تاثیر دهانشویه بر روی ویروس کرونا

پزشکی و پرستاری

روزهای پایانی سال 98، اتفاقات خوبی را در دل خود به همراه نداشتند و باعث شدند تا این بهار با ماندن در خانه تحویل شود. همه ما برای پیشگیری از کرونا وظایف خاص خودمان را داریم و این وظیفه رعایت بهداشت و ماندن در خانه است. آچاره وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود دانسته است تا با استناد به سازمان ها و منابع موثق جهانی، قدمی در راه مهار شیوع کرونا بردارد. در ادامه به یکی از سوالات رایج در مورد این ویروس پاسخ می دهیم.


آیا استفاده از دهانشویه های مختلف از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند؟

پاسخ سازمان بهداشت جهانی به این سوال خیر است. هیچ مدرکی بر مبنای استفاده از دهان شویه برای مقابله با کرونا وجود ندارد. فقط برخی از مارک های دهان شویه می توانند بعضی از میکروب های دهان و بزاق شما را برای چند دقیقه از بین ببرند. با این حال تمامی این نکات، به این معنی نیستند که باعث از بین رفتن کرونا در بزاق شما می شوند. در حال حاضر درمان خاصی برای این ویروس در نظر گرفته نشده است و تنها راه مهار آن، اجتناب از رفتن به مکان های شلوغ مانند رستوران ها یا سوپر مارکت های بزرگ است. پمپ بنزین ها آلوده ترین مکان برای ابتلا به این بیماری هستند و بهتر است تا استفاده از بنزین توسط مسئولین آن انجام شود.


سخن پایانی برای پیشگیری از کرونا

شرایط بیماری کرونا و شیوع آن در کشورهای جهان، یک بحران به حساب می آید. لازم است همه ما برای پیش بردن این بحران و و مهار این بیماری تلاش کنیم. تلاش ما به معنای رعایت بهداشت و جلوگیری از شیوع بیماری است. در خانه ماندن باعث می شود تا از شیوع سریع بیماری جلوگیری کنیم و به امید روزی که بتوانیم دوباره آزادانه در خیابان های شهر دست در دست یکدیگر قدم بزنیم.


 

منبع: www.who.int

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا