تعمیر پکیج تعمیرپکیج

کدهای خطای پکیج وستن (Westen)

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

پکیج وستن با نام تجاری Westen ساخت کشور ایتالیا است و از سال 1952 تا کنون مدل‌های به‌روز پکیج شوفاژ دیواری با تکنولوژی برتر تولید کرده است. از جمله مزایای پکیج برند وستن می‌توان به مبدل دو جداره تامین آب گرم مصرفی و گرمایش مرکزی آن اشاره کرد. برند وستن با بهره‌گیری از تکنولوژی مدرن اقدام به تولید پکیج‌هایی کرده که در برخی جهات برتری‌هایی نسبت به همتایان خود دارند.

سیستم محافظت از لوله‌ها در برابر یخ‌زدگی، حفاظت از قفل شدن پمپ، سیستم ضد رسوب، عیب یابی خودکار و پمپ گردش آب از جمله این امکانات می‌باشند. با وجود تمام مزایایی که برای پکیج‌های وستن نام بردیم این سیستم هم مانند هر وسیله دیگری ممکن است دچار مشکلاتی شود. این مشکلات و ایرادها که گاهی خیلی جدی هستند به‌صورت کدهای خطا روی صفحه نمایشگر پکیج ظاهر می‌شوند. در ادامه این مقاله با کدهای خطای پکیج وستن و نحوه رفع آن‌ها و تعمیر پکیج آشنا خواهیم شد.

ارور پکیج وستن وستن مدل دیجیتال

در ادامه کدهای خطای پکیج وستن را بررسی می‌کنیم تا با نحوه تعمیر ان آشنا شوید:

ارور پکیج وستن پکیج وستن
کد خطای E01
کد خطای E02
کد خطای E03
کد خطای E04
کد خطای E05
کد خطای E06
کد خطای E10
کد خطای E11
کد خطای E20
کد خطای E27
کد خطای E28
کد خطای E31

کد خطای E01

این ارور پکیج وستن زمانی ظاهر می‌شود که به دلیل ایراد در شیر گاز پکیج شعله روشن نمی‌شود. دلایل احتمالی این کد خطا نبودن جریان گاز، معیوب بودن الکترود، خرابی شیر گاز و قدرت کم شعله است. برای رفع این کد خطا باید مسیر جریان گاز را بررسی کنید. الکترودها را چک کنید و در صورت خرابی آن‌ها را تعویض نمایید. شیر گاز را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

کدهای خطای پکیج وستن

کد خطای E02

این کد خطا نشان دهنده ایراد در ترموستات است. این کد خطا به دلایلی همچون خرابی سنسور مدار گرمایشی، اختلال در گردش آب در رادیاتورها و وجود هوا در مدار شوفاژها ظاهر می‌شود. برای رفع این کد خطا باید عملکرد سنسور دما در مدار گرمایشی را بررسی کنید. در صورت نیاز هوای مدار سیستم گرمایشی باید تخلیه شود.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

کد خطای E03

این کد خطای پکیج وستن به دلیل فعال بودن ترموستات دود نمایش داده می‌شود. دلیل این مشکل باز بودن اتصال ترموستات دود، معیوب بودن سنسور ترموستات، نامناسب بودن قطر دودکش و گرفتگی خروجی دودکش است. برای رفع این ارور پکیج وستن باید ترموستات دود را بررسی کنید. اگر سنسور ترموستات خراب شده آن را تعویض نمایید. دودکش را چک کنید.

کد خطای E04

این کد خطای پکیج وستن نشان دهنده خرابی ترموستات دود و حد است. دلیل نمایش این کد خطا قطع شدن اتصالات سنسور یا نصب نادرست سنسورها است. برای حل ارور پکیج وستن باید اتصالات سنسور را بررسی کنید. شاید محل اتصال سنسور دچار رسوب گرفتگی شده و باید تعویض شود.

برای رفع ارور پکیج وستن نیاز است اجزای پکیج و ترتیب عملکرد قطعات آن اطلاعات کلی داشته باشید.

کد خطای E05

این کد خطا نشان دهنده اختلال در عملکرد سنسور رفت سیستم گرمایش است. دلیل این مشکل معیوب بودن سنسور یا سیم کشی و قطع بودن اتصالات سیم‌ها است. راه حل ارور پکیج وستن بررسی سیم کشی ها و تعویض سنسور در صورت نیاز است.

کد خطای E06

این کد خطا نشان دهنده ایراد در عملکرد سنسور مدار آب گرم مصرفی است. دلیل این مشکل هم مانند مورد قبلی خراب بودن سیم کش ها یا سنسور است. برای حل ارور پکیج وستن باید سیم کشی‌ها را بررسی کنید و اگر سنسور خراب است آن را تعویض کنید.

کد خطای E10

این کد خطا نشان دهنده پایین بودن فشار مدار پکیج است. دلیل این ایراد کاهش بیش از حد فشار پکیج یا معیوب بودن پرشر سوئیچ آب است.

برای حل کد خطای پکیج وستن باید مدار را از طریق شیر پرکن پر کنید. پرشر سوئیچ آب را بررسی و در صورت نیاز تعویض نمایید.

کد خطای E11

این کد خطا نشان دهنده عدم کارکرد درست پرشر سوئیچ دود است. دلیل این کد خطا باز بودن اتصال پرشر سوئیچ، معیوب بودن سیم کشی، خرابی دیافراگم پرشر سوئیچ و انسداد دودکش است. برای حل این مشکل باید سیم کشی‌ها را بررسی کنید. پرشر سوئیچ را چک کنید و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید. دودکش را چک کنید.

کد خطای E20

این کد خطا نشان دهنده خرابی سیستم مشعل است. دلیل این مشکل خرابی الکترود و برد الکترونیکی است. برای حل این مشکل باید الکترود و برد الکترونیکی را بررسی کنید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

کد خطای E27

این کد خطا نشان دهنده کاهش گردش آب در مدار پکیج است. دلیل این کد خطا گردش نامناسب آب در سیستم و وجود هوا در مدار است. برای رفع این مشکل باید پمپ سیرکولاتور را بررسی کنید و در صورت نیاز هوای مسیر مدار را تخلیه نمایید.

کد خطای E28

این کد خطا نشان دهنده وجود نشتی در مدار آب گرم مصرفی است. این کد خطا به دلیل نشتی اتصالات و لوله کشی مدار آب گرم مصرفی است. برای حل ارور پکیج وستن می‌توانید اتصالات و شیرآلات مدار آب گرم مصرفی را بررسی کنید.

ارور پکیج وستن E31

این کد خطا به دلیل وجود ایراد در عملکرد ترموستات اتاقی است. دلیل این کد خطا معیوب بودن اتصالات ترموستات اتاقی و نامناسب بودن آن است. برای حل ارور پکیج وستن می‌توانید ترموستات اتاقی را در صورت نیاز تعویض کنید. سیم کشی‌ها را نیز بررسی کنید.

نحوه تعمیر و نگهداری صحیح از پکیج وستن

وقتی صحبت از هر نوع وسیله‌ای به میان می‌آید اطمینان از نگهداری صحیح از آن کار زیرکانه‌ای است زیرا عمر کاری دستگاه را طولانی‌تر می‌کند و از ارور پکیج وستن کاسته می‌شود. تعمیر پکیج همیشه ارزانتر از تعویض دستگاه است به خصوص پکیجی که حداقل 5 میلیون تومان برای تعویض هزینه دارد. پکیج‌های مدرن از دیدگاه صاحب خانه به تعمیر و نگهداری زیادی نیاز ندارند. دستکاری هر قطعه‌ای می‌تواند کاملاً خطرناک باشد با این حال چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

1. کنترل کردن فشار

تمام پکیج‌های مدرن دارای یک صفحه کنترل فشار در پنل جلویی هستند. فشار ممکن است به دلایل مختلف کاهش یابد و باید هر از چند گاهی آن را شارژ کنید. این کار سختی نیست و لازم نیست هر بار که فشار افت می‌کند با یک مهندس تماس بگیرید. مطمئن شوید که با دفترچه راهنمای پکیج آشنا هستید یا از نصاب بخواهید که به شما توضیح دهد که چگونه فشار آب را هنگام افت، افزایش دهید. محدوده نرمال فشار بین 1 تا 1.5 بار است. اگر کمتر از 1 شد باید آن را شارژ کنید. اگر ناگهان بالا آمد وقت آن است که با یک لوله کش تماس بگیرید! برای مطالعه بیشتر در این خصوص کلیک کنید: نحوه تنظیم فشار پکیج|روش های کاهش و افزایش فشار پکیج دیواری

2. به اندازه‌ی مصرف خود از پکیج استفاده کنید

ترموستات و صفحه نمایش دمای پکیج را همیشه روی حداقل مقدار قابل قبول تنظیم کنید. گرم کردن بیش از حد خانه و سپس باز کردن پنجره‌ها برای خنک کردن آن کار هوشمندانه‌ای نیست. چون باعث هدر رفت پول و کاهش طول عمر سیستم گرمایشی می‌شود. وقتی فصل گرما فرا رسید پکیج را به حالت «فقط آب گرم» تغییر دهید تا از روشن شدن تصادفی گرمایش مرکزی جلوگیری کنید.کدهای خطای پکیج وستن

3. رسوب زدایی پکیج وستن

اکثر صاحبان خانه قبل از تعویض پکیج پاکسازی کامل سیستم را انجام می‌دهند. با این حال برخی از تولیدکنندگان پکیج توصیه می‌کنند که پاورفلاش یا رسوب زدایی پکیج در فواصل منظم دو تا سه ساله تکرار شود. با نصاب صحبت کنید و ببینید که آیا آنها تکرار رسوب زدایی را توصیه می‌کنند یا خیر. این عمل از تجمع لجن در لوله کشی جلوگیری می‌کند. حذف لجن و زباله باعث افزایش راندمان پکیج می‌شود. زیرا گرم کردن آب تمیز آسان‌تر از گرم کردن لجن و زباله است و همچنین عمر سیستم گرمایش را افزایش می‌دهد.

گاهی همه این موارد را رعایت کردید اما با نیاز است که آموزش ریست کردن پکیج ببینید تا مشکل دستگاه را رفع کنید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

جمع بندی در مورد ارور پکیج وستن

بهترین کاری که می‌توانید برای پکیج خود انجام دهید این است که سرویس سالانه آن را فراموش نکنید. این کار باید توسط یک فرد متخصص و با تجربه انجام شود. انجام سرویس‌های منظم به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی مانند کد خطای پکیج وستن را زودتر برطرف کنید و از تعمیرات پرهزینه و تعویض سیستم  جلوگیری کنید.

از منظر ایمنی نیز منطقی است چون مانند هر وسیله گازی، پکیج می‌تواند خطرناک باشد اگر به مشکلات آن به‌درستی رسیدگی نشود. یکی از مسائل مهم در مورد پکیج وستن کدهای خطای این سیستم گرمایشی است که آشنایی با آن‌ها می‌تواند از بروز مشکلات بعدی و پرهزینه پیشگیری کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید