نکات ضروری برای محافظت فردی از مناطق آلوده به کرونا

پزشکی و پرستاری

شیوع کرونا همچنان در حال افزایش است و تنها نکته ای که برای پیشگیری از کرونا لازم است به آن توجه کنیم، رعایت موارد بهداشتی، برای جلوگیری از ابتلا به آن است. آچاره با انجام مسئولیت اجتماعی خود در این راه قدمی برداشته است و اقدام به انتشار موارد ضروری از منابع موثقی مانند سازمان بهداشت جهانی کرده است.


اقدامات محافظتی برای افرادی که از مناطق دارای ویروس کرونا بازدید کرده اند

با توجه به مقالات گذشته آچاره، لازم است تمام موارد بهداشتی را رعایت کرده و در نظر بگیرید. در صورت داشتن احساس و علائم خفیف، مانند سردرد، تب با درجه پایین (مانند 37 درجه) و آبریزش بینی کم، بهتر است تا زمان بهبودی در منزل بمانید. اگر برایتان امکان پذیر است برای انجام کارهای روزمره مانند خرید مواد غذایی از دیگران کمک بگیرید و اگر کسی را ندارید با استفاده از ماسک، از انتقال بیماری حتی برای یک درصد هم جلوگیری کنید. شاید با خودتان بپرسید دلیل این همه پیشگیری از کرونا چیست؟ اما بهتر است بدانید جلوگیری از تماس با دیگران و مراجعه به مراکز درمانی به شما این امکان را می دهد تا از ابتلای دیگران به ویروس کرونا جلوگیری کنید.

اگر دچار علائم شدیدتری مانند تب، سرفه و مشکل در تنفس هستید، هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید و به خاطر داشته باشید این اتفاق ممکن است به دلیل عفونت تنفسی یا بیماری جدی دیگری نیز پیش بیاید. قبل از مراجعه به مراکز درمانی تماس بگیرید و به کسی که پاسخ گوی شماست اطلاعات لازم مانند سفر قبلی یا تماس با مسافرانی که در اطرافتان بوده اند را بدهید. ممکن است بپرسید چرا؟ اما بهتر است بدانید این اقدام باعث می شود تا نیروهای خدمات درمانی به سرعت شما را به مکان درستی از مراکز درمانی هدایت کنند. این موارد به شیوع احتمالی ویروس کرونا و سایر آن ها کمک می کند.


سخن پایانی برای پیشگیری از کرونا …

گاهی باید برای ریشه کردن بعضی موارد دست به دست هم بدهیم و فارغ از هر موضوعی برای زندگی کردن یکدیگر تلاش کنیم. امروز یکی از همین روزهاست و ما برای داشتن کشوری سالم و عاری از هرگونه ویروس، دست به دست هم دهیم.

منبع: www.who.int


 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا