ایده‌هایی جذاب برای طراحی کمد دیواری منحصر به فرد و جادار

ساختمانبازسازی و دکوراسیونچوب و کابینت

ما در این مقاله سعی داریم تا نکاتی را به شما ارائه دهیم که به کمک آن‌ها هم بتوانید نتیجه بهتری از ساخت کمد دیواری بگیرد و هم در صورت نیاز بتوانید طراحی داخلی کمد دیواری خود را تغییر دهید. مانند همه لوازم و وسایل خانه، کمد دیواری‌ها هم از تنوع و کاربری‌های زیادی برخوردار هستند.

همین‌طور طراحی کمد نیز می‌تواند مانند طراحی خیلی از لوازم دیگر چالش برانگیز است. کمد دیواری‌ها علاوه بر اینکه فضایی را برای شما فراهم می‌کنند که لباس‌ها و لوازم دیگر خود را در آن‌ها قرار دهید، می‌توانند به‌عنوان فضایی برای رختکن و یا فضایی برای نشستن نیز مورد استفاده قرار گیرند. ما در این مقاله چند راهکار برای شما آورده‌ایم تا بتوانید از آن‌ها در طراحی کمد دیواری جادار و شیک استفاده کنید و کمدی منحصر به فرد داشته باشید.

گام اول در طراحی کمد دیواری ام دی اف

قبل از هر چیزی بهتر است به چند سؤال پاسخ دهید تا بدانید که از فضای کمد خود برای چه منظوری می‌خواهید استفاده کنید و هدفتان از طراحی کمدهای دیواری چیست؟

آیا مدل کمد دیواری مدنظرتان است که بتوانید حین پوشیدن لباس بنشینید؟ 

استفاده از یک نیمکت برای پوشیدن کفش و جوراب مناسب به نظر می‌رسد. یکی از فضاهای مناسب برای این کار زیر پنجره‌ها است. چون درهرصورت شما نمی‌توانید از این فضا برای آویزان کردن لباس استفاده کنید. در این صورت شما می‌توانید به‌جای طراحی کمد دیواری، این فضا را به یک نیمکت اختصاص دهید که به‌گونه‌ای طراحی‌شده باشد که فضایی برای قرار دادن لوازم در زیر آن نیز تعبیه شده باشد.

آیا می‌خواهید در طراحی کمد دیواری از آینه قدی استفاده کنید؟

پس در این صورت باید به یک مدل کمد دیواری فکر کنید که فضای جلوی آن بسته نباشد و از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد و بتوانید خودتان را در آینه ببینید.

طراحی کمد دیواری

می‌خواهید از فضای کمدتان برای اتو کردن لباس استفاده کنید؟

می‌توانید از طراح و سازنده کمد دیواری خود بخواهید یک صفحه اتوی کشویی در کمد دیواری شمادر نظر بگیرد تا فضای کمتری را اشغال کند.

سفارش کمد دیواریPVC

می‌خواهید هنگام لباس پوشیدن، برنامه موردعلاقه خود را هم از تلویزیون ببینید؟

پس بهتر است جایی را برای طراحی کمد دیواری خود انتخاب کنید که دید مناسبی به تلویزیون داشته باشید!

می‌خواهید هنگام آماده شدن و تعویض لباس منظره بیرون از پنجره را به‌خوبی ببینید؟

اگر پنجره‌ای دارید که به‌خوبی می‌توانید از طریق آن منظره بیرون را ببینید و می‌خواهید موقع آماده شدن هم منظره را ببینید، قطعاً می‌توانید کمد را طوری جانمایی کنید که این امکان برایتان فراهم باشد؛ اما یک نکته را در نظر بگیرید، به همان اندازه که شما می‌توانید بیرون را ببینید، مطمئناً از بیرون هم فضای داخل اتاق قابل دیدن است.

6 ایده که به شما در طراحی کمد دیواری شیک و جادار کمک می‌کند

یک- از فضای عمودی به‌طور کامل در طراحی کمد استفاده کنید

سعی کنید تا در طراحی کمد دیواری جادار، از همه فضا استفاده کنید. از بالا تا سقف و از پایین تا کف، همه فضا را در نظر بگیرید. در طبقات پایینی می‌توانید از سبدهای پهن و در قفسه‌های با ارتفاع زیاد از سبدهای بلند استفاده کنید. اگر ارتفاع کلی کمد شما زیاد است و خیلی بلند به نظر می‌رسد، می‌توانید کمد را به 3 قسمت تقسیم کنید. از بالاترین درب کمد برای وسایلی استفاده کنید که کمتر به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید.

طراحی کمد دیواری شیک و جادار

دو- در طراحی کمد دیواری، به روشنایی آن هم فکر کنید!

برای اینکه بتوانید به‌راحتی درون کمد دیواری را مرتب کنید نیاز به نور و روشنایی دارید. ممکن است که در طول روز این نور از طریق پنجره و نور طبیعی تأمین شود، اما در هنگام شب و یا در فضاهایی که نور طبیعی وجود ندارد، کار کردن در یک کمد تاریک امکان‌پذیر نیست.

حال که میدانید باید برای کمد دیواری خود یک منبع نور نیز در نظر بگیرید، پس بهتر است که به جانمایی درست این منبع روشنایی نیز فکر کنید. اگر هنگام کار با کمد دیواری نور در پشت سر شما قرار بگیرد، سایه شما روی لوازم داخل کمد ظاهر می‌شود. نکته دیگر در مورد حرارتی است که لامپ‌ها تولید می‌کنند. لامپ‌های رشته‌ای به دلیل ایجاد کردن حرارت زیاد احتمال آتش‌سوزی در کمد را به وجود می‌آورد. بهترین نوع لامپ برای استفاده در کمدهای دیواری، لامپ‌های فلورسنت هستند.

سه- کمد لباس و عادات خود را به‌خوبی بشناسید

اگر با فضای داخل کمدهای خود به‌خوبی آشنا باشید، می‌توانید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنید. مثلاً این که جوراب‌ها را دسته‌ای داخل کمد قرار دهید فضای بیشتری اشغال می‌کند تا اینکه آن‌ها را لوله کنید. یا اینکه می‌خواهید لباس‌ها را تا کنید و روی هم در یک طبقه کمد قرار دهید و یا اینکه می‌خواهید لباس‌های خود را روی آویز لباس کمد دیواری آویزان کنید. بهتر است همیشه لباس و وسایلی را که بیشتر استفاده می‌کنید در ارتفاعی مناسب با چشم خود قرار دهید و لوازمی که کمتر استفاده می‌کنید را در بخش‌های بالایی کمد قرار دهید.

طراحی کمد دیواری

چهار-  همه‌چیز قابل‌دسترس باشد

اگر بتوانید تمام وسایل از قبیل جوراب‌ها، کمربند و … را ببینید موقع لباس پوشیدن و انتخاب لباس کار شما راحت می‌شود. برای اینکه کمد مرتبی داشته باشید فضای داخل کمد دیواری را با استفاده از اکسسوری‌هایی مانند سبدها و کشوهای جداکننده و … مرتب و دسته‌بندی کنید. ترجیحاً بهتر است اکسسوری‌ها را طوری انتخاب کنید که بتوانید در قسمت‌های مختلف کمد قرار دهید و در صورت نیاز محل قرارگیری آن‌ها را تغییر دهید.

پنج- هنگام طراحی داخل کمد دیواری، کف کمد را فراموش نکنید

یکی از جاهایی که به‌طور مرتب نیاز به تمیز کردن دارد، کف کمد دیواری‌ها است. بهتر است به‌جای استفاده از فرش و موکت از سرامیک و … استفاده کنید تا کارتان راحت شود.

شش- هنگام طراحی کمد دیواری، یک سیستم تهویه برای آن در نظر بگیرید

اگر چرخش هوا در داخل کمد به‌خوبی انجام نشود می‌تواند محل مناسبی برای تولید کپک و رشد حشرات باشد. پس بهتر است یا از یک هواکش کوچک کمک بگیرید یا با استفاده از کیسه‌های رطوبت‌گیر کوچک از آلوده شدن و کپک زدن جلوگیری کنید.

نکاتی که در طراحی کمد دیواری باید در نظر بگیرید

چگونه یک کمد خاص طراحی کنید؟

امروزه شما برای طراحی یک کمد دیواری به‌اندازه تعداد خانه‌هایی که انتخاب می‌کنید، حق انتخاب دارید. در سال‌های قبل کمدها طراحی خاصی نداشتند و تقریباً همه شبیه هم بودند، اما امروزه مانند طراحی کابینت، طرح‌های مختلفی برای آن وجود دارد. البته هنوز هم اگر شما به طراح و سازنده طرح دلخواه خود را ندهید، یک کمد ساده تحویل خواهید گرفت.

شما باید با در نظر گرفتن این نکته که می‌خواهید از یک کمد چه استفاده‌ای بکنید، برای طراحی کمد گزینه‌های مختلف را انتخاب کنید. می‌توانید تعداد قفسه‌ها و طبقات و ابعاد و اندازه آن را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. جنس و رنگ کمد هم مطابق سلیقه انتخاب می‌شود. طراحی یک کمد طبق نیاز و سلیقه شما هزینه بیشتری نیز نیاز دارد. اگر قصد ندارید که برای کمدهای دیواری زیاد هزینه کنید می‌توانید از مدل‌های از قبل آماده‌شده استفاده کنید.

یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای این کار است که با توجه طبقات و مدل کمد دیواری خود از سبدها و پارتیشن‌های مختلف استفاده کنید و سعی کنید همه‌چیز را تا جایی که امکان دارد دسته‌بندی کنید. طوری وسایل را در داخل کمد بچینید که به‌راحتی بتوانید همه‌چیز را ببینید و انتخاب کنید.

در طراحی کمد دیواری جادار کدام نوع درب مناسب‌تر است؟

نکته اخری که در طراحی مدل کمد دیواری باید در نظر بگیرید درب کمد دیواری است. شما دو نوع انتخاب دارید.

درب کشویی

انواع در کمد دیواری - درب کشویی

Source: Thisoldhouse

درب لولایی

انواع درب در طراحی کمد دیواری - درب لولایی

درب آکاردئونی

انواع در کمد دیواری - درب آکاردئونی

اگر کمدهای دیواری درجایی قرار بگیرد که فضای کمی در جلوی آن باشد، درب کشویی بهترین انتخاب است؛ اما یکی از معایب درب‌های کشویی این است که شما نمی‌توانید هم‌زمان به‌کل کمد دسترسی داشته باشید. اگر  فضای کافی در جلوی کمد دارید درب دولنگه یا تک لنگه بسته به ابعاد کمد دیواری شما انتخاب بهتری است.

محاسبه رایگان هزینه ساخت، نصب و تعمیر کمد دیواری!

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا