تعمیر پکیج تعمیرپکیج

آموزش تعمیر پکیج بوتان مدل پارما (parma)

گرمایشپکیجسرمایش و گرمایش

نصب و تعمیر پکیج بوتان مدل پارما یکی از دغدغه‌هایی است که صاحبان خانه با آن روبه‌رو هستند. پکیج دیواری بوتان مدل Digital Parma RSi یکی از جدیدترین تولیدات شرکت بزرگ بوتان در زمینه تأمین آب گرم همیشگی و گرمایش یکنواخت است که طرفداران خاص خود را در ایران پیدا کرده است.

با این که در ساختار این پکیج‌ها از پیشرفته‌ترین تجهیزات استاندارد اروپایی استفاده شده اما ممکن است مانند هر وسیله برقی دیگر دچار نقص فنی شوند. پکیج بوتان مدل پارما در 2 نوع با ظرفیت 24 و 26 وارد بازار شده و داشتن محفظه احتراق بسته یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های متمایزکننده این نوع پکیج‌ها محسوب می‌شود.

در عین حال یکی از ضروریات اصلی برای تعمیر و نصب پکیج بوتان مدل پارما داشتن آگاهی از تجهیزات و قطعات این سیستم و نحوه عملکرد آن است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با قطعات این مدل پکیج‌ها بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با قطعات پکیج بوتان مدل پارما

اگر قصد تعمیر پکیج Parma 26RSi Digital بوتان خود را دارید اما تجهیزات و قطعات این مدل پکیج را نمی‌شناسید، این مقاله را دنبال کنید تا شما را با عملکرد قطعات مختلف این مدل پکیج آشنا کنیم.

تعمیر پکیج بوتان مدل پارما

1. نمایشگر فشار آب در مدار گرمایش

این نمایشگر روی پکیج فشار آب در داخل سیستم پکیج را بر حسب بار (Bar) نمایش می‌دهد و شما با توجه به این نمایشگر می‌توانید به‌موقع نسبت به تعمیر پکیج بوتان مدل پارما خود اقدام کنید.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

2. پیچ انتخاب وضعیت پکیج و تنظیم دمای آن

عملکرد این پیچ روشن و خاموش کردن سیستم پکیج، انتخاب فصل به‌صورت تابستانی یا زمستانی، راه‌اندازی دوباره سیستم و تنظیم کردن دمای مدار گرمایش است.

این پیچ را می‌توان در 3 وضعیت قطع موقت یا راه‌اندازی دوباره، وضعیت تابستانی یا زمستانی قرار داد.

تعمیر پکیج بوتان مدل پارما

وضعیت قطع موقت یا راه‌اندازی دوباره در دو شرایط کاربرد دارد. اول برای خاموش کردن سیستم به طور موقت برای فعال شدن ضدیخ. دوم برای ریست کردن سیستم.

وضعیت تابستانی زمانی انتخاب می‌شود که در فصل گرما فقط به آب گرم نیاز است.

وضعیت زمستانی در فصول سرما برای تأمین هم‌زمان گرمایش و آب گرمی مصرفی انتخاب می‌شود.

چرخاندن این پیچ در جهت عقربه‌های ساعت باعث افزایش دمای آب و چرخاندن آن در خلاف عقربه‌های ساعت باعث کاهش دمای آب مدار گرمایش خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: نصب پکیج بوتان مدل پاویا (Pavia)

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

تعمیر پکیج بوتان مدل پارما

3. پیچ تنظیم دمای آب گرم

این پیچ وظیفه تنظیم دمای آب گرم مصرفی را بر عهده دارد. با چرخاندن این پیچ در جهت عقربه‌های ساعت می‌توانید دمای آب مصرفی را افزایش دهید. چرخاندن این پیچ در خلاف جهت عقربه‌های ساعت باعث کاهش دمای آب مصرفی خواهد شد.

4. چراغ نشانگر وضعیت پکیج

این چراغ بسته به عملکرد سیستم پکیج بوتان به 2 رنگ قرمز یا سبز ظاهر می‌شود و خرابی پکیج بوتان مدل پارما را به نمایش می‌گذارد.

  • چراغ سبز روشن و ثابت: نشان دهنده عملکرد درست دستگاه و روشن بودن مشعل است.
  • چراغ سبز چشمک زن: این چراغ نشان‌دهنده 2 وضعیت مختلف است. یا دستگاه خاموش شده یا در حال آماده به کار است و شعله خاموش می‌باشد.
  • چراغ قرمز چشمک زن: این چراغ نیز نشان‌دهنده 2 وضعیت در پکیج است. یا سیستم در حال تنظیم فشار گاز مصرفی است یا در وضعیت sweeper قرار دارد که در زمان تنظیم پکیج توسط سرویس کار ظاهر می‌شود.

 تعمیر پکیج بوتان مدل پارما

حال که با اجزاء پکیج بوتان آشنا شدیم برای آشنایی با مراحل تعمیر پکیج Parma 24RSi Digital بوتان نگاهی به عیوب و مشکلات رایج پکیج بوتان بیندازیم.

پکیج بوتان مدل پارما از نظر کیفیت و کار آیی در حد بالایی قرار دارند و قطعات آن با استانداردهای جهانی مطابقت داده شده‌اند. با این حال گاهی به دلیل عدم دقت در زمان نصب یا بی توجهی در نگهداری از این سیستم گرمایش، دچار مشکلاتی می‌شود.

از جمله مشکلات متداول پکیچ بوتان مدل پارما میتوانیم به خاموش شدن ناگهانی پکیج بوتان و صدای بلند پکیج اشاره کنیم که در صورت آشنایی با عملکرد پکیج می‌توانید این مشکلات را به‌راحتی رفع کنید.

اگر فکر می‌کنید دانش کافی درباره رفع عیوب و تعمیر پکیج بوتان مدل پارما را ندارید بهتر است با مرکز خدمات بوتان تماس بگیرید و از تعمیر پکیج با تجربه کمک بگیرید.

مشکلات متداول پکیج بوتان مدل پارما

در ادامه به مشکلات متداول پکیج بوتان مدل پارما می‌پردازیم:

1. روشن نشدن پکیج بوتان مدل پارما

روشن نشدن پکیج گاهی به دلیل مسدود شدن لوله‌ها به خاطر رسوب یا تنظیم نبودن فشار پکیج یا حتی خراب شدن شمعک، پکیج ناگهان خاموش می‌شود.

اگر با این مشکل روبه‌رو شدید، بهتر است قبل از هر کاری با مرکز خدمات بوتان یا آچاره تماس بگیرید تا با کمک فن‌ورز باتجربه این عیب را برطرف کنید.

2. کم شدن فشار پکیج

کم شدن فشار پکیج باعث بروز مشکلاتی در سیستم آن می‌شود. دلایل متعدی را می‌توان در کاهش فشار پکیج دخیل دانست از جمله وجود مشکل در گیج فشار یا نشتی رادیاتور.

در صورت کاهش فشار پکیج باید هر یک از این دلایل به‌طور جداگانه مورد بررسی دقیق قرار گیرند.

تعمیر پکیج بوتان مدل پارما

3. وجود نشتی در پکیج

اولین اقدام مهم در زمان روبه‌رو شدن با نشتی در پکیج پیدا کردن محل نشتی است. بعد از پیدا کردن محل نشتی باید بخش مورد نظر را تعویض کنید.

برای مثال ممکن است نشتی پکیج مربوط به نشتی مبدل حرارتی، خراب شدن شیر اطمینان، نشتی در پمپ آب، بروز مشکل در اتصالات لوله‌های پکیج و منبع انبساط باشد. برای تعویض هر یک از این قطعات باید با متخصص تعمیرات تماس بگیرید.

4. صدای زیاد پکیج بوتان مدل پارما

با بالا رفتن عمر پکیج و افزایش کارکرد آن ممکن است شاهد بروز مشکلاتی در این سیستم گرمایش باشیم که مهم‌ترین آن‌ها صداهای بلند از پکیج است.

صدای بلند پکیج بوتان ممکن است به خاطر نفوذ هوا به داخل پمپ باشد که در این صورت تعمیر پکیج Parma 26RSi Digital بوتان کاری بسیار آسان خواهد بود. کافی است شیر تعبیه‌شده در پشت پمپ را باز کنید تا هوای اضافی خارج شود.

5. آب گرم مصرفی گرم نمی‌شود

اگر قطعه فلوسوئیچ پکیج خراب شده باشد با وجود روشن بودن مشعل پکیج، آب خروجی برای مصرف گرم نمی‌شود. برای حل این مشکل کافی است این قطعه را تعویض کنید.

6. بروز مشکل در عملکرد گرمایش و تأمین آب گرم مصرفی پکیج

برای این مشکل می‌توان چندین دلیل را ذکر کرد. اولین علت می‌تواند مشکل برق رسانی و گاز رسانی به سیستم پکیج باشد. برای اطمینان از این موضوع باید ابتدا برق و گاز ساختمان را بررسی کنید.

اگر برق و گاز وصل هستند و هنوز هم عملکرد پکیج با مشکل روبه‌رو است باید با مرکز خدمات بوتان یا آچاره تماس بگیرید.

7. داغ بودن بیش از حد آب مصرفی

اگر ترموستات پکیج خراب شده باشد ممکن است آب مصرفی بیش از حد داغ شود. برای حل این مشکل می‌توانید ترموستات را تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی: تعمیر پکیج بوتان مدل پاویا (Pavia)

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

8. لوله‌های پکیج پارما یخ زده‌اند

اگر صفحه نمایش پکیج ارور سرد بودن را نشان داد اولین اقدام مؤثر ریست کردن سیستم پکیج شما است. اگر مشکل همچنان ادامه پیدا کرد باید از ضد یخ برای رفع یخ زدگی لوله‌ها استفاده کنید.

9. پکیج بوتان مدل پارما گرم نمی‌شود

وجود هوا در رادیاتور باعث گرم نشدن پکیج می‌شود. برای رفع این مشکل در زمینه تعمیر پکیج بوتان مدل پارما کافی است رادیاتورها را هواگیری کنید.

هواگیری رادیاتورها و هواگیری پکیج اغلب کاری ساده است اما پیشنهاد می‌کنیم از یک فرد باتجربه برای این کار کمک بگیرید.

آشنایی با کدهای ارور پکیج بوتان مدل پارما

کدهای ارور پکیج بوتان مدل پارما
کدهای خطا  A01 یا E01
کدهای خطا A02 یا E02
کدهای خطا A03 یا E03
کدهای خطا A04 یا E04
کدهای خطا A06 یا E06
کدهای خطا A07 یا E07
کدهای خطا A11 یا E11

1. کدهای خطا A01 یا E01

این کدهای خطا به خاموشی مشعل پکیج ایران رادیاتور مربوط هستند و شما بعد از مشاهده آن باید نسبت به تعمیر پکیج بوتان مدل پارما اقدام کنید.

خاموشی مشعل ممکن است به دلیل نبود جریان گاز یا خرابی فندک و شیر گاز باشد. برای رفع این کدهای خطا باید به دنبال منشأ خرابی‌ها باشید و آن‌ها را برطرف کنید.

2. کدهای خطا A02 یا E02

این کدهای خطا روی صفحه نمایش پکیج بوتان نشان دهنده خرابی کلید حرارتی هستند. قطع شدن کابل اتصال به مدار گرمایشی یا وجود رسوب در پکیج دلایل خرابی کلید حرارتی هستند.

برطرف کردن این خطا مستلزم دانش و آگاهی تخصصی است. توصیه می‌کنیم برای رفع این خطا از سرویس کار با تجربه کمک بگیرید.

کدهای خطا پکیج بوتان

3. کدهای خطا A03 یا E03

این کدهای خطا مربوط به وجود مشکل در مسیر خروج دود هستند. در این وضعیت به خاطر تخلیه نشدن دودهای حاصل از احتراق این کدهای خطا ظاهر می‌شوند.

چنانچه دودکش را بررسی کردید و از باز بودن مسیر آن و نصب صحیح دودکش پکیج مطمئن شدید، خرابی ترموستات یا معیوب بودن فن می‌توانند دو علت احتمالی این کدهای خطا باشند.

4. کدهای خطا A04 یا E04

کاهش فشار آب ورودی به داخل پکیج بوتان بزرگ‌ترین علت نمایش این کدهای خطا است. برای رفع این کد خطا کافی است ابتدا فشار سنج را چک کنید و عدد آن را به 2 برسانید.

5. کدهای خطا A06 یا E06

این کدهای خطا به سنسور NTC و قطع شدن آب مربوط می‌شوند. زمانی که این سنسور خراب باشد دمای آب مصرفی کم می‌شود و این کدها ظاهر می‌شوند.

ممکن است تنظیمات زمستانی و تابستانی پکیج هم دچار مشکل شده باشد. برای رفع این خطاها باید با تکنیسین این کار تماس بگیرید و نسبت به تعمیر پکیج بوتان خود اقدام کنید.

6. کدهای خطا A07 یا E07

این کدهای خطا هم به وجود مشکل در سنسور NTC مربوط می‌شوند. ظاهر شدن این کدهای خطا نشان دهنده وجود مقداری آب سرد در مدار گرمایشی در رادیاتورها است. برای رفع این مشکل هم باید با خدمات تعمیر بوتان تماس بگیرید.

7. کدهای خطا A11 یا E11

این کدهای خطا زمانی ظاهر می‌شوند که سنسور دما قبل از اینکه از برد دستور بگیرد شروع به کار کند.

علت اصلی این خطاها خراب شدن برد الکتریکی، تنظیم نبودن فشار گاز یا خرابی شیر گاز است. حل این خطا نیز تخصصی است و باید توسط سرویس کار با تجربه انجام شود.

دانلود دفترچه راهنمای پکیج بوتان مدل پارما

جمع‌بندی

پکیج دیواری بوتان مدل پارما یکی از جدیدترین محصولات شرکت بوتان در زمینه تولید سیستم‌های گرمایشی محسوب می‌شود. این مدل پکیج با توجه به استانداردهای اروپایی ساخته شده و قطعات آن از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.

با وجود تمام این امکانات گاهی ممکن است به دلیل نصب نادرست یا عدم دقت کافی در نگهداری از این سیستم، پکیج بوتان دچار عیوبی شود که برای رفع آن‌ها باید از دانش کافی برخورداری باشید.

نکته مهم برای تعمیر پکیج بوتان مدل پارما آگاهی از عملکرد قطعات مختلف این سیستم گرمایشی است. ممکن است حین استفاده از این مدل پکیج‌ها با چند کد خطای مختلف روی صفحه نمایش آن روبه‌رو شوید که هر کدام دلایلی خاص خود را دارند.
به دلیل حساسیت بالای این پکیج‌ها بهتر است برای تعمیر و تعویض قطعات پکیج بوتان مدل پارما با مرکز تخصصی تعمیرات پکیج در آچاره تماس بگیرید. شما از طریق سایت آچاره یا شماره 1471 این روند را به‌سادگی طی کنید.

مطلب پیشنهادی: نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج 

4.7/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا