تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

راهنمای تعمیر فن و کمپرسور یخچال

لوازم خانگییخچال و فریزر

برای تعمیر یخچال به مغازه تعمیرکار رفته بودم و همانطور که داشت یخچالم را بررسی می کرد، درس های بسیاری را به کار  آموزش می داد. زمانی که از یخچال حرف میزد احساس می کردم در یک اتاق عمل ایستاده ام و تعمیرکار، رسم و رسوم جراحی را به دیگران آموزش می دهد. در نهایت هم وقتی دل و روده یخچال را شکافت تصمیم گرفت برای تعمیر فن یخچال ، نحوه تست فن یخچال و فن کمپرسور یخچال اقدام کند.

شاگرد کاملا گیج شده بود و مرد با صبوری تمام به قیافه متعجب شاگرد نگاه می کرد. من هم مانند شاگرد مغازه بودم، چیزی از تعمیر یخچال سر در نمی آوردم و همیشه هم میل شدیدی به یادگیری داشتم به همین دلیل تصمیم گرفتم به آموزش های تعمیرکار گوش دهم و برای دوساعت جای خودم را از یک کارمند به یک مهندس تعمیر یخچال تغییر دهم. لبخندی به لبم راه پیدا کرد و به تعمیرکار گفتم آیا امکانش هست برای این عمل جراحی من هم دستیار باشم؟ و چه پاسخی لذت بخش تر از لبخند تعمیرکار وجود دارد؟

تعمیر فن یخچال در سه سوت

تعمیرکار با شناسایی عامل مشکل یخچال، وسایلش را آماده کرد و برای شروع دست به کار شد. شاگرد پرسید کار فن یخچال چیست؟ و من هم سراپا گوش، منتظر جواب ایشان بودم. تعمیرکار با عینک خود که روی بینی اش قرار داشت به سمت ما برگشت و از بالای عینک نگاهمان کرد، سپس گفت: فن یخچال حکم سیستم تنفسی آن را دارد و با گذاشتن آن در دل یخچال، سرما سازی در این وسیله غول پیکر انجام می شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

فن های قدیمی که از اجداد فن های جدید هستند، با استفاده از برق ولتاژ شهری کار می کردند، تک ولتاژ بودند و با روشن شدن یخچال حداکثر توان خود را به کار می بستند. نوادگان این فن ها که در روزگار جدید استفاده می شوند وظیفه کنترل قدرت جریان را بر عهده دارند. خرابی فن، عضو تنفسی یک یخچال، توقف سرماسازی را در پی دارد و برای تعمیر یخچال نیاز به یک جراح دارد.

نحوه تست فن یخچال در زیر شوک ولتاژ برق

شاگرد مغازه برای آنکه بهتر موضوع را درک کند، پرسید: برای تشخیص عیب چه کاری انجام دادید؟ مرد از سوال شاگرد خوشش آمد و با لبخندی محو جواب داد؛ برای پیدا کردن عیب باید درست و دقیق آن را بررسی کنیم. برای تشخیص خرابی فن، برق یخچال را قطع کنید و ولتاژ برق 220 ولت را به جان یخچال بیندازید. خواهید دید که فن به دو حالت رفتار می‌کند.

  • فن شروع به کار می کند و برق رسانی درست انجام شده، پس به دنبال مشکل دیگری بگردید.
  • فن کار نمی کند و ولتاژ را صفر نشان می دهد، پس باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

برای تعمیر فن شما هم باید به یک استاد اهل فن مراجعه کنید، البته من راه بهتری را یاد گرفته ام، وقتی به مغازه رفتم تعمیرکار گفت: نیازی به آمدن شما به مغازه نبود و می توانستید با استفاده از اپلیکیشن آچاره برای تعمیر یخچال، تعمیر تلویزیون و لباسشویی درخواست دهید تا به منزل شما بیاییم.

اهمیت نحوه تست فن کمپرسور یخچال

تعمیرکار، در حین کار حرف میزد و باید هرچه می گفت مانند یک نکته مهم به خاطر می سپردیم. تعمیر فن یخچال یک نکته بسیار مهم است چرا که هوا را جا به جا می کند یعنی هوای گرم را از بین برده و باعث چرخیدن هوای خنک در یخچال می شود. فن اپراتور وظیفه عبور هوا از اپراتور را دارد و هوای داخل آن را سرد می کند؛ اگر خراب شود هوای درون یخچال نیز در ادامه آن گرم می شود.

اما حالت دیگری هم وجود دارد، اگر درست باشد، آرام و بدون سر و صدای اضافه ای کار می کند و اگر مشکلی را در خود داشته باشد با صداهای ناهنجار آن را به گوش شما می رساند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

فن یخچال هم مدل های مختلف دارد

تعمیرکار همچنان به سخنرانی ادامه می داد و گفت نکند فکر کنید هر فن در این دستگاه فقط یک مدل است. خیر فن ها به سه دسته تقسیم می شوند و هرکدام وظایفی را بر عهده دارند درست مانند اعضای یک خانواده، هر کس حرفی برای گفتن دارد.

فن داخلی

فن داخلی مانند دماسنج تب بر است، خوشم می آمد؛ مرد همه چیز را با مثال توضیح می داد و من در خاطرم می ماند. این فن مانند دماسنج تب بر هوای درون یخچال را تشخیص داده و به دمای مناسب می رساند. همچنین این فن هوای گرم را خنک کرده و در سرتاسر یخچال جا به جا می کند. با استفاده از این فن و خنک کردن یخچال توسط آن، فرآیند انجماد نیز سریع می شود.

فن کمپرسور یخچال

این فن در قسمت پشت یخچال و در کنار کمپرسور جای گرفته و وظیفه آن، خنک کردن کمپرسور یخچال است. هوای خنک را از طریق کویل های بیرونی وارد کرده و هوا را در اطراف کویل به جریان می اندازد.

فن اپراتور

وظیفه گردش هوا در سیم پیچی ها بر عهده این فن است و به نام فن اپراتور شناخته شده است. در هنگامی که کمپرسور کار می کند، اگر از ناحیه فریزر صدای ناهنجار به گوش برسد، مشکل در موتور فن تبخیر است. مسیر خنک شدن یخچال و یخ سازی این وسیله، زمان بسیار زیادی نیاز دارد. پس از این توضیحات تعمیرکار محترم اضافه کرد، برای تعمیر فن، وظیفه یک تعمیرکار تشخیص این است که کدام فن مشکل دارد؛ البته در اکثر لوازم خانگی مانند تعمیر تلویزیون نیز تشخیص یک تعمیرکار بهتر از دیگران است.

نحوه تست و تعمیر فن اپراتور یخچال

برای تعمیر فن اپراتور در قدم اول تمام محفظه ها و قفسه های یخچال را از محتویات آن خالی کرده و سپس آن را خاموش می کنیم تا یخ های داخل یخچال آب شوند. در گام دوم پس از آب شدن یخ ها و برفک ها، تمام قفسه ها را از یخچال خارج می کنیم و پشت یخچال را که توسط پایه محکم نگه داشته شده است جدا می کنیم. بعد از باز شدن پشت یخچال، موتور نگه دارنده را از پشت یخچال درآورده و برای این کار گیره های نگه دارنده را از فن و سپس تیغه های فن را نیز جدا می کنیم.

فن خراب شده را از محفظه درآورده و فن جدید را داخل یخچال قرار می دهیم. در قدم آخر پایه ها، قفسه ها و تمامی وسایل را در درون آن جای گذاری کرده و یخچال را به برق متصل می کنیم. این دقت در تعمیر را هنگام تعمیر لباسشویی و تلویزیون نیز باید بکار ببرم.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

تعمیر صدای بلند یک یخچال فریزر و نحوه تست فن کمپرسور یخچال

 

یخچال صدای بدی میداد و تعمیرکار با لبخند به آن نگاه می کرد. گویا تنها کسی که می دانست مشکل از کجاست خودش بود و به نحوه تست فن یخچال مربوط میشد. به همین دلیل وارد قسمت بعدی آموزش شدیم و به استقبال نحوه تعمیر فن و صدای وحشتناک آن رفتیم. برای تعویض موتور فن ابتدا باید برق فریزر را قطع کنید؛ سپس صفحه مشبک اپراتور را باز کرده تا به موتور آن دسترسی پیدا کنید. سیم های رابط را قطع کرده و در نهایت پیچ و مهره‌ها را باز کنید. هر لوازم خانگی آداب و رسوم خاص خود را در زمان تعمیر دارد، تعمیر لباسشویی و تلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

صدای گوشخراش درون پره های یک فن

در این قسمت یک پرانتز باز شده و صدای وحشتناک دیگری به ما معرفی شد. در صورتی که یخچال شما علاقه به خوانندگی با صدای بلند و یا وز وزهایی در گوشتان کرد بدانید که هر چه هست در زیر سر پره های آن است. این فن هوا را در دور سیم پیچی های اپراتور به چرخش درآورده تا آن را خنک کند.

قیمت فن کمپرسور یخچال چند

بالاخره به حرف آمدم، همه چیز را در مورد فن یخچال متوجه شده بودم و حالا باید از قیمتی که در انتظارم است، سر در می آوردم. از تعمیرکار پرسیدم قیمت فن چند است و او در جوابم گفت: قیمت فن یخچال با توجه به مدل و نوع یخچال فریزر متفاوت است. برای آگهی از قیمت فن یخچال باید با تعمیرکار مورد نظر هر مرکز مشورت کرده و از قیمت تعمیرات آن با خبر شویم.

و کلام آخر…

در مقاله بالا تمامی اطلاعات در مورد تعمیر فن یخچال ، نحوه تست فن یخچال و فن کمپرسور یخچال آورده شده است.

هر فن با توجه به جایی که قرار دارد و مشکلات آن در یخچال، باعث ایجاد مشکلات متفاوتی می شود.

برای انجام این سرویس می توانید از متخصصین آچاره کمک گرفته و برای تعمیر فن یخچال خود در هر نقطه ای که هستید ثبت سفارش کنید. متخصصین آچاره در تعمیر لباسشویی و تلویزیون نیز مهارت دارند.

1.7/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید