کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش

زیبایی و سلامتسلامت و زیبایی آقایان

با توجه به افزایش قیمت و دستمزد آرایشگر‌ها برای کوتاهی مو و سایر خدمات زیبایی بسیاری از افراد به این فکر افتاده‌اند که کار‌های مربوط به زیبایی مثل اصلاح صورت، کوتاهی مو و غیره را یاد گرفته و خود در خانه انجام دهند. ما در این مقاله به آموزش کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش می‌پردازیم. البته راه‌های دیگری برای این کار وجود دارد، اما خوشبختانه کار با ماشین ریش تراش بسیار آسان‌تر است و هر کسی می‌تواند با کمی دقت و توجه به نکاتی که در ادامه مطرح خواهیم کرد به راحتی موهای خود یا هر کس دیگری را در خانه کوتاه کند.

شماره شانه ماشین ریش تراش

یکی از نکات مهمی که حین کار با ماشین ریش تراش باید به آن توجه کنید انتخاب اندازه درست شانه ماشین ریش تراش است. عموما شانه‌های موزر در ۶ اندازه هستند که از  ۱تا ۶ شماره گذاری شده‌اند. هرچه شماره‌ شانه کمتر باشد موی شما را بیشتر کوتاه می‌کند و هرچه شماره شانه موزر بیشتر باشد موی شما را کمتر کوتاه می‌کند. پس چنانچه می‌خواهید دور سر خود را سفید کنید باید از شماره ۲ یا ۳ استفاده کرده و اگر می‌خواهید جلوی موهای خود را کمتر کوتاه کنید از شماره ۵ و۶ استفاده نمایید.

روش کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش

1. شست‌وشو و خشک کردن مو

کوتاه کردن موی تمیز و خشک بسیار آسان‌تر از موی کثیف است، به همین دلیل بهتر است قبل از کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش آنها را بشویید و برای جلوگیری از زنگ زدن تیغه‌های ماشین ریش تراش بعد از شست‌و شو مویتان را خشک کنید.

2. پوشاندن گردن و شانه با استفاده از پارچه

سومین گام برای کوتاه کردن مو با ریش تراش پوشاندن گردن و شانه توسط یک تکه پارچه نرم و صاف است تا از چسبیدن خرده مو به پوست و لباس هایتان جلوگیری کند، اگر قصد کوتاه کردن مو در منزل را دارید بهتر است این کار را در حمام خانه خود انجام دهید تا هم خانه کثیف نشود و هم بلافاصله بتوانید دوش بگیرید.

3. نحوه استفاده از ریش تراش برای کوتاه کردن مو

دستگاه را باید به آرامی و بدون فشار بین انگشت شصت و دو انگشت اشاره و وسط نگه دارید.برای کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش باید آن را بر خلاف جهت موها بکشید و نه اینکه  بر سر فشار دهید و یا روی سر بچرخانید و یا آن را از راست به چپ بکشید.

کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش

4. مراحل کوتاه کردن مو با موزر

مراحل کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش به این ترتیب است که ابتدا باید دستگاه را پشت گردن در قسمت پایینی قرار داده و به سمت بالا تا میانه‌های سر بکشیم و این عمل را چندین بار دقیقا از کنار یک دیگر تکرار کنیم، پس از اینکه موهای پشت سر را کوتاه کردیم همین مراحل را برای دو طرف سر هم عینا تکرار کنید تا وقتی که پشت سر وکناره‌ها به طور یکدست کوتاه شوند. در مرحله بعد متوجه یک خط در بخش میانی سر خواهید شد که تفاوت بخش کوتاه‌تر از بلندتر را نشان می‌دهد، مرحله بعدی محو کردن این خط است.(رنگ کردن موی مردان در خانه)

5. محو کردن خط مو با موزر

در کوتاه کردن مو با ریش تراش ممکن است از دو یا چند اندازه شانه در بخش‌های مختلف سر استفاده کنید و بین نواحی که با اندازه شانه‌های مختلف کوتاه شده خط‌های مویی را مشاهده کنید که محو کردن آنها بسیار آسان است. برای مثال اگر در دو قسمت از سر از شانه شماره ۲ و ۴ استفاده کرده‌اید تنها کافی است که از شانه شماره ۳ درست همانطور که شانه شماره دو  را به کار بردید، استفاده کنید یعنی موزر را پشت گردن گذاسته و برخلاف جهت رویش مو به سمت بالا بکشید تنها با این تفاوت که ایندفعه موزر را کمی بالاتر از خط شانه شماره ۲ بکشید.

برای کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش از شانه‌ی شماره چند استفاده کنیم؟

برای اینکه موهای سرتان به صورت یک دست کوتاه شود بهتر است ابتدا تمام موهای خود را (با توجه به حجم و بلندی موهایتان) با بزرگترین شانه موزر اصلاح کرده و سپس با توجه به مدل کوتاهی که در نظر دارید سایز شانه‌ها را تغییر دهید. برای مثال اگر شما می‌خواهید موهای پشت و کناره‌های سرتان را کوتاه‌تر از جلوی سرتان شروع کنید. ابتدا باید با شماره‌ ۴ تمام موهای سرتان را به طور یکدست کوتاه کرده و بعد برای سفید کردن موهای پشت و کناره سرتان از شانه  شماره ۲و یا شماره۳ استفاده کنید تا موهای مرتب و یکدست‌تری داشته باشید.

کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش

چند نکته برای کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش

  1. هنگامی که دارید موی یک مرد را کوتاه می‌کنید یا مدل کوتاهی پسرانه (برای خانوم) انجام می‌دهید هر چند دقیقه یک بار دست از کار بکشید وکمی عقب‌تر رفته و از دور به کار خود دقت کنید تا پستی و بلندیهای کار به چشمتان بیاید.
  2. وقتی برای کوتاهی مو از موزر استفاده می‌کنید اینکه موزر را یک بار بر قسمت مورد نظر بکشید کافی نیست، سعی کنید برای داشتن کوتاهی منظم و یک دست چند بار موزر را از روی یک بخش بگذرانید.
  3. همانطور که پیش‌تر گفته شد بر خلاف زمان کوتاهی با قیچی که با موی خیس آسان تر است، در کوتاهی با موزر بهتر است موها خشک باشد به ویژه اگد قصد محو کردن خطوط روی سر را داریم.
  4. هر بار فبل از اینکه ماشین ریش تراش را روی بخش مورد نظر بکشید ابتدا آن قسمت را شانه کنید سپس شانه را از مسیر موزر بردارید.
  5. هنگام محو کردن خطوطی که در مرحله پایانی کار کنار سر ظاهر می‌شوند می‌توانید به جای تکنیک قیچی روی شانه از تکنیک ماشین روی شانه استفاده کنید.

چند مدل مو با ترکیب شانه‌های دستگاه ریش تراش

  1. با استفاده از شانه شماره ۲ برای پشت گردن و کنار سر و شماره ۴ برای جلوی سر می‌توانید یک مدل موی مردانه و یکدست و مرتب داشته باشید.
  2. با استفاده از شانه شماره ۱ که موها را به اندازه ۲۵ میلی‌متر کوتاه می‌کند می‌توان تمام موهای سر را یکدست کوتاه کنید.
  3. موهای اطراف گوش را بهتر است در مرحله پایانی با استفاده از تیغ یا موزر بدون شانه استفاده کنید و هر چند دقیقه یک بار عقب رفته و کار خود را چک نمایید.

کلام آخر

همانطور که گفتیم با توجه به افزایش هزینه‌های مربوط به امور زیبایی از جمله اصلاح و کوتاهی مو، بسیاری از افراد در صدد این هستند که بیشتر کارهای این چنینی را خود در خانه انجام دهند ،که ما سعی کردیم در این مقاله نکاتی را راجع به کوتاه کردن مو با ماشین ریش تراش بیان کنیم.

3.7/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا