قیمت توری پنجره| راهنمای خرید و نصب مناسب ترین توری پنجره

ساختمانتعمیرات ساختمانتوری درب و پنجره

توری‌های پنجره نجات‌بخش روزهای گرما هستند. نصب توری پنجره چه برای پنجره و چه برای درب‌ها، خصوصا در بهار و تابستان یک ضرورت است. حجوم انواع حشرات و همینطور وجود گرده گیاهان در هوا باعث می‌شود نتوانیم با خیال راحت از باز گذاشتن پنجره و ورود هوای تازه به خانه در فصول گرم سال لذت ببریم. خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از توری‌های پنجره در بازار وجود دارند. از توری ثابت و کشویی گرفته تا ریلی و آکاردئونی، انتخاب‌های زیادی برای حل مشکل ورود حشرات و گرده به داخل خانه داریم. قیمت توری پنجره بسته به نوع و کیفیت آن متفاوت است. در این مقاله از آچاره انواع و قیمت توری پنجره را برایتان لیست کرده‌ایم تا بتوانید بهترین گزینه را برای پنجره‌های منزل یا محیط کارتان انتخاب کنید.

قیمت توری پنجره به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت توری پنجره به نوع، رنگ و اندازه توری انتخاب شده بستگی دارد. اگر به دنبال توری برای پوشش پنجره‌ها هستید، می‌توانید از بین انواع توری ضد گرد و غبار، توری کشویی و توری ثابت یک مدل را انتخاب کنید. مقایسه قیمت این سه نوع توری در جدول زیر آورده شده است. قیمت ساخت توری پنجره متفاوت است و معمولا توری‌های ثابت ارزان‌ترین نوع هستند. توری‌های ضد گرده (مناسب برای مبتلایان به آلرژی) قیمت بالاتری دارند و توری‌های کشویی مناسب‌ترین، اما جزو گران‌ترین‌ها‌ هستند..

توری ثابت: ارزان قیمت

توری ضد گرده: متوسط 

توری کشویی: گران

اگر به دنبال توری مخصوص درب هستید، سه گزینه در اختیار دارید: توری لولایی، توری کشویی (عمودی) و توری کشویی مخصوص درب (افقی). در جدول زیر می‌توانید مقایسه قیمت توری پنجره را مشاهده کنید. توری کشویی (عمودی) در مقایسه با توری کشویی مخصوص درب (افقی) و توری‌های لولایی ارزان‌تر است.

توری کشویی (عمودی): متوسط

توری لولایی: نسبتا گران

توری کشویی مخصوص درب (افقی): گران

انواع توری پنجره

استفاده از توری پنجره در طول بهار و تابستان که انواع مگس‌ها، پشه‌ها و انواع گرده در هوا وجود دارد، ضروری به شمار می‌آید. انواع توری پنجره، هم در محل کار و هم در منزل می‌توانند یک محیط کار و استراحت بدون نگرانی از حجوم حشرات و گرده‌ها ایجاد کنند. هنگامی که پنجره‌ها و درها با توری پوشانده می‌شوند، می‌توان به راحتی و بدون نگرانی، از باز گذاشتن پنجره و ورود هوای تازه به محیط لذت برد و دیگر هیچ مانعی برای جریان هوا وجود نخواهد داشت.

 توری‌های پنجره معمولاً از جنس آلومینیوم یا فایبرگلاس ساخته شده و یک سد ضد حشره محکم و بادوام را تشکیل می‌دهند که اغلب نیاز به نگهداری خاصی ندارند  و تنها بعد مدت زمان طولانی نیاز به تعمیر توری خواهید داشت. از توری‌های پنجره می‌توان برای پوشش پنجره‌ها و درها در هر شکل و اندازه‌ای استفاده کرد و برای پنجره‌های UPVC، چوبی و آلومینیومی مناسب هستند. نصب توری‌های پنجره، هم در داخل و هم خارج از ساختمان انجام می‌شود، بنابراین هم برای خانه و هم ساختمان‌های بلند به یک اندازه مناسب هستند. انواع توری پنجره برای مقاصد و موقعیت‌های مختلف وجود دارد. قیمت نصب توری پنجره بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آموزش روش ساخت توری آهنربایی پنجره

توری پنجره ثابت

اگر به دنبال توری پنجره ارزان هستید این نوع توری بهترین گزینه موجود در بازار است. توری پنجره ثابت همراه با قاب و اتصالات عرضه می‌شود. قاب این نوع توری از چهار پروفیل آلومینیومی که با استفاده از چهار قطعه پلاستیکی به یکدیگر متصل می‌شوند ساخته شده است. برای نصب توری پنجره ثابت دو روش وجود دارد: استفاده از گیره فلزی یا استفاده از آهن‌ربا. در حالت اول، صفحه توری به وسیله گیره‌های فلزی در جای خود محکم می‌شود و به راحتی می‌توان آن را باز کرد. در حالت دوم، توری آهن‌ربایی به سادگی و با استفاده از آهن‌ربا روی قاب پنجره ثابت و نصب می‌شود. توری‌های مغناطیسی در هر چهار گوشه قاب آهن‌ربا دارند و برای نصب‌شان باید چهار آهن‌ربا نیز در چهار گوشه پنجره ثابت شود، سپس توری در قاب پنجره قرار داده می‌شود. آهنرباها را می‌توان به دو روش بر روی قاب پنجره ثابت کرد: استفاده از پیچ یا نوار چسب. توری‌های ثابت به گونه‌ا‌ی تعبیه شده‌اند که مانع باز شدن پنجره نمی‌شوند. در زمستان، توری‌های ثابت را می‌توان به راحتی باز و جدا کرده و مجدد در فصول گرم نصب‌شان کرد. قیمت توری پنجره آهنربایی و ثابت در مقایسه با انواع دیگر توری بسیار پایین و ارزان است.

نصب توری پنجره

به طور معمول جنس توری پنجره را می‌توان از بین این چهار متریال انتخاب کرد:

  1. مواد استاندارد خاکستری یا مشکی که قیمت پایین تری نسبت به سایر متریال دارند.
  2. مواد توری ضد گرده چگالی بالاتری داشته و جلوی ورود گرده‌های آلرژی زا به داخل منزل را می‌گیرند. توری ضد گرده می‌تواند مانع ورود بیش از 90 درصد گرده‌هایی که در فصل گرم در هوا وجود دارند شود. تراکم بالای این نوع توری، مشکلی در گردش جریان هوا و تهویه فضای داخل ایجاد نمی‌کند.
  3. نواره‌های خاکستری و سفید معمولا برای افزایش شفافیت و دید بیشتر توری استفاده می‌شوند.
  4. مواد نامرئی که از فیبر کربن ساخته می‌شوند و تقریباً قابل تشخیص نیستند به تابش نور و آفتاب بیشتری به داخل اتاق‌ها کمک کرده و شفافیت دید پنجره‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند.

توری‌های ثابت به منظور جلوگیری از ایجاد پارگی، در امتداد لبه های خارجی قاب پنجره مهر و موم می‌شوند. توری‌های ثابت را می‌توان روی پنجره‌هایی با اشکال مختلف از جمله مثلث و ذوزنقه نصب کرد. هنگامی که توری بزرگتر از 150 سانتی‌متر (ارتفاع یا عرض) باشد، توصیه می‌شود برای راحتی کار از پروفیل نبشی استفاده کنید که تور را به دو قسمت تقسیم کرده و باعث افزایش استحکام می‌شود. لولای توری‌های ثابت می‌تواند در دو طرف یا در بالای قاب پنجره قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: پنجره‌های دو جداره (UPVC) و ۳ مدل توری‌ مناسب با آن

توری لولایی درب

توری لولایی مخصوص درب، روی لولاهایی نزدیک به درب اصلی نصب شده و می‌تواند با حرکت چرخشی باز و بسته شود. قاب توری‌های لولایی از آلومینیوم محکم ساخته شده است. توری کاملا محکم و صاف داخل قاب فیکس می‌شود تا سطحی کاملا صاف و بدون چروک ایجاد شود. در بعضی از مدل‌ها، لولاها دارای فنرهایی هستند که بلافاصله در را پس باز شدن می‌بندند که یک ویژگی بسیار مثبت به شمار می‌آید. معمولاً از گیره‌های آهنربایی برای بسته نگه داشتن توری درب استفاده می‌شود. توری‌های لولایی به راحتی با فشار پا باز می‌شوند و این ویژگی برای زمانی که دست‌تان پر است خیلی کارآمد است. توری‌های لولایی را می‌توان در چندین مکان نصب کرد: روی قسمت بیرونی فرو رفتگی درب، داخل فرورفتگی درب یا روی چارچوب درب. این مدل توری برای انواع مختلفی از در‌های ورودی و درهای پاسیو مناسب است. هنگامی که درب بیش از 200 سانت ارتفاع داشته باشد، توصیه می‌شود برای راحتی کار از پروفیل نبشی استفاده کنید که تور را به دو قسمت تقسیم کرده و باعث افزایش استحکام توری می‌شود. از آنجایی که نصب توری پنجره لولایی آسان است، در زمستان به راحتی می‌توانید توری‌های لولایی را جدا کرده و بردارید و مجدد در فصول گرم سال نصب کنید. برای درب‌های دولنگه می‌توان از یک جفت توری لولایی استفاده کرد.

قیمت انواع توری پنجره

توری کشویی درب و پنجره

توری‌های کشویی به توری رولینگ هم معروف هستند. توری رولینگ یک توری متحرک با قاب ثابت است. باز و بسته شدن این مدل از توری پنجره به صورت کرکره‌ای است و نصب آن در قسمت داخلی یا خارجی پنجره انجام می‌شود. توری‌های کشویی مناسب انواع پنجره، درها و حتی پنجره‌های سقفی هستند. توری‌های کشویی یا رولینگ در هر دو سمت دارای لبه‌های آلومینیومی هستند. این نوارهای آلومینیومی برای توری نقش محافظتی دارند و از چروک شدن توری در اثر بالا و پایین کشیده شدن جلوگیری می‌کنند. تمام بخش‌های آلومینیومی توری‌های کشویی برای افزایش ماندگاری با پلی استر یا پوشش پودری محافظت می‌شوند. از قلاب قابل تنظیم در این نوع تور برای محافظت از توری هنگام باز شدن استفاده می‌شود.

 از آنجا که برای کارکرد آسان‌تر توری‌های کشویی در آن‌ها فنر به کار می‌رود، توصیه می‌شود که در این نوع توری یک ترمز فنری نیز نصب شود. با وجود اینکه اغلب مدل‌های توری کشویی فنری هستند، برخی از مدل‌ها هم وجود دارند که توری آن‌ها به وسیله زنجیر جمع می‌شود. رنگ‌های استاندارد چارچوب این نوع تورها اغلب سفید و قهوه‌ای است، اما رنگ‌های دیگری از آن‌ها هم در بازار موجود است.

لازم به ذکر است که این نوع توری‌ها را نمی‌توان در فصول سرد به طور کامل از درب یا پنجره جدا کرد. می‌توانید توری را به داخل چارچوب جمع کرده تا از آن در شرایط سخت آب و هوایی زمستان محافظت کرده و پس از رسیدن فصول گرم از آن مجدد استفاده کنید. در مقایسه با انواع دیگر توری‌ها، این نوع توری عمر طولانی‌تری دارد. توری‌های کشویی را می‌توانید تنها در صورت لزوم باز کرده و در مواقع دیگر توری را به داخل چارچوب جمع کنید. برای دانستن قیمت توری پنجره رولینگ باید ابتدا نوع آن را بدانید: توری رولینگ عمودی یا توری رولینگ افقی. توری‌های عمودی همانطور که از اسم‌شان پیداست به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند و معمولاً برای پنجره‌ها استفاده می‌شوند. توری‌های کشویی افقی به راست و چپ حرکت می‌کنند و معمولاً از آن‌ها برای درب استفاده می‌شود. با توجه به متفاوت بودن نوع و کاربرد، این توری‌ها معمولا با هم اختلاف قیمت دارند.

نصب انواع توری پنجره - قیمت توری

توری پنجره ریلی

توری‌های پنجره ریلی از دو یا چند پنل تشکیل شده‌اند. قاب توری ریلی روی ریل پنجره نصب شده و حرکت می‌کند. قاب‌های ریلی می‌توانند عمودی یا افقی حرکت کنند. عموما توری پنجره ریلی با حرکت عمودی برای پنجره‌های ارسی مناسب است، در حالی که توری ریلی افقی بیشتر برای درب ورودی کاربرد دارد. برای نصب توری پنجره ریلی روی درب‌های بسیار بزرگ، می‌توان تا شش پنل ریلی را ترکیب کرد. قاب توری ریلی از آلومینیوم محکم ساخته شده که هم از پنل‌ها محافظت می‌کند و هم باعث افزایش دوام و عمر این نوع توری می‌شود. در صورت لزوم می‌توان پنل‌ها را جدا کرده و به راحتی آن‌ها را تمیز کرد (آموزش تصویری و گام به گام تمیز کردن توری پنجره). توری پنجره ریلی عموما روی دیوار یا داخل پنجره نصب می‌شود. این نوع از توری‌ها بیشتر برای درب و پنجزه های بزرگ که انواع دیگر توری مناسب آن‌ها نیست کاربرد دارند.

توری پنجره پلیسه‌ (آکاردئونی)

قیمت توری پنجره پلیسه عموما بالاتر از انواع دیگر توری پنجره است. توری پنجره پلیسه درست مثل یک آکاردئون (معمولا از یک سمت) باز و بسته می‌شود. توری پنجره پلیسه‌ای گزینه مناسبی برای درب ورودی و درب‌های کشویی است، اما استفاده از آن برای پنجره‌ها هم امکان پذیر است. توری پلیسه‌ای داخل پنجره یا فرورفتگی درب یا روی قاب پنجره نصب می‌شود. قاب این نوع توری پنجره از پروفیل‌های آلومینیوم محکم ساخته شده است. رنگ‌های استاندارد برای چارچوب این نوع توری معمولا سفید و قهوه‌ای است، اما می‌توانید رنگ‌های دیگری را هم در بازار پیدا کنید. مزیت اصلی توری پنجره پلیسه‌ای نازک بودن آن است که باعث می شود به راحتی باز و بسته شود. علاوه بر این، برای حرکت این نوع تور از فنر استفاده نمی‌شود، بنابراین توری پنجره پلیسه‌ای حتی توسط کودکان نیز می‌تواند به راحتی باز و بسته شود.

قیمت ساخت توری پنجره2

مقایسه قیمت توری پنجره ثابت، لولایی، پلیسه، ریلی

توری‌های پنجره از نظر قیمت و مدل متفاوت هستند. در جدول زیر دو نوع از محبوب‌ترین توری‌های پنجره مورد مقایسه قرار گرفتند که ویژگی‌های اصلی آن‌ها را می توانید به طور خلاصه مشاهده کنید. قیمت توری پنجره ثابت، ارزان و مناسب است. توری پنجره ثابت یک انتخاب مناسب و بدون دردسر است، هر زمان که لازم باشد می‌توان این نوع توری را را جدا کرده و دوباره نصب کرد. در بعضی موارد نیازی به ایجاد سوراخ در حاشیه درب و پنجره نیست، بنابراین قاب پنجره و دیوار در اثر جداسازی توری آسیب نمی‌بینند. توری پنجره‌های ثابت را می‌توان در فصل پاییز برداشته و در بهار دوباره نصب کرد. با این حال، این نوع توری‌ها قابلیت باز و بسته شدن ندارند. در مقابل این توری پنجره ارزان، توری‌های کشویی قیمت بالایی دارند. نصب آنها تا حدودی دشوارتر و نیازمند دقت است. با این وجود، توری کشویی می‌تواند به راحتی در هر زمان باز و جدا شود. هر دو نوع این توری‌ها مانعی برای پنجره‌ها و درها ایجاد نکرده و از ورود حشرات به اتاق جلوگیری می‌کنند.

ویژگی‌های توری ثابت:

  • قیمت نصب: ارزان
  • روش نصب: ساده
  • امکان باز شدن و بسته شدن: خیر
  • نیاز به جدا کردن در زمستان: بسته به کاربرد بله

ویژگی‌های توری ثابت:

  • قیمت نصب: گران‌تر
  • روش نصب:سخت
  • امکان باز شدن و بسته شدن: بله
  • نیاز به جدا کردن در زمستان: خیر

جدول قیمت انواع توری پنجره

قیمت توری پنجره برای انواع مختلف آن بر حسب متراژ آن به شرح زیر محاسبه می‌شود:
هزینه ساخت و نصب توری ثابت : هر متر مربع 280,000 – 300,000 تومان
قیمت ساخت و نصب توری لولایی : هر متر مربع 310,000 – 360,000 تومان
هزینه ساخت و نصب توری پلیسه : هر متر مربع 310,000 – 400,000 تومان
قیمت ساخت و نصب توری ریلی: هر متر مربع 290,000 – 330,000 تومان
اگر برای ساخت و نصب توری پنجره خود نیاز به نصاب حرفه‌ای توری دارید با متخصصان آچاره در ارتباط باشید و از طریق چت در اپلیکیشن آچاره بدون پرداخت هزینه درباره شرایط انجام کار و هزینه نصب توری مذاکره کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا