تمیز کردن وسایل برقی در نظافت منزل (2)

نظافت و شستشو

در رابطه با نظافت خانه و تمیزکردن وسایل برقی، در پست قبلی برای نظافت و پاک کردن برخی لوازم برقی آشپرخانه راهکارهایی ارائه شد. در این پست، روش تمیز کردن سایر وسایل برقی آشپزخانه و همچنین نظافت و تمیز کردن دیگر لوازم برقی (از جمله اتو و تلویزیون) ارائه شده است.

همچنین در هنگام نظافت لوازم برقی، توجه داشته باشید که می‌توانید قسمت بیرونی و دیواره های وسایل برقی را بعد از پاک کردن با دستمال مرطوب، به وسیله پنبه آغشته به الکل صنعتی براق و تمیز کنید.

تمیز کردن فر

فر و گاز از آنجا که برای پخت و پز استفاده می‌شوند، هم مورد استفاده زیادی دارند، هم این که خیلی زود لکه و چربی می گیرند و کثیف می‌شوند. برای پاک کردن این لکه های سرسخت که معمولا چربی های ناشی از روغن های سرخ کردنی و یا ناشی از بخارات غذای چرب هستند، باید از ترکیب جوش شیرین، آب و سرکه سفید استفاده کنید.

این محلول را داخل یک اسپری آب پاش بریزید و هر ۳۰ دقیقه یک بار به جداره ها و کف فر اسپری کنید. برای نظافت فر و نظافت گاز به صورت مرتب، بهتر است این محلول ۲۴ ساعت روی جداره های فر بماند تا کاملا آن ها را تمیز و ضدعفونی کند.

مشاهده رایگان قیمت سرویس نظافت منزل و ساختمان!

 

تمیز کردن خشک کن ها

با استفاده از سرکه سفید می توانید خشک کن ها را نیز تمیز کنید. مقداری سرکه سفید را روی دستمال های میکروفایبر ریخته و آن را روی سطوح مختلف خشک کن تان بکشید. برای تمیز تر شدن فیلتر های درب خشک کن می توانید آن ها را درون ماشین ظرف شویی بیاندازید تا کاملا تمیز و پاک شوند.

تمیز کردن ماشین ظرف شویی

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی می توانید از خود آن کمک بگیرید به این صورت که به جای استفاده از مواد شوینده متداول از ترکیب سرکه سفید و آبلیمو درمخزن آن استفاده کنید و بگذارید ماشین ظرفشویی روند شستشوی خود را طی کند. اگر بعد از یک دور شست وشو باز هم لکه ای در آن پیدا بود این بار نمک را نیز به این ترکیب اضافه کنید تا شاهد نتیجه ای شگفت انگیز باشید.

نظافت یخچال

برای تمیز کردن یخچال ابتدا باید آن را خالی کنید و هیچ موادی در آن نماند. چرا که هنگام نظافت یخچال، بهتر است تمام گوشه های ممکن را بتوانید به راحتی تمیز کنید. پس از تخلیه تمام مواد غذایی، هرچیزی راکه تاریخ انقضای آن سر امده است را دور بیاندازید. کمی جوش شیرین روی یک پارچه ی نم دار بریزید و جداره های یخچال را با ان پاک کنید.

جوش شیرین لکه ها را از دیوارها و کف یخچال شما را پاک و تمیز می کند و بوی بد یخچال شما را نیز از بین می برد. این ماده جادویی نقش به سزایی در نظافت منزل و همچنین تمیز کردن لوازم خانه دارد.

اگر احیانا در شرف اسباب کشی هستید پیشنهاد می‌کنیم نکات اسباب کشی یخچال را یاد بگیرید که هم برای حمل و هم برای تمیز کزدن آن به شما کمک کند.

پاک کردن تلویزیون

اگر در خانه بچه کوچک داشته باشید، معمولاً جای انگشت آنها بر صفحه تلویزیون می‌ماند. تلویزیون را هنگام تمیز کردن خاموش کنیدبرای نظافت آن، ابتدا با یک دستمال خشک غبار آن را بگیرید؛ و سپس با پنبه آغشته به محلول آب و الکل صفحه تلویزیون را تمیز کنید. فایده استفاده از الکل در نظافت این است که لکه های چرب و اثر انگشت را برطرف می کند.

توصیه می شود از دستمال حوله ای و پرزدار جهت نظافت و پاک کردن لکه‌های تلویزیون استفاده نکنید. دیواره های غیرشیشه ای تلویزیون را نیز می توانید با پارافین مایع تمیز و براق کنید و با دستمال خشک، چربی اضافی را نظافت کنید. این روش برای تمیز کردن ضبط صوت و ویدئویی که رنگ تیره دارند هم مناسب است. ( روش‌های نگهداری از تلویزیون ال ای دی و افزایش طول عمر آن + فیلمرا در این مقاله بخوانید)

جرمگیری و تمیزکردن اتو

برای جرم گیری اتوی بخار و رفع گچ و رسوبات، مقداری سرکه سفید (سرکه تصفیه شده) داخل محفظه آب آن بریزید. بعد از 24 ساعت، آن را خالی کنید؛ و سپس با چند بار پر و خالی کردن از آب، محفظه را شستشو دهید تا تمیز شود. برای یادگیری روش اصولی رسوب گیری اتو و ساختن محلول رسوب گیر اتو به این مقاله مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا