های مناسب پرداختیم. شما می‌توانید سوالات خود را در ارتباط با ناخن و نحوه فرم‌دهی آن در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از ناخن‌کارهای آچاره دریافت کنید.

3.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا