تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

خاموش شدن جاروبرقی بوش (بررسی 5 علت اصلی!)

جاروبرقیلوازم خانگی

خاموش شدن جاروبرقی بوش یا هر برند دیگری وسط کار کردن، می‌تواند ترسناک و نگران‌کننده باشد. یعنی چه مشکلی منجر به خاموشی جاروبرقی شده؟ کدام قطعه‌اش آسیب دیده؟ آیا می‌توان آن را تعمیر کرد یا باید کلا قیدش را زد و جاروی دیگری خرید؟
در این مقاله دلایل مختلف خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش و روشن نشدن آن را بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

نکات کلیدی

  • اگر جاروبرقی‌تان در فواصل مشخصی روشن و خاموش می‌شود، نشانگر حتمی گرفتگی مجرای هوای دستگاه است.
  • اگر کیسه جاروبرقی پر باشد، جاروبرقی مکش نخواهد داشت.
  • از دیگر دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش می‌توان به نوسانات برق اشاره کرد.

۱. داغ شدن بیش از حد و کثیفی فیلترها؛ علت اصلی خاموش شدن جاروبرقی بوش

اگر موتور جاروبرقی، به‌خوبی هوا نگیرد، داغ می‌کند. داغ کردن موتور جاروبرقی می‌تواند به علت گرفتگی مسیر جریان هوا یا گیر کردن چیزی در شلنگ جاروبرقی باشد. در صورتی که هوا به‌خوبی به موتور برسد، می‌توانید گرمای بیش‌ازحدش را تحت کنترل درآورید. 

اگر جاروبرقی‌تان در فواصل مشخصی روشن و خاموش می‌شود، مثلا هر 2 یا 3 دقیقه یک‌بار، این مشکل نشانگر حتمی گرفتگی مجرای هواست؛ اما اگر زمان مشخصی ندارد و بعضی وقت‌ها زودبه‌زود یا دیربه‌دیر روشن و خاموش می‌شود، مشکل برقی پیدا کرده است.

بعضی از جاروها به‌طور فابریک طوری تنظیم شده‌اند که هر زمان به موتور فشار آمد و کمی داغ شد، خاموش شود. این کار هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند، و هم از سوختن موتور پیشگیری می‌کند. (برای آشنایی با علائم سوختن موتور جاروبرقی این مقاله را مطالعه کنید).

اگر چیزی در جاروبرقی گیر کرده باشد، صدای جیغ‌مانندی از آن خواهید شنید. برای رفع گرفتگی، می‌توانید اجزای آن را جدا کنید و به تمیز کردنش بپردازید. حتی اگر جسم کوچکی در مجاری هوا گیر کرده باشد هم می‌تواند منجر به داغ شدن موتور جاروبرقی بوش شود. 

بعد از باز کردن لوله‌ی جاروبرقی، مانع را با هر وسیله‌ای که می‌توانید خارج کنید. اگر مانعی سر راه مجاری هوا نباشد، احتمالا مشکل از فیلترهاست. احتمالا خیلی وقت است که فیلترها را تمیز نکرده‌اید و پر از جرم شده‌اند.

متاسفانه کثیفی فیلترهای جاروبرقی می‌تواند به موتور دستگاه فشار بیاورد و آن را داغ کند. اگر یادتان نمی‌آید آخرین‌بار کی فیلترها را عوض کرده‌اید، حتما وقتش رسیده که الان عوضشان کنید.

داغ شدن جاروبرقی

۲. مشکلات برقی

اگر فیلتر جاروبرقی تمیز است و چیزی مسیر هوا رسیدن به موتور را مسدود نکرده، ممکن است مشکل از پریز برق باشد.

در این شرایط می‌توانید دوشاخه‌ی جاروبرقی را به پریز دیگری بزنید. حواستان باشد که پریز جایگزین، سالم و محکم باشد. اگر شل باشد و سیم‌های پشتش را ببینید، احتمال این که بعد از اتصال دوشاخه جرقه بزند و آتش‌سوزی رخ دهد وجود دارد. 

اگر مشکل با عوض کردن پریز هم برقرار ماند، تنها راهی که باقی می‌ماند این است که جارو را به تعمیرکاران برسانید.

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

۳. خاموش شدن جاروبرقی به علت پر بودن کیسه

اگر کیسه جارو برقی پر باشد، جارو مکش نخواهد داشت و نمی‌تواند کار کند. همین مسئله می‌تواند باعث شود که جارو خودبه‌خود خاموش شود. این مشکل گاها باعث صدای غیرطبیعی جاروبرقی هم می‌شود.

همواره حواستان باشد که کیسه‌ی جارو را در فواصل مشخصی خالی کنید و اگر نیاز است، کیسه‌ی نویی را جای آن بگذارید. همچنین می‌توانید برای این‌که کیفیت جاروبرقی همچنان بالا باشد، از کیسه‌های یک‌بار مصرف استفاده کنید.

خاموش شدن جارو برقی بوش

۴. خرابی محافظ

نوسانات برق منجر شده که همه‌ی ما این روزها از محافظ برق استفاده کنیم تا در صورت کم و زیاد شدن فشار، آسیبی به دستگاه وارد نشود.

[buatton color=”red” size=”small” link=”https://achareh.co/landing/vacuum-cleaner” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی![/button]

متاسفانه محافظ هم گاهی وقت‌ها به علت تحمل جریانات کم و زیاد برق، خراب می‌شود و می‌سوزد. همین مسئله هم می‌تواند منجر به خاموش شدن جاروبرقی بوش شود.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش

۵. قطع شدن کابل جاروبرقی

ممکن است کابل دچار خوردگی یا قطعی شده باشد و همین مسئله آن را ناگهان خاموش کند و دیگر نتوانید روشنش کنید.

یکی از رفتارهای اشتباه ما که منجر به قطع شدن کابل جاروبرقی می‌شود، این است که هنگام کار با دستگاه، سیم آن را تا انتها باز می‌کنیم و موقعی که می‌خواهیم دستگاه را کمی جلو بکشیم، از ناحیه سیم آن را می‌کشیم.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

این کار به سیم‌ها فشار زیادی می‌آورد و باعث قطع شدن سیم جاروبرقی بوش می‌شود. اگر این مشکل پیش آمد، باید سیم جدیدی تهیه شود.

تعمیر جاروبرقی با آچاره

مشکلات جاروبرقی بوش شما، می‌توانند این‌هایی باشند که گفتیم، یا می‌توانند مشکلاتی باشند که نیازمند بررسی و معاینه کامل از سوی تعمیرکاران است. برای این‌که دستگاه به خوبی عیب‌یابی شود و کارکرد اولیه خود را به‌دست بیاورد،‌ باید آن را به تعمیرکاران خوب و حرفه‌ای بسپارید.

اگر خودتان شخصی را سراغ ندارید، می‌توانید برای تعمیر خاموش شدن جاروبرقی بوش از تیم تعمیرکاران آچاره کمک بگیرید. تعمیرکاران ما، در هر ساعت شبانه‌روز که خودتان انتخاب کنید، آماده کمک و خدمت‌رسانی هستند. تنها کافی‌ست وارد وب‌سایت آچاره شوید و سفارش خود را به رایگان ثبت کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید