راهنمای خرید ماشین ظرفشویی | مدل‌های پرفروش 1400

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

در سال‌های اخیر، ماشین‌های ظرفشویی زندگی را بسیار آسان‌تر کرده‌اند. می‌توان گفت این روزها ماشین ظرفشویی وسیله‌‌ای نسبتا متداول در اشپزخانه‌هاست. اما با وجود انبوهی از برندها و تنوع محصولات و کارکردها، انتخاب یک ماشین ظرفشویی برای خرید بسیار سخت شده است. بهتر است به راهنمای خرید ماشین ظرفشویی در سایت‌ها و کتاب‌های مختلف مراجعه کنید تا در نهایت به یک انتخاب ایده‌آل برسید. خرید دستگاه بی کیفیت در آینده نزدیک شما را به دردسر تعمیر ماشین ظرفشویی خواهد انداخت.

بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی برای خانه چیست؟

زمانی که مشکل ماشین ظرفشویی شما با تعمیر کردن حل نمی‌شود، احتمالا زمان آن رسیده است که ماشین ظرفشویی جدیدی خریداری کنید. در این موقعیت بهتر است بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید تا در نهایت بتوانید نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی را بهتر بشناسید. (مزایای خرید ماشین ظرفشویی)

توجه به چند ویژگی برای خرید ماشین ظرفشویی بسیار مهم است که از جمله آن‌ها می‌توان به ظرفیت ماشین ظرفشویی، بهره‌وری انرژی و آب، قفسه‌ها و سبدهای انعطاف پذیر، حالت اکو و برنامه نصف شوی و دیگر حالت‌های شستشو در ماشین ظرفشویی، شروع با تاخیر و میزان صدا اشاره کرد. در ادامه تمامی این ویژگی‌ها را بررسی کرده و اهمیت هر یک را بیان می‌کنیم.

بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی برای خانه

از نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی : ظرفیت ماشین ظرفشویی

در هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید حتما به میزان طرفیت آن توجه کنید. بهترین ماشین ظرفشویی برای خرید باید ظرفیتی به اندازه ظروف یک وعده غذایی خانواده شما داشته باشد. اغلب ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار 6 تا 8 نفره، 12 نفره یا 14 نفره هستند. اگر خانواده شما کم جمعیت است و خانه کوچکی دارید، بهترین انتخاب برای شما ماشین ظرفشویی 6 تا 8 نفره است. این مدل از ماشین ظرفشویی با این ظرفیت حجم کمتری از خانه شما را اشغال می‌کند و می‌تواند برای خانه‌های نقلی انتخاب بسیار مناسبی باشد. برای خانواده‌های پر جمعیت‌تر یا حتی برخی شرکت‌های کوچک، ماشین ظرفشویی‌های 12 نفره یا 14 نفره می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

بیشتر بخوانید: اشتباهات متداول در استفاده از ماشین ظرف‌شویی

بهره‌وری انرژی و آب در ماشین‌های ظرفشویی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که شستن ظروف با دست‌ها آب کمتری مصرف می‌کند. اما واقعا اینطور نیست و با این کار آب بسیار زیادی به هدر می‌رود. استفاده از ماشین ظرفشویی در مصرف آب و انرژی بسیار صرفه‌جویی می‌کند و در نهایت به نفع محیط زیست است. البته امروزه برندهای مختلف در بهره‌وری انرژی و آب در ماشین‌های ظرفشویی باهم رقابت دارند. هرکدام تلاش می‌کنند تا انرژی کمتری مصرف شده و از هدر رفتن آب جلوگیری کنند.

قفسه‌ها و سبدهای انعطاف پذیر در ماشین ظرفشویی

بهترین ماشین ظرفشویی برای خرید برای هر خانواده متفاوت است. به طور مثال ممکن است شما ظروفی با شکل‌های متفاوت داشته باشید که نیاز به قفسه‌های مختلف در ماشین ظرفشویی دارند. در این شرایط نوع قفسه‌ها و سبدها برای شما اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. ماشین‌های ظرفشویی که سبدهای قابل انعطافی دارند و به اندازه‌های مختلف تبدیل می‌شوند انتخاب خوبی برای شما هستند.

قفسه‌ها و سبدهای انعطاف پذیر در ماشین ظرفشویی

از نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی، توجه به حالت اِکو و برنامه نصف‌شوی

بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی نشان می‌دهد که ماشین ظرفشویی استاندارد باید حالت اکو (Eco) و برنامه نصف‌شوی (Half Load) داشته باشد. حالت اکو در ماشین ظرفشویی گزینه‌ای است که با ترکیب تنظیمات مختلف می‌توان مقدار مصرف آب و برق را به حداقل رساند.

اغلب ماشین‌های ظرفشویی دارای دو سبد و گاها سبد سوم برای شستشوی قاشق و چنگال هستند. گاهی ممکن است تعداد ظروفتان برای شستشو بسیار کمتر از ظرفیت کلی ماشین ظرفشویی شما باشد. مثلا ممکن است تنها یکی از سبدها پر شوند. در این حالت اگر بخواهید ماشین ظرفشویی خود را به حالت معمول استفاده کنید انرژی زیادی مصرف می‌شود یا به عبارتی انرژی بسیاری هدر می‌رود. اما اگر ماشین ظرفشویی خود را روی حالت نصف‌شوی قرار دهید، تقریبا نیمی از انرژی حالت معمول استفاده می‌شود و از هدر رفتن برق و آب بیشتر جلوگیری می‌شود. البته توجه به این نکته هم ضروریست که امکانات مختلف به قیمت ماشین ظرفشویی نیز بستگی دارد. هرچه ماشین ظرفشویی دارای امکانات و برنامه‌های شستشوی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مشکلات رایج ماشین ظرفشویی

شروع با تاخیر از امکانات ماشین ظرفشویی

برخی از ماشین‌های ظرفشویی را می‌توان روی حالت شروع با تاخیر قرار داد. این حالت برای زمانی مناسب است که شما قصد دارید در ساعاتی که اوج مصرف برق نباشد ماشین ظرفشویی شما کار کند. حتی گاهی اوقات برای اینکه صدای ماشین ظرفشویی اعضای خانواده را اذیت نکند، می‌توانید ماشین ظرفشویی را روی حالت شروع با تاخیر قرار دهید تا در زمانی که بیرون از منزل هستید ماشین ظرفشویی شما روشن شود و شروع به کار کند.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی3

میزان سر و صدای ماشین ظرفشویی از نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی

اگر در آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید یا به صدای زیاد حساسیت بسیاری دارید، حتما پیش از خرید به راهنمای خرید ماشین ظرفشویی مورد نظر نگاهی بیندازید و کاملا آن را مطالعه کنید. اغلب در قسمت توضیحات ماشین ظرفشویی میزان صدای ایجاد شده توسط ماشین در هنگام کار را بیان می‌کند. حتی می‌توانید این مورد را از افراد دیگری که تجربه خرید آن محصول را داشته‌اند نیز بپرسید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی4

پرفروش‌ترین ماشین‌های ظرفشویی در بازار ایران

در این بخش به معرفی 4 مورد از پرفروش‌ترین ماشین‌های ظرفشویی در بازار ایران می‌پردازیم.

 

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF-15303

مدل  MDF 15303 پاکشوما با ظرفیت 15 نفر برای کسانی که پر جمعیت هستند و ظرف زیادی برای شستن دارند مناسب است. با خرید این ماشین ظرفشویی نگرانی بابت شستن میو و سبزی و ظروف مهمانی نخواهید داشت. مصرف انرژی این ماشین بهینه است و برچسب انرژی A++ دارد.   نویز تولیدی این دستگاه 47 دسی‌بل است و 8 برنامه شستشو دارد.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی-پاکشوما

ماشین ظرفشویی اسنوا مدل SWD-226W

ماشین ظرفشویی SWD-226w از جدیدترین محصولات اسنوا است که بازار خوبی پیدا کرده و طرفداران زیادی دارد.ظرفیت این دستگاه 12 نفره است و مصرف انرژی کمی دارد. میزان صدای تولیدی این دستگاه 49 دسی بل است و شش برنامه شست و شو دارد.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی-پاکشوما

ماشین ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-J552S

مدل GDW-J552S از ظرفشویی جی‌پلاس مدل پر فروش و محبوبی است که امکانات خوبی دارد و موتور آن صدای کمی تولید می‌کند (44 دسیبل). ظرفیت این دستگاه 15 نفره است و 8 برنامه‌ شستشو و 3 عملکرد انتخابی دارد. موتور این ماشین ظرفشویی BLDC با تکنولوژی ECO POWER INVERTER  است و قدرت بالایی دارد و دوام آن نسبت به انواع معمولی بیشتر است. سبد مخصوص قاشق و چنگال و قابلیت تنظیم سبد ظروف استفاده از این ماشین را بسیار راحت کرده است.

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF 14302

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF 14302 ظرفیت زیادی دارد و مانند مدلهای دیگری که معرفی شد مصرف انرژی پایینی دارد و جهز به قفل کودک است. این دستگاه جزو لوازم بیصدا به حساب می‌آید و تنها 49 دسی‌بل صدا تولید میکند.   این مدل 7 برنامه شستشو دارد و مجهز به سیستم تاخیر در زمان شستشو تا 24 ساعت است.

سخن آخر

با توجه به نکاتی که بیان کردیم، انتخاب ماشین ظرفشویی کار آنچنان دشواری نیست. بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را می‌توان در توجه به چند ویژگی خلاصه کرد که شامل ظرفیت آن، بهره‌وری آن، نوع قفسه‌های آن و … می‌باشد. بهترین ماشین ظرفشویی برای خرید آن است که برای خانواده شما مناسب باشد. شما با استفاده از راهنمای مناسب و مطالعه ویژگی برندهای مختلف و اطلاع از قیمت ماشین ظرفشویی می‌توانید بهترین ماشین ظرفشویی مناسب خود را خریداری کنید.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

 

پرسش‌های متداول

  1. آیا داشتن امکاناتی نظیر برنامه اکو یا حالت نصف‌شوی در قیمت ماشین ظرفشویی تاثیرگذار است؟

بله، هرچه امکانات و برنامه‌های ماشین ظرفشویی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. البته امروزه برندهای مختلف بر سر امکانات بیشتر و قیمت مناسب‌تر باهم رقابت دارند. ممکن است بتوان ماشین ظرفشویی با برندی خوب با امکانات کافی و قیمتی مناسب هم خریداری کرد.

  1. بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی چیست؟

بهترین کار برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی مناسب خود، توجه به ویژگی‌های مورد نیاز شماست. ظرفیت ماشین ظرفشویی، برنامه‌ها و امکانات مختلف آن و دیگر عواملی که برای شما اهمیت دارند را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین ماشین ظرفشویی برای خرید را که مناسب شماست انتخاب کنید.

  1. آیا هرچه ظرفیت ماشین ظرفشویی بیشتر باشد، بهتر است؟

برای انتخاب میزان ظرفیت ماشین ظرفشویی باید به تعداد اعضای خانواده خود توجه کنید. برای خانواده‌هایی که تعداد اعضای خانواده‌شان کم است یا خانه‌های نقلی و کوچک دارند، ماشین ظرفشویی‌هایی با ظرفیت کمتر که اصولا به آن‌ها 6 تا 8 نفره می‌گویند مناسب است. اما اگر تعداد اعضای خانواده بیشتر باشد می‌توان از ماشین ظرفشویی‌هایی با ظرفیت 12 یا 14 نفره استفاده کرد.

  1. آیا صدای ماشین ظرفشویی خیلی زیاد است؟

با توجه به نوع ماشین ظرفشویی، امکانات، برند، قیمت و دیگر عوامل موثر، میزان صدای ماشین ظرفشویی نیز متفاوت است. اما اغلب در راهنمای خرید ماشین لباسشویی مورد نظر تمامی توضیحات ازجمله میزان سر و صدای آن نیز ذکر شده است.

به این پست امتیاز دهید

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا