انواع روش های لوله بازکنی و تخلیه چاه

ساختمانلوله کشی و تاسیسات

گرفتگی لوله کشی از مشکلات رایجی است که همه ما گاها با آن مواجه می‌شویم اما برای رفع انسداد لوله باید چه کنیم؟ قبل از یافتن پاسخ این سوال، شما باید با انواع روش های لوله بازکنی و تخلیه چاه آشنا شوید تا در این شرایط بتوانید تصمیمی هوشمندانه اتخاذ کنید.

لوله بازکنی چیست؟

یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای ساختمان ها و ادارات و … رخ دهد، گرفتگی لوله فاضلاب است و تنها روشی که با آن می‌توان این مشکل را رفع کرد، استفاده از لوله بازکن هاست.

این مشکل نیاز به رفع سریع دارد؛ زیرا در صورت طولانی شدن گرفتگی لوله ها بخصوص در محیط‌های آپارتمانی، نه‌تنها یک واحد بلکه بسیاری از واحدهای ساختمان را درگیر می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال موادی هستند که سریعا لوله‌ها را باز کند و نیازی به نیروی کار انسانی نداشته باشد.

به این صورت با هزینه و نیروی کمتر و تنها با ریختن مقداری از محلول، مشکل گرفتگی لوله رفع گردد. با این‌که همیشه امکان استفاده از روش های لوله بازکنی خانگی هم وجود دارد، توصیه می‌کنیم که برای لوله بازکنی و تخلیه چاه، از افراد باتجربه و شرکت‌های معتبر که تخصص خاصی در این زمینه دارند کمک بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه مشکل حل شده و از بروز خسارات جانی و مالی پیشگیری شود.

محاسبه رایگان هزینه لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان!

مهمترین خدمات لوله بازکنی چیست؟

شرکت‌های مختلفی وجود دارند که مهمترین خدمات آن‌ها استفاده از نیروی انسانی و مواد شیمیایی است که بدون وارد شدن خسارت زیاد به ساختمان و زیربنا به‌راحتی بتوان با صرف هزینه کمتر و در کوتاه‌ترین زمان گرفتگی لوله ها را برطرف کرد.

مهمترین خدمات لوله بازکنی عبارتند از:

  • تشخیص ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب
  • رفع گرفتگی انواع توالت ایرانی و فرنگی
  • فنر زنی لوله با دستگاه
  • باز کردن سینک آشپزخانه و گرفتگی کف شور و …

این گرفتگی‌ها سبب بوی نامطبوعی می‌شوند و یک سری مشکلات را به وجود می‌آورند که سریعا باید در جهت رفع آن‌ها اقدام کرد. هنگام استفاده کردن از مواد شیمیایی جهت باز کردن لوله ها باید توجه کافی داشت که حتما از محیط فاصله گرفت.

زیرا به علت اسیدی بودن و تولید یک سری بخارهای خطرناک، ریه‌ها را درگیر می‌کند و در صورت عدم رعایت این نکات امکان دارد خسارت جبران‌ناپذیری را رقم بزند.

تخلیه چاه


انواع روش های تخلیه چاه و لوله بازکنی

فارغ از علت گرفتگی لوله فاضلاب، روش های مختلفی برای لوله بازکنی و تخلیه چاه وجود دارد. باز کردن گرفتگی لوله ها با استفاده از فنر زنی، نیروی انسانی و استفاده از مواد شیمیایی، یکی از روش های لوله بازکنی است که وجود دارد. در مورد تخلیه چاه یکی از روش‌ها استفاده از تلمبه است.

در واقع این روش جز متداول‌ترین روش‌هایی بوده که از گذشته برای تخلیه چاه استفاده می‌شده است. روش دیگر استفاده از دیلم می‌باشد که این وسیله هم برای باز شدگی توالت ایرانی و هم توالت فرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از روش های تخلیه چاه استفاده از دستگاه پمپ است که در این روش قبل از تخلیه مقداری آب را در داخل چاه ریخته و شروع به پمپ زدن می‌کنند و پمپ زدن را تا جایی ادامه می‌دهند که چاه باز می شود.

در صورتی که گرفتگی بسیار شدید باشد و روش های بالایی قادر به باز کردن آن‌ها نباشد، از دستگاه تراکم هوا برای تخلیه چاه استفاده می‌شود و برای باز کردن لوله های توالت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله بازکنی فوری


خطرات تخلیه چاه برای ساختمان

در صورت عدم تخلیه چاه، علاوه‌بر بوی نامطبوعی که به وجود می‌آید، در صورتی که به‌موقع اقدام به تخلیه چاه نشود، خسارات جبران‌ناپذیری را برای افراد و ساختمان در پی دارد.

در برخی از ساختمان‌های قدیمی با پر شدن چاه ها امکان دارد که دیوار ساختمان ریزش پیدا کند و در صورت شدت گرفتن فشارهای وارده ناشی از پر شدن چاه ها، حتی قسمتی از ساختمان دچار ریزش می‌شود که علاوه‌بر خسارات مالی، خسارات جانی را نیز به بار می‌آورد.

یکی از خطرات تخلیه چاه استفاده از مواد شیمیایی است. به علت اسیدی بودن این مواد و  سمی بودن در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و دور شدن از آن محیط، این مواد ریه را درگیر می‌کنند و در حالت شدیدتر حتی باعث خفگی فرد نیز می‌شوند.

براساس آمار به‌دست‌آمده از بیمارستان‌ها، سالیانه تعداد بسیار زیادی از افراد بر اثر استنشاق این مواد دچار خفگی و آسیب جدی به ریه و شش‌ها می‌شوند. علاوه‌بر مشکلات به‌وجودآمده این اسیدها به مرور سبب آسیب رساندن به لوله‌های فاضلاب نیز می‌شوند.

زیرا اسید باعث خورده شدن و سوراخ شدن لوله های فاضلاب شده و به مرور مشکل حادتری را به وجود می‌آورد.

خطر دیگری که در صورت پر شدن چاه ها شما را تهدید می‌کند، این است که فاضلاب‌ها و حتی توالت‌ها در صورت پر شدن چاه، گازهایی تولید می‌کنند که بی‌رنگ و بی‌بو هستند و در صورتی که مدت زمانی آن را استنشاق کنید، یک سری مشکلات تنفسی را به وجود می‌آورند.

از خطرات دیگر تخلیه چاه علاوه‌بر بیماری های تنفسی که به وجود می‌آورد، یک سری عوامل بیماری‌زا را نیز ایجاد می‌کند.

از خطرات دیگر می‌توان به آلودگی محیط‌زیستی و آلودگی آب‌های زیرزمینی ، آلودگی ظاهری محیط و حتی آلودگی هوا اشاره کرد. باید با استفاده از روش اصولی اقدام به تخلیه چاه کرد؛ در غیر این‌صورت اگر از مواد مضر شیمیایی و افراد بی‌تخصص استفاده شود، خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا با معرفی روش های لوله بازکنی و تخلیه چاه، به شما در رفع مشکل گرفتگی لوله کشی فاضلاب ساختمان کمک کنیم. در نهایت فراموش نکنید که آچاره آمادگی آن را دارد تا کلیه خدمات لوله کشی فاضلاب ساختمان، لوله بازکنی و تخلیه چاه، تشخیص ترکیدگی لوله و … را به‌صورت فوری و اعزام سریع نیرو به محل در سراسر ایران مانند لوله بازکنی در اصفهان ارائه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا