تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

7 علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

لباس‌های کثیف تلنبار شده را از بخش‌های مختلف خانه جمع می‌کنید و در سبد می‌گذارید تا در ماشین لباسشویی قرار دهید. پودر ماشین لباسشویی هم می‌آورید ولی یک جای کار می‌لنگد. درب ماشین لباسشویی بسته نمی‌شود! انگار دنیا را سرتان خراب کرده‌اند. بلافاصله شروع به جستجو در اینترنت می‌کنید که علت بسته‌ نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟ اگر درب ماشین لباسشویی بسته نشود، ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود چرا که این نقص عملکرد باعث می‌شود آب نتواند وارد چرخۀ شستشوی دستگاه شود و اصلاً فرایند اصلی آغاز شود. حتماً شما هم در هنگام بسته‌شدن درب ماشین لباسشویی، صدای چفت‌شدن را شنیده‌اید. اگر این صدا در هنگام آغاز به کار، به گوش‌تان نرسید حتماً دست نگه دارید تا علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی را بیابید و مشکل را حل کنید.

علل بسته‌نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد ولی به طور خلاصه آن‌ها را می‌توان در موارد زیر دسته‌بندی کرد:

1.    خرابی لاستیک درب ماشین لباسشویی

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

شبیه لاستیک شیر دستشویی که در صورتی که مستهلک شود کارایی خود را از دست می‌دهد و موجب نشتی و عدم عملکرد صحیح می‌شود اینجا هم، خرابی لاستیک درب ماشین لباسشویی موجب بسته‌نشدن در و روشن‌نشدن سیستم می‌شود. این اتفاق می‌تواند ناشی از درآمدن لاستیک درب ماشین لباسشویی یا کج و خراب‌شدن آن باشد که می‌تواند یک علت  مهم بسته نشدن درب ماشین لباسشویی باشد.  یکی از نشانه‌های این اتفاق، نشتی آب و خیس‌بودن مداوم درب لباسشویی است. باید در اولین زمان خرابی لاستیک درب ماشین لباسشویی‌ را در مورد بررسی قرار دهیم.

تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

2.    مشکل قفل درب ماشین لباسشویی

اگر قفل، نتواند به شکل کامل باعث بسته‌شدن درب ماشین لباسشویی شود یا برای بستن در با سختی زیاد روبرو شوید، مساله تعویض یا تعمیر آن را حتماً مورد توجه قرار دهید. البته در این حالت، امکان خرابی برد دستگاه هم بایستی مورد بررسی قرار گیرد ولی در اکثر موارد اشکال از ساختار مکانیکی قفل است. برای حل این مشکل، بایستی قفل درب ماشین لباسشویی به طور کامل عوض شود.

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی و خرابی قفل

3. خرابی زبانۀ قفل درب ماشین لباسشویی

بروز مشکل در زبانۀ قفل هم می‌تواند یک علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی باشد. نقص در این مشکل، می‌تواند مکانیکی یا برقی باشد. نظر به اینکه جنس زبانۀ قفل از پلاستیک است، در صورت بروز این مشکل، امکان تعمیر لباسشویی به سختی میسر است و گزینۀ تعویض قفل درب ماشین لباسشویی، انتخابی هوشمندانه است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

4. کارنکردن میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

زمانی که با خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی مواجه شوید، دستگاه نمی‌تواند از باز و بسته‌شدن آن آگاه شود. در همین شرایط، اگر دستگاه به شکل اتوماتیک کار کند، ممکن است در هنگام شستشو، درب دستگاه به یک باره باز شود. این مشکل عموماً در زمانی رخ می‌دهد که سوئیچ درب ماشین لباسشویی، کهنه و مستعمل شده باشد. برای بررسی علت و صحت این موضوع، با یک اهم‌متر سوئیچ الکترونیکی را امتحان کنید.

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

5. شکستن درب ماشین لباسشویی

وسط فوتبال بازی‌کردن کودک شما و شلیک توپ یا در حین اسباب‌کشی، یکدفعه ضربه‌ای به دستگاه، موجب شکسته‌شدن درب ماشین لباسشویی شما می‌شود. شکسته شدن درب، یک علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی است. برای جلوگیری از این موارد، حتماً یک پتوی محافظ همیشه روی دستگاه قرار دهید و در هنگام جابه‌جایی، از محافظ‌های ضربه‌گیر استفاده کنید. ولی اگر سرانجام این اتفاق افتاد، چاره‌ای جز تعویض درب ماشین لباسشویی نخواهید داشت.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

6. حجم زیاد لباس‌های ماشین لباسشویی

زمانی که چند روز است لباس‌ها را نشسته‌اید، یا چند نفری مهمان خانۀ شما هستند، به فکرتان برسد که در یک بار شستشو، از شر همۀ لباس‌های کثیف راحت شوید. پس همۀ لباس‌ها را با هم در دیگ ماشین لباسشویی قرار می‌دهید و با خیال راحت، دکمۀ روشن‌شدن را می‌زنید ولی دستگاه کار نمی‌کند. شما ظرفیت ماشین لباسشویی را در نظر نگرفته‌اید! زمانی که دستگاه ماشین لباسشویی می‌خرید، حجم آن به لیتر بر روی کاتالوگ نوشته شده است.

این عدد همیشه باید مدنظر شما باشد چرا که در صورت تلاش برای استفاده از ظرفیتی بیشتر از آن، آسیب‌های جدی به دستگاه وارد می‌شود. در این شرایط هم، حجم زیاد لباس‌ها، موجب می‌شود که درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته نشود. پس برای جلوگیری از این مشکل، لباس‌ها را به دو یا چند بخش تقسیم کنید و هر دسته را در یک بار روشن و خاموش‌کردن دستگاه، شستشو دهید.

پر کردن ماشین لباسشویی

7. شکسته‌شدن دستگیرۀ درب ماشین لباسشویی

دستگیرۀ درب ماشین لباسشویی، عموماً از پلاستیک و در بعضی از موارد از فلز ساخته می‌شود. در حالت پلاستیکی، بسیار پیش می‌آید که به خاطر استفادۀ نادرست، فشار زیاد یا یک ضربه، این دستگیره دچار لب‌پری یا شکستگی می‌شود که کار دست ما را برای باز و بسته‌کردن درب ماشین لباسشویی سخت می‌کند و یک علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی است. در این موارد، تعویض دستگیرۀ درب ماشین لباسشویی، مناسب‌ترین راه برای استفادۀ مجدد از امکانات دستگاه است. در علت بسته‌نشدن درب ماشین لباسشویی، این نقص یکی از پرتکرارترین موارد رخ داده است.

بیشتر بخوانید آموزش جامع نصب ماشین

اگر درب ماشین لباسشویی شما دچار اختلال شده ترجیح می‌دهید یک فرد متخصص آن را تعمیر کند، شما تنها یک ثبت درخواست با متخصصین آچاره فاصله دارید!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید