تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی + ارورها

لوازم خانگیماشین لباسشویی

کندی یک برند بین‌المللی است و سری کاملی از ماشین‌های لباسشویی را با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها ارائه می‌دهد. ماشین‌های لباسشویی کندی بسیار محبوب هستند و از قیمت مناسبی هم برخوردارند. قطعات و لوازم ماشین لباسشویی کندی ساخت ایتالیا هستند و تقریباً مشابه ماشین لباسشویی هوور هستند که توسط همین شرکت ساخته می‌شوند. برند Candy طیف گسترده‌ای از ماشین‌های لباسشویی مستقل و یکپارچه را ارائه می‌کند، از جمله سری‌های  Smart Touch که مجهز به امکاناتی مانند اتصال به Wi-Fi و بلوتوث است. متأسفانه مانند همه لوازم خانگی‌های دیگر ماشین لباسشویی کندی هم گاهی اوقات دچار مشکل می‌شود. در صورت ندانستن دلیل نمایش ارورها و مشکلات احتمالی ماشین لباسشویی، ممکن است عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی کمی برایتان دشوار شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را در عیب ‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی کندی راهنمایی کنیم.

مشکلات رایج در عیب یابی ماشین لباسشویی کندی

برخی از مشکلات رایج ماشین‌های لباسشویی کندی عبارت‌اند از:

  1. ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود.
  2. در ماشین لباسشویی باز نمی‌شود.
  3. ماشین لباسشویی نشتی دارد.
  4. درام ماشین لباسشویی نمی‌چرخد.
  5. ماشین لباسشویی با سروصدای زیاد کار می‌کند.
  6. ماشین لباسشویی بعد از خاموش شدن، آب‌گیری می‌کند.
  7. ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی‌کند.
  8. ماشین لباسشویی کندی پر از آب می‌شود و سپس تخلیه می‌شود.

در ادامه به‌طور خلاصه درباره تک تک این موارد توضیح خواهیم داد.

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی

1. ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود

در این حالت بهتر است که منبع تغذیه، فیوزها و سوئیچ‌ها توسط یک برق‌کار ماهر بررسی شود. روشن نشدن ماشین لباسشویی کندی می‌تواند دلایل مختلفی مانند بسته نشدن در مشکل دراجرای برنامه‌های ماشین لباسشویی و یا خرابی قطعات ماشین لباسشویی، داشته باشد.

یکی دیگر از دلایل رون نشدن ماشین لباسشویی کندی می‌تواند نرسیدن برق به دستگاه باشد که می‌تواند نشان دهنده وجود مشکل بالقوه در منبع تغذیه ماشین لباس‌شویی باشد. اگر ماشین لباسشویی شما نمی‌تواند با آب پر شود یا آب‌گیری کند، این کار از برقراری اتصال در مدارات ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند و درنتیجه ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود. در این حالت شیرهای ورودی و شیلنگ‌ها باید بررسی شوند.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

2. درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود

این مشکل می‌تواند به دلیل تکمیل نشدن برنامه شستشو و یا وجود مشکل در زمان باز شدن درب باشد. اگر چرخه شستشو به پایان رسیده است اما چراغ ماشین لباسشویی هنوز روشن است، ممکن است مجبور شوید دو دقیقه صبر کنید تا برنامه به طور کامل به پایان برسد و چراغ خاموش شود و سپس در را باز کنید.

اگر درب قفل بماند ممکن است ماشین لباسشویی شما نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد. اگر آب در درام (دیگ) ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، از باز شدن درب جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر پس از اتمام چرخه شستشو، آب در درام باقی بماند و به طور کامل تخلیه نشود، از باز شدن درب جلوگیری می‌شود.

3. عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی هنگام نشتی

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است منجر به این اتفاق شود، از جمله:

  • شلنگ ورودی ممکن است نیاز به سفت کردن داشته باشد.
  • لوله تخلیه ممکن است مسدود شده باشد و برای رفع انسداد به یک لوله‌کش نیاز باشد
  • مهروموم و درزگیری درب فرسوده و قدیمی شده باشد.
  • محفظه مواد شوینده دچار گرفتگی باشد.
  • درپوش فیلتر یا خود فیلتر ماشین لباسشویی دچار مشکل شده باشد.

4. درام ماشین لباسشویی نمی‌چرخد

آب باقی مانده در درام می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود. در صورتی که آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود باید  حتما دستگاه توسط یک تکنسین ماهر و با تجربه بررسی شود. انتخاب گزینه یا تنظیمات و برنامه نادرست نیز می‌تواند بر چرخش دیگ  تأثیر بگذارد. در صورتی که دستگاه مجهز به حسگر الکترونیکی باشد، بار نامتعادل یا تراز نبودن ماشین لباسشویی نیز می‌تواند چرخش دستگاه را متوقف کند.

5. ماشین لباسشویی با سروصدای زیاد کار می‌کند

اگر ماشین لباسشویی به درستی تراز نشود و یا پایه‌های ماشین لباسشویی به درستی تنظیم نشوند دستگاه با سروصدای زیاد کار می‌کند. وجود سکه و یا اجسام خارجی در داخل درام نیز می‌تواند باعث پر سروصدا کار کردن ماشین لباسشویی شود.

بیشتر بخوانی علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

6. ماشین لباسشویی بعد از خاموش شدن، آب‌گیری می‌کند

معمولاً این مشکل مربوط به لوله خروجی دستگاه است و نیاز به تراز مجدد توسط یک لوله کش ماهر دارد. دستگاه را از برق بکشید و در اولین فرصت نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

7. ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی‌کند

در صورتی که آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود ممکن است مشکل از شلنگ تخلیه باشد و شلنگ تخلیه مسدود شده باشد. اگر لوله خروجی به سینک لوله‌کشی شده باشد ممکن است در کانکتور انسدادی وجود داشته باشد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

مشکلات فیلتر ماشین لباسشویی کندی نیز می‌تواند منجر به تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی شود زیرا اجسام خارجی یا پرزها می‌توانند مانع از خروج آب شوند. این مشکلات را می‌توان به راحتی می‌توان حل کرد و جای نگرانی نیست.

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی

8. ماشین لباسشویی candy پر از آب شده و تخلیه می‌شود

این مشکل معمولاً به لوله‌کشی نادرست مرتبط می‌شود. نصب شیلنگ تخلیه باید با اندازه‌گیری‌های خاصی مطابقت داشته باشد و شما به یک تکنسین با تجربه نیاز دارید تا بررسی کند که ماشین لباسشویی شما به درستی نصب شده است و یا خیر.

کدهای خطا  در عیب یابی ماشین لباسشویی کندی

اگر ماشین لباسشویی Candy دارید، دانستن این نکته برایتان مفید است که در صورت بروز مشکل، لباسشویی شما از طریق نمایش کد خطا به شما اطلاع می‌دهد که مشکل مربوط به کدام قسمت از دستگاه است.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

کدهای خطای ماشین لباسشویی Candy لزوماً عیب یا نقص دقیق را مشخص نمی‌کنند، اما شما را به جهت درستی راهنمایی می‌کنند تا قادر به تشخیص و رفع مشکل باشید و بتوانید مشکل را برطرف کنید و در صورت لزوم هر قطعه معیوب را تعویض کنید. در ادامه مهم‌ترین کدهای خطای ماشین لباسشویی Candy را برایتان ارائه کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها به عنوان راهنمای عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی استفاده کنید.

کدهای خطا  در عیب یابی ماشین لباسشویی کندی

ارور E01

احتمالاً مشکلی در قفل درب یا سیم‌کشی و اتصال به PCB  وجود دارد.

ارور E02

دستگاه در جذب آب شکست خواهد خورد. این ممکن است به دلیل مسدود شدن یا انسداد شلنگ آب ورودی، مشکل در تأمین آب یا معیوب بودن شیرها باشد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیرات ماشین لباسشویی!

ارور E03

معمولاً به دلیل گیرکردن یا خراب شدن پمپ، دستگاه تخلیه نمی‌شود.

ارور E04

آب زیادی وارد درام می‌شود که بیش از حداکثر مجاز است. این اتفاق معمولاً به دلیل نقص دریچه رخ می‌دهد.

ارور E05

آب موجود در ماشین لباسشویی کندی گرم نمی‌شود. این کد خطا نشان می‌دهد که سنسور دمای آب مشکل دارد.

ارور E06

این کد بلافاصله پس از چرخش نمایش داده می‌شود و نشان می‌دهد که دستگاه تعادل ندارد. همچنین می‌تواند نشان دهنده معیوب بودن برد کنترل ماشین لباسشویی کندی باشد.

ارور E07

بسته به مدل این کد ممکن است به این معنی باشد که قفل درب مشکل دارد یا موتور گیر کرده است و از چرخش دستگاه جلوگیری می‌کند.

ارور E08 در عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی

سنسور سرعت موتور بد کار می‌کند ممکن است به این معنی باشد که موتور خیلی سریع می‌چرخد ​​یا اصلاً نمی‌چرخد.

مقاله پیشنهادی تعمیر و نگهداری آسان ماشین لباسشویی

ارور E09

اگر این خطا را مشاهده کردید به این معنی است که TRIAC موتور روی برد مدار ماشین لباسشویی کندی شما ایراد دارد. موتور تریاک سرعت موتور ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند.

ارور E10

در ماشین لباسشویی Candy قدیمی، این خطا می‌تواند نشان دهنده یک مشکل انتخاب‌گر موتوری باشد. در مدل‌های جدید این ارور نشان می‌دهد که یک مشکل در سنسور درام وجود دارد.

سخن آخر

ماشین‌های لباسشویی هم مانند سایر لوازم‌های خانگی دچار مشکل می‌شود و نباید خراب شدنشان باعث استرس و ناراحتی شما شود. در اغلب موارد عیب ‌یابی ماشین لباسشویی کندی با شناخت ارورها و مشکلات رایج آن سخت نیست و مشکل به راحتی قابل رفع است. اگر مشکل دستگاه با نکاتی که در این مقاله بیان شد حل نشد؛ تعمیرکاران آچاره برای بررسی مشکل و حل آن در سریع‌ترین زمان ممکن در خدمت شما هستند. برای استعلام رایگان قیمت تعمیر ماشین لباسشویی کلیک کنید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید