رفع نم دیوار سرویس بهداشتی و حمام با بهترین روش

ساختمانترکیدگی لولهلوله کشی و تاسیسات

منازل مسکونی قدیمی ساز همواره با مشکل نم دیوار سرویس بهداشتی و حمام‌های ساختمان مسکونی خویش درگیر هستند. برای رفع نم دیوار توالت و حمام بایستی خیلی سریع اقدامات لازم صورت گیرد حتی در خانه‌های جدید و نوساز نیز پس از مدت زمانی استفاده به علت کاربرد بسیار زیاد این قسمت از منازل مسکونی، ممکن است دچار مشکلاتی شود و ساکنین خانواده‌ها را حسابی اذیت کند.

بنابراین باید حتما در أسرع وقت اقدامات لازم برای بازسازی تخصصی ساختمان -گچ کاری و رفع نم دیوار توالت و حمام صورت پذیرد که این اقدامات را با توجه به تخصصی بودنشان باید به دست افراد متخصص در این حیطه کاری سپرد تا بتوانند با استفاده از تجربه و تخصص خویش اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهند.

شاید اولین راه چاره‌ای که پس از یافتن نم دیوار سرویس‌های بهداشتی و حمام به فکر هر کسی خطور می‌کند؛ کَنده کاری و تخریب آن باشد ولی باید در نظر داشت که این کار علاوه بر زمانبر بودن باعث کثیف کاری نیز می‌شود که جلوه خوبی ندارد. بنابراین می‌توان برای رفع نم توالت و رفع نم حمام از روش بدون تخریب نیز بهره برد که بسیار مقرون به صرفه و بهتر است. در ادامه این مطلب این مسئله را بهتر و شفاف‌تر توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

مهم‌ترین علل ایجاد نم توالت و حمام

عوامل بسیار زیادی هستند که می‌توانند در نهایت سبب ایجاد نم و رطوبت در سرویس های بهداشتی و حمام گردند که از جمله مهم‌ترین آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که بلافاصله پس از رویت هر یک از مشکلات زیر بایستی برای رفع نم دیوار یا کف حمام و دستشویی مورد نظر اقدامات لازم را صورت داد:

  • عدم سیستم تهویه هوا

یکی از علت‌هایی که در نهایت باعث ایجاد رطوبت در سرویس‌های بهداشتی می‌گردد، عدم بهره‌مندی از تهویه هواست چرا که رطوبت در این مناطق بسیار زیاد است. به همین دلیل یک سیستم تهویه هوای مناسب می‌تواند این رطوبت را از محیط مورد نظر به طور کامل خارج ساخته و  باعث رفع نم دیوار شود.

مهمترین علل ایجاد نم توالت و حمام

  • کهنه شدن لوله‌های آب

لوله‌های آب سرد و گرم پس از مدت زمانی استفاده فرسوده می‌شود و کارایی اولیه خویش را از دست می‌دهند. به همین دلیل است که باید به مرور زمان آن‌ها را تعویض نمود تا دچار فرسودگی، ترکیدگی و شکستگی نشوند و رطوبت را در این مناطق ایجاد نسازند.

  • نشتی لوله فاضلاب

گاهی اوقات نیز نشتی لوله فاضلاب می‌تواند علت ایجاد رطوبت در حمام و سرویس‌های بهداشتی گردد که به این منظور میبایست آن را تعمیر نمود تا با رفع نم دیوار و کف سرویس های بهداشتی بتوان به درستی از آن ها استفاده نمود.

علاوه بر این موارد ممکن است موارد دیگری باشند که در نهایت باعث انباشته شدن رطوبت و ایجاد نم در دیواره یا کف سرویس‌های بهداشتی و حمام ساختمان های مختلف می‌گردد که بایستی مراتب را فورا در جهت رفع نم دیوار و کف توالت و حمام صورت داد تا با خیالی راحت و به دور از انواع بیماری‌ها و عواقب در پی آن زندگی مسالمت‌آمیز خویش را به خوبی پیش برد.


خدمات پیشنهادی آچاره: تخریب ساختمان در تهران


رفع نم دیوار سرویس بهداشتی و حمام

رفع نم دیوار توالت را می‌شود بدون تخریب هم صورت داد و این امر یکی از فرآیندهای بسیار مهم در حیطه کاری مهندسین به شمار می‌آید. بنابراین اجرای این کار، فرآیندی تخصصی و  نیازمند دانش بسیار بالایی است.

چرا که یک مهندس می‌بایست بر اساس آب و آب‌بندی از مواد آب‌بندی با دوام بسیار بالایی استفاده به عمل آورد که توانایی حفظ دوام خود را داشته باشد. برای رفع نم دیوار دیگر نباید از روش‌های سنتی و قدیمی استفاده به عمل آورد که باعث بهم ریختگی زندگی و آشوب بازاری می شود که ممکن است زندگی شما را ولو برای مدت محدودی مختل سازند.

به همین دلیل است که رفع نم دیوار بدون تخریب سرویس بهداشتی و یا رفع نم دیوار حمام بدون تخریب آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. از طرف دیگر با توجه به اینکه رطوبت و نشتی این قسمت‌های مهم خانه می تواند صدمات جدی و جبران‌ناپذیری به ساختمان‌های مسکونی وارد سازد و حتی می‌توان زمینه ساز انواع بیماری‌ها گردد که ساکنین آن خانواده را تحت شعاع قرار می‌دهد، بایستی با عایق کاری سرویس‌های بهداشتی و حمام با صرف هزینه‌ای کم و در سریع‌ترین زمان ممکن بدون ایجاد کنده کاری دوباره آن‌ها را احیاء نمود.

اما سوال اینجاست: به واقع بهترین روش رفع نم دیواره حمام و توالت بدون تخریب چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال مهم نیز پاسخ دهیم.

بهترین روش رفع نم دیوار سرویس بهداشتی و حمام بدون تخریب

سپس مکانی آب بندی شده را به وجود آورد که بدون هیچ گونه کنده کاری و برداشتن کاشی و سرامیک کف و حتی بدون نیاز به عایق کاری دوباره، روند اجرای زیرسازی را اجرا و در راستای رفع نم دیوار و رطوبت آن بدون تخریب گامی مثبت و رو به جلو برداشت.

بهترین رفع نم دیوار سرویس بهداشتی و حمام بدون تخریب

ویژگی های قابل توجه فناوری نانو در رفع نم دیوار

همانطور که گفته شد؛ روش فناوری نانو از جمله بهترین روش‌های رفع نم دیوار بدون تخریب به شمار می‌آیند که با استفاده از رنگ نانوی عایق رطوبتی می‌توان دست به این اقدام قابل توجه زد. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد فناوری نانو در ساختمان‌ها برای رفع نم دیواره سرویس های بهداشتی و حمام ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقرون به صرفه بودن
  2. طول عمر و دوام بسیار بالا
  3. سبکی وزن قابل توجه
  4. غیرقابل احتراق یا به نوعی ضد آتش
  5. ایمنی بسیار بالا
  6. ایده‌آل تر بودن آن ها
  7. مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت
  8. چسبندگی بسیار بالا به سطح زیرین
  9. ضد ضربه بودن و مقاوم در برابر پارگی و کشش بالا
  10. روند سریع اجرای آن‌ها بدون داشتن تخصص بالا

وجود این ویژگی‌های قابل توجه و نیز مشخصه ها زیاد دیگری سبب شده است تا امروزه بتوان از این فناوری پیشرفته و منحصر به فرد استفاده به عمل آورد.

ویژگی های قابل توجه فناوری نانو در رفع نم دیوار

کار را باید به کاردان سپرد!

همیشه پس از رویت اولین رطوبت و نم در دیواره‌های حمام و سرویس بهداشتی و کف آن‌ها می‌بایست بلافاصله مراتب را با صاحبان سبک و افراد متبحر و ماهری سپرد که با استفاده از تخصص و تجربه بالای خود در این حیطه کاری می‌توانند خیلی سریع مشکل به وجود آمده را حل کرده و هرگونه اقدامات لازم در جهت رفع نم دیوار توالت و کف آن را به راحتی صورت می‌دهند.

بنابراین باید کار را به کاردان سپرد تا با استفاده از آخرین متدهای روز دنیا مشکل به وجود آمده را حل و فصل کنند و در اجرای این فرآیند می‌بایست حتی‌الامکان از هر گونه اقدام خودسرانه ای جلوگیری به عمل آورد تا به این منظور هیچ گونه مشکلی در روند کار به وجود نیاید.

تصویر حاوی دیواری است که نم گرفته و گچ آن ریخته و نیاز به بازسازی دارد

بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن با خیالی راحت روند اجرای این کار را به فردی سپرد که سالیان سال در این حیطه کاری مشغول به فعالیت بوده است و اینک می‌تواند با بهره‌مندی از تجربه و تخصص خود کلیه خرابی‌های ایجاد شده در ساختمان‌های قدیمی و حتی ساختمان های جدید را بر اثر عوامل مختلف تعمیر و رفع نم دیوار نموده تا روال زندگی طبق حالت عادی خویش به پیش رود.

منبع: بازسازی ساختمان

3.5/5 - (2 امتیاز)

10 دیدگاه

  1. ممنون از سایت شما ک اینجوری خدمات عایق کار یمارو انجام دادید. یه نمای دیگر داشتیم ک نیاز به اب بندی دارد و میخواستم شما میتوانید این کار را برای ما انجام بدهید؟؟
    من از شرکت جهان فرود برای اب بندی نمای ساختمان از جنس سنگ قیمت گرفتم و قیمت بالایی به من گفتند ولی شما تنها شرکت با انصاف در ایران هستید که خدمات اب بندی و رفع نم رو انجام نمیده. میخواستم بدونم انجام میدید توی تهران؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که از کیفیت خدمات آچاره راضی بودین.
      بله این خدمت رو در تهران انجام میدیم، در خدمتتون هستیم

    2. سلام
      خسته نباشید
      عرض کنم خدمتتان که در زیر تراس یا بالاکن ما. همسایه پایین طبقه می‌گوید کمی گچ با سقف بالاکن آنان رطوبت داده. بنده یکبار به نسبت دو به یک پودر سنگ و سیمان سفید در بالاکن ام انجام دادم. آیا به نظر شما مجددا نسبت مساوی پودر سنگ و سیمان سفید یا هر طریق و نسبتی که مد نظر شماست و مناسب تر است را انجام دهم جهت محکم کاری لازم است خاطر نشان کنم که لای موزاییک های بالاکن ام آن سیمان و ملاتش طی دو یه سال کنده شده بود و راه آبش نیز خراب بود تشکر می‌کنم نسبت به پاسخ بنده
      با تشکر و احترام مجدد
      جواد پیری

  2. دیوار حمام و دستشویی ما به شدت مرطوب و گچش تمام ریخته و سالیان سال که اینطوریه ۶ سال پیش یه بار خودمون تخریب و دوباره گچکاری و … انجام دادیم ولی الان بازم همونطوریه و مقوای ضخیم که می ذاریم بعد دو روز تماما خیس می شه همش نگرانیم که نکنه یه روز انقد آب بره به زیر بنای خونه که سقف خونه بیاد رو سرمون یا تو بهترین حالت خود حمومو و دستشویی فرو بریزه. آیا برای خونه ما هم با توجه به اینکه مدت زمان بسیار بسیار طولانی هست که اینطوریه روش بدون تخریب هست خونه ما ۲۱ سال پیش ساخته شده و از همون ابتدا بدلیل نبود پول از مصالح ارزان استفاده شده و زیربنایی ضعیف داره. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      نم و رطوبت به دلایل مختلفی میتواند ایجاد سود،یکی از دلایلش ایزوگام سقف طبقه بالاست، یا درز انقطاع ساختمان که آب به دیواره ها نفوذ میکند ،همینطور میتواند از لوله های سرد و گرم مصرفی ساختمان باشد یا ایزوگام دیوار های حمام و دستشویی، برای اطمینان بیشتر نیاز است کارشناس با دقت بیشتری بررسی لازم را انجام دهد.

  3. رطوبت از سرویس و احتمالا آشپزخونه زده به خانه همسایه پایین. نفر دارید ؟کدوم منو بگردم؟

  4. سلام درب ورودی حمام upvcمیباشد ک بدلیله ندانم کاری بنا یا بدلیل ضعیف بودن چارچوب شکسته شده والان ازچلوی درب قسمت بیرونی دیوارنم داده وروببالا میرود وچن روببالا میرود مطمئنا قیرگونی مشگلی ندارد میخام ببینم آیا این چارچوب روهم بدون تخریب میتوان درست کرد ومشکل رفع شود باتشکر

  5. سلام خسته نباشید حمام و سرویس بهداشتی کنارهم هستن به طبقه پایین آب میداد حمامو درست کردم قیرگونی و تعویض لوله پولیکا انجام شده ولی بعد از دوهفته مجدد آب میده از سقف طبقه پایین.میشه راهنماییم کنید؟

    1. آب بندی قطعا به درستی انجام نشده و باید باز هم محل نشتی کنده بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا