کاشت ناخن | بررسی روش‌ها و دیزاین‌های پرطرفدار

زیبایی و سلامتترمیم و کاشت ناخنناخن

داشتن ناخن‌های لاک‌زده و زیبا آرزوی هر خانم با سلیقه‌‌ است. اما صرف ساعت‌های طولانی در طی روز، برای مرتب نگه داشتن ناخن‌ها و مراقبت از آن‌ها، کاری خسته‌کننده به نظر می‌رسد و احتمالا با سایر مشغله‌های روزانه‌ شما تداخل خواهد داشت. بهترین راه برای داشتن ناخن‌هایی که همیشه زیبا و مرتب باشند کاشت ناخن است. امروزه مانیکور و کاشت ناخن در میان زنان و دختران، در همه رده‌های سنی امری محبوب و پرطرفدار به نظر می‌رسد و مزایای زیادی دارد و عیوب طبیعی ناخن‌ها را کاملا می‌پوشاند و جلوه‌ی زیبایی به آن‌ها می‌دهد.

فواید کاشت ناخن

کاشت ناخن و انواع آن

کاشت ناخن در استحکام بخشیدن به ناخن‌ها نیز بسیار موثر است. تنوع  مواد اولیه و طرح‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید بسیار زیاد است ولی شما باید با توجه به سلیقه و نیاز و جنس ناخن‌هایتان، نوع مواد و تکنیک‌ مناسب را انتخاب کنید تا از مضراتی که ممکن است در اثر استفاده از روش‌های غیر استاندارد با آن‌ها مواجه شوید، در امان بمانید.

اگر شما هم قصد کاشتن ناخن دارید بهتر است ابتدا اطلاعاتی درباره روش کار و انواع دیزاین ناخن اطلاعات کافی کسب کنید، سپس طبق مقاومت ناخن‌ها و فرم انگشتانتان تکنیک موردنظر خود را انتخاب کنید. البته ناخن‌کارهای حرفه‌ای نیز می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

کاشت ناخن آبی رنگ

مراحل کاشت ناخن

در تکنیک‌های مختلف، روش انجام کار متفاوت است. در این قسمت از مقاله به بررسی روش کاشت ناخن از نوع آکریلیک می‌پردازیم، چون معمولا محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین نوع برای کاشت، مدل اکرلیک است و سایر روش‌ها نیز شباهت‌هایی به این تکنیک دارند، که به شرح آن‌‌ها نیز می‌پردازیم و توصیه‌های مفیدی برای ناخن‌کارها نیز داریم. شما به عنوان یک ناخن کار، قبل از شروع کار باید تمامی ابزار مورد نیاز خود را آماده کنید و آن‌ها را در دسترس قرار دهید. سوهان برقی، مواد اولیه و مایع آکریلیک، آنتی باکتریال، روغن کوتیکول و… از پایه‌ای‌ترین ابزار یک ناخن کار هستند.

کاشت ناخن و مراحل آن

شاید طبق تکنیکی که به کار می‌برید و متناسب با دیزاینی که انتخاب خواهید داد به موارد بیشتری نیاز داشته باشید مانند دستگاه اشعه فرابنفش و انواع مختلف پودرهای رنگی. توصیه می‌کنیم از کیت‌های مخصوص کاشتن ناخن استفاده کنید تا تمام ابزار موردنیاز را در اختیار داشته باشید.

بعد از تهیه ‌کردن ابزار مورد نیاز، حتما مراحل آماده‌سازی ناخن‌ها را با دقت کافی انجام دهید. استفاده از اسپری آنتی ‌باکتریال و روغن کوتیکول کیفیت کار شما را بالا خواهد برد و از عفونت یا رشد قارچ بر روی ناخن جلوگیری خواهد کرد. بعد از آماده‌سازی، باید هرگونه پولیش و مواد قبلی را از روی ناخن‌ها پاک کنید و اندازه ناخن‌ها را یکدست و هم ‌اندازه کنید. اگر تازه کار هستید از تیپ یا فرمر استفاده کنید تا حاصل کار زیباتر شود و ناخن‌ها شکل غیر عادی نداشته باشند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

کاشت ناخن و طراحی روی آن

بعد از انجام این موارد نوبت ترکیب مواد فرا می‌رسد. در دو ظرف مخصوص و جداگانه، پودر و مایع آکریلیک را آماده کنید، قلم‌موی خود را به مایع آغشته کنید و بعد از این‌که مطمئن شدید مایع اضافی و یا حبابی بر روی قلم‌ مو وجود ندارد آن را به آرامی به پودر آغشته کنید، در این مرحله خمیری روی قلم ‌مو ایجاد خواهد شد که نباید بسیار خیس یا خشک باشد و باید قوام مناسبی داشته باشد.

شما با چندین بار تمرین، به میزان غلظت و قوام درست این خمیر پی خواهید برد اما توصیه می‌شود همیشه دوسوم قلم‌مو را وارد مایع کنید وسپس به پودر بزنید. بعد از آماده‌ شدن ماده، ناخن را به صورت ذهنی به چند قسمت تقسیم کنید و شروع به براش کردن خمیر روی آن کنید. پیشنهاد می‌شود از خط هلالی سمت فرمر، آغاز به کار کنید و سپس در قسمت نزدیک به لبه کوتیکولی کار را ادامه دهید.

حتما در امر کاشت ناخن دقت کنید ماده را به صورت یکدست روی ناخن پخش کنید، فشاری که حین براش کردن وارد می کنید باید به یک نسبت باشد تا سطح ناخن ها صاف و زیبا به نظر برسد و دچار برآمدگی نشود. حتما دستمال مخصوصی به همراه داشته باشید تا هنگام تمیز کردن براش به مشکل نخورید.

بعد از براش کردن مواد به ناخن، باید منتظر بمانید تا خشک شوند، می‌توانید از دستگاه اشعه یووی نیز استفاده کنید. اگرچه متخصصان درماتولوژِی توصیه می‌کنند از لامپ‌های ال‌ای‌دی یا فن برای خشک کردن کاشت ناخن استفاده شود تا میزان آسیب به بافت اصلی پوست و ناخن به حداقل برسد. در نهایت ناخن‌ها را سوهان بکشید و آن ها را به فرم و ضخامت دلخواه مشتری در بیاورید. بعد از این مرحله نیز نوبت دیزاین ناخن است. طبق طرح و رنگ انتخابی مشتری به طراحی نهایی ناخن بپردازید.

انواع کاشت ناخن جدید

در حالت کلی سه دسته مواد پایه‌ای برای انواع مانیکور ناخن وجود دارد، هر سه گروه مواد اصلی برای کاشت جزو آکرلیک‌ها و مواد الاستیکی محسوب می‌شوند. ناخن های آکریلیک معمولا از ترکیب یک مایع با پودر به‌دست می‌آید که ناخن‌کار آن‌ها را مخلوط می‌کند و با ماده خمیری شکل به‌ دست‌ آمده به طراحی ناخن‌های شما می‌پردازد. در ژلیش ناخن ماده‌ی چسبنده‌ای بر روی ناخن‌های شما طراحی می‌شود سپس تحت تاثیر اشعه‌ی فرابنفش قرار می‌گیرد تا به قوام و انسجام کافی برسد.  در روش دیپ یا همان کاشت پودری، از چسب برای طراحی استفاده می‌شود، البته ممکن است از همان مواد اولیه که در روش آکریلیک یاد شد نیز در کنار این مواد، استفاده شود.

کاشت ناخن و فرم ناخن ها

تمامی این روش‎ها و محصولات از رشته پروتز دندان و موادی که در تولید تاج و مینای دندان مصنوعی از آن‌ها استفاده می‌شد، سرچشمه می‌گیرند. اکثر برندهای معروف در این حوزه قبل از محبوب‌ شدن کاشت ناخن، در حوزه پروتز دندان و تولید مواد برای دندان مصنوعی فعالیت می‌کردند. هر کدام از این مواد مزایا و معایب خاص خود را دارند.  اما نکته ای که باید به آن توجه کرد کیفیت مواد اولیه است. مهم نیست چه تکنیکی را انتخاب می‌کنید، دقت کنید که ناخن‌کار شما از بهترین مواد استفاده کند چون موادی که بر روی ناخن چسبانده می‌شوند مدت طولانی بر روی آن‌ها خواهند ماند و اگر به جنس آن‌ها توجه نکنید در دراز مدت به سلامتی شما آسیب وارد خواهد شد.

کاشت ناخن دخترانه

ترندهای بسیار متنوع و جذابی در کاشت و مانیکور وجود دارند که برای دختران جوان مناسب هستند. مدل‌های عامه ‌پسند میان دختران عبارت هستند از:

  • دیزاین فرنچ
  • دیزاین رنگین کمانی
  • مخملی

این 3 مدل همیشه در دنیای مد محبوب و پر طرفدار هستند. اخیرا ترندهای دیگری نیز میان دختران جوان رایج شده است.

استفاده از رنگ‌های ناهماهنگ و متضاد به صورت یکی در میان، دیزاین پاستیلی و طرح‌های گرافیکی جزو مواردی هستند که می‌تواند ظاهری بسیار متفاوت و جذابی به ناخن‌های شما هدیه دهد. استفاده از اکسسوری‌های ریز نیز می‌تواند زیبایی ناخن‌های شما را دو چندان کند.  زنجیرهای کوتاه یا آویزهای کوچک مثال خوبی برای این موارد هستند. می‌توان گفت محدودیتی در انتخاب طرح و رنگ برای کاشت ناخن برای افراد جوان‌تر وجود ندارد و مدل‌های فراوانی می‌تواند برای این رده سنی مناسب باشد و دختران با توجه به علایق و تیپ ظاهری خود می‌توانند از میان صدها مدل، مدل دلخواه و مناسبی برای خود برگزینند.

کاشت ناخن با لاک های زیبا

اگرچه معمولا در دیزاین ناخن دخترانه استفاده از مواد پایه ای مات و دیزاین های ساده توصیه می‌شود.

ناخن کوتاه و طرفداران آن

شاید شما هم جز آن دسته افرادی باشید که فکر می‌کنید ناخن‌های کاشت شده همیشه باید بلند باشند. خیلی از افراد بعد از شنیدن عبارت کاشت ناخن در ذهن یاد ناخن‌های بلند و کشیده می‌‌افتند، اما بهتر است بدانید ناخن‌های کاشت ‌شده هم می‌توانند کوتاه باشند و این مسئله به هیچ عنوان از زیبایی و جذابیت آن‌ها کم نمی‌کند. ناخن‌های کوتاه نیز به اندازه ناخن‌های بلند جذاب و دوست‌داشتنی هستند و برای سلیقه‌های خاص می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. همه خانم‌های علاقه‌مند به ناخن کوتاه باید بدانند کوتاهی ناخن آن‌ها محدودیتی برای انتخاب طرح و دیزاین ایجاد نمی‌کند و دیزاین‌های بسیار متنوع و در عین حال دلفریبی برای ناخن کوتاه آن‌ها وجود دارد. ترندهای شیک و رایج ناخن کوتاه عبارت هستند از:

  • ناخن‌های کوتاه با لبه‌های گرد
  • ناخن‌های کریستالی شاین ‌دار
  • ناخن‌های کوتاه با انتهای بادامی شکل

همه این موارد ترند و پر طرفدار هستند. معمولا دیزاین تک رنگ در ناخن‌های کوتاه با اضافه کردن چند طرح مینی‌مال، در عین سادگی جلوه بسیار زیبایی دارد. دیزاین فرنچ و آمبره در این مدل نیز قابل انجام است و محبوبیت بسیاری نیز در میان علاقه‌مندان به خدمات ناخن وجود دارد.

کاشت ناخن پودری

شباهت زیادی بین کاشت ناخن پودری و آکریلیک وجود دارد اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها دیده می‌شود. عمده تفاوت میان آن‌ها، نوع موادی است که باعث پیوند میان مواد می‌شود. در مواد آکرلیک از ماده مونومری که بوی بسیار غلیظی هم دارد استفاده می‌شود و این ماده عامل محکم شدن خمیر آکریلیک بر روی ناخن است.

کاشت ناخن پودری

اما در کاشت پودری یا همان دیپ ناخن از ماده‌ای همانند رزین به عنوان چسبی بسیار قوی استفاده می‌شود. معمولا روش آکریلیک و پودری در حالت کلی دو تکنیک مشابه و یکسان تلقی می‌شود اما کاشت پودری گاها هزینه کمتری دارد و لایه‌های استفاده بر روی ناخن ضخامت کمتری نسبت به نوع کاشت آکرلیک دارد.  البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که کاشت پودری فعلا به تصویب وزارت غذا و دارو آمریکا نرسیده‌ است. گرچه تاکنون آسیب یا خطر جدی از آن دیده نشده است و به نظر می‌رسد مزایای بیشتری نسبت به انواع دیگر  داشته باشد.

زمانی که بافت ناخن از استحکام کافی برخوردار نیست و تحمل کافی برای سوهان کشیدن ندارد و یا بافت آن تقریبا مرده ‌است، بهتر است از روش کاشت ناخن پودری استفاده کرد. گاهی اوقات این مدل قبل از کاشت اصلی انجام می‌گیرد تا از نرمی و ضعف ناخن‌ها بکاهد و استحکام و قدرت کافی به آن بدهد و آن را برای کاشت اصلی آماده کند. پودر مورد استفاده برای کاشت می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. محبوب‌ترین پودرها، پودرهای سفید و صورتی هستند. لایه پودری نیز معمولا با یک لایه از جنس رزین کاور می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

کاشت ناخن طبیعی

اگر تمایل دارید ظاهر ناخن‌های شما طبیعی به نظر برسد و سطح آن ها براق و کریستالی باشد باید ژلیش ناخن را انتخاب کنید. ژلیش طبیعی به نظر می‌رسد و شما بعد از آن احساس راحتی خواهید داشت و بر خلاف روش آکریلیک ناخن‌های شما احساس سنگینی نخواهند کرد. از طرفی به هنگام کاشت یا ریموو و ترمیم بوی آزاردهنده‌ای ایجاد نمی‌کند ژلیش ناخن نسبت به سایر روش‌ها طبیعی‌تر جلوه می‌کند و احتمال ابتلا به عفونت قارچی به دلیل نازک بودن لایه‌ها کمتر است.

کاشت ناخن طبیعی

انواع کاشت ناخن و دیزاین

انتخاب طرح و رنگ دیزاین ناخن بعد از کاشت، کاملا سلیقه‌ای و شخصی است. دیزاین ناخن می‌تواند متناسب با فصل سال یا حتی مناسبات باشد، یا ممکن است نشانه‌ای از روحیه و خلقیات شما باشد. اما مانند تمام زمینه‌های دیگر در دنیای فشن و مد، همه افراد علاقه‌مند به پیروی از ترند‌های محبوب هستند. طراحی ناخن امری بسیار خلاقانه است و هر روز شاهد طرح‌ها و تکنیک‌های جدیدی در این حوزه هستیم. پیروی از سلبریتی‌ها و فشن ‌بلاگرهایی مانند کایلی جنر یا کیم کارداشیان نیز یکی از گزینه‌هایی است که طراحان ناخن همیشه در نظر می‌گیرند.

ناخن‌های شامپاینی و شاین دار، استفاده از تکه‌های فویل طلایی بر روی زمینه سیاه، طرح مرمری با رگه‌های سفید، استفاده از لاک‌های متال که جلوه‌ی بسیار زیبایی به آن می‌دهند. ترندترین طراحی‌هایی ناخن در سال اخیر عبارت هستند از:

  • انواع آمبره ناخن
  • طرح پلنگی در کنار رنگ قرمز
  • استفاده از نگین به عنوان اکسسوری ناخن

 اما بهتر است بدانید مدل‌های عامه پسندی نیز وجود دارند که همیشه در بین خانم‌ها پر طرفدار هستند و هیچ‌ وقت از محبوبیت آن‌ها کاسته نمی‌شود.

مراقبت از ناخن‌های کاشته شده

در هنگام کاشت اندازه‌ای برای ناخن‌هایتان انتخاب کنید که در انجام کارهای روزانه برای شما مشکل‌ ساز نباشند. هرچه ناخن‌هایتان بلند باشد احتمال شکستن آن‌ها نیز بیشتر است. به طور مرتب و روزانه از روغن ناخن استفاده کنید تا انعطاف‌پذیری ناخن‌ها حفظ شود. روغن‌های طبیعی و مفید زیادی وجود دارند که در زیبایی ناخن‌ها و سلامت پوستتان تاثیر مثبتی می‌گذارد. به سالن‌های زیبایی معتبر و ناخن‌کار حرفه‌ای مراجعه کنید تا اصول بهداشتی کار رعایت شود و از مواد غیر استاندارد استفاده نکنند.

کاشت ناخن نوک تیز

هر زمان که دست‌ها و ناخن‌هایتان کثیف شده‌ است بلافاصله آن‌ها را بشوئید اما دقت کنید که مواد شوینده و صابون زیر ناخن‌ها و مواد آکریلیک جمع نشود. به هنگام شستن ظروف یا کار طولانی مدت با آب، دستکش ضد آب استفاده کنید تا زمان ماندگاری مواد روی ناخن شما طولانی‌تر شود. مهم‌تر از تمام این نکات رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از ابتلا به عفونت باکتریایی و قارچی است. مراجعه به ناخن‌کار برای ترمیم نیز باید در وقت مناسبی انجام بگیرد.

نکته نهایی درباره زمان کاشت مجدد است؛ حتما بعد از ریمو مواد آکریلیک فرصت یک یا دو هفته‌ای به ناخن‌های خود بدهید تا بافت ناخن به صورت طبیعی بازسازی شود و سپس اقدام به کاشت مجدد کنید. برای استفاده از بهترین خدمات ناخن در منزل با آچاره همراه باشید و از قیمت‌های بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

ما در این مطلب نکات مهمی که در مورد کاشت ناخن، مراحل انجام و انواع آن که باید بدانید را مطرح کردیم. توصیه‌های مفیدی برای ناخن‌کارها داشتیم تا به بهترین روش بتوانند کاشت ناخن را انجام دهند. رعایت اصول بهداشتی و استفاده از مواد استاندارد و تایید شده به سلامت بیشتر ناخن‌های کاشته شده کمک می‌کند و مشتریان نیز از نتیجه نهایی راضی‌تر خواهند بود. در آینده مطالب بیشتری در زمینه کاشت ناخن منتشر خواهیم کرد. همراه بلاگ آچاره باشید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا