آموزش رسوب گیری اتو + فرمول محلول رسوب گیر اتو

اتولوازم خانگی

تمیز کردن و رسوب گیری اتو می‌تواند یکی از کارهای خانگی باشد که اغلب فراموش می‌کنیم انجام دهیم. یعنی تا زمانی که متوجه شویم اتوی ما به پارچه می‌چسبد، آب کثیف می‌پاشد یا لکه‌های سیاه روی لباس‌هایمان باقی می‌ماند تازه به فکر تمیز کردن آن میفتیم. با گذشت زمان، کثیفی، گرد و غبار، رسوب آب و الیاف پارچه روی کفی اتو جمع می‌شوند و آب داخل مخزن اتو می‌تواند لکه‌های زنگ‌زدگی را روی لباس ایجاد کند.

شما معمولاً می‌توانید رسوب گیری اتو مخزن دار را یک یا دو بار در سال انجام دهید به شرطی که توصیه‌های شرکت سازنده را نیز در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که تمیز کردن سریع نمای بیرونی اتو همیشه کافی نیست. زمانی که اتوی شما دیگر به آرامی روی پارچه حرکت نمی‌کند یا باقی‌مانده‌های رسوبات را روی کفی می‌بینید باید یاد بگیرید که چگونه کف اتو را تمیز کنید. جدیداً اتوی شما جرم گرفته و کهنه به نظر می‌رسد؟

آیا دوست دارید روش رسوب گیری اتو بخار را یاد بگیرید بدون اینکه انگشت‌هایتان بسوزد؟  ما به شما می‌گوییم که این کار کاملاً شدنی است. با روش صحیح می‌توانید کف اتوی خود را مثل روز اول تمیز کنید. برای آشنایی با روش‌های جرم‌گیری اتو بدون نیاز به محصولات تمیز کننده مصنوعی، به ادامه این مقاله توجه فرمایید.

فیلم آموزش تمیز کردن اتو

مواردی که باید قبل از رسوب گیری اتو در نظر بگیرید

همیشه از آب مقطر برای تمیز کردن اتو استفاده کنید زیرا آب لوله کشی حاوی مواد معدنی است که دریچه‌ها را مسدود می‌کند و آسیب بیشتری به اتو وارد خواهد کرد. ابزارهای روزمره مانند لوله پاک کن، اسفنج پنبه ای و مسواک می‌توانند در تمیز کردن کفی و دریچه‌های بخار اتو مفید باشند. قبل از شروع رسوب گیری اتو بخار مطمئن شوید که اتو را از برق کشیده‌اید و خنک شده است.

چگونه اتو را تمیز کنیم؛ مراحل رسوب گیری اتو

در حالی که فکر خرید مدل جدیدتر و تمیزتر اتو همیشه وسوسه‌انگیز است اما تمیز کردن منظم و رسوب گیری اتو راهی نسبتاً آسان‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود. در این مقاله راهنما چند روش مختلف برای تمیز کردن داخل و خارج اتو را به شما آموزش می‌دهیم.

1. قسمت داخلی اتو را تمیز کنید

اتوهای بخار باید به‌طور مرتب تمیز شوند تا آثار آب زنگ زده روی لباس‌ها باقی نگذارند. در ادامه نحوه تمیز کردن اتو بخار را به روشی راحت و ارزان مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بهترین نتیجه را از اتو زدن لباس‌های خود بگیرید و حتی اتو زدن شلوار مردانه که کار نسبتا سختی است را نیز به خوبی انجام دهید.

نکته مهم این که قبل از افزودن مایع رسوب گیر اتو به دریچه‌های بخار، مطمئن شوید که اتوی خود را از برق کشیده باشید و اتو خنک شده باشد.

آموزش رسوب گیری اتو

نحوه رسوب گیری اتو با سرکه

  • ¼ فنجان سرکه سفید را با ¾ آب مقطر مخلوط کنید
  • اتو را به برق وصل کنید و دکمه بخار آن را روشن کنید
  • اجازه دهید اتو حدود 3-5 دقیقه گرم شود
  • دکمه بخار را فشار دهید و نگه دارید تا بخار اتو خارج شود
  • قبل از خاموش کردن اتو، 4 تا 6 بار این کار را تکرار کنید
  • با استفاده از یک اسفنج پنبه‌ای تمیز، دریچه‌های بخار اتو را تمیز کنید و هر گونه گچ یا رسوبات را از بین ببرید.
  • اتو را از برق بکشید و بگذارید خنک شود
  • مخلوط آب و سرکه را خالی کنید
  • از این مخلوط می‌توانید برای تمیز کردن کفی اتو نیز استفاده کنید

2. کفی اتو را تمیز کنید

زمانی که صحبت از نحوه تمیز کردن کف اتو می‌شود روش‌های مختلفی مطرح می‌شود که با استفاده از لوازم و ابزار معمولی می‌توان رسوب گیری اتو مخزن دار را انجام داد.

بسته به نوع انباشتگی رسوبات، ممکن است لازم باشد چند راه مختلف را امتحان کنید. در اینجا چند روش تمیز کردن کفی اتو را توضیح می‌دهیم. نکته مهم این که هرگز کفی را با چیز خشن نشویید زیرا باعث خراشیدگی و زنگ زدگی می‌شود.

کفی اتو را تمیز کنید

ساخت جرم گیری اتو بخار با جوش شیرین

  • 1 قاشق غذاخوری آب را با 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید
  • با استفاده از یک کاردک لاستیکی یا یک حوله تمیز، خمیر را روی صفحه آهنی بمالید
  • اتو را با پارچه مرطوب تمیز کنید
  • اتو را با آب تمیز پر کنید و تنظیم بخار را روشن کنید
  • اتو را روی یک پتو یا حوله ضخیم بکشید و دکمه بخار را فشار دهید تا مطمئن شوید که هیچ خمیری در سوراخ‌های هواکش یا روی کفی باقی نمانده است.
برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

رسوب گیری اتو با مایع ظرف شویی

چند قطره مایع ظرف‌شویی مخلوط شده با آب یک استراتژی ساده برای تمیز کردن کفی با پوشش نچسب اتو است. برای این کار یک دستمال کاغذی یا پارچه را آغشته به مخلوط آب و مایع ظرف‌شویی کنید و به آرامی رسوبات را پاک نمایید.

استفاده از محصولات پاک کننده مخصوص رسوب گیری اتو بخار

در مواردی که به طور تصادفی اتو را روی پارچه‌ای که ذوب شده قرار داده‌اید، تمیز کننده اتو می‌تواند معجزه کند. نکته مهم این که همیشه دستورالعمل‌های روی محلول تمیزکننده‌ای را که انتخاب کرده‌اید مطالعه کنید.

به طور معمول پاک کننده را روی یک پارچه اسپری می‌کنید و آن را با اتو داغ فشار می‌دهید. حرکت اتو در تمام سطح پارچه بوی تند و قوی ایجاد می‌کند. بنابراین بهتر است این کار را در مکانی با تهویه مناسب انجام دهید.

3. آثار ذوب شده روی اتو را پاک کنید

برای موارد سخت‌تر مانند پلاستیک ذوب شده، یخ می‌تواند آن را بدون ایجاد خراش یا آسیب به فلز جدا کند.

  • ظرفی را با تکه‌های یخ پر کنید و قسمتی از اتو با باقیمانده پلاستیک را به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که سفت شود روی یخ قرار دهید.
  • برای خراش دادن پلاستیک سفت شده از یک چاقوی پلاستیکی صاف نه فلزی استفاده کنید.
  • از یکی از مخلوط‌های بالا برای تمیز کردن اتو استفاده کنید.

• رسوب گیری اتو با سرکه

4. از اتوی خود مراقبت و نگهداری کنید

اکنون که نحوه رسوب گیری اتو را مورد بحث قرار دادیم، مهم است که بدانیم چگونه از اتو مراقبت کنیم تا برای مدت طولانی‌تری کارکرد بهتری داشته باشد.

  • اگر اغلب اوقات از اتو استفاده می‌کنید، بهتر است هر ماه یک بار اتو را تمیز کنید تا مطمئن شوید که پیراهن و سایر لباس‌های شما آسیب نمی‌بینند.
  • در صورت امکان حتماً از آب مقطر در دریچه بخار اتو استفاده کنید. آب لوله کشی می‌تواند مواد معدنی از خود به جای بگذارد که اتوی شما را مسدود می‌کند، به مخزن آسیب می‌رساند و باعث ایجاد لکه‌های زنگ زدگی روی لباس می‌شود.
  • پس از اتمام اتوکشی، همیشه مخزن را خالی کنید. حتی آب مقطر هم اگر داخل اتو بماند باعث تجمع رسوبات می‌شود.
  • اتوی خود را در حالت عمودی قرار دهید تا از نشت آب جلوگیری کنید و کفی خود را از تکیه دادن به هر چیزی که می‌تواند به آن آسیب بزند یا خراش دهد، دور نگه دارید.

جمع‌بندی

قبل از اینکه اتو بخار خود را دور بیندازید چون بخار دادن و عملکردش ضعیف شده و کفی آن به رنگ قهوه‌ای سوخته درآمده است بهتر است به تمیز کردن و رسوب گیری اتو با کمی عشق فکر کنید. تمیز کردن کار سختی نیست و می‌توانید به راحتی یک اتو بخار خسته را به روزهای اول خود بازگردانید!

در این راهنما سعی کردیم تمام روش‌های خانگی برای رسوب گیری اتو بخار را به شما آموزش دهیم. روش‌هایی که به راحتی می‌توانید با موادی که همیشه در دسترس دارید انجام دهید در صورت نیاز میتوانید از تعمیرکاران مجرب اتو کمک بگیرید. مخلوط سرکه یا جوش شیرین و آب معجزه کننده‌های رسوب گیری اتو مخزن دار هستند. فقط کافی است حوصله به خرج دهید و اتوی خود را مثل روز اول تمیز و بدون رسوب کنید.

در باره نظافت شستشو بخوانید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا