نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان، معایب و مزایای آن

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

دیوارها به عنوان اصلی ترین جزء یک محیط اعم از خانه یا محل کار هستند و از اینرو اهمیت بالایی دارند. رنگ کردن دیوارها به محیط روح تازه ای می‌بخشد و محیط را یکدست و مرتب نشان می‌دهد. برای همین بیشتر ما تجربه رنگ کردن به تنهایی یا سپردن آن به نقاش ساختمان را داریم. معمولا در ساختمان ها به جهت شست و شوی بهتر از رنگ پلاستیک استفاده می‌شود.

آشنایی با رنگ پلاستیک

این نوع رنگ از پرمصرف ترین مواد برای نقاشی ساختمان است که در دو نوع تمام پلاستیک و نیم پلاستیک در بازار وجود دارد. نوع رنگ مصرفی بر قیمت نقاشی خانه شما تاثیر خواهد داشت.

  • رنگ تمام پلاستیک: این نوع از رنگ، مصرف کمتری دارد و در صورت سفارش کارفرما و یا آگاهی فرد به جهت مقاومت خوبی که در برابر آب دارد استفاده می‌شود. رنگ تمام پلاستیک تقریبا به خوبی قابل شستشو بوده و به همین دلیل نیز گاها به جای رنگ روغنی استفاده می‌شود.
    اما لازم است توجه داشته باشید که این رنگ نمی‌تواند کاملا مثل رنگ روغنی قابل شستشو باشد، هر چند که سازندگان این نوع از رنگ عموما ادعایی عکس این موضوع دارند. در نتیجه برای دیوارهایی که نیاز به شستشو دارند، بهتر است از رنگ روغنی استفاده نمایید چرا که در هر صورت رنگ تمام پلاستیک محلول در آب بوده و به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر آب نخواهد داشت.
  • رنگ نیم پلاستیک: عموما رنگ پلاستیک موجود در بازار، نوع نیم پلاستیک بوده که اصطلاحا به رنگ پلاستیک شناخته می‌شود. این رنگ جزو انواع محلول در آب است که قابلیت شستشو نداشته و به همین دلیل عموما برای مصارف ساختمانی که قرار است به مدت محدود روی دیوار باشد، استفاده می‌شود.

آشنایی با رنگ پلاستیک

مزایای استفاده از رنگ پلاستیک

همانطور که گفتیم نوع رنگ پرمصرف در بازار همین رنگ پلاستیک است چرا که ویژگی های خاص آن در کنار قیمت به صرفه و توجیه اقتصادی برای مصارف ساختمانی و اداری باعث شده تا بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد. در ادامه تعدادی از مزیت های استفاده از این نوع رنگ را خواهید دید:

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

  1. استفاده از رنگ پلاستیک و نقاشی ساختمان با آن، پوشانندگی سطحی خوب و قابل قبولی روی انواع دیوار دارد.
  2.  سرعت نقاشی ساختمان در استفاده از این نوع رنگ به مراتب بالاتر است.
  3.  آماده‌سازی این رنگ برای استفاده، نیاز به مهارت خاصی نداشته و همچنین به جای استفاده از محلول های نفتی، به سادگی به وسیله ترکیب با آب انجام می‌پذیرد.
  4.  رنگ پلاستیک از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و همین امر کاربرد مصرف آن را بیشتر می‌کند.
  5.  این نوع از رنگ، بوی بد و آزار دهنده ای ندارد و در زمان کمی روی دیوار خشک می‌شود.

معایب استفاده از رنگ پلاستیک

هر چند که رنگ پلاستیک یکی از مواد پرمصرف در نقاشی ساختمان است اما استفاده از این رنگ معایبی نیز دارد که در ادامه شرح می‌دهیم:

  •  این رنگ قابلیت شست و شو ندارد.
  •  دوام پایینی داشته و در مقابل نور آفتاب به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهد.
  • استفاده از این نوع رنگ مستلزم آن است که هر چند سال آن را تمدید کنید.
  • سازگاری این نوع رنگ در نقاشی با غلطک پایین‌تر از رنگ روغنی است.
  •  رنگ پلاستیک برای استفاده روی سطوح آهنی مثل نرده، و در و پنجره ساختمان به هیچ وجه مناسب نیست.

نکات مهم هنگام استفاده از رنگ پلاستیک

اگر نقاش ساختمان هستید خواندن این بخش برایتان ممکن است مرور بر تجربیات شما در استفاده از رنگ پلاستیک به نظر بیاید اما در صورتی که نقاش نیستید و یا برای اولین بار می‌خواهید دست به رنگ آمیزی بزنید، لازم است تا قبل از شروع کار موارد زیر را بدانید تا نتیجه کار شما را شگفت زده کند:

سطح زیرین موقع رنگ آمیزی بسیار مهم است: بنابراین شما ابتدا باید سطح زیر کار خود را به درستی آماده نمایید. در صورتی که این سطح صاف و یک دست نیست و یا پوسته پوسته است، لازم است که قبل از هر کاری با بتونه، این سطح را آماده نموده و سپس اقدام به رنگ آمیزی نمایید.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

قبل از شروع رنگ آمیزی، سمباده زدن را فراموش نکنید: سمباده زدن دیوار نه تنها به صاف و یکدست شدن آن کمک می‌کند بلکه سطح را صیقل داده و خاک و… را از آن دور می‌کند.

مزایا و معایب رنگ پلاستیک

هنگام درست کردن رنگ پلاستیک، غلظت مناسب را رعایت کنید: استفاده زیاد از آب برای درست کردن رنگ، و یا برعکس کمبود آب و غلظت بالای رنگ نهایی، می‌تواند خروجی کار را زشت و غیرقابل قبول کند. بنابراین بهتر است در مقدار کم ابتدا رنگ را آماده نمایید و با انگشت روی دیوار امتحان کنید. در صورت رضایت از نتیجه، ادامه رنگ را با همین درصد مواد، ترکیب کنید.

درخواست نقاشی ساختمان

برای رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک از غلطک مناسب استفاده کنید: استفاده از غلطک در مقایسه با فرچه برای این نوع رنگ به مراتب بهتر است. چرا که با فرچه خروجی نهایی عموما یکدست نشده و خطوط فرچه روی دیوار پس از خشک شدن قابل شناسایی خواهد بود. در حالیکه در استفاده از غلطک، بافت رنگ روی دیوار یکدست و مخملی به نظر می‌رسد که مورد پسند اغلب مردم است.

در هر دوره رنگ آمیزی زمان مناسب را رعایت کنید: هنگام رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک بسته به اینکه دیوار تا چه اندازه کثیف باشد، پوشانندگی رنگ ممکن است کمتر شود. لذا برای خروجی بهتر لازم است تا رنگ آمیزی روی یک سطح را دو و یا دفعات بیشتر تکرار کنید. در این موارد لازم است تا بین هر ست یا دست رنگ کردن، حداقل دو ساعت زمان بدهید. به صورت کلی نیز رنگ پلاستیک برای خشک شدن 24 ساعت زمان نیاز دارد تا به بهترین حد مناسب برسد.

موارد استفاده از رنگ پلاستیک

از آنجایی که بیشترین حجم رنگ موجود در بازار را رنگ های پلاستیکی تشکیل می‌دهند، و از طرفی نسبت به سایر رنگ ها و همچنین مواد دیگر برای نقاشی ساختمان، هزینه کمتری دارند لذا عموما در اکثر ساختمان ها این رنگ ها را مشاهده خواهید کرد. از طرفی همانطور که قبلا گفتیم این رنگ دوام پایینی دارد و اصطلاحا بعد از چند سال کثیف شده و نیاز به تمدید رنگ دارد، برای همین بیشترین مورد استفاده از این رنگ در سقف ساختمان است.

چرا که این محل نسبتا دور از دسترس بوده و در نتیجه دیرتر از سایر قسمت ها کثیف خواهد شد. یکی دیگر از موارد مهم استفاده از رنگ پلاستیک، استفاده از آن به عنوان آستر کار است به طوری که سطح یکدست شده و پوشانندگی رنگ نهایی روی آن بهتر می‌شود.

در اینجا لازم است بگوییم که در انتخاب و استفاده از رنگ پلاستیک باید به موارد کاربرد آن توجه کنید، بنابراین اگر دارای فرزند خردسال هستید بهتر است از رنگ روغن برای دیوارها استفاده نمایید و به همین منوال در شرکت هایی با کارکنان بالا نیز این انتخاب بهتر خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید