تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

16 روش شناسایی کولر گازی بوش تقلبی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

قیمت کولرهای گازی هر روزه در حال افزایش است و یکی از دغدغه‌ها در زمان خرید کولر، اطمینان پیدا کردن از اصل بودن کولر است. کولرهای تقلبی قیمت کمتری نسبت به مدل‌های اصلی دارند و برخی افراد به همین دلیل ممکن است بدون داشتن آگاهی کافی آن‌ها را برای خرید انتخاب کنند. در این مقاله روش‌های شناسایی کولر گازی بوش تقلبی را برای شما توضیح خواهیم داد.

در این مقاله به شما می‌گوییم که نشانه‌های شناسایی کولر گازی بوش تقلبی از بوش اصلی چیست و در زمان انتخاب و خرید کولرگازی چه مواردی را باید بررسی کنید تا از اصل بودن دستگاهی که می‌خواهید بخرید، مطمئن شوید.

نحوه شناسایی کولر گازی بوش تقلبی از کولر گازی بوش اصلی

اولین نکته در شناسایی کولر گازی بوش تقلبی این است که نمونه‌های تقلبی کیفیت بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه‌های اصلی خود دارند. کولرهای تقلبی گارانتی معتبری ندارند و در صورت بروز هر نوع مشکلی در عملکردشان، هیچ شرکتی پاسخگوی شما نخواهد بود. بازدهی پایین‌تر، مصرف برق بیشتر، خراب شدن کولر گازی در مدت زمان کوتاهی بعد از استفاده و یا خرابی قطعات کولر، همگی مواردی است که تقلبی بودن کولر را نشان می‌دهد.شناسایی کولر گازی بوش تقلبی

1. شناسایی کولر گازی بوش تقلبی و اصلی از روی نام دستگاه

یکی از ترفندهایی که افراد سودجو و متقلب برای جعل کردن کولرهای گازی تقلبی انجام می‌دهند، استفاده از نام‌های جعلی برای دستگاه‌ها است. معمولاً کولرهای تقلبی اسامی یکسانی دارند. هر روزه مدل‌های مختلف با نام‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود، اما افراد سودجو و متقلب از تعدادی نام مشخص برای کولرها استفاده می‌کنند.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

2. شماره سریال و کد دستگاه

توجه به سریال و کد کولر گازی یکی دیگر از نکاتی است که از طریق آن‌ها می‌توان شناسایی کولر گازی بوش تقلبی را انجام داد. کولر گازی‌های بوش اصلی همگی دارای شماره سریال و مدل هستند. علاوه بر اینکه در سایت این برند می‌توانید با وارد کردن شماره سریال و مدل آن به راحتی دستگاه را پیدا کنید.

این در حالی است که کولر گازی‌های تقلبی، شماره سریال و مدلشان معمولاً دارای یک حرف یا عدد کمتر و یا بیشتر است و از طریق سایت‌های رسمی برند، قابل پیگیری نیستند.

3. شناسایی کولر گازی تقلبی بوش از روی مدل

یکی دیگر از کارهایی که افراد سودجو انجام می‌دهند تغییر برند کولرهای گازی بی‌کیفیت به برندهای معتبر و پرطرفدار از جمله بوش است.

4. نحوه کارکرد دستگاه

عملکرد و بازدهی کولرهای گازی بوش تقلبی در گذر زمان کم می‌شود. علاوه بر تفاوت زیادی که کولرهای تقلبی بوش با مدل‌های اصلی خود دارند، بازدهی کمتر، مصرف برق بیشتر، خراب شدن کولر گازی در مدت کوتاه پس از مصرف و یا خراب شدن قطعاتش، همگی تقلبی بودن کولر را ثابت می‌کنند.

5. طریق گارانتی

در صورتی که کولر شما اصل باشد، شماره سریال شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی از طریق سامانه شماره ملی اداره ثبت شرکت‌ها، قابل بررسی است. نکته حائز اهمیت دیگر این است که در صورت اصل بودن کالا و شرکت ارائه دهنده خدمات، شماره تماس و وب سایت شرکت روی برچسب کالا ذکر می‌شود. داشتن هولوگرام یکی دیگر نکات شناسایی کولرگازی تقلبی بوش از اصلی آن است.

6. بسته بندی متفاوت کولر گازی تقلبی بوش و اصلی

برندهای معتبر برای بسته بندی کالاهای خود هزینه زیادی صرف می‌کنند. در صورتی که کولر گازی شما به درستی درون بسته بندی قرار نگرفته است و یا بسته بندی کالا از کیفیت پایینی برخوردار است و از مواد نامرغوبی تهیه شده است، ثابت می‌کند که کولر گازی تهیه شده تقلبی است.

7. اشتباهات نگارشی و هجایی

برای شناسایی کولر گازی تقلبی بوش، دقت به نوع نگارش نام برند مهم است. در خیلی از موارد نام برندها در کالاهای تقلبی فقط با یک حرف یا هجای متفاوت از کلمه اصلی نوشته می‌شود که به دلیل بی‌دقتی خریدار، به راحتی نادیده گرفته می‌شود.

8. عدم وجود لوازم جانبی

از وجود قطعات و لوازم جانبی اضافی ذکر شده در بسته بندی مطمئن شوید. در صورت عدم وجود دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کابل و یا سایر موارد در بسته بندی، به فروشنده اطلاع دهید و از او بخواهید آن‌ها را در اختیارتان قرار دهد. اگر کالا را به صورت آنلاین خریده‌اید، در زمان باز کردن بسته بدی فیلم بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

9. تهیه کولرگازی بوش از مراکز غیرمجاز

همیشه لوازم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های مجاز خریداری کنید و در صورت تهیه کالا به صورت آنلاین، از معتبر بودن سایت مطمئن شوید.تهیه کولرگازی ار مراکز نامعتبر

10. برچسب‌های زیبا و چشم‌نواز ولی تقلبی

هیچ یک از برندهای معتبر اروپایی، عکس پرچم خود را روی لیبل و برچسب کالاها استفاده نمی‌کنند. اگر در زمان خرید، متوجه وجود برچسب کشور تولیدکننده روی کالا شدید، بدانید که کالای معرفی شده تقلبی است.

مطلب پیشنهادی : نگهداری از کولر گازی در زمستان

11. حک لیزری روی موتور کولر گازی

اگر فروشنده برای اطمینان دادن به شما درباره اصل بودن محصول، به حک شدن مدل روی کمپرسور اشاره می‌کنند، باید بدانی مه این کار به راحتی به مک لیزر قابل اجرا است و دلیلی بر رد کردن تقلبی بودن محصول نیست.

12. تخفیف‌های قابل توجه

خیلی از مواقع دیدن تخفیف‌های خوب افراد را ترغیب به خرید می‌کند؛ اما به این نکته دقت کنید که یکی از عوامل شناسایی کولر گازی تقلبی بوش، تفاوت قابل توجه قیمت کولرهای تقلبی با قیمت کولرهای اصلی است.

13. شناسایی کولر گازی اینورتر از کولر معمولی با استفاده از برچسب فنی

یکی دیگر از روش‌های شناسایی کولر گازی تقلبی بوش از اصلی آن بررسی کردن برچسب فنی کولرهای گازی هست. روی بسته بندی و پنل همه کولرهای گازی اصلی، برچسب فنی دستگاه نصب می‌شود. برچسب فنی شامل اطلاعاتی درباره قطعات و اجزای کولر گازی، میزان برق مصرفی، مدل دستگاه، نوع گاز مبرد، نوع کمپرسور و کشور سازنده کولر گازی می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از شماره سریال و مدلی که روی برچسب فنی دستگاه ذکر شده است، کولرگازی خود را روی سایت اصلی برند بررسی کنید.

برچسب کولر گازی اینورتر دار با کولر گازی‌ معمولی تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد و به کمک این اطلاعات شما می‌توانید کولرگازی اینورتر دار را از مدل معمولی تشخیص دهید.

  • عدد جریان آمپر در کولرهای گازی اینورتر ۳.۲ و در کولرهای گازی معمولی حدود ۱۲ آمپر است.
  • گاز مبرد استفاده شده در کولر گازی اینورتر از نوع R410a و در کولرهای گازی معمولی R22 است.
  • دمای جوش گاز در کولر گازی اینورتر R410a، منفی ۵۲ درجه سانتی‌گراد است، ولی دمای جوش گاز مبرد مدل R22، منفی ۴۱ درجه سانتی‌گراد است. (دمای جوش میزان بازدهی کولرهای گازی را نشان می‌دهد و هرچه بیشتر باشد، کولر گازی محیط را سردتر می‌کند.)
  • کمپرسور کولرگازی اینورتر و معمولی با هم فرق دارند. آمپر کولر گازی اینورتر، یک چهارم آمپر کولر گازی معمولی، کار می‌کند.
  • قیمت، هزینه تعمیر و سرویس کولرهای گازی اینورتر بسیار بیشتر از کولرهای معمولی است.
  • هزینه برق مصرفی کولرهای گازی اینورتر بسیار کمتر از کولرهای گازی معمولی است.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

14. گاز استفاده شده در کولر

گازهای مبرد R22 به دلیل اثر گذاری منفی بر محیط زیست، از سال 2015 دیگر استفاده نمی‌شوند. در کولر گازی‌های جدید از گاز مبرد R410a استفاده می‌شود و برای لایه اوزون خطری ندارد و قابل اعتمادتر و کارآمدتر است.

مطلب پیشنهادی : کولر گازی اینورتر یا کولر گازی معمولی؟

استفاده از گاز مبرد R410a باعث ایجاد شدن باد خنک‌تری توسط کولر می‌شود و باعث می‌شود کولر در دماهای بالاتر نیز به خوبی کار کند. استفاده می‌کنند باد خنک‌تری را ایجاد می‌کنند و می‌توانند در دماهای بالا کار کنند. گاز مبرد R410a دارای تراکم بالاتری است و کیفیت سرمایشی بهتری دارد و به همین دلیل قیمت بیشتری دارد. به همین دلیل افراد سودجو، گاز مبرد R410a را با R22 تعویض می‌کنند تا سود بیشتری به دست آورند.گاز استفاده شده در کولر

کپسول گاز مبرد کولرگازی R22 به رنگ سبز و وزن 1 تا 25 کیلوگرم دارد و معمولاً از کپسول‌های 13.6 کیلوگرمی آن استفاده می‌شود. این در حالی است که کپسول R410a صورتی رنگ است و از 900 کیلوگرم تا 25 کیلوگرم وزن دارند و معمولاً از وزن 11.6 کیلوگرمی آن استفاده می‌شود.

15. بررسی موتور برای شناسایی کولرگازی تقلبی بوش از اصل

تعویض قطعات یکی دیگر از اقداماتی است که افراد سودجو و کلاه‌بردار برای سود بیشتر انجام می‌دهد. یکی از این قطعات موتور کولر گازی است. موتورهای روتاری از موترهای پیستونی ارزان‌تر هستند و قدرت و عملکرد پایین‌تری نیز دارند. برای تشخیص این مورد باید اطلاعات کافی درباره موتور و قطعات کولر داشته باشید.

16. تغییر ظرفیت در کولرگازی‌های تقلبی

مورد دیگری که ممکن است در کولرگازی های تقلبی با آن مواجه شوید ظرفیت‌های کاذب است. هر چقدر ظرفیت کولر گازی بیشتر باشد، قیمت بیشتری نیز دارد. افراد سودجو به راحتی در زمان معرفی، ظرفیت کولر را بیشتر از مقدار واقعی آن معرفی می‌کنند ممکن است شما هزینه یک کولر 24000 را بپردازید در حالی که کولری که می‌خرید 18000 باشد.

کلام آخر

با توجه به نکاتی که در این مطلب گفته شد، بهتر است در زمان خرید کولر به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و از فروشندگان مطمئن کالای خود را خریداری کنید. با چک کردن شماره سریال و مدل کولر در سایت معتبر می‌توانید شناسایی کولر گازی تقلبی بوش خود را انجام دهید.

3.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید