سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

رفع شوره کولر و 4 راه مطمئن برای آن

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر آبی

آیا شما نیز به دنبال راه ها و روش های بسیار مؤثر برای از بین بردن شوره کولر آبی ساختمان خود هستید؟ آیا می‌دانید که بهترین و موثرترین راه های مورد استفاده برای از بین بردن و رفع شوره کولر کدام می‌باشد؟

برای دریافت خدمات می‌توانید از سرویس کولر آبی آچاره بهره ببرید.

نکات کلیدی

  • با گذشت زمان و کارکرد کولرهای آبی، املاح آب در سینی کولر رسوب کرده و به مرور زمان کارایی و عملکرد کولر را مختل می‌کنند.
  • قبل از روشن کردن کولر در فصل گرما، باید اقدام به از بین بردن این رسوبات (شوره) کرد.
  • در این مقاله به چهار ترفند جالب برای شوره کولر آبی اشاره می‌کنیم

دلیل ایجاد شوره در کولرهای آبی

با گذشت زمان و کار کردن کولرهای آبی، شاهد رسوب گذاری املاح آب در سینی آبی کولر هستیم. این رسوب گذاری ها و شوره ها به مرور زمان کارایی و عملکرد کولر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید قبل از روشن کردن کولر آبی خود، اقدام به از بین بردن رسوبات کولر آبی خود داشته باشید و از این طریق بهترین و بی نظیرترین کارایی را از دستگاه خود مشاهده کنید.

با گرم تر شدن زمین و نزدیک بودن فصل تابستان، بسیار از افراد به دنبال استفاده از کولرهای آبی خود هستند که بایستی به چند موارد قبل از روشن کردن کولر آبی خود نیز توجه لازم را داشته باشند. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این نکات مورد توجه می‌توان به از بین بردن و رفع شوره و رسوبات کولر اشاره کرد.

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راه‌ها و روش‌های بسیار مناسب و ایده آل برای از بین بردن شوره کولر آبی توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

راه‌های مناسب برای رفع شوره کولر آبی

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، گردش آب به مدت طولانی در داخل سینی آب کولرهای آبی، سبب شده است تا شاهد ایجاد یک سری املاح و شوره در داخل کولر باشیم که بی شک این شوره ها و رسوبات می‌توانند آسیب های بسیار جدی تری را به قطعات کولر آبی وارد کرده و کارایی آن را نیز مختلف سازند.

همین امر سبب شده است تا بسیاری از افراد به دنبال راه ها و روش های بسیار مختلف برای از بین بردن شوره کولر باشند که شما نیز می‌توانید با هر یک از روش های رفع شوره از نزدیک آشنا شوید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از کولر آبی خود استفاده کنید. از مهمترین و رایج ترین راه های رفع رسوبات کولر آبی می‌توان به مواردی از جمله زیر اشاره نمود:

    •  استفاده از پد سلولزی در کولر آبی
    •  به کار بردن فیلتر رسوب گیر
    • استفاده از توپ های شوره گیر
    • انداختن صابون در سینی کولر

استفاده از پد سلولزی در کولر آبی برای رفع شوره کولر

سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

یکی از مهمترین و اصلی ترین راه ها و روش های رفع شوره و رسوبات کولر های آبی، استفاده و به کار بردن از پد های سلولزی می‌باشد که این روش می‌تواند یکی از ایمن ترین راه ها برای جلوگیری از شوره کولر بوده که در این روش به جای استفاده از پوشال های معمولی، از پدهای سلولزی استفاده می‌کنند.

ساختار پدهای سلولزی بسیار بی نظیر بوده و می‌تواند تمام رسوبات را در خود نگه داشته و از رسوب گذاری در قسمت‌های مختلف کولر خودداری می‌کند. شما می‌توانید در دوره های بسیار متعددی از فصل، پدهای سلولزی را مورد شستشوی قرار داده و از این طریق شوره های موجود را پاک سازی کنید.

شما نیز می‌توانید با استفاده از این پدهای سلولزی، به‌راحتی شور های مزاحم در کولرهای آبی خود را از بین برده و با خیال راحت از کولرهای آبی خود در فصل گرما استفاده نمایید. همچنین لازم به ذکر خواهد بود که در صورت آشنا نبودن با نحوه تعویض پدها، می‌توانید از افراد بسیار با تجربه در این زمینه درخواست کمک کنید.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

فیلتر رسوب گیر برای رفع شوره کولر

به کاربردن فیلتر رسوب گیر برای رفع شوره کولر

از دیگر موثرترین و بهترین راه ها و روش های مناسب برای از بین بردن و رفع رسوبات کولر آبی می‌توان به گزینه استفاده از فیلتر رسوب گیر اشاره کرد. استفاده از فیلترهای رسوب گیر از مطمئن ترین راه های برای رفع شوره در کولرهای آبی به شمار می‌آید که جنس این فیلتر ها از جنس رزین یا همان آلیاژ های کاتیون و آنیون می‌باشد که این فیلتر می‌توان املاح سنگین هر گونه آب ورودی به داخل کولر را به سوی خود جذب کرده و از این طریق از ورود رسوبات به داخل قسمت های کولر آبی جلوگیری می‌کند.

شما می‌توانید به شکل دوره ای فیلتر به کار برده در کولر آبی را مورد بررسی قرار داده و از این طریق املاح و شوره های موجود در آن را مورد شستشوی قرار دهید.

امروزه می‌توانید انواع بسیار متنوعی از فیلترهای رسوب گیر را با برندهای بسیار مختلف در ویترین بسیاری از فروشگاه ها مورد مشاهده قرار دهید و یکی از بهترین و بی نظیرترین این فیلترها را تهیه نمایید و آن را در جهت رفع رسوبات و بوی بد کولر آبی به کار ببرید. همچنین می‌توانید از سرویس کولر آبی آچاره یا سایر برندها استفاده کنید تا تعمیرکار کولر فیلتر را برای شما خریداری و نصب کند.

 رفع شوره کولر با استفاده از توپ شوره گیر کولر

از دیگر مهمترین و رایج ترین راه ها و روش ها برای از بین بردن شوره و خلاصی از رسوبات کولر آبی می‌توان به استفاده از توپ شوره گیر کولر اشاره کرد. توپ های شوره گیر از جنس زین بوده و کافی است که چند عدد از این توپ ها را در داخل سینی آب کولر انداخته و از این طریق تمام شوره های موجود در داخل کولر آبی خود را از بین ببرید.

این توپ های گرد شکل می‌تواند یون های کلسیم را خنثی نموده و از ایجاد و تشکیل شوره و رسوبات در دیواره ها و قطعات کولر آبی جلوگیری می‌کند.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

توپ شوره گیر

رفع شوره کولر آبی با صابون

انداختن صابون در کولر آبی از دیگر اصلی ترین و بی نظیرترین راه های رفع شوره اشاره کرد. در این روش می‌توانید مقداری از صابون های خوش بو را در داخل سینی آب انداخته و از این طریق نه تنها تمام شوره های موجود در داخل کولر آبی را از بین برد، بلکه می‌توان بوی نامطبوع موجود در داخل کولر آبی را نیز از بین برد.

شما نیز می‌توانید بدون پرداخت هزینه های کلان، مقداری از صابون را برای از بین بردن و رفع شوره کولر آبی خود استفاده کنید. همچنین در صورت برطرف نشدن مشکل می‌توانید از راه های دیگر نیز استفاده کنید.

4.4/5 - (10 امتیاز)

8 دیدگاه

  1. کف کولر آبی متحرک که داخل اتاق استفاده می کردم، آب تبخیر شده و کف کولر مثل کتری یک لایه ضخیم گچ گرفته. صابون داخل آب بریزم، یا کولر بدون هیچ آبی باشه؟ ممنون

    1. با سلام، شما می‌توانید به جای صابون از رسوب گیرهای مرسوم داخل بازار نیز استفاده کنید.

  2. درود بر کارشناسان محترم بابت جواب دهی سریع به سوالات مطرح شده
    عرض کنم میخواستم تجربه خودم راجع به شوره کولر واستفاده از صابون را برای
    اگاهی دوستان عزیز عرض کنم
    سال گذشته پس از سرویس کولر روغنکاری تعویض تسمه ووو
    در پایان کار یک قالب صابون کف سینی کولر گذاشتم دیروز خواستم کولر را راه اندازی کنم که دیدم صابون سال گذشته
    هنوز کف سینی کولر هست ولی حجمی سه برابر صابونی که سال گذشته توی کولر گذاشته بودم پیدا کرده
    وقتی از نزدیک نگاه کردم متوجه شدم کلی شوره اطراف صابون را گرفته است
    طولانی شد شرمنده دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید