تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

عیب‌یابی و تعمیر رایج‌ترین مشکلات جارو برقی میله Miele

لوازم خانگیجاروبرقی

برند آلمانی میله (Miele) به جاروبرقی‌های باکیفیتش معروف است. با این وجود، جاروبرقی‌های این برند هم مثل هر لوازم دیگری گاهی دچار مشکل و خرابی می‌شوند. کاهش مکندگی، خاموش شدن ناگهانی و یا روشن نشدن از رایج‌ترین مشکلات جاروبرقی میله است. بروز این مشکلات دلایل ساده‌ای دارد و به راحتی می‌توانید خودتان در منزل آن‌ها را رفع کنید. در این مقاله از آچاره رایج‌ترین مشکلات جاروبرقی میله را بررسی کرده و شما را با عیب‌یابی و نحوه رفع این مشکلات آشنا خواهیم کرد.

رایج‌ترین مشکلات و نحوه تعمیر جاروبرقی میله

احتیاط: قبل از هر اقدامی حتما جارو را از برق کشیده و یا باتری آن را خارج کنید. این کار مانع از برق گرفتگی و صدمات ناشی از آن در هنگام کار با قطعات مختلف می‌شود.

رایج‌ترین مشکلات و نحوه تعمیر جاروبرقی میله

روشن نشدن جاروبرقی میله

در صورتی که هنگام شروع کار با جاروبرقی با مشکل روشن نشدن آن مواجه شدید به این معنی است که جاروبرقی شما جریان برق دریافت نمی‌کند. مشکلات الکتریکی در جاروبرقی معمولا به این 3 مورد مربوط می‌شود:

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

  1. جریان برق دریافتی (منبع تامین برق خانگی و پریز): برای رفع مشکل از وجود جریان برق در خانه مطمئن شوید. پریز را با وسایل برقی دیگر امتحان کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  2. کابل برق: کابل برق را از نظر پارگی یا هرگونه آسیب بررسی کنید.
  3. سیستم الکتریکی جاروبرقی (سیم‌ها و اجزای الکتریکی داخل جاروبرقی): این مشکل را نباید خودتان به تنهایی بررسی کنید. بهترین کار سپردن تعمیر به یک فرد متخصص است.

روشن نشدن جاروبرقی میله

نحوه رفع مشکل:

روش حل مشکل بستگی به دلیل اصلی ایجاد آن دارد.

  • اگر مشکل به جریان برق ورودی جاروبرقی مربوط می‌شود، بررسی کنید که قطع‌کننده مدار گیر نکرده باشد. سپس جاروبرقی را در پریز دیگری زده و ببینید مشکل حل می‌شود یا خیر.
  • کابل آسیب دیده باید تعمیر یا تعویض شود.
  • در صورتی که مشکل به سیستم الکتریکی داخلی جاروبرقی مرتبط باشد، برای رفع آن باید از تعمیرکار جاروبرقی کمک بگیرید مگر اینکه اطلاعات کافی درباره تعمیر لوازم برقی داشته باشید و به اصول ایمنی مسلط باشید.

خاموش شدن خودکار جاروبرقی میله

خاموش شدن خودکار جاروبرقی میله

بعد از چندین ماه کار با جاروبرقی، ممکن است با مشکل خاموش شدن خودکار آن مواجه شوید. علت این خاموش شدن جلوگیری از داغ شدن بیش از حد جاروبرقی است. علت اصلی داغ شدن نیز به مسدود شدن مسیر جریان هوا در داخل جاروبرقی مربوط می‌شود.

این قاعده کلی را به خاطر داشته باشید: هرجایی که جریان هوا وجود داشته باشد امکان مسدود شدن آن هست. این یعنی در جاروبرقی شما سَری، لوله فلزی و خرطومی جاروبرقی ممکن است مسدود شده باشند. اگر مدت زمان زیادی است که جاروبرقی‌تان را تمیز نکردید، احتمالا کیسه آن بیش از حد از آشغال و گرد و خاک پر شده که باعث مسدود شدن مسیر جریان هوا در قطعات گفته شده می‌شود.

مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی!

زمانی که مسیر جریان هوا مسدود شود، شدت این جریان کم خواهد شد و در نتیجه موتور جاروبرقی خیلی زود داغ می‌کند. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، فیوز جاروبرقی را خاموش می‌کند. تنها زمانی که فیوز کاملا سرد شده باشد (معمولا بعد از 3 ساعت) می‌توانید جاروبرقی را مجددا روشن کنید.

خاموش شدن خودکار جاروبرقی میله

نحوه رفع مشکل:

جهت رفع مشکل باید گرفتگی‌ها را پیدا کنید.

  • لوله خرطومی جاروبرقی: یک سکه داخل لوله انداخته و ببینید جایی گیر می‌کند یا نه. همچنین می‌توانید داخل لوله آب بریزید و ببینید آیا از سمت دیگر آن خارج می‌شود یا خیر. قبل از اتصال مجدد لوله حتما آن را کاملا خشک کنید.
  • لوله جاروبرقی: صاف و محکم بودن لوله فلزی جاروبرقی، بررسی مسدود بودن یا نبودن آن را ساده‌تر می‌کند. برای تشخیص گرفتگی لوله، داخل آن را نگاه کرده و در صورت مشاهده گرفتگی، با شستشو آن را از بین ببرید. یادتان باشد قبل از اتصال مجدد حتما آن را خشک کنید.
  • کیسه جاروبرقی: کیسه جاروبرقی را از نظر میزان پر بودن آن بررسی کرده و قبل از پر شدن کامل حتما تخلیه کنید.
  • فیلترهای جاروبرقی: تعداد فیلترهای موجود بستگی به مدل جاروبرقی میله دارد. بعضی از فیلترها بهتر است به طور دوره‌ای تعویض شوند، چرا که جمع شدن گرد و خاک و آشغال در آن‌ها باعث مسدود شدن جریان هوا می‌شود. فیلترهایی که نیاز به تعویض نداشته و دائمی هستند بهتر است هر چند وقت یکبار تمیز شوند.
  • سَری لوله جاروبرقی: بخشی از سری لوله که به لوله متصل است معمولا دچار گرفتگی ناشی از گرد و خاک و آشغال می‌شود. با استفاده از چراغ قوه یا گوشی روی این قسمت نور انداخته و آن را چک کنید تا از مسدود نبودن آن مطمئن شوید.

مکش ضعیف جاروبرقی میله

در صورت وجود فاصله (گپ) در مسیر جریان هوا و قطع شدن این جریان، با ضعف قدرت مکش مواجه خواهید شد. این فاصله باعث می‌شود جارو هوای بیرون لوله را به داخل کشیده و در نتیجه مکش کمتری داشته باشد. ایجاد فاصله معمولا به دلیل درست قرار نگرفتن فیلترها و یا درست بسته نشدن درپوش جاروبرقی است. در صورتی که در لوله یا خرطومی جاروبرقی پارگی و سوراخی وجود داشته باشد هم با مشکل کاهش مکش مواجه خواهید شد.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

نحوه رفع مشکل:

  • ابتدا جاروبرقی را به طور کلی بررسی کنید. آیا فیلترها درست در جای خود قرار گرفته‌ و درپوش‌ها به طور کامل بسته شدند یا نه.
  • یکی از رایج‌ترین دلایل کاهش مکش جاروبرقی میله، کیسه جاروبرقی است. هر بار که درپوش را باز می‌کنید کیسه کمی بالا آمده و در نتیجه مانع از درست بسته شدن درپوش می‌شود.
  • در صورت وجود سوراخ روی لوله یا خرطومی باید این اجزا را تعویض کنید.
  • یک راه حل کوتاه مدت برای حل مشکل، پوشاندن سوراخ با چسب برزنتی است.

مکش ضعیف جاروبرقی میله

بیرون ریختن گرد و خاک

یکی دیگر از مشکلات رایج جاروبرقی‌های میله، بیرون ریختن گرد و خاک از سری لوله است. این مشکل معمولا به برس رولی داخل جاروبرقی مربوط می‌شود. پس از مدتی گرد و خاک، مو و زباله‌های زیادی روی برس جمع شده و تاثیر منفی روی مکش می‌گذارد. از آنجایی که برس رولی هنگام جارو کشیدن می‌چرخد، گرد و خاک باقی مانده از آن بیرون ریخته و روی زمین پخش می‌شود.

نحوه رفع مشکل:

  1. ابتدا لوله فلزی را از سری لوله جدا کنید و با دستتان آشغال و زباله‌های باقی مانده را تا حد امکان بیرون بکشید.
  2. سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی بخش پایینی سری را باز کنید. این کار باعث می‌شود بتوانید به راحتی به برس رولی دسترسی پیدا کرده و آشغال‌های روی آن را جدا کنید.

نکته: هرگز سری لوله را مستقیما با آب نشویید. می‌توانید داخل آن را به وسیله یک دستمال نم‌دار تمیز کنید.

بیرون ریختن گرد و خاک

نچرخیدن برس رولی

نچرخیدن برس رولی در جاروبرقی‌های میله به مشکلی که قبل‌تر اشاره شد برمی‌گردد. جمع شدن میزان زیادی مو، زباله و گرد و خاک روی این برس مانع از چرخش آن می‌شود. جمع شدن مو و یا آشغال‌های دراز مثل نخ، باعث گیر کردن برس رولی و در نهایت صدمه به آن می‌شود.

نچرخیدن برس رولی

نحوه رفع مشکل

نحوه رفع این مشکل درست مثل مرحله قبل است.

  • ابتدا لوله فلزی را از سری لوله جدا کنید.
  • سپس به صورت دستی آشغال و زباله‌های باقی مانده را تا حد امکان بیرون بکشید.

اگر میزان زباله و موهای جمع شده بسیار زیاد است، می‌توانید با کمک یک قیچی بخش‌هایی را بریده و راحت‌تر آن‌ها را جدا کنید. هنگام استفاده از قیچی مراقب باشید به خود برس صدمه نزنید.

تعمیر جاروبرقیق میله

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید