آیا اپیلاسیون پوست را تیره می‌کند؟

زیبایی و سلامتاپیلاسیون

پوست و آسیب‌هایی که ممکن است دامن‌گیر آن شود یکی از بحث‌های همیشگی دنیاست در این مطلب از مجله آچاره توضیح خواهیم داد که آیا اپیلاسیون پوست را تیره می‌کند یا خیر؟ با ما همراه باشید.

آیا اپیلاسیون پوست را تیره می‌کند؟

بعد از انجام اپیلاسیون ممکن است پوست شما تیره شود. بر اثر کشش و فشار وارده به پوست، رنگدانه‌ها می‌توانند پر رنگ شوند. ملتهب شدن و قرمزی پوست بر اثر این عمل، بر این حالت نیز می‌افزاید. در برخی موارد موم داغ و فشار حاصله از کندن ورقه‌های موم از پوست می‌تواند باعث تحریک پوست به رنگدانه‌سازی شده و لکه‌هایی تیره بر روی پوست تشکیل شود.

 آیا اپیلاسیون پشت لب بالایی را تیره می‌کند؟

اپیلاسیون و سایر روش‌های حذف موهای زائد می‌توانند منجر به تیره شدن پشت لب بالایی شوند، زمانی که پوست ضعیف شده و نتواند در برابر درمان مقاومت کند، نور بیش از حد خورشید عامل اصلی ایجاد لکه‌های تیره پوست خواهد بود؛ لب بالایی به ویژه پس از موم، مستعد هایپرپیگمانتاسیون است درنتیجه در مواردی اپیلاسیون پوست را تیره می‌کند.

آیا اپیلاسیون زیر بغل را تیره می‌کند؟

اصلاح و اپیلاسیون می‌تواند در تغییر رنگ زیر بغل تاثیر بگذارد، زیرا احتمال التهاب ناشی از کندن موهای درشت از روی پوست وجود دارد.

آیا اپیلاسیون پوست را تیره می‌کند

آیا اپیلاسیون پوست را تیره می‌کند؟

هایپرپیگمانتاسیون

 هایپرپیگمانتاسیون زمانی اتفاق می‌افتد که ملانین اضافی در زیر لایه زیرین اپیدرم رسوب می‌کند و لکه‌های تیره‌تری نسبت به رنگ پوست ظاهر می‌شوند. دو نوع هایپرپیگمانتاسیون وجود دارد، هایپرپیگمانتاسیون غیرفعال و هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب .

مقاله پیشنهادی علت تیرگی پوست دور دهان

هایپرپیگمانتاسیون غیرفعال

هایپرپیگمانتاسیون غیرفعال زمانی اتفاق می‌افتد که عدم تعادل داخلی، هورمون‌های تولیدکننده ملانین را تحریک می‌کند و به طور کلی در زنان در زمان‌های تغییرات هورمونی مانند بلوغ، بارداری، داروهای ضد بارداری و یائسگی رخ می‌دهد.

هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب

هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب در نتیجه ترومای پوست است. هنگامی که پوست ما در مضیقه است، سلول ملانوسیت ما تحریک می‌شود تا ملانین را به سطح پوست (بین درم و اپیدرم) بفرستد. در مورد اپیلاسیون، ترومای قابل پیشگیری مرتبط با هایپرپیگمانتاسیون، زمانی رخ می‌دهد که لایه‌های پوست به دلیل لیفت، سوزش، تحریک و کبودی آسیب دیده باشند. با استفاده از تکنیک‌های صحیح، می‌توان در حین اپیلاسیون موهای زائد را کاهش داد. اسکار و تیره شدن پوست به دلیل رشد درونی موها و عفونی شدن آن‌هاست. این امر می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که موها در هنگام رشد مجدد از طریق سطح پوست منحرف شوند و درون پوست رشد کنند.

چگونه از هایپرپیگمانتاسیون پیشگیری کنیم؟

پیشگیری بهتر از درمان است

  • انجام یک تجزیه و تحلیل کامل پوست برای شناخت نیازهای پوست ضروری است. مشاهداتی که باید در نظر گرفته شود شامل رنگ پوست (تن‌های تیره‌تر در صورت آسیب، بیشتر مستعد هایپرپیگمانتاسیون هستند) سن مشتری و هر دارویی که ممکن است استفاده کند و همچنین محصولات و مواد مراقبت از پوست. هر یک از این عوامل می توانند سلامت و خاصیت ارتجاعی پوست را تعیین کنند.

 برای اپیلاسیون نواحی حساس و ناحیه تناسلی، وکس سخت را توصیه می‌کنیم این وکس حاوی دی اکسید تیتانیوم برای کاهش قرمزی پوست است.

  • اگر از محصول نامرغوبی استفاده می کنید یا موم مناسبی برای نوع پوست مشتری خود در نظر نگرفته‌اید، این امر می‌تواند منجر به لیفت پوست، سوزش، کشیدگی و کبودی شود. همانطور که می‌دانیم این عوامل می‌توانند منجر به هایپرپیگمانتاسیون شوند.
  • هنگامی که موم خود را ارزیابی می‌کنید موارد زیر را در نظر بگیرید: آیا این موم موها را می گیرد؟ آیا قوام لازم را دارد؟ آیا بوی رزین یا مواد شیمیایی می دهد؟ آیا پوست را بلند می کند؟ آیا باعث قرمزی و تحریک می شود؟ آیا باعث رشد موهای زائد یا جوش می‌شود؟ آیا برای محافظت از پوست نیاز به استفاده از روغن پیش وکس دارد؟

اگر پاسخ شما به یک یا چند مورد از این موارد مثبت است، قطعا باید در مورد موم خود تجدید نظر کنید.

آیا اپیلاسیون پوست را تیره می‌کند

  • مومی را در نظر بگیرید که انعطاف پذیر، سازگار با پوست، مغذی پوست بوده و عطر ملایمی داشته باشد و البته موها را به درستی از بین ببرد.
  • مهم‌ترین گام برای جلوگیری از وحشت آسیب دیدن پوست در حین اپیلاسیون، تکنیک است. آموزش و دانش به روز برای محافظت از مشتریان و شهرت سالن شما ضروری است.
  • تسکین دهنده‌های پس از اپیلاسیون، بعد از استفاده از موم می تواند پوست را تغذیه و خنک کنند.‌ لوسیون‌های حاوی روغن درخت چای یا دیگر لوسیون‌هایی که دارای خواص ضد میکروبی و به طور فعال پوست را پس از اپیلاسیون تسکین می‌دهند.
  • یکی دیگر از عواملی که پس از اپیلاسیون باید در نظر گرفت این است که در طول فرآیند طبیعی اپیلاسیون، سلول‌های مرده پوست از بدن جدا می‌شوند و سلول‌های تازه بر روی پوست تشکیل شده و بر پوست آشکار می‌شوند. این سلول‌های جدید ممکن است نسبت به نور UV حساس‌تر و واکنش‌پذیرتر باشند.

بیشتر بخوانید فواید اپیلاسیون

 این مشتریان مستعد هایپرپیگمانتاسیون هستند و باید از آن آگاه بود. ما به همه انواع پوست توصیه می‌کنیم که از لباس‌های محافظ و SPF 50+ برای محافظت از پوست خود پس از اپیلاسیون و بعد از آن استفاده کنند.

چگونه هایپرپیگمانتاسیون را برطرف کنیم؟

  • از خود در برابر اشعه نور خورشید محافظت کنید.
  • از سرم لایه بردار استفاده کنید.
  • از هیدروکینون کمک بگیرید.
  • از انجام کارهایی که پوست را تحریک می‌کنند بپرهیزید
  • صبور باشید پوست به مرور خود را ترمیم خواهد کرد.

جلوگیری از عوارض‌جانبی اپیلاسیون بعد از وکس صورت

آیا اپیلاسیون پوست را تیره می‌کند

در حالی که تعدادی عوارض جانبی مرتبط با استفاده از موم صورت وجود دارد، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از برخی از آن‌ها جلوگیری کنید. درد و سوزش جزئی حداقل در چند دقیقه اول اجتناب‌ناپذیر است. اما سایر عوارض جانبی مانند موهای زائد و خونریزی قابل پیشگیری هستند.

  • دستورالعمل‌های روی محصول اپیلاسیون را به دقت دنبال کنید و مطمئن شوید که فقط برای صورت شما طراحی شده است. از این رو، از زدن موم سراسر بدن، روی صورت خود اجتناب کنید.
  • اگر پوست شما بیش از حد خشک، تحریک شده یا آفتاب سوخته است بهتر است از اپیلاسیون کردن بپرهیزید.
  • از اپیلاسیون نواحی صورت که دارای جوش، زخم یا بثورات فعال هستند نیز خودداری کنید.
  • از زدن موم صورت روی هر زگیل یا خال خودداری کنید.
  • FDA هشدار می‌دهد در صورت داشتن مشکلات گردش خون یا دیابت در استفاده از موم و اپیلاسیون کمال دقت را به خرج دهید.
  • از یک فرد متخصص کمک بخواهید. اپیلاسیون کردن پیش یک شخص متخصص ریسک عارضه‌های جانبی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید راه کار های کاهش درد اپیلاسیون

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا