آیا استحمام با آب بسیار داغ بر روی ابتلا به کرونا تاثیر دارد؟

پزشکی و پرستاری

شایعات بسیار زیادی در مورد ابتلا به کرونا و راه های انتقال آن در این زمان بحرانی پخش شده است و معمولا شایعات، بسیار بیشتر از واقعیت ها میان مردم دست به دست می شوند. با توجه به این موضوع، آچاره مسئولیت اجتماعی خود دانسته است، تا تنور شایعات را خاموش کند و با استناد از سازمان های معتبر مانند وزارت بهداشت جهانی، نکات مهم در مورد ابتلا، پیشگیری از کرونا و سوال های رایج آن را منتشر کند. در ادامه به یکی از مهم ترین سوال های مواجهه با این بیماری از سوی سازمان بهداشت جهانی پاسخ داده شده است.


آیا ویروس کرونا می تواند از طریق نیش حشرات منتقل شود؟


آیا استحمام با آب گرم خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد؟

پاسخ سازمان بهداشت جهانی به این سوال خیر است و بهتر است بدانید، استحمام با آب گرم از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری نمی کند. دمای طبیعی بدن بین 36.5 تا 37 درجه سانتی گراد است و استحمام با آب بالاتر از این دما، خطر آسیب رساندن به پوست شما را در پی دارد. بهترین روش برای مهار این ویروس، شستن مکرر دست ها است. با انجام این کار، ویروس های موجود در دستان خود را از بین می برید و با لمس چشم، دهان و بینی، از انتقال ویروس جلوگیری می کنید.


سخن پایانی برای پیشگیری از کرونا …

با توجه به بازار شایعات و اعلام همه گیری این بیماری در شهرهای مختلف، بهترین راه این است که تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنید و خودتان را در محیطی ایزوله قرار دهید. این موضوع باعث می شود علاوه بر اینکه خودتان را از ابتلا به بیماری حفظ خواهید کرد، از اطرافیانتان نیز حفاظت کنید. به جای ابتلا به این بیماری و تلاش برای بهبود، راه پیشگیری از آن را انتخاب کرده و خودتان را برای جلوگیری از ابتلا به آن تقویت کنید.

منبع: www.who.int


 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا