تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

تنظیم دما و درجه یخچال دوو

لوازم خانگییخچال و فریزر

با نحوه تنظیم دما و درجه یخچال دوو آشنایی دارید؟ در صورتی که دمای یخچال را تنظیم نکنید، ممکن است مواد غذایی فاسد شوند یا زیادی یخ بزنند. با تنظیم دما و درجه یخچال، از خراب شدن سبزیجات، میوه‌ها، غذا، لبنیات و هر ماده‌ی دیگری جلوگیری، و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. 

لازم است بدانید که تنظیم دمای یخچال‌های برندهای مختلف با هم متفاوت است، و ما در این مقاله قصد داریم در خصوص تنظیم دما و درجه یخچال دوو برای تابستان و زمستان صحبت کنیم. لطفا این مقاله را تا انتها همراه ما باشید و در پایان نظرات و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

از کجا بفهمیم یخچال دوو نیاز به تنظیم دما و درجه دارد؟

  • وضعیت مواد خوراکی داخل یخچال را بررسی کنید. سبزی‌ها و میوه‌ها را نگاه کنید. در چه وضعی هستند؟ آیا منجمد شده‌اند؟ پس باید دما را بالا ببرید تا فضا برایشان مبوع شود. زیاد سرد نیستند؟ پس لازم است دما کاهش پیدا کند تا فاسد نشوند.
  • حواستان به فصل باشد. بهتر است در فصل سرد و گرم تنظیمات عوض شوند. در تابستان دما را پایین بیاورید و در فصل سرما، آن را افزایش دهید. البته نیاز نیست که اختلاف دمای تابستان و زمستان زیاد باشد. دمای یخچال در این دو فصل نهایتا باید یک درجه با هم تفاوت داشته باشد.
  • آیا مواد خوراکی پخته شده‌ی زیادی داخل یخچال است؟ بهتر است دما پایین آورده شود تا این مواد خراب نشوند.

از کجا بفهمیم دمای یخچال باید عوض شود

در آخر توصیه می‌کنیم که اگر خودتان نمی‌توانید تشخیص دهید که لازم است دما کم شود یا زیاد، از دفترچه راهنمای یخچال خود کمک بگیرید. در ادامه بیشتر درباره تنظیم دما و درجه یخچال دوو در تابستان و زمستان حرف می‌زنیم.

دما و درجه مناسب یخچال دوو در زمستان

در زمستان و پاییز که هوا سرد است، بهتر است شما هم کمی از فشار کاری و باری که روی دوش یخچال است بکاهید و دما را کمی افزایش دهید؛ به‌خصوص اگر در منطقه‌ی سردسیر زندگی می‌کنید. توصیه می‌کنیم که دمای یخچال را روی ۳ تنظیم کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

دما و درجه مناسب یخچال دوو در تابستان

طبق تحقیقات، مشخص شده که اگر در دمای گرم سال، دمای یخچال به‌درستی تنظیم نشود، گرمای محیط باعث زیاد شدن گرمای یخچال و فریزر می‌شود. همچنین، باز و بسته کردن مداوم یخچال نیز باعث از دست رفتن خنکی محیط داخلی یخچال می‌شود و از سرمای آن کم می‌کند. بهتر است که در تابستان دمای یخچال روی ۲ یا ۳ درجه تنظیم شود و بخش فریزر یا یخدان، روی ۱۸ الی ۲۰ تنظیم شود.

رو‌ش‌های تنظیم دما

روش‌های یادی برای تنظیم دمای یخچال وجود دارد. همچنین، برند و نوع یخچال، قدیمی یا جدید بودن آن نیز مشخص می‌کند که یخچال به چه شکلی باید تنظیم شود. در ادامه به ۴ روش توضیح می‌دهیم که برای تنظیم دما و درجه یخچال دوو می‌توانید استفاده کنید.

۱. تنظیم دما و درجه یخچال دوو – دماسنج 

احتمالا یخچالتان خودش دماسنج دارد. اگر ندارد، از دماسنج عادی هم می‌توانید استفاده کنید. دماسنج را داخل یخچال بگذارید. توصیه می‌کنیم دماسنج را وسط یخچال قرار دهید چون بعضی از بخش‌های یخچال گرم‌تر و برخی سردتر هستند و بهترین جا برای پیدا کردن دمای دقیق، وسط یخچال است.

تنظیم دمای یخچال دوو با دماسنج

حدود پنج ساعت دماسنج را آن داخل بگذارید و بعد از گذشت این مدت، دما را چک کنید. دمایی که مناسب است، بین ۳۵ تا ۳۸ درجه فارنهایت است که می‌شود چیزی مابین ۲ یا ۳ درجه سانتی‌گراد در یخچال. حواستان باشد که اگر دما خیلی بالاتر باشد، یخچال بو می‌گیرد و اگر زیادی پایین‌ر باشد، همه‌چیز یخ می‌زند.

حال که فهمیدید باید دمای یخچال روی چه درجه‌ای باشد، ترموستات یخچال را تنظیم کنید. ولوم ترموستات شماره‌گذاری شده و درون یخچال، نزدیک به لامپ است. 

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

حال که تنظیمش کردید، ۵ ساعت دیگر به آن زمان دهید و مجددا با دماسنج دما را چک کنید. اگر دمای دماسنج باز هم درست نبود، دوباره درجه یخچال را تنظیم کنید. بهتر است سالی یک یا دو بار این کار را انجام دهید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

۲. تنظیم دما و درجه – درجه‌های ترموستات

یک ولوم مندرج داخل یخچال قرار دارد. این وسیله، نشان‌دهنده‌ی سرمای یخچال است. همانطور که قبل‌تر هم گفتیم کنار لامپ در انتهای یخچال است. ظاهر این قطعه، شبیه به دستگیره تنظیم شعله گاز است. اعداد دور این ولوم، نشان‌دهنده دما هستند و با چرخاندنش می‌توانید دما را دستکاری کنید.

تنظیم دمای یخچال دوو

در خیلی از ترموستات‌ها، هرچی عدد بزرگتر باشد یعنی یخچال سردتر می‌شود. ولوم ترموستات یا از ۱ تا ۶ شماره‌گذاری شده، یا از ۱ تا ۹. اگر از ۱ تا ۶ است دما را روی ۳ تنظیم کنید و اگر ۱ تا ۹ است، روی ۴. 

پس از تنظیم دما، دوباره از دماسنج کمک بگیرید و طبق توضیحات قبلی، آن را به مدت ۵ ساعت داخل یخچال بگذارید. 

مطلب پیشنهادی : ارور ماشین لباسشویی دوو 

۳. تنظیم دما و درجه – اهرم کشویی

اگر یخچال قدیمی است، یک اهرم کشویی داخل آن بالای محفظه و نزدیک به لولای در قرار دارد که دما را کنترل می‌کند. اگر کلید را به راست حرکت دهید دستگاه خنک‌تر شده و اگر به چپ حرکت دهید، دما افزایش پیدا می‌کند. بهترین وضعیتی که متخصصین یخچال آچاره به شما توصیه می‌کنند، این است که دما را روی ۳ یا ۴ تنظیم کنید. این کلید ممکن است به حالت گرد با حرکت بالا پایینی هم وجود داشته باشد.

اهرم کشویی برای تنظیم درجه

در ادامه از دماسنج کمک بگیرید و به‌مدت ۵ ساعت آن را درون یخچال قرار دهید. می‌توانید موقعی که تنظیمات مناسب را پیدا کردید، آن را با ماژیک علامت بزنید که فراموش نکنید.

۴. تنظیم دما و درجه یخچال با صفحه نمایش دیجیتال

روی درب یخچال این صفحه نمایش وجود دارد. این صفحه یا لمسی است یا عدد دارد. دمایی که نیاز دارید ۳ درجه سانتی‌گراد یا ۳۷ درجه فارنهایت است. سپس به مدت ۵ ساعت دماسنج را داخل یخچال قرار دهید تا ببینید به دمای مورد نظرتان رسیده است یا نه. در صورتی که س از ۵ ساعت دیدید دما طوری که باید باشد نیست، مجددا آن را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش تعویض ترموستات یخچال

تنظیم دیجیتالی دمای یخچال

پایان

در این مقاله روش‌های مختلف تنظیم دما را برایتان توضیح دادیم. شما چه روش‌های دیگری را می‌شناسید؟ کدام یکی از این راه‌ها بنظرتان ساده‌تر و سریع‌تر هستند؟ خوشحال می‌شویم نظراتتان درباره این مقاله و راه‌های تنظیم درجه یخچال را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که اگر برای تنظیم دما و درجه یخچال به مشکل خوردید یا یخچالتان مشکل پیدا کرد کافی است سوال خود را در بخش نظرات درج کنید تا تعمیرکاران ما به شما پاسخ دهند.

ماهرترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان شما را دارند.

4.3/5 - (9 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام یخچال فریزر بالا که فقط یک پانل دیجیتال ویک عدد بیشتر ندارد چگونه دمای فریزر بالا ویخچال را تنظیم کنیم هرچند داخل فریزر یک اهرم کشویی هست ولی گویا هیچ تاثیری نداره تو هر حالت که باشه یخچال به صورت یکنواخته وهیچ سرماش بیشتر نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید