مزایای بالم لب : چرا باید از بالم لب استفاده کنیم؟

زیبایی و سلامتپوست

بالم لب محصول رایجی است که افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند و حتی اقدام به تهیه بالم لب خانگی می‌کنند. اغلب افراد صرفا گمان می‌کنند که بالم لب برای جلوگیری از خشکی پوست لب‌ها به کار می‌رود و در فصل زمستان برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی لب‌ها از این لوازم آرایش مراقبتی پوست استفاده می‌کنند. اما مزایای بالم لب بسیار بیشتر از این موارد است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. در سراسر دنیا کرم مرطوب‌کننده لب به عنوان یکی از رایج‌ترین محصولات مراقبت از پوست لب استفاده می‌‎شود. نرم‌کننده لب نه‌تنها ترک‌خوردگی و خشکی لب‌ها را درمان می‌کند، بلکه بسیاری از مشکلات دیگر را نیز برطرف می‌کند. بهتر است همه افراد در کنار روتین پوستی خود استفاده از بالم لب را نیز قرار دهند. از مزایای بالم لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان خشکی و ترک‌خوردگی لب از مزایای بالم لب

لب‌های شما از پوست بسیار نازک ساخته شده است که می‌تواند یکی از دلایل اصلی برای خشک شدن و ترک‌خوردگی آن‌ها باشد. لیپ بالم ماده‌ای مومی است که وقتی روی لب‌ها زده می‌شود بافت‌های خشک لب را مرطوب می‌کند. هنگامی که صورت شما در معرض باد بیش از حد، سرما یا اشعه خورشید قرار می‌گیرد، ممکن است بافت لب‌های شما نیز آسیب ببیند؛ در این شرایط نرم‌کننده لب از لب‌های شما بیشتر محافظت می‌کند. بالم لب همچنین به کاهش درد ناشی از خشک شدن کمک می‌کند و بافت‌های لب را به سرعت بهبود می‌بخشد.

درمان خشکی و ترک‌خوردگی لب از مزایای بالم لب

داشتن لب‌هایی با بافت جوان و نرم با استفاده از کرم مرطوب‌کننده لب

همه افراد دوست دارند لب‌های نرم و زیبا داشته باشند. با این حال، با افزایش سن، روی بافت لب‌ها خطوطی ایجاد می‌شود که در نهایت پیر و کدر به نظر می‌رسند. برای جلوگیری از پیری پوست لب و جوان ماندن بافت آن، بهتر است آن‌ها را در طول روز مرطوب نگه دارید. این کار به شما کمک می‌کند بافت لب‌ها را محکم نگه دارید و خطوط آن را کمتر کنید. برای مرطوب نگه داشتن پوست لب‌ها بهتر است از کرم مرطوب کننده لب یا لیپ بالم استفاده کنید.

جلوگیری از درد بافت لب‌ها از مزایای بالم لب

هنگامی که لب‌های شما خشک شده است، شروع به پوسته پوسته شدن می‌کنند و حتی در برخی موارد خونریزی نیز ایجاد می‌شود. همه این‌ها به این دلیل است که پوست به اندازه کافی هیدراته نشده است. بالم لب با مرطوب نگه داشتن لب‌ها، رطوبت مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند. این کار از درد ناشی از خشکی لب‌ها جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از درد بافت لب‌ها از مزایای بالم لب

محافظت از سلو‌ل‌های جدید پوست لب

آیا می‌دانید که لب‌های شما شب‌ها سموم را دفع کرده و سلول‌های جدید پوست را تولید می‌کنند؟ در طول این فرآیند، لب‌های شما در طول شب تمام رطوبت خود را از دست می‌دهد. از مزایای بالم لب، مرطوب کردن پوست‌های لب در این شرایط است. بنابراین استفاده از بالم لب قبل از خواب می‌تواند به محافظت سلول‌های جدید پوست کمک کند.

رنگ دادن به لب‌ها از مزایای بالم لب

برخی از افراد به دلیل سیگار کشیدن ممکن است لب‌های تیره و کدر داشته باشند. انواعی از نرم‌کننده‌ لب وجود دارند که رنگی هستند و مقداری رنگ به لب‌ها می‌دهند. استفاده از بالم لب برای این افراد می‌تواند هم خاصیت درمانی و هم خاصیت زیبایی داشته باشد.

فایده استفاده از بالم لب

استفاده از بالم لب زیر رژ لب

توصیه می‌شود که قبل از زدن رژ لب به لب‌های خود لیپ بالم بزنید. استفاده از بالم لب باعث می‌شود لایه زیرین برای زدن رژ لب مرطوب شود و رژ لب ظاهر بهتری داشته باشد.

محافظت در برابر آسیب‌ها

لب‌ها در معرض دماهای مختلف، سرد و گرم، آب و هوای بسیار خشک یا بسیار آفتابی قرار می‌گیرند. این تغییرات دمایی ممکن است به بافت لب‌ها آسیب برساند. استفاده از بالم لب یک لایه روی لب‌ها ایجاد می‌کند که از پوست آن در برابر آسیب‌ها تا حد زیادی محافظت می‌کند. حتی گاهی ممکن است غذاهایی که مصرف می‌کنیم حاوی موادی باشند که به بافت لب‌ها آسیب برسانند. به همین دلیل استفاده از بالم لب همیشه توصیه می‌شود.

سخن آخر

با توجه به مزایای بالم لب به شدت توصیه می‌شود که در کنار روتین پوستی خود حتما از کرم مرطوب‌کننده لب هم استفاده کنید. این روزها که بسیاری از افراد از خدمات زیبایی در منزل استفاده می‌کنند و به زیبایی خود اهمیت بسیاری می‌دهند، استفاده از بالم لب کار دشواری برایشان نیست. نرم‌کننده لب باعث می‌شود پوست شما خشک نشود و ترک نخورد. بالم‌های لب مدرن حاوی ویتامین E هستند که علاوه بر زیبایی، خاصیت درمانی هم دارند.

فایده استفاده از بالم لب

پرسش‌های متداول درباره بالم لب

  1. آیا استفاده از بالم لب برای لب‌ها ضرر دارد؟

خیر، استفاده از بالم لب می‌تواند رطوبت لازم برای لب‌ها را فراهم کند و از خشکی و ترک‌خوردگی آن جلوگیری کند.

  1. آیا می‌توان در طول روز چندین بار از کرم مرطوب‌کننده لب استفاده کرد؟

بله، با توجه به بی خطر بودن این نوع لوازم آرایشی، استفاده چندین باره در روز مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما می‌توانید استفاده از آن را به روتین پوستی خود اضافه کنید و در کنار آن انجام دهید.

  1. برای خشکی پوست لب‌ها مخصوصا در زمستان چه باید کرد؟

از مزایای بالم لب، تامین کردن رطوبت لازم برای پوست لب‌ها و جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی آن است. در زمستان با توجه به سردی هوا ممکن است استفاده از بالم لب در بسیاری از افراد شایع باشد. اما استفاده از نرم‌کننده لب برای هر شرایطی توصیه می‌شود.

  1. آیا بالم لب به رفع تیرگی لب‌ها کمک می‌کند؟

استفاده از بالم لب یا مرطوب کننده لب به طور عادی نمی‌تواند از تیرگی کم کند. اما ممکن است باعث جلوگیری از کدر شدن بیشتر لب‌ها شود. در این شرایط بهتر است از بالم لب‌هایی استفاده شود که کمی رنگ طبیعی هم دارند.

4.9/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا