تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

فیلم آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

سیستم‌های تهویه مطبوع برای مناسب نگهداشتن هوای خانه در فصل‌های گرم سال بسیار ضروری هستند. این سیستم‌ها به دلیل جمع و جور بودن و عدم نیاز به کانال کشی در ساختمان بسیار پر کاربرد هستند. پنل داخلی این دستگاه‌ها به صورت مستطیلی است که به دیوار خانه نصب می‌شود.

واحد خارجی آن که همان کندانسور یا کمپرسور است نیز شبیه یک جعبه فلزی است. کارکرد مناسب کولر شما بیشتر به بخش داخلی آن که در داخل ساختمان نصب می‌شود مرتبط است؛ بنابراین بسیار مهم است قبل از تمیز کردن کندانسور از تمیزی و سالم بودن این بخش و تعویض قطعات مصرفی مطمئن باشید. در ادامه با روش درست شستشوی پنل داخلی کولر گازی با شما خواهیم بود.

بدون پرداخت هزینه مشکل کولر گازی خود را مطرح کنید و از تعمیرکار ماهر قیمت بگیرید! قیمت تعمیر کولر گازی

فیلم آموزش شستشوی کولر گازی

در این فیلم از مجموعه فیلم‌های تعمیر کولر گازی، تعمیرکار خوب آچاره با بیانی ساده و کاربردی به شما یاد می‌دهد چطور به شستشوی پنل داخلی کولر گازی بپردازید. برای مشاهده فیلم روی آن کلیک کنید.

برای شستشوی پنل داخلی کولر گازی کافی ابتدا چند گام ساده را که در ادامه آمده با دقت و به ترتیب انجام دهید:

1. یک کیسه روی پنل داخلی قرار دهید تا هیچ گونه گرد و غبار و آشغالی روی کف خانه نریزد.

2. موتور کولر را خاموش کرده و جلوی پنل را باز کنید.

3. فیلترهای هوا را از محل نصبشان خارج کنید. این قطعات نوعی فیلتر هستند که در مقابل حرکت هوا قرار می‌گیرند و هوا از داخل آنها رد شده و گرد و غبار و الودگی‌ها را جدا می‌کند. برای این کار ابتدا باید دو زبانه که در دو طرف فیلر‌ها قرار دارند را فشار دهید تا از جای خود خارج شده و فیلتر به آسانی از جای خود بیرون بیاید. اگر نتوانستید این قسمت را باز کنید حتما به دفترچه راهنمای محصولی که استفاده می‌کنید مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: فیلم آموزش نحوه شستشوی پنل خارجی کولر گازی (کندانسور)

شستشوی پنل داخلی کولر گازی

4. فیلتر‌ها را زیر آب بگیرید و آب سرد و تمیز روی آنها بریزید. اگر فیلتر‌ها زیاد کثیف نیستند نیازی به شستشو نیست و فقط تکاندن آن برای تمیز شدن کافی است. پس از این کار فیلتر‌ها را جلوی باد بگیرید تا کاملا خشک شوند.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

شستن فیلتر کولر گازی

5. سطح فن خنک کننده که تولید باد می‌کند را با دستمال مرطوب کاملا تمیز کنید. این پره‌ها شبیه خطوطی فلزی هستند که در انتهای قسمت پنل نصب شده اند. سعی کنید تمام این نواحی را با گرفتن باد و دستمال مرطوب بر روی آنها تمیز کنید. می‌توانید از جاروبرقی یا یک برس نرم برای این کار استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

پاک کردن کولر گازی

6. کویل‌ها را به آرامی و با دستمال پاک کنید. برای شستشوی کویل‌ها می‌توانید از مواد شوینده مخصوصی که برای این کار وجود دارند استفاده کنید. برای استفاده از این شوینده‌ها باید آن‌ها را روی کویل‌ها اسپری کنید و بعد از بیست دقیقه به تمیز کردن آن بپردازید. کویل‌ها لوله‌های دایره شکل فلزی‌ای هستند که در مرکز پنل داخلی اسپیلیت قرار می‌گیرند. برای این کار می‌توانید از اسپری تمیز‌کننده پنل کولر گازی استفاده کنید.

شستشوی پنل داخلی کولر گازی

7. تمیزکننده‌های مخصوصی که برای این کار وجود دارند از آسیب دیدگی کویل‌ها جلوگیری کرده و مانع از شکل‌گیری مواد سمی در روی کویل‌ها می‌شود. پس از اینکه این مواد را اسپری کردید دست کم 5 دقیقه صبر کنید. سپس فیلتر‌ها را دوباره سر جای خود بگذارید.

تمیز کردن کولر گازی

8. فیلتر‌ها را جاگذاری کنید. پس از اینکه کویل‌ها را تمیز کردید و مایع مخصوص را روی آن اسپری کردید فیلتر‌ها را مجددا سر جای خود نصب کنید. این فیلتر‌ها معمولا به آسانی در جای خود قرار می‌گیرند و به تلاش زیادی برای انجام این کار نیاز ندارید. اگر برای سوار کردن مجدد کولر و جا زدن فیلتر‌ها و قطعات آن دچار مشکل شدید حتما به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

9. لوله‌های درین(Drain) را تمیز کنید اما دقت کنید باعث قطع شدن یا جدا شدن این لوله‌ها بین قسمت داخلی و خارجی نشوید. پس از تمیز کردن و شستن لوله‌های درین باید دست کم یک ساعت صبر کنید تا لوله‌ها کاملا خشک شوند و آب روی آنها بخار شود.

لوله تخلیه میعانات کولر گازی

10. دستگاه را پس از بستن همه قطعات روشن کنید تا مطمئن باشید همه چیزدرست کار می‌کند و دستگاه هوای خنک را تولید می‌کند.

شستشوی پنل داخلی کولر گازی

پس از اینکه دستگاه را روشن کردید احتمالا مقداری آب کثیف از دستگاه به بیرون می‌پرد که وارد کیسه شده و جمع‌آوری می‌شوند. بگذارید دستگاه به قدری کار کند تا دیگر از داخلش آلودگی به بیرون پرت نشود. پس از این مدت می‌توانید کیسه را جدا کنید. به همین سادگی شستشوی پنل داخلی کولر گازی را یاد گرفتید و می‌توانید مرتب آن را تمیز کرده و از هوای تمیز و خنک لذت ببرید. منبع

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید