نکات اسباب کشی یخچال

اسباب کشی

در روزهای اسباب کشی، یخچال جز وسایلی به‌شمار می‌آید که جابه‌جایی آن دردسرهای زیادی را دربردارد. اگر می‌خواهید این دردسر را تا جای ممکن رفع کرده و حمل و نقل آن را ساده‌تر کنید، لازم است در آغاز، از طریقه بسته‌ بندی یخچال در اسباب کشی آگاه شوید.

در مدت زمان اسباب کشی، درست همان زمانی که فکر می‌کنید با بسته‌بندی آخرین جعبه‌ی لوازم، کارتان تمام شده است، با یک غول بزرگ به‌نام یخچال و فریزر روبه‌رو می‌شوید. گاهی این رویارویی استرس‌آور است و نمی‌دانید که باید به چه شکل از پس نکات جابجایی یخچال برآیید.

شما با انجام بسته‌بندی تخصصی و اصولی، می‌توانید از آسیب‌های احتمالی به این وسیله مهم و نسبتا گران‌قیمت پیشگیری کنید. برای آشنایی با نکات اسباب کشی یخچال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • شما باید پیش از به حرکت در آوردن یخچال، درب‌های آن را با ابزار مناسب مثل چسب نواری پهن یا تسمه مخصوص به‌خوبی بندید.
  • اگر جعبه اصلی یخچال به هر دلیلی در دسترس نیست، برای بسته‌بندی یخچال می‌توانید از فوم‌های ضربه‌گیر یا پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده کنید.
  • اگر که یخچال دارای منبع آب و یخ‌ساز است، قبل از جابجایی آن‌ها را جدا کنید.
  • برای پیشگیری از صدمه به کابل برق، بعد از جدا کردن کابل از پریز، سیم را با چسب پشت یخچال و جای مخصوص نصب سیم محکم بچسبانید.
  • اجزای یخچال مثل جامیوه‌ای، قفسه‌ها و کشوها را خارج کنید و ترجیحا در پارچه‌های ضخیم بپیچید.
  • تا جای ممکن یخچال را به حالت ایستاده و نیمه‌افقی جابه‌جا کنید.
  • بهتر است 2 تا 3 ساعت پیش از حرکت دادن یخچال، آن را از برق بکشید.
  • هنگام قرار دادن یخچال درون خودرو، آن را به‌شکل عمودی قرار دهید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

3 مرحله اول آماده‌سازی یخچال

  1. خالی کردن یخچال
  2. بستن درب یخچال (آموزش تصویری باز کردن درب یخچال ساید بای ساید)
  3. بسته بندی یخچال

این 3 مرحله، از مراحل اولیه نکات اسباب کشی یخچال و جابجایی یخچال در اسباب کشی هستند که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

1. خالی کردن یخچال

اصولا وسایلی که درون یخچال قرار می‌گیرند، جزو مواد حساس به گرما هستند و لازمه‌ی اثاث کشی که جابجایی را دربردارد، خاموش کردن وسایل برقی و انتقال آن‌ها به مکان جدید است. یخچال هم از این قاعده مستثنی نیست و انجام این مرحله از نکات اسباب کشی یخچال دارای اهمیت زیادی است.

به‌ این منظور باید یخچال را همانند اولین روزی که آن را خریداری کردید، خالی کنید. بعد از خالی کردن یخچال نوبت به قفسه‌ها می‌رسد. همه قفسه‌ها و جا میوه‌ای و سایر متعلقات را از یخچال بیرون آورید، در صورت نیاز آن‌ها را بشورید و هر کدام را جداگانه بسته‌بندی کنید.

برای خاطرجمعی و جلوگیری رسیدن آسیب‌های احتمالی و هرگونه خط و خش، بهتر است قفسه‌ها را سلفون پیچ کنید.
در پایان مرحله اول نکات اسباب کشی یخچال، لازم است محفظه‌ی آب سردکن و یخ را از یخچال درآورید؛ چراکه هیچ فردی از این‌که در زمان جابجایی یخچال، شاهد راه افتادن آب از آن باشید، خشنود نمی‌شود.

یخچال خالی

2. بستن درب‌های یخچال قبل از جابجایی

هنگام اسباب کشی، برای جلوگیری از آسیب‌ و فرورفتگی درب یخچال، باید پیش از به حرکت درآوردن، درب‌های آن را به‌خوبی و با ابزار مناسبی مثل چسب نواری پهن یا تسمه مخصوص بندید.

نکته مهم قابل ذکر در نکات اسباب کشی یخچال این است که نحوه حمل یخچال ساید بای ساید برای اسباب کشی با یخچال های معمولی مقداری متفاوت است. لازم است پیش از جابجایی و حرکت دادن یخچال ساید بای ساید، درب‌های آن را به کمک پیچ‌گوشتی از محل نصب خود جدا کرده و به‌صورت جداگانه آن‌ها را بسته‌بندی کنید.

با انجام این کار، درب‌ها در زمان حمل و نقل یخچال آسیب نمی‌بینند، وزن یخچال به میزان قابل‌توجهی کم شده و همچنین عبور دادن یخچال ساید از پاگردهای پله و ورودی درب‌های ساختمان آسان‌تر می‌شود.

حمل یخچال در اثاث کشی

3. بسته‌ بندی یخچال در اسباب کشی

بی‌شک شما می‌خواهید بعد از پایان اسباب کشی، یخچال‌تان از لحاظ فنی و ظاهری مانند روزهای قبل از اسباب کشی باشید. چه بهتر که یخچال را درون کارتون اصلی خود قرار دهید.

برای بسته بندی یخچال هنگام اسباب کشی، درب‌های جعبه را باز کنید و از بالا آن را روی یخچال بکشید. در آخر یخچال را مقداری افقی کنید تا بخش بایینی جعبه بسته شود.

اگر جعبه اصلی یخچال به هر دلیلی در دسترس نیست، برای بسته‌بندی یخچال می‌توانید از فوم‌های ضربه‌گیر و یا پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده کنید.

برای رعایت نکات اسباب کشی یخچال، ضربه‌گیر را به میزان و اندازه یخچال‌‎تان تهیه کرده و بعد از پیچیدن به دور تا دور یخچال، به کمک چسب پهن آن را محکم کنید.

نکات مهم قبل از جابجایی یخچال

  1. تزئینات روی درب‌های یخچال را جدا کنید.
  2. اگر که یخچال دارای منبع آب و یخ‌ساز است، آن‌ها را جدا کنید.
  3. مواد غذایی که ممکن است فاسد شوند را پیش از بسته‌بندی از یخچال خارج کنید و به‌جای مناسبی منتقل کنید. (مطالعه بیشتر در بهترین روش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی)
  4. مواد غذایی را از یخچال بیرون بیاورید؛ چراکه قدم اول برای بسته‌‌بندی یخچال است.
  5. موادی که نیاز به فریزر ندارند را به‌صورت جداگانه در کارتن یا پلاستیک بسته‌بندی کنید.
  6. برای پیشگیری از صدمه به کابل برق، بعد از جدا کردن کابل از پریز، سیم را با چسب پشت یخچال و جای مخصوص نصب سیم محکم بچسبانید.
  7. اگر شما از یخچال‌های برفکدار استفاده می‌کنید، قبل از پاکسازی، آن را از برق بکشید و فرصت دهید تا برفک‌ها کاملا آب شوند در بعد از آب شدن برفک‌ها، آب موجود را تخلیه و اقدام به تمیزکاری کنید.
  8. اجزای یخچال مثل جامیوه‌ای، قفسه‌ها و کشوها را خارج کنید و ترجیحا در پارچه‌های ضخیم بپیچید؛ زیرا امکان دارد موقع حمل و نقل در دست‌اندازها آسیب ببینند.
  9. درب یخچال را با تسمه مخصوص یا طناب محکم ببندید تا در هنگام جابجایی باز نشود.
  10. برای جلوگیری از آسیب به یخچال، آن را با فوم ضربه گیر و پلاستیک‌های حباب دار بسته‌بندی کنید.

علاوه‌بر نکات اسباب کشی یخچال که در بالا برای نحوه حمل یخچال معمولی و یخچال ساید در هنگام اسباب کشی به آن‌ها اشاره کردیم، تهیه چک لیست اسباب کشی در تسهیل بهبود روند جابجایی به شما کمک بسیاری می‌کند.

جابجایی یخچال برای اسباب کشی

 نکات فنی برای جابجایی یخچال در اسباب کشی

  • برای جلوگیری از آسیب به سیم برق یخچال، باید آن را در محل قرارگیری سیم که پشت یخچال است، محکم ببندید.
  • حمل یخچال به صورت افقی: تا حد ممکن یخچال را به حالت ایستاده و نیمه افقی جابه‌جا کنید؛ چراکه گاز درون لوله‌های یخچال امکان دارد هنگام به پهلو خواباندن و حمل یخچال به صورت خوابیده، موجب خرابی کمپرسور یخچال شود.
  • سوالی که همیشه وجود دارد، این است که چند ساعت قبل از اسباب کشی یخچال را خاموش کنیم؟
    بهتر است 2 تا 3 ساعت پیش از حرکت دادن یخچال، آن را از برق بکشید تا موتور یخچال قبل از جا‌بجایی مقداری خنک شود و استراحت کند.
  • سوالی بعدی که همیشه وجود دارد، این است که چند ساعت بعد از اسباب کشی یخچال را روشن کنیم؟ بعد از این‌که به مکان جدید رسیدید، باید به یخچال مقدار فرصت دهید تا روغن و گازی که درون موتور و لوله یخچال جابجا شده است، به جای خود بازگردد.
    این زمان چیزی بین 4 تا 6 ساعت در حالت عادی و در صورتی که یخچال را به پهلو خوابانده باشید، بهتر است 12 تا 24 ساعت بعد از ثابت شدن، آن را به برق نزنید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس اسباب‌کشی!

روش‌های حمل یخچال

بعد از پایان بسته‌‌بندی و در ادامه نکات اسباب کشی یخچال، زمان جابجایی آن است. توجه داشته باشید که یخچال باید حداقل توسط 2 نفر جابجا شود.

گاز درون لوله‌های یخچال بسیار حساس بوده و به این دلیل، یخچال را باید به‌طور عمودی حمل کرده و تا جای ممکن از حرکت بیش از اندازه آن جلوگیری کنید.

طریقه صحیح حمل یخچال در اثاث کشی این است که از یک چرخ دستی کمک بگیرید؛ چراکه انتقال آن را از شیب کامیون آسان‌تر می‌کند.

با حرکت دادن یخچال روی چرخ دستی و در خلاف جهت شیب، شما امکان آسیب رسیدن به یخچال را کاهش می‌دهید.

جابجایی یخچال

نکاتی برای حمل ایمن یخچال

  • از ۲ تا ۳ نفر برای آسان کردن حمل یخچال کمک بگیرید و جهت حفظ نکات ایمنی برای جابجایی و حمل یخچال، تا جای ممکن آن را در جهت خلاف شیب به حرکت درآورید.
  • لازم است جابجایی یخچال برای اسباب کشی را از قسمت پشت آن انجام ندهید.
  • برای حمل صحیح یخچال به درون کامینون، باید حداقل 2 نفر در اطراف ماشین مراقب یخچال باشند و یک نفر درون ماشین قرار گیرد و آن را تحویل گیرد.
  • هنگام قرار دادن یخچال درون خودرو، آن را به شکل عمودی قرار دهید تا از آسیب به آن جلوگیری کنید.
  • بعد از قرار دادن یخچال داخل خودرو، آن را با طناب محکم کنید.
  • بعد از رسیدن به مکان جدید، برای منتقل کردن یخچال از چرخ دستی استفاده کنید.

در بعضی مواقع امکان دارد حرکت دادن یخچال به صورت غیر اصولی، باعث بروز مشکلات اساسی مانند روشن نشدن یخچال یا خرابی قطعات آن خواهد شد.

به همین دلیل بهتر است از افراد متخصص برای جابجایی یخچال خود کمک بخواهید. تیم متخصصین آچاره از صفر تا صد مراحل اسباب کشی در کنار شما خواهند بود.

جابجایی یخچال برای اسباب کشی

جمع‌بندی

یخچال‌ جز وسایل گران و مهم در منزل به حساب می‌آید‌ و اگر شما از این وسیله به‌خوبی مراقبت نکنید، ممکن است هزینه‌های زیادی را برای شما دربرداشته باشد.

ما در این مقاله از آچاره نکات اسباب کشی یخچال را به‌صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم و از آن‌جایی که نقل مکان در این روزها برای بسیاری از خانواده‌ها به کاری عادی تبدیل شده، لازم است با نحوه بسته بندی یخچال در حین اسباب کشی آشنا باشید.

تیم متخصصین آچاره برای انجام کلیه خدمات اسباب کشی و جابه‌جایی در کنار شما خواهند بود. به‌منظور مشاوره رایگان کافی‌ست سفارش خود را در سایت آچاره ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چند ساعت قبل از جابجایی یخچال باید آن را از برق کشید؟

بهتر است 2 تا 3 ساعت پیش از حرکت دادن یخچال، آن را از برق بکشید.

چند ساعت بعد از اسباب کشی یخچال را روشن کنیم؟

بعد از جابجایی یخچال باید فرصت دهید تا روغن و گازی که درون موتور و لوله یخچال جابجا شده، به جای خود بازگردد. این زمان چیزی بین 4 تا 6 ساعت در حالت عادی و 12 تا 24 برای وقتی که یخچال به پهلو خوابانده شده می‌باشد.

5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام، کارگر فقط برای حمل یخچال از طبقه سوم تا پایین و در مقصد به طبقه چهارم نیاز دارم. لطفا راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا