آیا دریافت بسته باعث ابتلا به کرونا می شود؟

پزشکی و پرستاری

با توجه به پیشروی کرونا و راه های مقابله با آن که از رسانه های مختلف پخش می شود، آچاره، وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود دانسته است، تا از میان رسانه های مختلف و شایعاتی که در مورد آن ها وجود دارد، نکات مهمی را با استناد به سایت رسمی سازمان بهداشت جهانی، در این مقاله ذکر کند. در ادامه بعضی از سوالات و پاسخ سازمان جهانی بهداشت به آن ها برای پیشگیری از کرونا را ذکر کرده ایم.


آیا دریافت بسته از چین یا شهرهای مبتلا ایمن است؟

با توجه به پاسخ های سازمان جهانی بهداشت به این سوالات در مورد پیشگیری از کرونا ، تمامی بسته های دریافتی از چین امن است و در صورت دریافت از شهرهای دیگر بهتر است آن ها را ضد عفونی کنید. از تجزیه و تحلیل های قبلی و آزمایشات انجام شده، ویروس کرونا برای مدت طولانی بر روی بسته ها و اشیا زنده نمی ماند.


آیا اسپری کردن الکل یا مواد ضد عفونی کننده روی کل بدن می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟


آیا اسپری کردن الکل یا مواد ضد عفونی کننده روی کل بدن می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟

پاسخ سازمان بهداشت جهانی به این سوال خیر است. اسپری کردن الکل یا مواد ضدعفونی کننده بر روی بدنتان، نمی تواند ویروس هایی که از قبل وارد آن شده اند را از بین ببرد. پاشیدن مواد ضد عفونی ممکن است برای لباس یا غشاهای مخاطی (چشم و دهان) مضر باشد و به آن ها آسیب وارد کند. به یاد داشته باشید، استفاده از موادی مانند الکل یا کلر، برای ضد عفونی محیط مفید هستند و باید طبق توصیه های بهداشتی از آن ها استفاده کرد.


سخن پایانی برای پیشگیری از کرونا …

برای پیشگیری از این بیماری باید دست به دست هم داده و با رعایت موارد بهداشتی، از ابتلا به این ویروس خودداری کنیم. بهتر است تا جایی که ممکن است از استفاده از وسایل نقلیه عمومی پرهیز کنید و اکثر وقت خود را در منزل سپری کنید. امید به اینکه روزی دوباره مانند قبل، عزیزانمان را در آغوش بکشیم.

منبع: www.who.int


 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا