15 نکته آموزش رنگ کردن مو به صورت تصويري و گام به گام

زیبایی و سلامترنگ مومو

رنگ کردن موها سبب افزایش زیبایی شده و بسیاری از خانم ها برای ایجاد تغییر در چهره، از رنگ های مختلف استفاده کرده و گاهی هم برای تنوع رنگ موهای خود را عوض می کنند. با توجه به سختی انتخاب آرایشگر و هزینه های جانبی آن بسیاری از افراد تمایل دارند موهای خود را در منزل رنگ کنند. در این مقاله آچاره قصد دارد نکاتی را در مورد آموزش رنگ کردن مو به شما انتقال دهد.


وسایل مورد نیاز برای آموزش رنگ کردن مو

قبل از انجام هرکاری، نیاز به یک سری لوازم دارید و باید از آن ها برای انجام کارهایتان استفاده کنید. رنگ کردن موهایتان هم از این قاعده مستثنی نیست و باید از وسایل مورد نظر آن استفاده کنید. این وسایل عبارتند از:

  • رنگ مو
  • براش رنگ
  • پاک کننده آرایش
  • دستکش لاتکس
  • مرطوب کننده لب جامد

وسایل رنگ مو


نکاتی که باید قبل از آموزش رنگ کردن مو بدانید

رنگ کردن مو در خانه معمولا کار ریسکی است و باید کمی به آن توجه کنید، به طور معمول برای تغییر رنگ های بسیار زیاد مانند تیره به روشن یا روشن به تیره، بهتر است این کار را به دست یک آرایشگر بسپارید و از ایشان بخواهید تا با مراقبت از موهای شما، این تغییر رنگ را ایجاد کند. تغییر رنگ در خانه معمولا بین رنگ موهای فعلی و رنگ درج شده روی پاکت در می آید و بین یک تا دو درجه تغییر ایجاد می کند.

پس از انجام کارهای تقویتی بر روی موهایتان، بهتر است بلافاصله از رنگ مو استفاده نکنید و به موهایتان زمان بدهید. استفاده بلافاصله باعث می شود موهایتان دچار آسیب شود.


اهمیت اکسیدان در آموزش رنگ کردن مو

اکسیدان یکی از موادی است که در رنگ کردن مو استفاده شده و به عنوان یک تسریع کننده کاربرد دارد، یعنی در حین استفاده از این ماده، شما عمل رنگ کردن را تسریع بخشیده و موهایتان راحت تر رنگ می گیرد. اکسیدان ها از سه دسته تشکیل می شوند که عبارتند از:

اکسیدان 1: این اکسیدان تنها رنگ را به صورت جزئی باز کرده و خیلی خفیف است.

اکسیدان 2: این اکسیدان کمی قوی تر بوده و قدرت بازکنندگی و رنگ گرفتن موهای سفید در آن دیده می شود.

اکسیدان 3: این اکسیدان از دسته های دیگر قوی تر بوده و باعث می شود قدرت روشن کنندگی بسیار بالایی را تجربه کنید.

اکسیدان های درجه بالا خطرات خاص خودشان را دارند و باعث می شوند مقدار زیادی از سولفور موها پاک شود و توصیه این است که همواره از اکسیدان هایی با درجه کمتر از 30 استفاده شود. در بین موارد گفته شده، آمونیاک هم همین خطر را دارد و به میزان زیادی در رنگ های دائمی نیز به کار می رود. این مواد باعث جداکردن کوتیکول مو شده و به رنگ اجازه نفوذ در موها را می دهند. اگر این آمونیاک بیش از حد در رنگ مو به کار رفته باشد، باعث جدا شدن پیوندهای سولفور مو شده و قطر و وزن موهارا کاهش می دهد.

اکسیدان و رنگ مو


آموزش رنگ کردن مو در منزل

برای رنگ کردن مو در منزل، لازم است اقداماتی را انجام داده و برای داشتن یک رنگ موی مناسب به آن ها توجه کنید.

رنگ موی به اندازه استفاده کنید

در صورتی که موهایتان بلند یا بسیار پرپشت است به یاد داشته باشید که باید از دو جعبه رنگ استفاده کنید.

پوست خود را رنگی نکنید

معمولا هیچ چیزی بدتر از رنگی کردن پوست و ماندن جای رنگ بر روی پوست نیست. شما می توانید برای جلوگیری از این کار، از وازلین یا براق کننده لب استفاده کنید و آن را به اطراف پیشانی خود بمالید. پس از اتمام کار اگر لکه ای مانده باشد می توانید با استفاده از پاک کننده های صورت آن را رفع کنید تا به سرعت پاک شوند.

آموزش رنگ کردن مو

ترکیب رنگ ها قاعده دارد

در صورتی که در مورد رنگ های ترکیبی اطلاعاتی ندارید، بهتر است از آن ها استفاده نکرده و خودتان را به دست یک متخصص بسپارید. حتی زمانی که از یک رنگ استفاده می کنید نتیجه بسیار متفاوت است و بهتر است بدانید در مورد رنگ های ترکیبی، این ریسک چندین برابر می شود.

برای اولین بار رنگ را تست کنید

اگر می خواهید یک رنگ موی جدید داشته باشید، بهتر است ابتدا آن را روی یک تکه از موهایتان امتحان کنید و نتیجه آن را بررسی کنید تا نارنجی یا ارغوانی نشود.

از لباس مناسب استفاده کنید

در هنگام رنگ کردن موهایتان، از یک لباس کهنه استفاده کنید و همچنین بهتر است این لباس دارای دکمه باشد تا به راحتی از تن شما جدا شود. برای کثیف نشدن زمین می توانید از یک زیرانداز بلا استفاده یا کیسه زباله استفاده کنید.

استفاده از دستکش در آموزش رنگ کردن مو

برای رنگ کردن موهایتان لازم است تا از یک دستکش استفاده کنید، استفاده از دستکش لاتکس باعث می شود تا ناخن ها و دستانتان رنگ نگیرند؛ هنگام شستن رنگ نیز لازم است از این دستکش ها استفاده کرده و همچنین بهتر است این دستکش ها جدید بوده تا لکه رنگ و سوراخی بر روی آن ها وجود نداشته باشد.

از کاسه رنگ استفاده کنید

به یاد داشته باشید با مخلوط کردن رنگ و مالیدن آن بر روی موهایتان ممکن است بی نظمی به وجود بیاید و نامرتب و غیر دقیق شود. مانند یک آرایشگر با موهایتان رفتار کنید، از یک کاسه رنگ برای مخلوط کردن رنگ استفاده کنید و با کمک براش، آن را بر روی موهایتان بمالید.

مواد مورد نیازتان را مشخص کنید

قبل از اینکه کار خود را شروع کنید، تمام مواد و وسایل را در دسترس قرار دهید و از آن ها استفاده کنید. چیدن وسایل باعث می شود تا همه چیز در دسترس شما باشد و باعث پخش شدن احتمالی رنگ نشوید.

موهایتان را از بالا رنگ کنید

معمولا ریشه ها نیاز به زمان بیشتری برای رنگ گرفتن دارند و لازم است ابتدا برای رنگ کردن از ریشه شروع کنید. موهایتان را بخش بندی کنید و با استفاده از این بخش بندی، ساقه ها را رنگ کنید.

از آینه ای برای پشت سر خود استفاده کنید

اینکه خودتان موهایتان را رنگ کنید، کار سختی است. برای انجام این کار بهتر است از دو آینه استفاده کنید و با آینه کوچکتر پشت موهای خود را بررسی کنید. با استفاده از این روش، احتمال اینکه جایی را از دست بدهید بسیار کم است.

پس از رنگ کردن موهایتان را شامپو نکنید

پس از رنگ کردن موها لازم است بدانید که از آنجایی که پولک های مو باز است، رنگ با استفاده از شامپو شسته می شود و تاثیر خود را از دست می دهد؛ بهتر است پس از استفاده از رنگ مو، آن را با آب شسته و سپس از نرم کننده مو و لوازم تقویت کننده مو استفاده کنید.

از محو شدن رنگ جلوگیری کنید

برای حفظ رنگ موهایتان از نور خورشید دوری کنید. آب کلردار و نور آفتاب باعث خراب شدن رنگ موهایتان شده و می توانید رنگ سبز را تجربه کنید. برای شستشوی موهایتان در مقاله آموزش رنگ کردن مو بهتر است از شامپوهای مخصوص آن استفاده کنید تا عمر رنگ مویتان چند هفته طولانی تر شود.

چگونه موها را رنگ کنیم

و کلام آخر در آموزش رنگ کردن مو…

در این مقاله می توانید تمامی موارد در مورد آموزش رنگ کردن مو را بخوانید و سپس برای رنگ کردن موهایتان در منزل اقدام کنید. همانطور که می دانید رنگ کردن مو کار ساده ای نیست و برای اینکه اصولی پیش برود، لازم است تا از قوانین خاصی پیروی کنید. درصورت نیاز می توانید از خدمات رنگ مو آچاره در منزل خود استفاده کنید.
 

3.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا