تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

5 علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

در برخی موارد ممکن است بعد از اتمام چرخه شستشو در لباسشویی، آب از دستگاه خارج نشود و در جاپودری باقی بماند. این مشکل می‌تواند علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی باشد و موجب بوی نامطبوع آن شود. در این مقاله قصد داریم به پنج علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی بپردازیم و راه حل‌های مرتبط با آن را بررسی کنیم.

در صورتی که شما جهت رفع ایرادات ماشین لباسشویی خود نیاز به مشاوره و خدمات تخصصی دارید، سفارش خود را از طریق سایت آچاره در بخش تعمیر ماشین لباسشویی ثبت کنید و با کارشناسان به‌ رایگان مشاوره نمایید.

همچنین یادآور می‌شویم که یکی از خدمات پرتکرار شرکت آچاره، سرویس نظافت منزل است که در سه سطح عادی، ویژه و لوکس ارائه می‌شود. در صورت نیاز به این خدمات می‌توانید در خواست خود را در بخش خدمات نظافت منزل ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • استفاده از مقدار مناسبی از جاپودر، از ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند.
  • علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی، عدم تعویض به‌موقع فیلتر ماشین است.
  • تنظیمات درست ماشین لباسشویی، ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را کاهش می‌دهد.
  • برای رفع علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی با توجه به ظرفیت لباسشویی، حجم لباس‌ها را رعایت کنید.

آیا باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباس شویی مشکل بزرگی است؟

باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی مشکلی بزرگ نیست، اما می‌تواند مسئله‌ای از نظر بهداشتی و عملکردی باشد. اگر آب در جاپودری ماشین لباسشویی بماند، ممکن است باعث شود که لباس‌ها به‌شکل مناسبی شسته نشوند و بوی نامطبوعی به آن‌ها بدهد.

همچنین، باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی ممکن است باعث افزایش خرابی و کاهش عمر مفید دستگاه شود. به‌همین دلیل، بهتر است با رعایت چند راهکار ساده، مشکل باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را رفع کنید و از شستشوی بهتر و موثرتر لباس‌های خود لذت ببرید.

علاوه‌بر این، در صورتی که باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی به‌صورت مداوم تکرار شود، بهتر است دستگاه ماشین لباسشویی را تعمیر یا تعویض کنید.

علت ماندن آب در جاپودري ماشين لباسشويي

 علت ماندن آب در جاپودری ماشين لباسشويی و راه حل‌های مرتبط با آن

در ادامه مهم‌ترین علت ماندن آب در جاپودري ماشين لباسشويي و راه حل‌های مرتبط با آن را بررسی خواهیم کرد.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

1. استفاده از مقدار زیادی از پودر در جاپودر

استفاده از مقدار زیادی از جاپودر در شستشوی لباس‌ها، می‌تواند علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی شود. برای رفع این مشکل، بهتر است از مقدار مناسبی از پودر در جاپودر استفاده کنید.

علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی

2. تمیز نکردن فیلتر ماشین

تمیز نبودن فیلتر ماشین لباسشویی می‌تواند علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی باشد. برای رفع این مشکل، فیلتر ماشین را به‌صورت منظم تمیز کنید و ذرات ریز و خرده را جدا نمایید.

علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی

3. عدم تعویض به‌موقع فیلتر

فیلتر ماشین لباسشویی پس از مدتی باید تعویض شود. یک علت باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی عدم تعویض به‌موقع فیلتر است. برای رفع این مشکل، فیلتر ماشین لباس‌شویی را در فواصل زمانی مشخص تعویض کنید و از استفاده از فیلترهای قدیمی و خراب خودداری نمایید.

4. تنظیمات اشتباه ماشین لباسشویی

تنظیمات اشتباه در ماشین لباس‌شویی هم یک علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی است. در این شرایط بهتر است تنظیمات ماشین لباس‌شویی را بررسی کرده و از برنامه‌های مناسب برای شستشوی انواع لباس‌ استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

5. قرار دادن لباس‌ها به‌شکل نامناسب و حجم زیاد

اگر حجم لباس‌ها را طبق ظرفیت لباسشویی رعایت نکنید و به‌شکل نامناسب داخل دیگ دستگاه قرار دهید، مشکل باقی ماندن آب در جاپودری پیش خواهد آمد. برای رفع این مشکل، لباس‌ها را به‌شکل مناسبی در دستگاه قرار دهید و به ازای هر شستشوی لباس، تعداد لباس‌ها را نسبت به ظرفیت ماشین لباسشویی کم کنید.

بهتر است قبل از شستشوی لباس‌ها، آب ماشین لباسشویی را خالی کنید تا مطمئن شوید که هیچ آبی در دستگاه باقی نمانده ‌است. بارعایت این راه‌حل‌ هم می‌توانید علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را رفع کنید و از شستشوی بهتر و موثرتر لباس‌های خود لذت ببرید.

علت جمع شدن آب در قسمت نرم كننده ماشين لباسشويي | علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

آیا به علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی، دستگاه خراب می‌شود؟

به علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی احتمال خرابی و کاهش عمر مفید دستگاه زیاد است. آب مانده در جاپودری ماشین لباسشویی ممکن است باعث بسته شدن خروجی هوا، به‌وجود آمدن رطوبت و سایش زیاد بر روی قطعات دستگاه، خرابی‌های مکانیکی و الکتریکی، افزایش هزینه‌های تعمیر و نیز کاهش بهره‌وری دستگاه شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

در اینصورت بهتر است از راه‌حل‌هایی که در بخش قبلی ذکر شد، استفاده کنید و باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را به حداقل برسانید تا عمر دستگاه شما طولانی‌تر شود و بدون مشکل کار کند.

توجه داشته باشید در صورتی که باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی به‌صورت مداوم تکرار شود، بهتر است دستگاه ماشین لباسشویی را تعمیر یا تعویض کنید.

نتیجه‌گیری

به علت جمع شدن آب در قسمت نرم كننده ماشين لباسشويي احتمال ایجاد کپک و قارچ در محفظه جاپوری افزایش می‌یابد؛ بنابراین بهتر است برای رفع این مشکل به‌سرعت اقدام کنید.

در صورتی که موفق به رفع علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی نشدید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا شاهد مشکلات جدی در دستگاه خود نباشید.

سوالات متداول

چرا آب در جاپودری ماشین لباسشویی می‌ماند؟

آب در جاپودری ماشین لباسشویی ممکن است به‌دلیل استفاده از مقدار زیادی از پودر در جاپودری، تمیز نبودن فیلتر ماشین، عدم تعویض به‌موقع فیلتر، تنظیمات اشتباه ماشین لباسشویی یا اشتباه در قرار دادن لباس‌ها در دستگاه باشد.

آیا باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی مشکل بزرگی است؟

این مشکل می‌تواند مشکلی از نظر بهداشتی و عملکردی باشد و بهتر است با رعایت راه‌حل‌های مربوطه و یافتن علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی، این مشکل را رفع کرد.

چگونه می‌توان از ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی جلوگیری کرد؟

  • برای جلوگیری از ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی اقدامات زیر را انجام دهید؛ استفاده از مقدار مناسبی پودر
  • تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی
  • تعویض به‌موقع فیلتر
  • توجه به ظرفیت لباسشویی و رعایت حجم لباس‌ها

آیاماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی باعث خرابی دستگاه می‌شود؟

بله، ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی ممکن است باعث افزایش خرابی و کاهش عمر مفید دستگاه شود. همچین امکان رشد قارچ و کپک در محفظه جاپودری وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید