بیش از 20 نکته مهم که باید در مورد براشینگ و ریباندینگ مو بدانیم

زیبایی و سلامتبراشینگمو

یکی از ساده ترین روش هایی که برای زیباتر شدن موها از آن استفاده می شود، براشینگ است. وسایل لازم برای انجام این کار یک سشوار و یک برس است که در نهایت می توانید با گرمای سشوار به موهایتان حالت دهید. در این مقاله آچاره قصد دارد تا نکات جالبی را در مورد براشینگ و ریباندینگ مو در اختیار شما قرار دهد.

تکنیک براشینگ مو چیست؟

به حالت دهی و فرم دادن به موها، با استفاده از حرارت سشوار، براشینگ مو می گویند و انجام این کار، باعث صافی یا حالت دار شدن موها می شود. استفاده از سشوار باید به نحوی باشد که موها را پرحجم تر نشان دهد و به آن ها آسیب نزند. در صورتی که خودتان موهایتان را سشوار می کنید بهتر است فاصله 30 سانتی را رعایت  کنید و در صورتی که برای کسی این کار را انجام می دهید، به یاد داشته باشید سشوار را به حالتی بر روی موها بگیرید که زاویه باد آن به گردن شما برخورد کند.

سشوار مو و براشینگ مو

انواع براشینگ مو

همان طور که می دانید، اندازه موها تاثیر بسیار زیادی در فرم مو و مدل حالت دهی دارد به همین دلیل قبل از اینکه بخواهیم در مورد انواع روش های سشوار مو اطلاعاتی داشته باشیم بهتر است در مورد آن با توجه به میزان موها و کوتاهی و بلندی آن ها، اطلاعاتی را کسب کنیم.

حالت دهی در موهای کوتاه

حالت دهی موهای کوتاه معمولا سخت تر از بقیه موارد است و وقتی بخواهند هنر یک آرایشگر را بررسی کنند، در این مورد از ایشان تست گرفته می شود. فرم دادن موهای کوتاه با استفاده از سشوار و اتو امکان پذیر است و برای انجام آن می توانید از برس های فلزی با سایز کوچک استفاده کنید. این مسئله در مورد ریباندینگ هم تاثیر دارد و سایز موهایتان در هزینه آن نیز دخیل است.

حالت دهی برای موهای متوسط یا بلند

زمانی که موها کمی بلند تر می شوند، می توانید آن ها را به روش های مختلفی سشوار کنید؛ در این حالت می توانید جهت برس را به داخل یا بیرون نگه دارید، در صورتی که موها را به سمت بیرون نگه دارید، به اصطلاح به آن براشینگ با مدل پر گفته می شود و برای راحتی در انجام شدن کار از برس هایی با سایز بزرگتر استفاده می شود.

حالت دهی موی فر

اگر دارای موهایی مجعد یا وز هستید، بهتر است از اسپری های دو فاز استفاده کنید و همچنین با کمی کشیدن برس، حرارت را بر روی آن قرار داده و موهایتان را سشوار کنید. در صورتی که از فری موهای خود اذیت می شوید می توانید از روش های صافی مانند ریباندینگ یا کراتینه استفاده کنید.

نحوه صحیح براشینگ مو

برای اینکه شینیون یا براشینگ بسیار مرتبی داشته باشیم، در مرحله اول بهتر است که موهایمان تا حدودی خشک باشند و سپس آن را به 4 دسته مساوی تقسیم می کنیم:

ابتدا موها را از فرق وسط تا انتهای گردن به دو قسمت تقسیم می کنیم و سپس از وسط فرق سر تا نوک هر گوش را به عنوان یک دسته جدا می کنیم. سپس لایه پشت سر را به اندازه های تکه های کوچک جدا کرده و قسمت به قسمت سشوار می کشیم. این لایه ها باید نه نازک باشند و نه ضخیم.

برس باید زاویه ای 90 درجه داشته باشد و حرکت سشوار بر روی آن چندین بار تکرار شود تا تارهای مو به درستی صاف یا حالت دار شوند. زمانی که به تاج موها می رسید باید برس را به سمت بالا بکشید تا موها روی کف سر نخوابند. سشوار مدل دار معمولا مدلی ساده تر از شینیون است و برای افرادی که علاقه خاصی به موهای شلوغ ندارند، از این روش استفاده می شود. این مدل تقسیم بندی در رنگ ساقه موها و ریباندینگ نیز قابل استفاده است.

براشینگ صحیح مو

نکات مهم برای براشینگ مو

برسی که از آن برای حالت دادن به موها استفاده می شود، از سمت پایین مو کشیده شده و تا ریشه، موها را جمع می کند.

استفاده از سرم مو و اسپری دوفاز برای انجام این کار بسیار مهم است.

بعد از گذاشتن رنگ مو، باد سشوار آسیب بیشتری به موهایتان وارد می کند.

در هنگام سشوار به درجه آن دقت کنید و در هنگام انجام آن فاصله را با ساقه موهایتان حفظ کنید.

به دسته برس بسیار اهمیت دهید و از برس هایی استفاده کنید که دسته آن در دستانتان سر نخورد.

ضد عفونی کردن برس های فلزی، هر دو هفته یک بار بسیار واجب است و باید به مدت دو ساعت در مخلوط آب و سرکه جوشانده شود.

برس سرامیکی نسبت به برس فلزی از آسیب کمتری برخوردار است و همچنین در موهای فر از برس چوبی استفاده می شود.

براشینگ برس پیچ

این روش یک کار بسیار حرفه ای است و معمولا در سالن های زیبایی، با استفاده از تعداد زیادی برس انجام می شود. تکه های مو در داخل برس های مختلف پیچیده شده و سپس بر روی آن ها باد گرم سشوار قرار می گیرد. پس از گرمادهی به موها، آن ها را دانه دانه باز می کنیم و موها با حالت بسیار زیبایی در کنار هم به صورت حجم دار قرار می گیرند.

ریباندینگ مو چیست؟

ریباندینگ یا صافی مو روشی است که معمولا افرادی که موهای فر دارند به سمت آن جذب می شوند و برای انجام آن اقدام می کنند. نام دیگر این روش صافی به روش ژاپنی معروف است و معمولا 80 درصد صافی به موهای شما می دهد. در این روش لازم است، موهایتان صد در صد طبیعی باشد و اگر حتی یک بار بر روی آن رنگ یا مش انجام داده باشید، این روش اصلا برای شما مناسب نیست.

این محصول از ماده ای به نام آمونیوم تیوگلیکولات ساخته شده است و در سه مرحله انجام می شود. زمان انجام این کار سه الی چهار ساعت است و به نوع آسیب دیدگی، نوع و اندازه موها بستگی دارد. دلیل اسم این روش موهای لخت و صاف ژاپنی ها است. به یاد داشته باشید پس از انجام این کار، رشد موها با همان ساختار قبلی رشد می کند و پس از 7 ماه برای موهای جدید دوباره می توانید ریشه هایتان را ترمیم کنید.

مزیت های انجام ریباندینگ

موها دارای صافی دائمی برخلاف براشینگ هستند.

عدم فر یا وز شدن موها حتی در هنگام خیسی یا رطوبت از مزیت آن است.

مرتب و حالت دار بودن دائمی موها، شما را به وجد می آورد.

ریباندینگ مو و صافی مو

عوارض و صدمات ناشی از ریباندینگ

خشک شدن بسیار زیاد موها، که باید از نرم کننده و شامپوی مو استفاده شود.

نیاز به چک کردن 6 ماهه دارد.

فقط برای موهای تیره و طبیعی استفاده می شود.

بعد از انجام آن، مو حالت نمی گیرد.

با استفاده از دکلره و … نمی توان موها را روشن کرد.

صافی دائم مو

کراتینه موها با استفاده از صافی

روش رایج دیگری که معمولا برای موهای آسیب دیده از آن استفاده می شود، کراتینه یا مواد احیا کننده مو است. این روش نیز جهت ترمیم و احیای موها استفاده می شود و 80 درصد صافی در کنار 80 درصد احیا را به موها می دهد. این روش هیچ تغییری در ساختار موها ایجاد نمی کند و صد در صد تضمین شده است. پس از انجام کراتین می توانید، موهایتان را دکلره کرده و رنگ آن را تغییر دهید و همچنین به یاد داشته باشید، نسبت به ریباندینگ روش مناسب تری است.

سخن پایانی…

در این مقاله در مورد انواع براشینگ و روش انجام آن نکاتی را نوشته ایم و سپس می توانید برای انجام صافی دائم موهای طبیعی خود، اطلاعاتی نیز در مورد ریباندینگ داشته باشد. مزایا و مضرات ریباندینگ از دلایل مختلفی تشکیل شده است که می توانید در مورد آن ها در این مقاله اطلاعاتی را به دست آورید. در صورتی که نتوانید این کارها را به تنهایی و در منزل انجام دهید، می توانید از خدمات براشینگ مو و صافی آچاره کمک بگیرید.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا