تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

فیلم آموزشی تست کمپرسور کولر گازی [ال جی – سامسونک و …]

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

کمپرسور از مهم‌ترین قطعات کولرگازی است. اگر این قطعه دچار مشکل شود در عملکرد کولرگازی اختلال ایجاد می‌شود. یکی از کارهای مهمی که توسط تکنیسین تعمیر کولر گازی انجام می‌شود تست کمپرسور کولر گازی است.

وظیفه کمپرسور تهویه مطبوع و گردش هوای خنک است. اگر جریان برق کولر گازی شما قطع است به احتمال زیاد کمپرسورتان مشکلی دارد و باید تست شود. با آموزش‌هایی که در این مقاله به شما ارائه می‌شود و توضیحات تعمیرکار آچاره در فیلم تست کمپرسور کولر گازی، می‌توانید با استفاده از مولتی متر یا دستگاهی که می‌تواند ولت، آمپر و اهم را اندازه‌گیری کند مشکلات کمپرسور کولر گازی از برندهای مختلف ال جی، سامسونگ، هاردستون، پاناسونیک و … را تشخیص دهید.

با توجه به فنی بودن موضوع پس از اینکه متوجه شدید کمپرسورتان سوخته یا دچار مشکلی شده از متخصص سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کمک بخواهید. در آچاره بیش از ۳۰۰۰  تعمیرکار کولر گازی که همه با تجربه و ماهر هستند مشغول ارائه خدمت به مشتریان عزیز هستند. افتخار ما ارائه خدمات متعهدانه و منصفانه در سراسر کشور است.

فیلم روش تست کمپرسور کولر گازی

به زبان ساده می‌توانید کمپرسور را قلب سیستم کولر گازی بدانید. کمپرسور کولرگازی دما و فشار هوا را افزایش می‌دهد و باعث به وجود آمدن اختلاف فشار می‌شود که برای جریان یافتن مایع مبرد لازم است. همانطور که می‌دانید جهت انتقال گرما از درجه حرارت بالاتر به درجه حرارت پایین است. در سیستم کولر گازی، دمای اواپوراتور پایین‌تر و دمای کندانسور و کمپرسور بالاتر است. کمپرسور با گردش مایع مبرد هوای اتاق را خنک می کند.

اگر کولر گازی شما درست کار نمی کند، به احتمال زیاد ایراد از کمپرسور است. در ادامه یاد خواهیم گرفت که چطور وضعیت کمپرسور را بررسی کنیم. در این فیلم تعمیرکار خوب آچاره روش عملی و کاربردی تست کمپرسور کولر گازی از برندهای مختلف را به شما آموزش داده‌اند. برای مشاهده فیلم روی آن کلیک کنید.

قبل از انجام کار به این موارد توجه کنید:

  1. حتما برق را قطع کنید!
  2. پنل بالایی کندانسور را باز کنید.
  3. مولتی متر خود را روی حالت اهم سنج قرار دهید.
  4. مقاومت هر سیم‌پیچ را اندازه‌گیری و ثبت کنید.

آموزش گام به گام تست کمپرسور کولرگازی

کمپرسور کولر گازی، گاز مبرد را فشرده کرده و با کاهش درجه حرارت گاز آن را به مایع تبدیل می‌کند و از طریق دریچه‌ها هوای خنک را وارد محیط می‌کند. کمپرسور در کولرگازی مانند قلب در بدن انسان عمل می‌کند. در خیلی از موارد وقتی کولر گازی شما کار نمی‌کند مشکل از کمپرسور آن است. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله روش تست کمپرسور کولر گازی را برای شما توضیح دهیم.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

گام اول: قطع کردن جریان برق

در قدم اول برای تست کمپرسور کولرگازی خود، شما باید فیوز برق مربوط به کولر گازی خود را قطع کنید. حتماً از قطع بودن جریان برق مطمئن شوید تا هنگام کار با کولر گازی و کمپرسور آن دچار برق‌گرفتگی نشوید. در اکثر موارد یک کلید فیوز به صورت جا در کنار کولرگازی یا اسپیلت تعبیه می‌شوید. فیوز را پیداکرده و جریان برق را قطع کنید.

اگر برای کولر گازی شما یک فیوز تک در نظر گرفته نشده است می‌توانید با استفاده از جعبه فیوز برق مربوط به قسمتی که کولرگازی در آن بخش قرار دارد را قطع کنید.

گام دوم: باز کردن صفحات کولرگازی

اگر قصد تست کمپرسور کولرگازی خود را دارید باید ابتدا صفحات کولر را باز کنید. برای بازرسی کمپرسور و دیدن اجزای داخلی کولر باید همه صفحات سطح دستگاه را باز کنید. یک سمت کولر گازی شامل صفحه‌ای است که دریچه خروج هوا و فیلترها روی آن قرار گرفته است. این صفحات و فیلتر به راحتی از کولر جدا می‌شوند. سایر صفحات را نیز می‌توانید با کمک پیچ‌گوشتی باز کنید. پس از اینکه تمام صفحات و پیچ‌ها را باز کردید آن‌ها را در جایی مطمئن قرار دهید تا در حین تست کمپرسور کولر گازی خود دچار آسیب نشوند.

گام سوم: باز کردن پنل دسترسی الکتریکی

اگر کولر گازی شما پنل دسترسی الکتریکی دارد باید این پنل را مانند سایر صفحاتی که در مرحله قبل باز کردید این پنل را هم با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید تا بتوانید به کمپرسور و سیم‌کشی‌های کولر گازی دسترسی پیدا کنید. پس از باز کردن، صفحه پنل دسترسی را بیرون بیاورید تا سیم‌کشی کولرگازی را ببینید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

گام چهارم: پیدا کردن عیب کمپرسور و یا سیم‌کشی‌ها

به دنبال آسیب‌دیدگی در سیم‌ها و کمپرسور کولرگازی باشید. کمپرسور مانند مخزن استوانه‌ای فلزی به نظر می‌رسد. کمپرسور را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ یک از سیم‌ها فرسوده یا خراب نشده‌اند. اگر متوجه شدید که سیم‌های فرسوده یا آسیب دیده در کمپرسور وجود دارند، احتمالاً سیم‌ها باعث خرابی کولر گازی شده‌اند. به خود کمپرسور توجه کنید. در صورت آسیب‌دیدگی کمپرسور، به‌احتمال‌زیاد باید آن را تعویض کنید.

اگر می‌خواهید سیم کمپرسور خود را تعمیر یا تعویض کنید، برای تعویض آن‌ها باید از یک تکنسین حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. قطعاً تعمیر سیم‌ها و کولرگازی ارزان‌تر از تعویض آن‌ها برای شما تمام می‌شود.

گام پنجم: چک کردن ترمینال‌ها

یکی از مراحل تست کمپرسور کولر گازی این است که به دنبال ترمینال‌های سوخته یا آسیب دیده روی کمپرسور باشید. ترمینال‌ها گره‌های فلزی هستند که سیم‌ها به آن‌ها متصل می‌شوند و معمولاً در کنار کمپرسور هستند. اطمینان حاصل کنید که سوختگی یا صدمه‌ای به ترمینال‌ها وارد نشده است. اگر صدمه قابل مشاهده‌ای به پایانه‌ها یا سیم‌ها وارد نشود، باید پایانه‌ها را با استفاده از یک اهم‌متر آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها هنوز هم می‌توانند جریان را به‌درستی منتقل کنند.

تست کمپرسور کولر گازی با اهم متر

مرحله اول:

دستگاه را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شوید. قسمت بالای کولرگازی را با کف دست خود لمس کنید. اگر دستگاه هنوز گرم است، ممکن است تنظیمات مولتی متر را از بین ببرد. قبل از تلاش برای آزمایش ولتاژ کولر گازی خود، صبر کنید تا دستگاه کاملاً خنک شود. قبل از هر چیز کاملاً مطمئن شوید که جریان برق را به‌طور کامل قطع کرده‌اید.

تست کمپرسور کولر گازی با اهم متر

مرحله دوم:

یک اهم‌متر بخرید و آن را روی جریان متناوب تنظیم کنید. در جلوی اهم‌متر شما یک صفحه نمایش وجود دارد که اعداد را نشان می‌دهد. اهم‌متر را بر روی جریان متناوب تنظیم کنید تا بتوانید هر ترمینال را جداگانه آزمایش کنید تا مشخص شود که خطا در کجاست. اهم‌متر می‌تواند آزمایش کند که آیا جریان الکتریکی بین ترمینال‌ها وجود دارد یا خیر. اگر جریانی وجود نداشته باشد، احتمال خرابی ترمینال وجود دارد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

مرحله سوم:

پایانه‌های مشخص‌شده با C، R و S را پیدا کنید. کمپرسور شما باید سه ترمینال روی صفحه دسترسی داشته باشد. ترمینال‌ها باید با حروف C، R و S نام‌گذاری شده باشند.

مرحله چهارم:

فیش قرمز اهم‌متر را روی C و فیش سیاه را روی S قرار دهید، فیش‌ها را روی سیم سیاه و قرمز از اهم‌متر خود روی ترمینال‌ها قرار دهید. هنگامی‌که پایه‌ها را روی ترمینال‌ها قرار می‌دهید، اهم‌متر باید جریان کمتر از 30 میلی‌متر را به نشان دهد. هر مقداری که بالاتر از این میزان باشد، نشان می‌دهد که کمپرسور شما خراب است.

مرحله پنجم:

فیش قرمز را روی C و فیش سیاه را روی R قرار دهید، مراحل را تکرار کنید، این بار تداخل بین ترمینال‌های مشترک و در حال اجرا را بررسی کنید. باز هم، جریان باید زیر 30 میلی‌متر باشد.

مرحله ششم:

فیش قرمز را روی R و فیش سیاه را روی S قرار دهید. آزمایش نهایی بین ترمینال‌های اجرا و راه‌اندازی است. جریان بین این ترمینال‌ها هم باید مانند مراحل قبل زیر 30 میلی‌متر باشد.

مرحله هفتم:

در این مرحله از تست کمپرسور کولر گازی خود اگر میزان جریانی که اهم‌متر شما نشان می‌دهد زیاد است، یک موتور کمپرسور جدید خریداری کنید. اگر میزان جریان بیشتر از 30 باشد، به این معنی است که موتور کمپرسور شما احتمالاً مشکلی دارد و شما باید آن را تعویض کنید. اگر از یک تکنسین در این زمینه کمک بگیرید می‌توانید به‌جای خرید یک کمپرسور جدید، همان کمپرسور قدیمی را تعمیر کنید.

مرحله هشتم:

اگر میران جریانی که دستگاه اهم‌متر شما نشان می‌دهد کمتر از 30 میلی‌متر باشد، باید یک کمپرسور کاملاً جدید خریداری کنید. اگر دستگاه اهم‌متر شما عددی نزدیک به 0 را نشان می‌دهد، به این معنی است که اتصال بین ترمینال‌های شما خراب است و شما باید یک کمپرسور جدید را جایگزین کمپرسور قدیمی خود کنید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که مراحل تست کمپرسور کولر گازی خود را به‌درستی آنجا داده‌اید از یک متخصص بخواهید که کولرگازی شمارا چک کند.

منبع: سرویس و تعمیر کولر گازی

3.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید