تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

دلایل تاب برداشتن دیگ لباسشویی و نحوه رفع آن

لوازم خانگیماشین لباسشویی

وسایل برقی، زندگی مدرن امروزی را بسیار راحت‌تر کرده‌اند. شاید برای نسل امروزی نبود ماشین لباسشویی قابل تصور نباشد! از همین رو، توجه به عملکرد صحیح آن و مراقبت درست از آن می‌تواند تاثیر بسیاری بر سالم ماندن ماشین لباسشویی شما داشته باشد. یکی از مشکلاتی که در ماشین لباسشویی رایج است، تاب برداشتن دیگ لباسشویی است. ممکن است دیگ ماشین لباسشویی شما تاب بردارد و بد بچرخد. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که در ادامه به آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

علت تاب برداشتن دیگ لباسشویی چیست؟

خرابی کوپلینگ، از دلایل تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی

کوپلینگ، یکی از اجزای ماشین لباسشویی است که موتور لباسشویی را به سیستم انتقال نیرو متصل می‌کند. بنابراین، خرابی کوپلینگ موتور می‌تواند عملکرد دستگاه را مختل کرده و باعث لقی دیگ ماشین لباسشویی شما شود. ذکر این نکته قابل توجه است که اگر بیش از حد مجاز دستگاه خود در آن لباس بریزید، قطعه کوپلینک موتور نیروی لازم را از موتور منتقل نمی‌کند و در نتیجه ماشین لباسشویی شما به درستی کار نمی‌کند.

خرابی کوپلینگ دلیل تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

یکی از مسائلی که ممکن است باعث بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی شود، بسته نشدن کامل درب ماشین لباسشویی و خراب بودن قفل آن است. هرگاه درب دستگاه شما خوب بسته نشود، حتما متوجه عملکرد نادرست دستگاه خواهید شد. به همین جهت، چک کردن درب یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از ایرادات دیگ لباسشویی است.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

خرابی یا پارگی تسمه، از دلایل تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی

شاید یک از اصلی‌ترین دلایل تاب برداشتن دیگ لباسشویی، خرابی و پارگی تسمه دستگاه شما باشد. زیرا وظیفه تسمه لباسشویی است که دیگ ماشین لباسشویی را به درستی بچرخاند. بنابراین اگر تسمه پاره شود، دچار ساییدگی شود یا پوسیده شود ممکن است بر عملکرد دستگاه شما تاثیر گذاشته و چرخش دیگ را دچار مشکل کند.

آسیب دیدن بلبرینگ‌ها، دیگر دلیل تاب برداشتن دیگ

در لباسشویی‌هایی که درب آن‌ها از جلو باز می‌شوند، بلبرینگ‌ها وظیفه متصل کردن دیگ را به موتور دستگاه دارند. اگر این قطعه دچار آسبب، پوسیدگی، ساییدگی شود یا حتی بیش از حد داغ شود، باعث تاب برداشتن و بد چرخیدن دیگ دستگاه می‌شود.

مقاله پیشنهادی افزایش طول عمر و نگهداری ماشین لباسشویی

آسیب دیدن بلبرینگ‌ها، دیگر دلیل تاب برداشتن دیگ

مشکل در روتور و استاتور ماشین لباسشویی

زمانی که احساس کردید دیگ دستگاه شما بد می‌چرخد یا لق می‌زند حتما سریعا برای تعمیر دیگ ماشین لباسشویی خود اقدام کنید. یکی از عواما ایجاد این لقی می‌تواند مشکل در روتور و استاتور دستگاه باشد. این دو قطعه از اجزای اصلی هر موتور الکتریکی هستند. برای به حرکت درآمدن موتور، این دو قطعه باهم درگیر شده و با ایجاد یک میدان مغناطیسی، موتور رت به چرخش درمی‌آورند. به همین جهت اگر روتور و استاتور دستگاه شما دچار مشکل باشند، موتور دستگاه به خوبی کار نمی‌کند و دیگ آن نیز به درستی نمی‌چرخد.

مشکل در روتور و استاتور ماشین لباسشویی

خرابی موتور و مشکل دیگ ماشین لباسشویی

زمانی که با مشکل تاب برداشتن دیگ مواجه شدید، بهتر است در ابتدا عوامل دیگر را جستجو کنید و در صدد رفع آن‌ها برآیید. زیرا بسیار کم پیش می‌آید که مشکل از موتور دستگاه شما باشد. اگر تمامی جوانب را بررسی کرده‌اید، ممکن است در نهایت مشکل از خرابی یا سوختگی موتور لباسشویی شما باشد.

خرابی موتور ماشین لباسشویی هم دو حالت دارد. در حالت اول، زمانی که دستگاه را به برق وصل می‌کنید، موتور دستگاه روشن می‌شود اما صداهای عجیب و غریبی ایجاد می‌کند. در حالت دوم، زمانی که دستگاه را برق متصل می‌کنید، دستگاه شما روشن نمی‌شود و کار نمی‌کند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

آیا لرزش و صدای ماشین لباسشویی به دیگ مرتبط است؟

گاهی ممکن است دستگاه شما سر و صدای زیادی ایجاد کند که باعث غافلگیر شدن شما شود. امروز اغلب لباسشویی‌ها دارای کمک فنری هستند که به دیگ متصل است. اگر شما استفاده درستی از ماشین لباسشویی خود نداشته باشید، باعث ضعیف شدن کمک فنرها می‌شود. هر چه زمان بگذرد و کمک فنرها ضعیف‌تر شوند، در نهایت دیگ ماشین لباسشویی شما تاب برمی‌دارد و لق می‌زند. در این شرایط بهتر است برای تعمیر دیگ ماشین لباسشویی خود به تکنسین مربوطه مراجعه کنید.

پر کردن بیش از حد مخزن دلیل لقی دیگ لباسشویی

اگر پتو یا پرده‌های خود را در ماشین لباسشویی می‌شویید حتما حواستان به ظرفیت دستگاه باشد. به این نکته هم توجه داشته باشید زمانی که پتو یا پرده‌ها خیس می‌شوند، وزنشان بسیار بیشتر می‎شود. این جذب آب ممکن است به دیگ دستگاه فشار وارد کند و باعث لق شدن آن شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

بیشتر بخوانید عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

سخن آخر

استفاده از وسایل برقی جزئی از زندگی مدرن امروزی به حساب می‌آید. خرابی یکی از این وسایل می‌تواند ریتم زندگی را مختل کند. به همین جهت با مشاهده کوچکترین خرابی یا آسیب بهتر است حتما به تکنسین مربوطه مراجعه کرده و از او کمک بگیرید. ماشین لباسشویی هم یکی از همین وسایلی است که تقریبا زندگی بدون وجود آن خیلی سخت‌تر می‌شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه شما پیش بیاید، تاب برداشتن دیگ لباسشویی است. اگر ریشه مشکل را پیدا نکردید یا نتوانستید آن را رفع کنید می‌توانید از متخصصین آچاره کمک بگیرید. خدمات آچاره سریع و اقتصادی است. برای استعلام قیمت رایگان کلیک کنید!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید