مانیکور روسی چیست؟ | با این مانیکور زیبا آشنا شوید!

زیبایی و سلامتمانیکور و پدیکورناخن

مانیکور روسی یا Russian manicure یکی از انواع مانیکور است که بسیار محبوب بوده و هرروز بر طرفداران آن افزوده می‌شود. چند سالی است که خانم‌ها برای زیبایی دستان خود از مانیکور استفاده می‌کنند و همه ما در مورد تکنیک‌های زیبایی ناخن بسیار شنیده‌ایم. شاید شناخته‌شده‌ترین روش مانیکور فرانسوی باشد، اما تکنیک‌ی که در این مقاله قصد داریم در موردش صحبت کنیم مانیکور روسی است که بر مبنای متدهای اروپایی ابداع شده است. این روش مانیکور از نظر تکنیک و ابزار با مانیکور سنتی متفاوت است و نتیجه تمیزتر و ماندگارتری نیز دارد. در مانیکور خشک به‌جای استفاده از قیچی کوتیکول و فشار دادن کوتیکول به عقب، از ابزار برقی استفاده می‌شود.

مانیکور روسی چیست؟

مانیکور روسی روشی مبتنی بر سبک اروپایی است. در مانیکور خشک از سوهان‌های برقی و سر سوهان مانیکور روسی به‌جای روش‌هایی مانند خیساندن ناخن در آب، قیچی‌های کوتیکول و عقب برنده کوتیکول‌ها استفاده می‌شود. شما حداقل باید یک ساعت و نیم زمان را به مانیکور ناخن روسی اختصاص دهید این در حالی است که برای مانیکور سنتی فقط 45 دقیقه زمان نیاز دارید.

مانیکور روسی

در مانیکور روسی ناخن‌کار از یک فیلر برقی با سری ظریف برای برداشتن کوتیکول اضافی زیر بستر ناخن استفاده می‌کند. این ابزار پوست اضافی اطراف بستر ناخن را از بین می برد. این کار نه تنها برای ناخن شما مضر نیست بلکه باعث لایه برداری و شادابی آن نیز می‌شود.

مانیکور خشک یک روش کاملاً بی‌عیب و نقص است و از ماندگاری بالایی برخوردار است. شما فقط یک‌بار در ماه باید برای ترمیم ناخن‌ها و مانیکور مجدد به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید. هرچند که قیمت مانیکور خشک از مانیکور سنتی بیشتر است اما با توجه به دلایل و توضیحات گفته‌شده روش بسیار مناسبی است که به شما این امکان را می‌دهد تا همیشه ناخن‌هایی زیبا و آراسته داشته باشید.

مانیکور ناخن ساده و شیک

مزایای مانیکور روسی چیست؟

ممکن است فکر کنید استفاده از ابزار برقی در مانیکور روسی باعث آسیب به بستر ناخن شما می‌شود اما در حقیقت، مانیکور و پدیکور روسی ناخن‌های شما را درخشان‌تر کرده و رشد ناخن‌ها را بهبود می‌بخشند و آنها را برای مدت طولانی تمیز و درخشان می‌کنند. اگر انجام مانیکور روسی ناخن خود را به یک ناخن‌کار ماهر بسپارید روشی کاملاً ایمن و حتی مفید است.

مانیکور روسی - مراحل انجام
مانیکور روسی در واقع می‌تواند ایمن‌تر از سایر تکنیک‌های تریم کردن کوتیکول باشد، زیرا برش کوتیکول‌ها با نیپر (ابزار ناخن‌کاری) می‌تواند باعث ایجاد بستری ناهموار شده و در صورت عمیق بودن بریدگی‌ها باعث تحریک آن شود. فیلر مورد استفاده در مانیکور روسی از التهاب و بریدگی‌های ناشی از نیپر جلوگیری می کند. در تصویر زیر نیپر که از جمله ابزاری است که در مانیکور کلاسیک استفاده می‌شود را مشاهده می‌کنید.

نیپر ناخن

مراحل انجام مانیکور روسی

مرحله اول: اگر شما لاک ژل داشته باشید یا از قبل ناخن کاشته باشید، ناخن کار آن‌ها را از روی ناخنتان برمی‌دارد.

مرحله دوم: با استفاده از سر سوهان مانیکور ناخن روسی کوتیکول‌های اضافی را از روی صفحه ناخن و اطراف آن برمی‌دارد.

مرحله سوم: کل ناخن را با استفاده از سر سوهان مناسب تمیز می‌کند.

مرحله چهارم: با توجه به سلیقه و انتخاب مشتری شکل و مدل ناخن طراحی می‌شود.

مرحله پنجم: ناخن‌ها را لاک می‌زنند و طراحی ناخن انجام می‌شود.

مرحله آخر: ناخن‌ها را در دستگاه UV قرار می‌دهند تا به‌طور کامل خشک شوند.

هر مرحله حدوداً 15 تا 20 دقیقه زمان می‌برد.

مانیکور روسی

ماندگاری Russian Manicure چقدر است؟

چیزی که این مانیکور زیبا و نسبتا گران قیمت را خاص و پر طرفدار می‌کند طول عمر آن است. مانیکور روسی بسته به سرعت رشد ناخن ها می‌تواند بین سه تا چهار هفته دوام بیاورد.

مدال مانیکور ناخن شیک

آیا مانیکور روسی یا مانیکور خشک خطرناک است؟

هم بله و هم خیر. مانیکور خشک یک کار حرفه‌ای است که باید توسط افراد حرفه‌ای و آموزش‌دیده انجام شود. اگر این کار توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام شود مطمئناً خطراتی را به همراه دارد. ما به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد انجام مانیکور خشک را دارید قبل از مراجعه، درباره سالن مناسب و فردی که قرار است مانیکور را انجام دهد تحقیق کنید. لازم است که فرد ناخن کار حداقل 2 سال تجربه کاری داشته باشد و دوره‌های معتبری را پشت سر گذاشته باشد و مدرک دریافت کرده باشد.

مانیکور روسی گلبه‌ای زرد

تفاوت مانیکور روسی و سنتی چیست؟

در مدل روسی، به‌آرامی و با دقت پوست کوتیکول را با استفاده از سر سوهان مانیکور روسی به‌طور کامل از روی صفحه ناخن و اطراف آن می‌گیرند. این کار باعث می‌شود تا نتیجه کار بسیار تمیز و مرتب شود و مدت ماندگاری آن نیز بیشتر شود. درحالی‌که در مانیکور سنتی بعد از یک هفته نتیجه کار کم‌کم از بین می‌رود. سرعت رشد ناخن در افراد مختلف متفاوت است؛ اما به‌طورکلی برای کسانی که مایل‌اند ناخن‌هایشان مدت‌زمان بیشتری زیبا و بدون عیب و نقص باشد، مانیکور خشک روش مناسب‌تری در بین انواع روش‌های مانیکور ناخن است.

مانیکور ناخن توپ توپی

کدام روش برای شما مناسب است؟ مانیکور خشک یا مانیکور سنتی؟

ناخن‌های شما زمانی ظاهر زیبایی خواهند داشت که از کوتیکول‌های سالمی برخوردار باشند و از آن‌ها به‌خوبی مراقبت شود. همان‌طور که کمی قبل‌تر گفتیم هرچند که مانیکور سنتی هم روش خوبی است اما اگر می‌خواهید برای مدت زمان بیشتری مانیکورتان ماندگار شود، مانیکور روسی را انتخاب کنید.

مدل مانیکور ناخن رنگی رنگی

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

سوالات متداول درباره مانیکور ناخن

  1. آیا کاشت ناخن به ناخن‌ها آسیب میزند؟

اگر برای کارهای ناخن به یک فرد باتجربه و حرفه‌ای مراجعه کنید، هیچ آسیبی به ناخن‌های شما وارد نمی‌شود.

  1. هرچند وقت باید برای ترمیم ناخن‌ها به سالن‌های زیبایی مراجعه کنیم؟

بسته به اینکه رشد ناخن‌های شما چقدر است بهتر است هر 2 یا 3 هفته برای ترمیم ناخن‌های خود مراجعه کنید. هدف از ترمیم ناخن این است که مقدار ناخن بلند شده و فضای ایجادشده بین موادی که روی ناخن‌های شما قرار دارد و ریشه ناخن مجدداً پر شود.

  1. آیا پولیش کردن به ناخن‌ها آسیب می‌رساند؟

خیر. اگر به یک فرد متخصص و باتجربه مراجعه کنید، هیچ ضرری برای ناخن‌های شما نخواهد داشت.

  1. آیا لازم است که هرچند وقت یک‌بار به ناخن‌های خود استراحت دهیم و هیچ مانیکوری انجام ندهیم؟

این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. شما می‌توانید بسته به میل و سلیقه خود هرچند وقت این کار را انجام دهید؛ اما بعضی از افراد به‌طور کلی ناخن‌های طبیعی ضعیفی دارند و ترجیح می‌دهند همیشه مانیکور داشته باشند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا