معرفی انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

همه ما از ماشین ظرفشویی یک انتظار داریم: ظرف‌ها را به بهترین شکل ممکن بشورد! اما انواع مختلفی از گزینه‌ها و برنامه‌ها در مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی وجود دارد که ممکن است کمتر از آن‌ها استفاده کنیم. بعضی از ماشین‌های ظرفشویی برنامه‌های متعددی دارند و بعضی ساده‌ترند. در این مقاله از مجله آچاره انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی را بررسی کرده و با معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بیشتر آشنا خواهید شد تا بتوانید بهترین استفاده را از ماشین ظرفشویی‌تان ببرید و با استفاده درست از دستگاهتان کمترین نیاز را به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا کنید.

انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی

نوع برنامه‌ شستشوی ماشین ظرفشویی که استفاده می‌کنید بر زمان شستشو، اقتصادی بودن آن و کیفیت شستشو اثرگذار است. آشنایی با برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی به شما کمک می‌کند تا برای هربار شستشوی ظروف گزینه مناسب‌تر را انتخاب کرده و زمان و انرژی را برای استفاده از مواردی که چندان کاربردی ندارند هدر ندهید و یا از امکان شستشوی سفارشی‌تری استفاده کنید.  برای آشنایی با پارامترهای مهم در خرید ماشین ظرفشویی پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را مطالعه بفرمائید.

برنامه شستشوی  Main یا  Normal

مناسب برای: شستشوی روزمره

این برنامه‌ شستشوی ماشین ظرفشویی جهت شستن ظروفی که به طور روزانه استفاده می‌کنید مناسب است. دمای شستشوی ظروف در این برنامه بین 55 تا 65 درجه سانتی گراد است و تمام ماشین‌های ظرفشویی (به استثنای مدل‌های ارزان‌تر و ساده‌تر) این گزینه را دارند.

برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی

برنامه شستشوی Automatic یا Sensor wash

مناسب برای: شستشوی روزانه

برنامه‌ شستشوی ماشین ظرفشویی اتوماتیک، از سنسوری برای تشخیص میزان آلودگی ظروف استفاده کرده و براساس آن دمای شستشو، میزان آب مصرفی و زمان شستشو را تنظیم می‌کند. استفاده از این برنامه برای ظروفی که لکه‌های سرسخت‌تری دارند مناسب است، اما برای ظروف تمیزتر هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ چرا که در میزان انرژی و آب مصرفی برای شستشو صرفه‌جویی می‌کند.

برنامه شستشوی Energy-save یا Eco

مناسب برای: شستشوی روزانه ظروف با کثیفی کمتر

حتما گزینه Eco در ماشین ظرفشویی را دیده‌اید. این برنامه در مقایسه با برنامه اتوماتیک و نرمال انرژی و آب کمتری (بین 20 تا 40 درصد کمتر) مصرف می‌کند؛ از این جهت می‌توان گفت گزینه Eco در ماشین ظرفشویی یک گزینه بهینه برای کمک به محیط زیست است که در اغلب مدل‌های ماشین ظرفشویی وجود دارد. با توجه به اینکه برنامه شستشوی Energy-save یا Eco میزان آب کمتر و دمای آب پایین‌تری استفاده می‌کند، زمان شستشوی طولانی‌تری در مقایسه‌ با دیگر برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی دارد.

برنامه شستشوی Energy-save یا Eco

برنامه شستشوی Fast, Rapid یا Speedy

مناسب برای: ظروف روزمره با کمترین میزان کثیفی

این برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی بهترین گزینه برای مواقعی است که می‌خواهید ظروف‌تان در سریع‌ترین زمان ممکن تمیز شوند، اما فقط مناسب ظروفی است که میزان آلودگی کمتر و لکه‌های سطحی دارند. این برنامه شستشو در اغلب ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد و می‌تواند ظروف‌تان را در مدت زمان یک ربع کاملا تمیز کند.

برنامه شستشوی Intensive

مناسب برای: ظروف با لکه‌های سرسخت

این برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی با استفاده از میزان آب بیشتر و دمای بالاتر به از بین بردن جرم و لکه‌های سرسخت کمک می‌کند و در نتیجه مصرف انرژی بالاتری دارد.  این برنامه برای شستشوی ماهیتابه، قابلمه و ظروف بسیار کثیفی که معمولا نیاز به خیس خوردن دارند بهترین گزینه است. برنامه شستشوی Intensive تنها در بعضی از مدل‌های ماشین ظرفشویی وجود دارد.

برنامه شستشوی Intensive

 

برنامه شستشوی Delicate/glassware

مناسب برای: ظروف شیشه‌ای و چینی

این برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی از دمای آب پایین‌تری برای شستشوی ظروف حساس مثل ظروف شیشه‌ای و چینی استفاده می‌کند. دمای پایین‌تر ریسک فشار و شکستن این مدل ظروف را هنگام شستشو کمتر می‌کند. برای جلوگیری از شکستن یا صدمه دیدن ظروف چینی و شیشه‌ای آن‌ها را با فاصله از هم داخل ماشین ظرفشویی قرار بدهید.

برنامه شستشوی Delicate/glassware

برنامه شستشوی Pre-wash یا Pre-rinse

مناسب برای: زمانی که قصد شستشوی ظروف را ندارید و آن‌ها را فقط داخل ماشین ظرفشویی می‌گذارید.

این برنامه برای شستشو مناسب نیست و تنها به نرم شدن لکه‌های سرسخت و حذف مواد غذایی اضافه از روی ظروف کمک می‌کند؛ در نتیجه برای مواقعی مناسب است که می‌خواهید ظروف کثیف را برای مدت یک الی دو روز جایی نگه داشته و بعدا آن‌ها را بشویید. از آنجایی که اغلب برنامه‌های ماشین ظرفشویی قبل از شستشو عمل پاک کردن (Rinse) را انجام می‌دهند، استفاده از این گزینه برای مواقعی که می‌خواهید فورا ظروف را بشویید مناسب نیست و می‌توانید از دیگر برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

مشکلات ماشین ظرفشویی (۴ مشکل رایج و نحوه برطرف کردن آن‌)

برنامه شستشوی Self-clean یا Maintenance

مناسب برای: تمیز کردن ماشین ظرفشویی

این برنامه ماشین ظرفشویی با استفاده از دمای آب بالا، آلودگی و کثیفی داخل ماشین ظرفشویی را از بین برده و می‌توانید ماهی یک بار از آن برای تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی‌تان (زمانی که کاملا خالی است) استفاده کنید. این برنامه با شستشوی داخل ماشین ظرفشویی به افزایش عمر آن و کاهش ریسک مشکلات مرتبط با تخلیه آب ماشین ظرفشویی کمک کرده و هزینه‌های مربوط به تعمیر ماشین ظرفشویی را کمتر می‌کند. بسته به مدل ماشین ظرفشویی استفاده از این گزینه می‌تواند مناسب یا نامناسب باشد، برای اطلاع از این موضوع به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی‌تان مراجعه کنید.

برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی که کمتر مورد استفاده هستند

برخی گزینه‌ها وجود دارند که کمتر مورد استفاده قرار گرفته و یا در برخی مدل‌های خاص وجود دارند که می‌توانید در موارد مشخصی از آن‌ها استفاده کنید.

برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی

گزینه شستشوی Half load

برای مواقعی که ظروف کمتری برای شستشو داشته و می‌خواهید از نصف ظرفیت ماشین ظرفشویی استفاده کنید گزینه مناسبی است. این گزینه آب و انرژی کمتری مصرف کرده (تنها 10 درصد کمتر از حالت Full load) و برای شستشوی ظروف کم مناسب‌ است؛ با این وجود، با توجه به این که درصد مصرف آب و انرژی آن نصف حالت‌های دیگر نیست بهتر است تنها در مواقع خاصی از آن استفاده شود.

دلیل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی را بدانید!

گزینه شستشوی Silent یا Quiet

این گزینه معمولا در مدل‌های گران‌تر ماشین ظرفشویی وجود دارد و همانطور که از اسمش پیداست صدای شستشو و تخلیه را بسیار کاهش داده و گزینه مناسبی برای شستشوی ظروف در زمان‌های ساکت‌تر روز است.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

 

گزینه شستشوی  Steam, hygiene یا  Baby protect

این گزینه‌ها در برخی مدل‌ها یک برنامه شستشوی مجزا بوده و در برخی یک مرحله از شستشو هستند که با دمای بسیار بالا به از بین رفتن هرگونه جرم و آلودگی از روی ظروف کمک می‌کنند.

گزینه شستشوی Two-stage

این گزینه دو شستشوی پشت سر هم را برای رسیدن به بهترین نتیجه شستشو انجام می‌دهد و مناسب شستن ظرف‌هایی با میزان آلودگی بیشتر و لکه‌های سرسخت‌تر است.

گزینه شستشوی Two-zone

یک گزینه مناسب برای شستشوی همزمان ظروف حساس (شیشه‌ای) و ظروف دیگر. این برنامه ماشین ظرفشویی همزمان شستشوی ملایم‌تر در قفسه بالایی ماشین (برای ظروف شیشه‌ای و چینی) و شستشوی قوی‌تر در قفسه پایین ماشین ظرفشویی (برای قابلمه و ظروفی با لکه‌های سرسخت) را ترکیب می‌کند.

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی

تنظیمات اضافه و رایج برای شستشوی ظروف

امروزه ماشین‌های ظرفشویی با گزینه‌های متعدد و تنظیمات مختلفی در بازار وجود دارند. موارد این بخش از برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی نیستند اما به سفارشی‌سازی کردن شستشوی ظروف شما کمک می‌کنند.

  • Energy saving  یا Eco: این گزینه میزان انرژی و آب مصرفی برای شستشو در انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی را کاهش داده و در برخی موارد باعث افزایش زمان شستشو می‌شود.
  • Time saving: این گزینه زمان شستشو را کاهش داده، اما می‌تواند باعث کاهش قدرت تمیز کنندگی برنامه شستشو شود.
  • Extra-dry: زمان خشک کردن ظروف را افزایش داده و انرژی بیشتری مصرف می‌کند. این گزینه برای خشک کردن ظروف پلاستیکی و ظروفی با گوشه‌های زیاد مناسب است و تمام بخش‌های ظروف را خشک می‌کند.
  • Extra-hygiene: این گزینه با افزایش دما یا زمان برنامه شستشو به شستشوی قوی‌تر کمک می‌کند و برای ظروف کودک یا افراد درگیر با آلرژی گزینه مناسبی است.
  • All-in-one detergent: این گزینه برای زمانی که از قرص ماشین ظرفشویی شستشوی all-in-one یا سه در یک استفاده می‌کنید باید فعال شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا