تعمیر پمپ آب تعمیر پمپ آب

روشن شدن خودکار پمپ آب + نحوه عیب یابی و رفع

ساختمانپمپلوله کشی و تاسیسات

اگر یکمرتبه و بی‌دلیل صدای روشن شدن پمپ آب را بشنوید، بدون شک ایرادی وجود دارد که باید به آن رسیدگی کنید. روشن شدن خود به خود پمپ آب یعنی جایی، فشار آب قطع یا کم شده و این مسئله احتمالا یعنی در نقطه‌ای از لوله کشی ساختمان نشتی وجود دارد. در این مقاله قرار است درباره روشن شدن خودکار پمپ آب و دلایل آن حرف بزنیم. اگر شما هم با این مسئله مواجه هستید و نمی‌دانید باید چکار کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

پیدا کردن دلیل روشن شدن خودکار پمپ آب

پمپ آب، فشار آب را تقویت می‌کند و هر زمان که اجزایی که نیاز به فشار آب دارند، به میزان آب مورد نیازشان دسترسی پیدا نکنند، پمپ آب وارد عمل می‌شود تا آب مورد نیاز را تامین کند.

روشن شدن خودکار پمپ آب

امروزه که به دلایل مختلفی فشار آب کم شده، در ساختمان‌ها اکثرا از واتر پمپ استفاده می‌شود که آب مورد نیاز ساکنین را تامین کند. پمپ آب انواع گوناگونی دارد و در وسایل گوناگونی نیز استفاده می‌شود. برخی از این پمپ آب‌ها، پمپ خانگی بی‌صدا، پمپ خانگی نیم‌اسب، پمپ خانگی موتوژن و … هستند. 

چنانچه صدای روشن شدن ناگهانی واتر پمپ را شنیدید، باید آن را عیب یابی کنید تا مشخص شود دلیل این اتفاق چیست. چندین مسئله هست که باید بررسی کنید تا به دلیل روشن شدن خودکار پمپ آب برسید. وقتی واتر پمپ یک مرتبه روشن شد، این بررسی‌ها را انجام دهید:

  1. آیا این اتفاق بارها بی‌دلیل افتاده است؟
  2. تمام شیرآلات را چک کنید.
  3. آب گرم کن را چک کنید تا اگر جایی نشتی دارد متوجه شوید.
  4. لوله‌کشی‌های ساختمان را بررسی کنید.

تعمیر پمپ آب
تعمیر پمپ آب

۱. آیا پمپ آب بارها بی‌دلیل روشن شده؟

حواستان به این مورد باشد که واتر پمپ چندبار تا به‌حال خودکار فعال شده است. اگر جایی عیب پیدا کرده باشد، واتر پمپ باید مداوم فعال باشد. اگر این اتفاق کلا یک یا دو بار رخ داده، مشکل خاصی پمپ آب را تهدید نمی‌کند. در صورت تداوم این مسئله، بهتر است کمی بیشتر بررسی کنید تا دلیل این اتفاق را پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی:علت یکسره کار کردن پمپ آب

۲. تمام شیرآلات را چک کنید

شیر حمام، روشویی، دستشویی، و تمام شیرآلاتی که از این پمپ آب تغذیه می‌شوند را بررسی کنید و اگر شیری باز مانده، آن را ببندید. در صورتی که شیر باز مانده باشد، واتر پمپ همچنان فعال می‌ماند تا فشار را در لوله‌ها ثابت نگه دارد.

دلیل نشتی لوله های آب و شیرآلات منزل چیست

برای این که مطمئن شوید واتر پمپ همچنان فعال است یا دیگر خاموش شده، راه آب را ببندید تا اگر آب در سینک جمع شد، متوجه شوید. این چکه کردن آب می‌تواند از توالت یا حمام باشد. اگر از توالت بود، می‌توانید فلاش تانک را خالی کنید و شیر آن را ببندید. اگر مجددا پر شد، یعنی پمپ آب به‌طور خودکار روشن شده است.

۳. آبگرم کن را چک کنید

نشتی آب از آب گرم‌کن تقریبا اتفاق رایجی است. چنانچه چنین مشکلی پیش بیاید، روشن شدن خود به خود پمپ آب مسئله‌ای طبیعی است. اگر آب گرم‌کن نشتی دارد، قسمت خارجی آن را به دنبال محل نشت بگردید. اگر در قسمت بیرونی چیزی پیدا نکردید، داخل آب گرم کن را هم بررسی کنید. در صورت یافتن نشتی، می‌توانید با کمک چسب تفلون آن را به طور موقت ببندید.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر پمپ آب!

۴. لوله‌کشی‌ها را بررسی کنید

تمام لوله‌ها را چک کنید. اگر جایی نشتی وجود داشته باشد، احتمالا متوجه آب که جایی جمع شده خواهید شد. اگر لوله‌ها در هوای سرد باشند، ممکن است بترکد و پمپ آب به طور خودکار فعال شود تا کمبود آب را جبران کند.

مطلب پیشنهادی:تعویض و تعمیر پمپ کولر آبی

راه های تعمیر پمپ آب

روشن شدن خودکار پمپ آب به دلیل تنظیم نبودن پرشر سوییچ و ست کنترل

اگر پمپ ناگهان روشن خاموش می‌شود، بد نیست پرشر سوییچ را بررسی کنید. پرشر سوییچ بر اساس اختلاف فشار فعال می‌شود و اگر تنظیماتش بهم بخورد، خیلی راحت ممکن است روشن یا خاموش شود.

تعمیرات انواع پمپ آب با تیم آچاره

همچنین یکی از دلایل عمده‌ای که باعث ناگهان قطع شدن یا وصل شدن پمپ آب می‌شود، خراب شدن ست کنترل است. اگر ست کنترل نامرغوب و بی‌کیفیت باشد، خراب شدن آن اجتناب‌ناپذیر است بنابراین در صورتی که بی‌دلیل پمپ آب از کار می‌افتد یا وصل می‌شود، ست کنترل را چک کنید.

سخن پایانی

در صورت پیدا کردن نشتی، در تعمیر لوله تعلل نکنید. آب را ببندید که بیشتر از آن هدر نرود و آب جمع شده روی زمین را خشک کنید. مشکل با پیدا کردن محل نشتی حل نمی‌شود و هنوز کارهایی هست که باید انجام دهید. اگر خواستید خودتان نشتی را ببندید، از آچار و لوازم مخصوص، و چسب تفلون استفاده کنید. اگر تلاشتان برای بستن نشتی موفقیت‌آمیز نبود، بهتر است از نیروهای متخصص کمک بگیرید.

3.3/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا