تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

تمام نکات درباره تعمیر پنل تلویزیون و نشانه های خرابی پنل

لوازم خانگیتلویزیون

با پیشرفت تکنولوژی، سازندگان تلویزیون نیز تلاش کرده اند تا تکنولوژی های جدید را در ساختار تلویزیون ها جا داده و با استفاده از فضای کمتر در ساخت، تلویزیون ها را سبک تر و قابل نمایند و به این شکل در هزینه ها نیز صرفه جویی کنند. در نتیجه صفحه نمایش تلویزیون ها از لامپ تصویر به لامپ های خلا پلاسما و سپس به LCD، LED و QLED تغییر پیدا کرد.

ولیکن این طراحی ها مشکلاتی را نیز برای کاربران به همراه داشت، از جمله خرابی پنل، سیاه شدن صفحه نمایش، عدم نمایش تصویر، نمایان شدن خطوط روی تصویر و …، روزانه تعداد زیادی از تلویزیون های LED، LCD و Plasma از قسمت پنل دچار آسیب شده و یا دچار شکستگی پنل می شوند. قطعا اولین سوال صاحبین تلویزیون این است که آیا تعمیر پنل تلویزیون شکسته امکانپذیر است؟ و از همه مهمتر اینکه اگر امکان تعمیر تلویزیون وجود دارد، هزینه آن چقدر می شود؟

پنل تلویزیون های LED و LCD

برای جواب دادن به هر دو این سوال ها، تلویزیون باید به طور کامل توسط تعمیرکار تلویزیون بررسی شود. در ابتدا باید ساختار پنل تلویزیون های LCD، LED و Plasma آنالیز شود. پنل اصلی در تلویزیون های LED و LCD شامل ماژور یا صفحه اصلی است که روی صفحه یا پلیت اصلی دستگاه قرار می گیرد. پشت آن لامپ های بک لایت قرار دارد و در میان آن ها صفحات پولاریزه نور قرار گرفته است که باعث پخش شدن نور لامپ های بک لایت می شود، همچنین باعث می شوند که نور در تمام سطح پنل به طور یکنواخت دیده شود.

پنل تلویزیون های plasma (پلاسما)

با توجه به ساختار این نوع از تلویزیون ها، تعمیر پنل متفاوت از تلویزیون های LED و LCD است. در این نوع تلویزیون ها دیگر بک لایت وجود ندارد و پنل تلویزیون به صورت کپسول شیشه ای است که در یک بخش خلاصه می شود، در نتیجه یک ضربه به تلویزیون سبب شکسته شدن این کپسول شده و کاملا غیرقابل استفاده می شود. در این نوع از تلویزیون ها تنها راه چاره تعویض کامل پنل است.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

تعمیر پنل شکسته تلویزیون

بهتر است بدانید که ایراداتی که در اثر ضربه، خراش یا ساییدگی در پنل تلویزیون ایجاد شود، قابل تعمیر نبوده و تنها راحل آن تعویض کامل پنل تلویزیون است. در صورتیکه پس از ضربه وخراش، تنها بخش ماژور آسیب دیده باشد، می توان فقط این مورد را تعویض کرد و برای صرفه جویی در هزینه ها از همان بک لایت و صفحات پولاریزه فعلی استفاده کرد.

تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون

آبخوردگی؟! عده ای تصور می کنند که منظور از آب خوردگی ریخته شدن آب روی تلویزیون است ولی لازم است بدانید که آب خوردگی پنل به معنی نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش است. این مایعات معمولا رسانا بوده و به علت قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند.این فلت ها یا مسئولیت بخش ولتاژ را به عهده دارند و یا تصویر را.
برخورد این فلت ها با مایعات باعث ایجاد جرقه، سولفاته مدار و سوختگی این مدارهای بسیار ظریف و حساس می شود. در نتیجه روی تصویر، خطوط رنگی عمودی، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تصویر ایجاد می شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

هزینه تعمیر پنل تلویزیون

در اکثر موارد، در هر سه مدل تلویزیون های LED، LCD و پلاسما، هزینه تعویض پنل تلویزیون نزدیک به 60 تا 80% ارزش تلویزیون است که در بیشتر مواقع که پنل تلویزیون شکسته است، تعویض آن مقرون به صرفه نمی باشد.

برخی از خرابی ها و عدم کارکرد صحیح تلویزیون نیز ناشی از مشکلاتی است که در پنل تلویزیون ایجاد شده است که در ادامه به چند نکته اشاره خواهیم کرد:

سیاه شدن و دوتایی شدن تصویر تلویزیون

غالبا این مشکل در تلویزیون های برند سامسونگ و یا پنل هایی که شرکت سامسونگ برای سایر برندها تولید و ساخته است ایجاد می شود. در این موارد ابتدا یک سوم بالای تصویر در سمت راست یا چپ دچار این اختلال شده و سپس تمام تصویر به این شکل در می آید. لازم است بدانید در همان اولین روزهای مشاهده این مشکل سریعا با یک تعمیرکار در ارتباط بوده و اقدام به رفع آن نمایید چرا که هزینه های تعمیر آن به مرور زمان بیشتر خواهد شد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

کند شدن تصویر تلویزیون

این مشکل بیشتر در تلویزیون های برندهای سونی و سامسونگ دیده می شود. به این شکل که تصویر به صورت ارام و یا به عبارتی اسلوموشن نمایش داده می شود و هاله ای از تصویر قبلی روی تصویر جدید قرار می گیرد. در اکثر موارد این ایراد در یک سوم بالای تصویر بوجود می آید و یا تمام بخش های تصویر دیده می شود.

علت این مشکل، عدم واکنش درست پنل به اطلاعات وارد شده و پاسخگویی پیکسل ها است. در این شرایط، تعمیر پنل قابل انجام بوده و نیاز به تعویض آن نیست.
تعمیر پنل و یا تعویض آن دارای موارد، علل و شاخه های متفاوتی است و در هر حالت باید توسط تعمیرکار تلویزیون بازبینی شده تا راه حل آن ارائه گردد. در صورت وجود خرابی در تلویزیون می توانید این خدمات را در محل خود دریافت نموده و از خدمات تعمیر تلویزیون در محل آچاره استفاده کنید.
با ثبت مشکل تلویزیون خود در سایت و یا اپلیکیشن آچاره، متخصصین متعددی پیشنهاد انجام کار داده که شما می توانید با مشاهده پروفایل، رزومه، نظرات سایر مشتریان و امتیازات آن ها فردی را برای انجام کار انتخاب نمایید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید