روش‌های تمیز کردن براش آرایش – کاری که اغلب فراموشش می‌کنیم!

زیبایی و سلامتآرایش

آخرین باری که براش آرایش خود را شستید کی بود؟ احتمالا جوابتان یا این است که خیلی وقت پیش و یا هیچ وقت این کار را نمی‌کنید. البته باید بگوییم شما تنها نیستید و بسیاری از افراد تمیز کردن براش آرایش را واجب نمی‌دانند. در واقع، طبق یک نظرسنجی، 39 درصد از افراد کمتر از یک بار در ماه براش‌های خود را تمیز می‌کنند و 22 درصد افراد هیچ وقت آن‌ها را تمیز نمی‌کنند. در ادامه نحوه شستن و تمیز کردن براش‌های آرایشی و همچنین دلایل تمیز کردن آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

چرا باید براش آرایشی خود را تمیز کنیم؟

حتی اگر بدانیم که براش‌های آرایش کثیف می‌توانند باعث ایجاد جوش‌ شوند و ترکیب آرایش ما را کم‌اثر کنند، تعداد بسیار کمی از ما برای تمیز کردن آن اقدام می‌کنیم و معمولا با مسامحه از کنار این قضیه رد می‌شویم. با این حال، اگر براش شما به لوازم آرایشی شما آغشته شده‌ و دیگر نمی‌توانید رنگ اصلی آن را ببینید، زمان آن رسیده است که دست به کار و به تمیز کردن براش آرایش خود بپردازید.
پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر این کار کیف آرایش خود را ضدعفونی کنید تا از رشد باکتری‌های مضر پوست جلوگیری شود. لایه‌های روغنی پوست شما، همراه با رنگدانه‌های آرایشی و سلول‌های مرده پوست، براش‌ها را به بستری مناسب برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌کند.

شستن براش کرم پودر
نکات حیاتی در استفاده درست از براش‌های آرایشی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به‌خوبی از پوستتان مراقبت می‌کنید اما نمی‌دانید چرا جوش‌ها و لکه‌های پوستی دارید، به ابزارهایی که برای استفاده از لوازم آرایش خود استفاده می‌کنید نگاهی بیندازید! کثیفی براش‌های آرایشی می‌تواند باعث جوش، التهاب و تحریک پوست شود. همین امر در مورد بلندر نیز صدق می‌کند. این اسفنج می‌تواند به اندازه یک براش، آلودگی در خود جای دهد و باید به طور منظم تمیز شود و همچنین هر سه ماه یکبار نیز تعویض شود.

استفاده از اسفنج‌ها برای کسانی که هر روز آرایش می‌کنند توصیه نمی‌شود چون چربی‌ها را عمیقاً درون خود می‌برند و به سختی تمیز می‌شوند.
به اشتراک گذاشتن لوازم آرایشی نیز یکی از مضرترین کارهاست که آلودگی را پخش می‌کند و می‌تواند منجر به آکنه، زخم یا التهاب پوست شود. به همین دلیل است که آرایشگرهای حرفه‌ای پس از هر بار استفاده، براش‌های خود را تمیز می‌کنند. واجب است بدانید براش آرایشی کثیف، علاوه بر اینکه سبب سستی پوست شما می‌شود، باعث تسریع روند پیری پوست نیز خواهد شد. بنابراین تمیز کردن براش آرایش را فراموش نکنید و هر چند وقت یکبار برایش وقت بگذارید.
تمیز کردن براش آرایش

روی براش‌های آرایش چه چیزی جمع می‌شود؟

اگر یک براش آلوده را زیر میکروسکوپ ببینید حیرت می‌کنید! سلول‌های مرده پوست، گرد و غبار، چربی و حتی موجودات ریزی به نام کنه (mites) روی براش‌ها وجود دارند. بسیاری از این موجودات ریز که حدود یک سوم میلی‌متر طول دارند، در پایه مژه‌ها و موهای بینی ما زندگی می‌کنند و از سلول‌های قدیمی پوست تغذیه می‌کنند. آن‌ها عموما در نظر گرفته می‌شوند، اما ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشند. باکتری‌هایی مانند استافیلوکوک، استرپتوکوک و ای-کولی و همچنین قارچ‌ها با چشم غیرمسلح نامرئی هستند. این ترسناک به نظر می‌رسد، اما اگر پوست متعادلی داشته باشید و اسید محافظ طبیعی آن دست نخورده باشد، اکثر آنها مضر نیستند. با این حال، بهتر است ریسک نکنید و همیشه براش‌ها را تمیز کنید.

مقاله پیشنهادی ترند های آرایشی بهار

آموزش گام به گام تمیز کردن براش آرایش

در ادامه نحوه تمیز کردن حرفه‌ای براش‌های آرایشی را به شما توضیح می‌دهیم. با انجام این مراحل نه‌تنها براش شما تمیز خواهد شد بلکه کارکرد بهتری نیز خواهد داشت.

1. شستن براش کرم پودر

براش‌ها را با صابون ضد باکتری یا شامپوی بچه بدون سیلیکون در آب ولرم بشویید. اگر این دو مورد در دسترس نبود، استفاده از مایع شستشوی دست و صورت نیز قابل قبول است. این کار باعث می‌شود که براش‌ها از چربی‌ها پاک شوند.

شستشوی براش کرم پودر

2. چرخاندن براش میکاپ در آب

براش‌ آرایشی خود را زیر آب جاری نگه دارید تا زمانی که کفی روی آن باقی نماند. یک کاسه را پر از آب کنید و براش را در آب بچرخانید تا کاملا مطمئن شوید که تمیز و درخشان شده است.

چرخاندن براش میکاپ در آب
3. تکرار مراحل قبل و خشک کردن براش

برای اطمینان از تمیز شدن براش مراحل قبل را تکرار کنید و پس از اینکه مطمئن شدید تمامی کثیفی براش شما پاک شده است، آن را روی یک حوله قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. در نهایت براش را در جایی گرم مانند زیر شوفاژ قرار دهید تا کاملا خشک و عاری از هرگونه میکروب شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

تکرار مراحل قبل و خشک کردن براش

هر چند وقت یکبار به پاک کردن براش کرم پودر خود بپردازیم؟

در حالت ایده‌آل، براش‌ها باید هر بار که از آن‌ها استفاده می‌کنید تمیز شوند، اما این کار ممکن است برای بسیاری از افراد یک چالش واقعی باشد. در ادامه حالت‌های ممکن و معمول تمیز کردن براش آرایش را بررسی می‌کنیم:
حذف‌شده: :

براش‌هاش استفاده شده با پودر: 1 الی 2 بار در هفته. یک یا دو بار در هفته احتمالاً برای براش‌هایی که برای آرایش پودری مانند رژگونه‌ها و برنزه‌کننده‌ها استفاده می‌شوند، کافی است.

براش‌های مورد استفاده با مایعات یا کرم‌ها: روزانه. براش‌های مورد استفاده در زیرسازی‌های مایع، کانسیلرها و سایه‌های چشم، اباید روزانه تمیز شوند. زیرا بیشتر مستعد نگهداری باکتری‌هایی هستند که به طور بالقوه می‌توانند باعث عفونت شوند.:

اسفنج: روزانه. در مورد تمیز کردن اسفنج آرایشی و بلندر زیبایی، باید بعد از هر بار استفاده شسته شود؛ آنها می‌توانند باکتری‌ها را بسیار راحت‌تر از براش‌ها در خود جای دهند، زیرا مرطوب استفاده می‌شوند و مدتی بعد از استفاده نیز خیس می‌مانند.

بیشتر بخوانید مواد غذایی مفید برای پوست: 22 غذای مفید برای سلامت پوست

تمیز کردن براش آرایشسخن آخر

براش‌های آرایشی بسیار مستعد ایجاد عفونت و آکنه روی پوست شما هستند مخصوصا اگر پوست حساسی داشته باشید. تمیز کردن براش آرایش ممکن است کمی حوصله‌سربر باشد اما باید آن را به کارهای روتین خود اضافه کنید. این کار زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، اما باید جزوی از عادت‌های آرایش صورت شود. ثمره این کار برای شما پوستی شفاف و بدون جوش و لک خواهد بود و دیگر نیازی به درمان‌های پوستی نخواهید داشت.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا