نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

امروزه مسائل امنیتی ایجاب می‌کند که در بسیاری از مکان‌هایی که حضور داریم، دوربین‌های مداربسته تحت شبکه وجود داشته باشد. کمتر کسی را می‌بینیم که با این دوربین‌ها آشنایی نداشته‌ باشد و یا آن‌ها را مشاهده نکرده‌ باشد. در بیشتر مکان‌های عمومی مثل مرکز خرید‌های بزرگ، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و بسیاری از محل‌های خصوصی و عمومی دیگر، شاهد حضور دوربین‌های مداربسته هستیم. سوالی که به ذهن ما می‌رسد این است که این دوربین‌ها چگونه نصب می‌شوند؟ طریقه نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه چگونه است؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه

احتمالا فرق بین آنالوگ و دیجیتال را می‌دانید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مدار بسته تحت شبکه که باعث پرکاربرد بودن و پرمخاطب بودن آن شده ‌است، سیستم انتقال تصاویر و اطلاعات آن است که به شکل دیجیتال و بر روی شبکه انجام می‌شود. اگر شما بخواهید دوربین مدار بسته تحت شبکه نصب کنید، باید کامپیوتر هم داشته ‌باشید که داده‌ها به یک سرور انتقال پیدا کنند.‌ همچنین کابل‌کشی شبکه نیز برای این سیستم مورد نیاز است.

نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه

برای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

برای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه نیازمند وسایلی هستیم که در ادامه به مرور آن‌ها می‌پردازیم.

1. دوربین مدار بسته

اولین چیزی که لازم است، دوربین‌های مدار بسته‌ای هستند که تصویربرداری کنند. این دوربین‌ها در نقاط مخصوصی قرار داده می‌شوند که بیشترین میدان دید را داشته ‌باشیم و کمترین تعداد دوربین برای نصب مورد نیاز باشد. دوربین مدار بسته تحت شبکه انواع مختلفی دارد که متناسب با نیاز و کاربرد مورد نظر، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنید و پس از آن دوربین‌ها برای نصب سر هم می‌شوند.

2. دستگاه ‌NVR

دستگاه ‌NVR متناسب با پهنای باند و کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته تحت شبکه انتخاب می‌شود. این دستگاه وظیفه‌اش ضبط و سپس پردازش تصویر است.

3. هارد دیسک

شاید با خود بیندیشید که دستگاه NVR خودش هارد داشته ‌باشد،‌ اما اینطور نیست. حتما باید به طور جداگانه یک هارد دیسک مناسب خریداری شود. البته گاهی ممکن است به بیش از یک هارد دیسک نیاز باشد و همه‌ی این‌ها متناسب با کار و محلی است که دوربین مدار بسته تحت شبکه باید نصب شود.

بیشتر بخوانید : دوربین مداربسته بی سیم

4. کابل شبکه

کابل شبکه مانند یک پل عمل می‌کند و دوربین‌ها را به دستگاه NVR متصل می‌کند و داده‌ها از این طریق به دستگاه NVR می‌رسند. این کابل برق را تامین می‌کند و باعث فعالیت دوربین‌ها و انتقال اطلاعات می‌شود. کابل نیز باید متناسب با نیاز و پهنای باند انتخاب شود.

5. کابل برق

کابل برق خوراک دوربین‌ها را می‌رساند و آن‌ها را تغذیه می‌کند. تا زمانی که برق نباشد،‌ هیچ کدام از دوربین‌ها نمی‌توانند فعالیت کنند.‌

6. آداپتور

آداپتور همان منبع تغذیه برق است که وجود آن لازم و ضروری است.

7. تجهیزات مورد نیاز

در نهایت برای نصب دوربین‌ها و راه‌اندازی آن‌ها نیاز به یک سری تجهیزات است که متناسب با نیاز فرد و نصب دوربین‌ها باید آماده شوند. برخی از این ابزارها شامل داکت، سوکت، لوله، چسب و ابزار آلات دیگر هستند.

نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه

روش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه چگونه است؟

برای این که بدانیم چطور می‌شود این تجهیزات را نصب کرد باید با روش‌های نصب آن‌ها آشنا باشیم و در نهایت یک روش را انتخاب کنیم. دو روش برای نصب دوربین‌های مداربسته تحت شبکه وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : آموزش اتصال دوربین مدار بسته به گوشی های اندروید و آیفون

برای نصب این دوربین‌ها، یا باید یک کامپیوتر و سرور وجود داشته ‌باشد، یا این که یک دستگاه NVR موجود باشد. شرکت‌های بزرگ روش اول را انتخاب می‌کنند و این روش را مطمئن‌تر و مناسب‌تر می‌دانند. اما در نهایت انتخاب روش مناسب متناسب با نیاز شما مشخص می‌شود. در ادامه به معرفی روش نصب دوربین با دستگاه NVR می‌پردازیم.

نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه

نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه با NVR

  1. محل نصب دوربین‌ها مشخص می‌شوند.
  2. دیوارها برای کابل کشی سوراخ می‌شوند.
  3. اندازه‌ی کابل شبکه و کابل برق را مشخص کنید و آن‌ها را ببرید.
  4. کابل‌ها باید درون داکت یا لوله قرار بگیرند. به این ترتیب مشکلی پیش نخواهد آمد.
  5. سپس کابل‌ها را به منبع تغذیه متصل کنید.
  6. باید هارد دیسک را بر روی دستگاه NVR نصب کنید که برای این کار نیازی به آموزش خاصی نیست. تنها قاب روی دستگاه را بردارید.
  7. سپس تنظیمات نور و تصویر را انجام دهید.

برای نصب دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نکات مهم

هنگام نصب این دوربین‌‌ها به نکات زیر توجه کنید:

  1. هنگامی که در حال نصب دوربین های مدار بسته تحت شبکه هستید، کابل برق و کابل شبکه را بلندتر ببرید. گاهی ممکن است نیاز به جابه‌جایی باشد و به سیم بیشتری نیاز داشته ‌باشید.
  2. اگر دوربین مدار بسته قابل مشاهده نباشد،‌ ممکن است که کابل شبکه یا کابل برق مشکل داشته ‌باشند و به درستی وصل نباشند. سعی کنید مجددا این موارد را چک کنید.
  3. اگر بخواهید این دوربین‌های مدار بسته را با سرور نصب کنید، باید مراحل را کمی متفاوت انجام دهید. آدرس IP دوربین‌ها را که در دفترچه مخصوص خودشان وجود دارد بردارید. بعد از پیدا کردن IP دوربین رنج IP کارت شبکه کامپیوتر را به رنج IP دوربین تغییر دهید. با وارد کردن IP پیش فرض دوربین و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به منو تنظیمات دوربین وارد شوید. در تنظیمات دوربین IP آن را به رنج شبکه خود تغییر دهید. سپس رمز عبور پیش فرض را عوض کنید. بعد از آن می‌توانید تنظیمات کارت شبکه را به تنظیمات قبلی باز گردانید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی نحوه نصب دوربین مداربسته تحت شبکه، تلاش کردیم که به شما در این روند کمک کنیم. رعایت نکات ایمنی یکی از مهم‌ترین نکات این روند محسوب شده و شما این نکته را نباید به هیچ عنوان نادیده بگیرید. شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با کارشناسان کاربلد آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا