آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی ممکن است؟

زیبایی و سلامترنگ مومو

در طول چرخه قاعدگی، خانم‌ها دچار تغییرات شدید هورمونی می‌شود. همه این‌ها بر وضعیت کلی سلامت تأثیر می‌گذارد در این مطلب از مجله آچاره به شما خواهیم گفت آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی ممکن است یا خیر. وقتی در مورد رنگ کردن مو صحبت می کنیم باید به خاطر داشته باشیم اغلب رنگ‌ها حاوی آمونیاک هستند البته به طور محدودی رنگ‌های بدون آمونیاک نیز تولید شده است. در مورد اینکه آیا در دوران قاعدگی رنگ کردن مو ممکن است یا خیر، کارشناسان به نظر مشترکی نرسیده‌اند با این حال ما به شرح و بررسی آن خواهیم پرداخت.

تاثیر چرخه قاعدگی بر رنگ مو

بدن هر فرد ویژگی‌ها منحصربه‌فردی دارد، زنان با توجه به وضعیت سلامت شخصی خود، عادت ماهانه متفاوتی را می‌گذرانند. برخی احساس خوبی دارند، می‌توانند به باشگاه بروند، سبک زندگی فعالی داشته باشند و از زندگی لذت کامل ببرند برخی دیگر، برعکس، ظرفیت کاری قبلی خود را از دست می‌دهند، دچار افسردگی می‌شوند، از کاهش هموگلوبین و فشار خون نامنظم رنج می‌برند.

هنگامی که محیط هورمونی دستخوش تغییراتی می‌شود، این امر به نحوی بر سلامت کلی و به ویژه موهای ما تأثیر می‌گذارد. اول از همه، تولید چربی زیر پوست به دلیل فعال شدن غدد سباسه افزایش می‌یابد. موها از ریشه چرب می‌شوند، اما نوک مو خشک می‌ماند. اگر در این مدت موهایمان را رنگ کنیم، رنگدانه‌ها به طور نامنظم به هسته مو نفوذ می‌کنند، چربی قسمت پایه مو، رنگ را دفع می‌کند و برعکس نوک موها  رنگ را با قدرت مضاعف جذب می‌کنند. علاوه بر این، تغییر رنگ و ظاهر شدن “لکه” روی موها نیز ممکن است به‌وجود بیاید.

ساختار مو نیز بر جذب رنگ تأثیر می گذارد، در دوران قاعدگی فولیکول‌های مو بسته می‌شوند و اجازه نمی‌دهند رنگدانه‌ها به درون مو وارد شوند. در برخی موارد نیز رنگ از روی مو پاک می‌شود.

علاوه بر موارد فوق، لازم به ذکر است که در طول دوره قاعدگی بیشتر مواد معدنی و ویتامین‌های مفید از بدن خارج می‌شوند. آن‌ها برای تغذیه تارها و مقاومت مو در برابر اثر رنگ  ضروری هستند. اگر به رنگ کردن مو در دوره قاعدگی بپردازید، مو ممکن است ضخامت خود را از دست بدهد و شروع به ریزش کند، زیرا مواد شیمیایی بیشتر جذب مو می‌شوند و مو آسیب بیشتری نسبت به دیگر وقت‌ها می‌بیند.

رنگ کردن مو در دوران پریودی: نظر آرایشگرها

متخصصانی که در زمینه مراقبت از مو فعالیت می‌کنند، قاعدگی را یک مانع جدی برای رنگ کردن مو  نمی‌دانند. اگر خانم‌ها احساس خوبی دارند، می‌توانند به سالن مراجعه کنند و موهای خود را رنگ کنند.

با این حال، باید به آرایشگر خود اطلاع دهید تا با استفاده از روش‌ها مخصوص به خود موهای شما را رنگ کند. اگر در دوران قاعدگی تصمیم به رنگ کردن موهای خود دارید و نیازی به تغییر قابل توجه رنگ مو ندارید. روش معمول را برای رسیدن به رنگ دلخواه طی کنید و نگران رنگ نگرفتن موهایتان نباشید. برای به دست آوردن نتیجه خوب، از رنگ‌های دارای آمونیاک استفاده نکنید.

از آنجایی که فولیکول ‌های مو دراین دوره ماهیانه، بسته می‌شوند، باید به رنگدانه‌ها کمک کنید تا به داخل مو نفوذ کنند. برای انجام این کار، پس از استفاده از رنگ، موهای خود را با حوله گرم کنید و در صورت لزوم، موهای خود را با سشوار گرم کنید.

هر گاه شنیدید که کسی معتقد بود رنگ کردن مو در دوران قاعدگی نامطلوب است تعجب نکنید. واقعیتی که در این مورد قابل استناد است این است که در این دوره بدن انسان سرشار از تغییرات هورمونی شدید است و انجام دادن عملی که وابسته به تغیرات بدنی باشد نتیجه‌ای نا معلوم به همراه دارد. مواد شیمیایی موجود در رنگ می‌توانند نتیجه غیرمنتظره ای را در قالب یک واکنش آلرژیک با ماهیت متفاوت ایجاد کنند.

محاسبه قیمت خدمات رنگ مو در منزل

نکته مهم در این‌باره این است که حتی یک متخصص نیز نمی‌تواند نتیجه را پیش بینی کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای اطمینان بیشتر در این دوره از رنگ کردن موهایتان بپرهیزید.

دکلره کردن مو در دوران قاعدگی

پیشنهاد می‌شود اگر خواهان موهای بلوند هستید؛ از روشن کردن موهایتان در این دوره پرهیز کنید. موهای شما در این دوره آسیب‌پذیر هستند و به شدت آسیب خواهند دید. حتی اگر دکلره کردن موفقیت آمیز بود و موهایتان روشن شد، ماندگاری رنگ در این دوره بسیار کم خواهد بود. پس از چندین بار استحمام، تمام رنگ‌ها به سادگی همراه با شامپو شسته می‌شوند. همچنین پس از رنگ کردن ساختار و جنس موهای شما به شدت آسیب می‌بیند.

بیشتر بخوانید رنگ کردن مو در دوران بارداری

اغلب افرادی که در دوران قاعدگی موهای خود را دکلره کرده می‌کنند دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. این واکنش ممکن است میگرن شدید، ضعف، حالت تهوع و سرگیجه باشد. همچنین تغییر هورمون‌ها ممکن است بدن شما را نسبت بوی مواد شیمیایی حساس کند.

چه کسانی می‌توانند در دوران قاعدگی موهایشان را رنگ کنند

رنگ کردن مو در دوران قاعدگی برای همه زنان ممنوع نیست. در نظر بگیرید، هیچ فردی به شما نمی‌گوید که آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی امکان پذیر است یا خیر زیرا حتی اگر نمونه‌های زیادی از افراد مورد آزمایش قرار بگیرند باز نمی‌توان مدعی شد که بدن همه‌ی افراد مانند یکدیگر کار می‌کند.

  • اگر موهای صاف و نازکی دارید می‌توانید در دوران قاعدگی موهایتان را رنگ کنید. همچنین اگر در طول دوره قاعدگی تغییر و ناراحتی خاصی احساس نکردید، می‌توانید با خیال راحت تغییر دلخواه خود را بر موهایتان ایجاد کنید.
  • رنگ کردن مو در دوره قاعدگی در برخی موارد قابل انجام است. فراموش نکنید که ویژگی‌های بدن خود را در نظر بگیرید و در صورت امکان، از یک متخصص واجد شرایط کمک بگیرید. رنگ‌هایی را امتحان کنید که حاوی آمونیاک نیستند.

آیا هورمون‌ها می‌توانند روی رنگ مو تاثیر بگذارند؟

عدم تعادل هورمونی می‌تواند مانع از نفوذ موثر رنگ مو، به موهای شما شود. بر اساس تحقیقات انجام شده خانم‌هایی که موهای خود را به رنگ‌های روشن مانند بلوند، قرمز یا پلاتینی رنگ می‌کنند، اغلب از نتایج رنگ موی خود در دوران قاعدگی ناراضی بودند.

چه اتفاقی برای موهای شما در دوره قاعدگی می‌افتد؟

سطح استروژن شما در ابتدای شروع قاعدگی در پایین‌ترین حد خود است و همزمان با این روند سطح آهن در بدن شما نیز کاهش می‌یابد و باعث می‌شود موهای بیشتری نسبت به حد معمول از دست بدهید. در واقع، در برخی موارد، خونریزی شدید باعث ریزش و نازک شدن مو می‌شود.

به گفته متخصصان رنگ مو، قبل از شروع خونریزی باید از سفید کردن موهای خود اجتناب کنید، زیرا مواد شیمیایی می‌توانند، پوست سر شما را بیش از حد معمول آسیبپذیر کنند. همانطور که بسیاری از زنان می‌دانند، در طول چرخه قاعدگی، حساسیت شما نسبت به درد تغییر می‌کند ودکلره کردن مو در دوران قاعدگی می‌تواند شما را متحمل درد و سوزش زیادی کند.

در این مطلب از مجله آچاره درباره رنگ کردن مو در دوران قاعدگی توضیح دادیم و اشاره کردیم که دکلره کردن مو در این دوره ممکن است یا خیر.

3.5/5 - (34 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا