روز جهانی جهانگرد و خدمات ویژه آچاره برای گردشگران

اخبار آچاره

روز جهانی گردشگری که با نام روز جهانی جهانگرد هم شناخته می‌شود، هر ساله در 27 سپتامبر مصادف با 5 مهرماه در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. در واقع روز جهانی جهانگرد، هر ساله زمانی برگزار می‌شود که گردشگری در برنامه‌ میلیون‌ها نفر قرار دارد. در این زمان، فصل گردشگری در نیمکره شمالی در حال پایان است و در نیمکره جنوبی تازه شروع شده است.

این تاریخ به‌دلیل همزمانی با یک نقطه عطف مهم در گردشگری جهان انتخاب شد، یعنی سالگرد تصویب اساسنامه سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) در سال 1970.

در واقع یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد است که مسئول ترویج گردشگری مسئولانه، پایدار و قابل دسترسی جهانی است.

اهداف نام‌گذاری روز جهانی جهانگرد

هدف از این روز افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه در مردم برای سفر است. سازمان ملل متحد معتقد است که گردشگری به مردم جهان کمک می‌کند تا بیشتر متحد و مرتبط شوند و به این ترتیب تلاش می‌کند که روز جهانی جهانگرد و گردشگری و فوائد آن را در کانون توجه قرار دهد.

برای مثال گردشگری علاوه‌بر افزودن ارزش اقتصادی به جوامع، ارزش اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را نیز بالا می‌برد. در اصل، صنعت توریسم یا جهانگردی به همه کشورها کمک می‌کند تا آینده‌ای بهتر بسازند.

اهمیت روز جهانی جهانگرد و گردشگری

روز جهانی جهانگردي نقش منحصربه‌فرد بخش گردشگری را در حفظ میراث فرهنگی و طبیعی در سراسر جهان برجسته می‌کند. همچنین به‌عنوان یک کمک در حفاظت از زیستگاه و گونه‌های در معرض خطر عمل می‌کند. این روز به اهمیت جهانگردی، در ایجاد مشاغل و فرصت‌های بیشتر، به‌خصوص برای زنان و جوانان، در روستاها و همچنین شهرهای بزرگ می‌پردازد.

برخی از موضوعات اخیر برای روز جهانی جهانگردی و گردشگری عبارتند از: گردشگری و مشاغل با آینده‌ای بهتر برای همه، گردشگری و تحول دیجیتال، گردشگری پایدار ابزاری برای توسعه، گردشگری قابل دسترس است. موضوع روز جهانی جهانگرد در سال 2023  نیز “گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز” است.

روز جهانی جهانگرد

معرفی صنعت گردشگری

گردشگری یک تجارت بزرگ است. در سال 2018، گردشگری 8.8 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کرد. طی سال‌های اخیر، سفر و گردشگری دومین بخش در حال رشد در جهان بوده است و 319 میلیون شغل ایجاد کرده است.

اما علی‌رغم حجم شغلی که گردشگری ایجاد می‌کند، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. کارشناسان این صنعت بر این باورند که جهانگردی پتانسیل ویژه‌ای برای ایجاد مشاغل بیشتر به‌ویژه برای زنان، جوانان و افراد در مناطق روستایی دارد.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که یکی از آژانس‌های سازمان ملل متحد است، امیدوار است تا سال 2030 سیاست‌هایی را اجرا کند که باعث پیشرفت بیشتر گردشگری پایدار شود. زیرا گردشگری به‌نوبه خود باعث ایجاد شغل و ترویج فرهنگ و محصولات محلی کشورها می‌شود.

چگونه روز جهانی جهانگرد را جشن بگیریم؟

هر ساله برنامه روز جهانی جهانگرد و گردشگری در یک کشور میزبان برگزار می‌شود. این برنامه شامل ارائه‌های ویدئویی، سخنرانی‌های اعضای دولت، ارائه جوایز ملی گردشگری و بحث‌های کارشناسی است.

همچنین تورهای ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان بین‌المللی برگزار می‌شود. سایر رویدادها نیز شامل ورود رایگان به شهربازی‌ها و مکان‌های فرهنگی در برخی از نقاط جهان است. کشورهای میزبان اخیر شامل هند، مصر، چین، غنا و پرو بوده‌اند.

روز جهاني گردشگري

آیا آچاره خدماتی برای کمک به صنعت گردشگری دارد؟

از آن‌جایی که جهانگردی و توریسم یک صنعت پویا و دارای فعالیت و تحرک زیاد است، بنابراین نیاز به خدمات سیار در آن به‌شدت حس می‌شود.

از جمله خدماتی که یک جهانگرد و گردشگر ممکن است به آن نیاز داشته باشد، نظافت محل اسکان، تعمیرات لوازم الکترونیکی و دیجیتال مانند دوربین عکاسی، لپ‌تاپ و موبایل، امداد و تعمیرات خودرو و … است که همگی در آچاره به‌صورت فوری ارائه می‌شود. در لیست زیر می‌توانید همه خدمات مورد نیاز برای جهانگردی را که از طریق آچاره قابل انجام است، مشاهده کنید.

  • امداد و درمان و خدمات پزشکی
  • سرویس تعمیرات سیار خودرو در محل
  • کلیدسازی
  • نظافت منزل آچاره و محل اسکان مسافران و اقامتگاه
  • تعمیر لوازم الکترونیکی و دیجیتال و …

درصورت نیاز به هرکدام از این خدمات، فقط کافیست سفارشات در وبسایت آچاره به نشانی https://achareh.co ثبت شود همچنین شماره سراسری 1471 راه ارتباطی دیگری است که در اسرع‌وقت امکان ارائه خدمات فوری را فراهم می‌کند.

نکات کلیدی برای کمک به صنعت جهانگردی

اگر شما هم به گردشگری علاقه‌مند هستید توصیه می‌کنیم ابتدا از جاذبه‌های گردشکری ایران زیبا شروع کنید. پیشنهاد ما سفر به جاهای کمتر دیده شده در ایران است که قطعا برای هر گردشگری تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

در ادامه به چند نکته مهم در خصوص گردشگری اشاره می‌کنیم که می‌تواند کیفیت سفر شما را ارتقاء دهد و به گسترش این صنعت کمک شایانی کند؛

  • درباره فرهنگ و تاریخ کشورهایی که دوست دارید از آن‌ها دیدن کنید، تحقیق و مطالعه کنید.
  • با پربازدیدترین کشورهای جهان بیشتر آشنا شوید. برخی از آن‌ها عبارتند از چین، ایتالیا، مکزیک، ترکیه و تایلند.
  • به افزایش گردشگری در کشورهایی که بازدیدکننده زیادی ندارند کمک کنید. این کشورها عبارتند از: ماداگاسکار، آنتیگوا، مونتسرات و تونگا.
  • برای یک تعطیلات مفید و بدون آسیب رساندن به محیط زیست یا مکان‌های تاریخی، برنامه‌ریزی کنید.
  • با کسانی که کمتر اهل سفر هستند، در مورد جهانگردی صحبت کنید.
  • از یک موزه یا مکان دیدنی تاریخی در شهر یا کشور خود که هرگز به آن نرفته‌اید، بازدید کنید.
  • کارهایی که در این روز انجام می‌دهید و هشتگ #روز_جهانی_گردشگری را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا