نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

تکنیک‌های آسان رنگ زدن دیوار با غلطک

تعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

اگر می‌خواهید خیلی سریع تنوعی در رنگ دیوارهای ساختمان ایجاد نمایید، رنگ زدن دیوار با غلطک را امتحان کنید. در ابتدا باید بهترین رنگ های ساختمانی مناسب دیوارهای مدنظرتان را انتخاب کنید و با تهیه غلطک مناسب کارتان را آغاز کنید.

همچنین می‌توانید در خصوص رنگ آمیزی ساختمان با غلطک از نقاشان حرفه‌ای آچاره مشاوره دریافت کنید و چنانچه درخواست انجام خدمات داشته باشید، خدمات باکیفیت و تضمینی با قیمت مناسب ارائه خواهد شد.

برای ثبت درخواست خود با شماره 1471 تماس بگیرید و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت خدمات نقاشی ساختمان به صفحه خدمات نقاشی مراجعه نمایید.

نکات کلیدی

  • برای رنگ آمیزی سطوح صاف و صیقلی، رنگ روغنی و غلطک با پرز کوتاه و طبیعی مناسب‌تر است.
  • برای رنگ کردن دیوار ناهموار باید از غلطتی با پرزهای الیاف مصنوعی و بلند و همچنین رنگ های اکریلیک و پلاستیک استفاده کنید.
  • برای رنگ زدن سقف از دسته تلسکوپی غلطک استفاده کنید.

راهنمای رنگ آمیزی دیوار با غلطک

برای اینکه در رنگ زدن دیوار با غلطک دچار مشکل نشوید، لازم است که قبل از تهیه غلطک و رنگ ابتدا دو نکته را مدنظر داشته باشید؛
نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

1. جنس دیوار مورد نظر برای رنگ كردن ديوار با غلطك چیست؟

اگر بدانید جنس دیوار یا سطحی که قرار است رنگ‌آمیزی شود چیست، به‌راحتی می‌توانید بهترین رنگ را انتخاب کنید. با نگاهی به جدول زیر با رنگ مناسب انواع متریال دیوار آشنا شوید:

جنس دیوار رنگ ساختمانی متناسب
۱ دیوار گچی رنگ روغن و رنگ پلاستیک
۲ دیوار سیمانی رنگ پلاستیک، اکریلیک، رنگ لاستیک مصنوعی و رنگ سیمانی
۳ دیوار بتنی رنگ لاستیک مصنوعی
۴ دیوار فلزی رنگ روغن و رنگ‌های آلومینیومی

برای رنگ كردن ديوار با غلطك دیوار گچی هم از رنگ‌های پایه روغن استفاده می‌شود و هم از رنگ‌های پایه آب مانند رنگ پلاستیک. اگر براقیت دیوار برایتان اهمیت دارد بهتر است با هزینه بیشتر رنگ‌های روغنی را انتخاب کنید.

زدن رنگ روغن با غلطک

2. چه ابزاری برای رنگ زدن دیوار لازم دارید؟

بعد از اینکه متناسب با جنس دیوارتان بهترین رنگ را انتخاب کردید، لازم است ابزار مناسب برای رنگ آمیزی را هم تهیه کنید. در این بخش اطلاعات کاربردی در خصوص بهترین ابزارها برای اجرای انواع رنگ های ساختمانی گردآوری شده است.

  انواع رنگ‌های ساختمانی ابزار لازم برای اجرا
۱ رنگ پلاستیک غلطت با قطر بیشتر و قلم‌مو
۲ رنگ اکریلیک غلطک با قطر متوسط، قلم‌مو و پیستوله
۳ رنگ لاستیک مصنوعی قلم‌مو، غلطک و پیستوله
۴ رنگ روغن غلطک با قطر کمتر، قلم‌مو
۵ رنگ‌های آلومینیومی قلم‌مو، پیستوله
۶ رنگ سیمانی غلطک، قلم‌مو

مزیت رنگ آمیزی دیوار با غلطک این است که شما را از شره‌کردن رنگ و افتادن رد قلم‌مو روی دیوار نجات می‌دهد و به شما کمک می‌کند با مهارت کم بتوانید دیواری را به‌صورت یک‌دست رنگ‌آمیزی کنید.

طبق جدول فوق در اجرای انواع رنگ‌های ساختمانی می‌توانید از غلطک استفاده کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که در رنگ کردن دیوار با غلطک، برای رنگ گچ‌بری‌ها و جداکردن مزر دیوار از سقف به قلم‌مو هم نیاز دارید؛ زیرا رنگ کردن جزئیات با غلطک امکان‌پذیر نیست.

طول استاندارد غلطک حدود 23 سانتی‌متر است اما اگر هدف رنگ كردن ديوار با غلطك در محوطه کوچک باشد پس ابزاری با 10 تا 18 سانتی متری مناسبتر است. برای رنگ‌آمیزی دیوارها و کف می‌توان از انواع 34 تا 46 سانتی‌متری استفاده کرد.

راهنمای رنگ آمیزی دیوار با غلطک

آموزش رنگ آمیزی دیوار با غلطک

در رنگ زدن دیوار با غلطک ابزار بیشتر از مهارت اهمیت دارد. پس باید با انواع ابزار مورد نیاز برای رنگ کردن دیوار با غلطك آشنا شوید.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

در این بخش تمام ابزار مورد نیاز برای رنگ زدن دیوار با غلطک به‌همراه تصویر و قیمت حدودی آنها در زمستان ۱۴۰۱ گزارش شده است تا بتوانید تخمینی از هزینه‌های لازم نیز داشته باشید.

ابزار رنگ زدن دیوار با غلطک قیمت حدودی در سال  1402
۱ انواع غلطک رنگ از ۲۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بسته به أنواع غلطک رنگ از نظر جنس، اندازه، پرز و …
۲ سینی غلطک از ۱۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بسته به بزرگی و طراحی
۳ دسته غلطک تلسکوپی از ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بسته به کیفیت و تنظیم ارتفاع

حال که با انواع ابزار لازم برای رنگ كردن ديوار با غلطك آشنا شدید لازم است بدانید غلطک ها در بازار چند نوع هستند و هر کدام چه کاربردی دارند.

آموزش رنگ آمیزی دیوار با غلطک

معرفی انواع غلطک رنگ

برای رنگ زدن دیوار با غلطک می‌توانید از انواع غلطک‌‌ها استفاده کنید. غلطک‌های رنگی بر اساس جنس پرزها، ضخامت و طرحشان به ۳ دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

1. انواع غلطک رنگ بر اساس جنس و بلندی پرز

جنس پرزهای غلطک رنگ می‌تواند از الیاف طبیعی یا مصنوعی و اندازه پرزها می‌تواند در ۳ حالت بلند، متوسط و کوتاه باشد. در انتخاب غلطک به موارد زیر توجه کنید:

  • بهترین روش رنگ زدن دیوار با غلطک برای رنگ های آلکیدی ‌(پایه روغن) مانند: رنگ روغن، استفاده از غلطک هایی با پوشش الیاف طبیعی‎ست در حالیکه برای رنگ زدن دیوار با رنگ های لاتکس (پایه آب) مانند: رنگ اکریلیک، پلاستیک و …، بهتر است از غلطک هایی با پوشش الیاف مصنوعی استفاده شود.
  • در زدن رنگ روغن با غلطک استفاده از غلطک هایی با پرز های طبیعی و کوتاه (۳ الی ۴ سانتی‌متر) انتخاب‌های بهتری هستند.
  • طریقه رنگ زدن دیوار با غلطک به‌وسیله رنگ پلاستیک و اکریلیک به‌این صورت است که برای نتیجه بهتر لازم است از انواع غلطک رنگ با پرزهای بلندتر (۵ تا ۸ سانتی‌متر) استفاده شود.
  • غلطک‌های دارای پرز طبیعی نسبت‌به غلطک‌های دارای پوشش الیاف مصنوعی، قیمت بالاتری دارند.
  • عموماً برای اعمال رنگ‌هایی با براقیت بالا روی سطوحی صاف از غلطک هایی با پرز کوتاه و در رنگ کردن دیوار با سطوح ناهموار از غلطک هایی با پرز بلند استفاده می‌شود.

انواع غلطک رنگ

2. انواع غلطک رنگ بر اساس طول رولر

بسته به اینکه قرار است چه سطحی را با غلطک رنگ بزنید از غلطک های رنگ به طول ۱۰ تا ۲۲ سانتی‌متری استفاده می‌شود:

  • در آموزش رنگ زدن سقف با غلطک و دیوارهای وسیع باید بگوییم بهتر است از غلتک‌های بزرگ استفاده کنید؛ چرا که این غلطک‌ها می‌توانند سطح بیشتری را رنگ بزنند و سرعت رنگ آمیزی دیوارها و سقف را بالا ببرند. همچنین برای نقاشی سقف ساختمان، به دسته تلسکوپی غلطک نیز نیاز دارید.
  • برای رنگ آمیزی کابینت، درها و مبلمان، غلتک کوچک ۱۰ سانتیمتری پیشنهاد می‌شود. هرچه سطح رنگ‌آمیزی کمتر باشد، بهتر است از غلطک کوچک‌تری نیز استفاده کنید تا نتیجه نهایی تمیزتر و یکدست‌تر باشد.

3. انواع غلطک رنگ بر اساس طرح

جدیدترین غلطک‌ها با نقش‌ونگارهای ایجاد شده در سطح رولر، شما را از نصب انواع کاغذ دیوار بی‌نیاز می‌کنند.

درخواست نقاشی ساختمان

4. غلتک های رنگ مخزن‌دار

برخی از مدل‌های غلطک برای جلوگیری از شره‌کردن رنگ و به اصطلاح «گرفتن زهر رنگ»، با یک غلطک مجاور برای گرفتن رنگ اضافی و یک مخرن برای تامین رنگ لازم هنگام رنگ زدن دیوار با غلطت، به بازار عرضه شده‌اند.

برای رنگ زدن دیوار با غلطک و نقاشی ساختمان با غلطک طرح‌دار باید با کارایی این ابزار کاملا آشنا باشید تا خروجی کار تمیزتر و یکنواخت‌تر شود.

انواع غلطک رنگ

نحوه صحیح رنگ زدن دیوار با غلطک

برای آشنایی بیشتر با نحوه رنگ كردن ديوار با غلطك به نکات زیر توجه کنید:

  • قبل از شروع کار دیوارتان را تمیز و گردگیری کنید. روی مبل ها و کف را برای جلوگیری از پاشیدن رنگ بپوشانید و بر روی پریزهای برق چسب بزنید تا رنگی نشوند.
  • قبل از رنگ زدن دیوار با غلطک و قبل از اینکه رنگ را داخل سینی غلطک بریزید، با یک همزن مناسب هم بزنید؛ چون ممکن است رنگ بر اثر جابه‌جا نشدن از حلالش جدا شده باشد و رقیق باشد.
  • حتما قبل از شروع به کار پاک‌کننده یا حلال مناسب رنگتان را خریداری کنید تا در صورت لکه کردن رنگ، آن را پاک کنید.
  • بهترین روش رنگ کردن دیوار با غلطك این است که مرز بین سقف و دیوار و گچ‌کاری‌های روی سقف و دیوار را با قلم‌مو رنگ کنید.
  • غلطک را به رنگ زیاد آغشته نکنید و هر بار بعد از آغشته‌کردن غلطک به رنگ قبل از دیوار روی سطح برجسته سینی، رنگ اضافی غلطک را بگیرید.
  • برای شروع حدود 30 سانتی‌متر از لبه دیوار فاصله و از وسط دیوار غلطک را به بالا و پایین حرکت دهید. (در واقع در مرحله شروع لبه‌ها و گوشه دیوار را رنگ نکنید)
  • پس از چند ضربه اولیه، غلطک حاوی رنگ کمتری خواهد بود، بنابراین می‌توانید تا حد امکان به لبه‌ها، گوشه‌ها و بالا و پایین دیوار را رنگ کنید.
  • برای اینکه رنگ زدن دیوار با غلطک یکنواختی بیشتر داشته باشد، بعد از خشک شدن دست اول، دست دوم رنگ‌آمیزی با غلطک را شروع کنید. برای پوشش نهایی، به لبه دیواری که از آن شروع کرده اید، برگردید. از پایین دیوار شروع کنید، به سمت بالا رنگ کنید، سپس روی چیزی که اخیراً رنگ کرده اید، به پایین برگردید. باید هر ضربه جدید با ضربه جدید همپوشانی داشته باشد.
  • پس از تمام شدن رنگ کردن دیوار با غلطک، آن را با حلال متناسب رنگتان بشورید.

منبع: https://www.forbes.com/home-improvement/painting/how-to-paint-with-a-roller/

آموزش رنگ زدن سقف با غلطک

آقای گودرزی نقاش ساختمان آچاره

آقای گودرزی نقاش ساختمان آچاره

اگر نکات مهم رنگ كردن ديوار با غلطك را رعایت کنید، بدون شک با مهارت بسیار بالایی می‌توانید رنگ آمیزی ساختمان را انجام دهید. فقط کافی است در انتخاب نوع و سایز غلطک دقت کافی داشته باشید و رنگ مناسب با جنس دیوار را تهیه کنید.

سوالات متداول

علت دون دون شدن رنگ با غلطک چیست؟

دون دون شدن رنگ یا به اصطلاح پوست پرتقالی شدن بیشتر در رنگ زدن دیوار با رنگ پلاستیک اتفاق می‌افتد. برای از بین بردن رنگ پوست پرتقالی شده تنها نیاز است که سطح را با یک سنباده نرم صیقل دهید، سپس مجددا آن قسمت را رنگ کنید.

برای رنگ روغنی از چه غلطک هایی استفاده کنیم؟

برای رنگ روغنی از غلطک‌هایی با پرز کوتاه و در بعضی موارد از غلطک‌های فومی استفاده کنید تا براقیت رنگ‌های روغنی در سطوح صاف دیده شوند.

3.1/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید