تعمیر پکیج تعمیرپکیج

روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه به چه علت است؟

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

پکیج یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های موجود در هر خانه‌‏ای محسوب می‌شود که با گرم کردن آب یا گرم کردن خانه، همواره در حال کار کردن است. به همین دلیل تقاضا برای نصب و تعمیرات پکیج بسیار زیاد است.
یکی از مواردی که کاربران برای رفع آن به تعمیرکاران پکیج مراجعه می‌کنند این است که چرا پکیج در حالت تابستانه روشن نمی شود. بسیاری از پکیج‌ها در فصل‌های گرم سال نیاز به اعمال تغییرات دارند و باید به حالت تابستانه تغییر کنند.
اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • اگر پکیج درحالت تابستانه روشن نمی‌شود، قبل از هرکاری از عدم بروز مشکل در ورودی آب، برق و گاز اطمینان حاصل کنید.
  • از دلایل روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه می‌توان به کم بودن فشار پکیج، مشکل در فلوسوئیچ، خرابی سنسور، مشکل در پروانه فن و خرابی پمپ اشاره کرد.
  • روشن نشدن مشعل و شمعک پکیج ممکن است به‌دلیل خرابی جرقه زن پکیج، خرابی برد، گرفتگی شیر کنترل گاز و خرابی میله یون در پکیج رخ دهد.
  • اگر عملکرد پکیج شما با مشکل مواجه شده باشد، گاهی ریست کردن پکیج می‌تواند کار عیب‌یابی پکیج را برای شما انجام دهد.

علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستان چیست؟

یکی از مشکلات پکیج در فصل تابستان، روشن نشدن آن است. به این معنی که شعله شمعک روشن است اما با باز کردن شیر آب گرم، شعله اصلی روشن نمی‌شود. در نتیجه باید عملکرد قطعه‌ای که وظیفه آن اعلام باز بودن آب مصرفی به برد کنترل است را بررسی کنیم.

شاید برای شما نیز سوال پیش آید که دلیل روشن نشدن پکیج درحالت تابستانه چیست؟ باید بگوییم پکیج‌ها در حالت تابستان فقط وقتی که شیر آب گرم باز شود، شروع به کار می‌کنند.

این روند از طریق سنسورها به انجام رسیده و دستگاه روشن می‌شود و بعد از روشن شدن آب گرم خواهد شد. روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه دلایل مختلفی دارد که برخی از آن‌ها را در ادامه بررسی کرده‌ایم.روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه

  • اختلال در دریچه ورودی گاز: دریچه ورودی گاز در پکیج، وظیفه‌ کنترل جریان گاز به دستگاه را برعهده دارد.
    اختلال در این دریچه‌ به‌دلیل تنظیم نادرست صورت می‌گیرد؛ طوری‌که دریچه با تامین نادرست میزان گاز ورودی، توسط سنسور و برای جلوگیری از حادثه قفل می‌شود و همین موضوع می‌تواند باعث روشن نشدن پکیج ‌در حالت تابستانه شود.
  • گرم شدن بیش از اندازه پکیج: یکی از دلایل روشن نشدن پکیج گرم شدن بیش از اندازه پکیج است.
    زمانی که پکیج بیش از اندازه گرم شود، دستگاه به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد.
    همچنین در پکیج‌های دیجیتالی با شنیدن صدای بوقی که از پکیج خواهید شنید؛ شما از گرم شدن بیش از اندازه پکیج آگاه می‌شوید.
  • عملکرد نامناسب ترموستات: اگر ترموستات پکیج شما عملکرد خوبی نداشته و به‌صورت صحیح تنظیم نشده باشد، پکیج خاموش می‌شود.
    شما می‌توانید دمای ترموستات را به‌صورت دستی تنظیم کنید.
  • عملکرد نامناسب دودکش: در هنگام نصب دودکش پکیج باید فاصله استاندارد آن رعایت شود.
    درصورتی‌که فاصله دودکش از بالای پکیج و سقف رعایت نشده باشد؛ دودکش نمی‌تواند تخلیه کامل دود را انجام دهد و بر اثر تجمع دود دمای دودکش بالا می‌رود و باعث اختلال در عملکرد دودکش می‌شود.
    در این حالت سنسورهای خاموشی خودکار پکیج با تشخیص تجمع دود در دستگاه، باعث خاموشی پکیج می‌شود.
  • اختلال در عملکرد فن پکیج: فن در پکیج‌ها وظیفه کمک به انتقال گازهای مضر، از داخل دستگاه به دودکش را دارد.
    درصورتی‌که سنسور یا برد مدار پکیج متوجه عملکرد اختلال در عملکرد فن شوند؛ پکیج کار نخواهد کرد و خاموش می‌شود.
    اگر پکیج شما روشن نمی‌شود و صدای فن دستگاه هم نمی‌شنوید، ممکن است اختلال در عملکرد فن دلیل روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه باشد.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

  • بروز نقص در برد پکیج: برخی از اجزای پکیج که برای کارکرد خود به برق نیاز دارند، با فرمان برد الکتریکی کار خود را شروع می‌کنند.
    گاهی ممکن است مشکل روشن نشدن پکیج شما به دلیل بروز مشکل در برد پکیج باشد.
    برای رفع این مشکل باید از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید تا از بروز آسیب‌های جدی به پکیج جلوگیری شود.
  • نبود آب در لوله‌ها و مدار پکیج: کاهش فشار آب پکیج یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه است.
    افت فشار آب، باعث خاموش شدن خودکار دستگاه می‌شود. فشار آب پکیج باید عددی بین 1 تا 2 باشد تا دستگاه بتواند روشن شود و به‌خوبی کار کند.
    گاهی این امکان وجود دارد که فشار پکیج را از طریق شیر فشار آب روی دستگاه افزایش دهید و مشکل روشن نشدن پکیج را برطرف کنید.

به چه دلیل مشعل و شمعک پکیج روشن نمی‌شود؟

یکی از مشکلات رایج در پکیج روشن نشدن مشعل آن است که شما نیز احتمالا بارها با این مشکل مواجه شده باشید. علت روشن نشدن مشعل و شمعک پکیج حتما باید بررسی شود؛ زیرا مشعل بخش مهمی از پکیج است و در صورتی که خراب شود، پکیج گرم نمی‌شود.

در حالت کلی روشن نشدن مشعل پکیج مربوط به سیستم آب، برق و گاز است؛ زیرا پکیج با این 3 منبع کار می‌کند. بعد از بررسی این 3 منبع و اطمینان از صحت کارکرد آن‌ها، ممکن است دلیل روشن نشدن مشعل خرابی یکی از قطعات مربوط به مشعل باشد.

برخی از دلایل روشن نشدن مشعل پکیج به شرح ذیل هستند:

  • خراب شدن جرقه زن یا شمعک در پکیج: یکی از دلایل اصلی روشن نشدن شمعک پکیج درحالت تابستانه خراب شدن جرقه زن پکیج است.
    زمانی‌که گاز وارد شمعک می‌شود، سنسور دستور زدن جرقه را برای انجام عملیات احتراق، صادر می‌کند. اگر در این بین پیلوت خاموش شده باشد، به‌دلیل وجود جرم است.
    جرم‌ها در قسمت دهانه ورودی گاز ایجاد می‌شود. از آنجایی که این ورودی کوچک است، هرگونه کثیفی می‌تواند باعث مسدود شدن آن شود.
    شما برای رفع این مشکل باید این قسمت را تمیز کنید.دلیل روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه
  • خراب شدن میله یون در پکیج: میله یون در پکیج وظیفه تشخیص شعله را به‌عهده داشته و در کارکرد صحیح پکیج نقش اساسی دارد.
    درنتیجه اگر عملکرد این قطعه دچار مشکل شود، مشعل پکیج روشن نمی‌شود؛ زیرا پکیج شعله را تشخیص نمی‌دهد.
  • خراب شدن برد پکیج: تمام فرمان‌‎های لازم توسط برد پکیج صادر شده و باعث کارکرد صحیح پکیج و قطعات آن می‌شود.
    اگر این قطعه خراب شود، پکیج دچار مشکل خواهد شد و فرمان صحیح به قطعات نمی‌رسد؛ زیرا تمامی بخش‌ها مانند جرقه زن، حسگر، پمپ، شیر گاز و… با استفاده از این قطعه کنترل می‌شوند.
    اگر شما با این مشکل مواجه شدید باید از افراد متخصص کمک بگیرد تا مشکل شما را در سریع‌ترین زمان بررسی و رفع کنند.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

  • گرفتگی شیر کنترل گاز: شیر کنترل گاز با برق 220 ولت کار می‌کند و جنس آن آلومینیوم است. این قطعه وظیفه قطع و وصل کردن جریان گاز را دارد.
    بنابراین اگر مشکلی برای عملکرد این قطعه رخ دهد، از نظر ایمنی بسیار خطرناک است و باعث روشن شدن مشعل می‌شود؛ زیرا گاز به این بخش نمی‌رسد.
  • مشکل در سنسور NTC پکیج: وظیفه سنسور NTC این است که دمای پکیج را اندازه‌گیری ‌کند. با ایجاد مشکل در این سنسور، مشعل پکیج روشن نمی‌شود.
    این سنسور از نوع مقاومتی است و با افزایش دما، مقاومت آن کاهش پیدا می‌کند.
    بنابراین خراب شدن این قطعه باعث تشخیص دما اشتباه شده و این مشکل باعث روشن نشدن مشعل و شمعک پکیج می‌شود.مشکل در سنسور NTC پکیج

ریست پکیج دیواری چیست؟

شاید بارها نیز برای شما پیش آمده باشد که با ریست پکیج دیواری مشکل پکیج شما برطرف شده باشد. ریست کردن پکیج به معنی راه‌اندازی دوباره دستگاه است و معمولا زمانی‌که در تنظیمات کلی پکیج اختلالی رخ داده باشد و نتوانیم آن را رفع کنیم، از این روش برای بازیابی کارکرد پکیج استفاده می‌کنیم تا پکیج کارکرد خود را از ابتدا شروع کند.

بنابراین اگر شما کد خطایی را بر روی نمایشگر مشاهده کردید، بهترین کار قبل از هر اقدامی ریست کردن پکیج است. اما باید به این نکته توجه کنید که ریست کردن پکیج برندهای مختلف مراحل خاصی را دارند که شما باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

همچنین اگر مشکل پکیج به‌‎دلیل خرابی قطعات پکیج باشد، این مشکل با ریست کردن رفع نمی‌شود. در این شرایط مشکل را باید به تعمیرکاران متخصص بسپارید.

پکیج در حالت تابستانه روشن نمی شود

سخن پایانی

در تابستان تا زمانی که شیر آبگرم را باز نکنید، پکیج خاموش است. با باز کردن شیر آب، برد کنترل توسط سنسوری که وظیفه گزارش باز شدن آب به برد را دارد، متوجه باز بودن آب می‌شود و به قطعات دستور می‌دهد تا پکیج شروع به کار کند. درصورتی‌که بنا به هر دلیلی با باز کردن شیر آب پکیج آب مصرفی را گرم نکرد، ممکن است خرابی در یکی از قطعات رخ داده باشد.

بنابراین روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه ممکن است به‌دلیل پایین بودن فشار بار پکیج، سوختن انگشتی فلومتر، سوختن شیر موتوری و ماندن روی حالت زمستانه، معیوب بودن سنسور مدار مصرفی، خرابی سوئیچ هوا، گیر بودن پروانه فن، معیوب بودن فنر سوپاپ و خرابی پمپ در پکیج دو مبدل رخ دهد.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت مواجه شدن با این مشکل ابتدا جریان‌های آب، برق و گاز را بررسی کنید و در صورت روشن نشدن پکیج برای برطرف کردن این مشکل باید به سراغ تکنسین تعمیر پکیج بروید تا مشکل شما را بررسی و حل کنند. کارشناسان مجرب آچاره به‌منظور تعمیر انواع پکیج در کنار شما هستند.

2.5/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید