تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

آموزش نصب نور مخفی پشت تلویزیون

لوازم خانگیتلویزیون

نصب نور مخفی پشت تلویزیون می‌تواند در زیباتر کردن خانه شما تاثیر بسياری داشته باشد. با نصب نور مخفی پشت تلویزیون، شما به دیوار و نمای کلی خانه خود جلوه بهتری می‌بخشید. همین‌طور این کار نمای تلویزیون خانه شما را سینمایی می‌کند. در نتیجه هنگام تماشای فیلم حس بهتری خواهید داشت. اما سؤالی که در ذهن ما ایجاد می‌شود؛ نحوه‌ی نصب آن است.

در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید در خصوص نصب نور مخفی پشت تلویزیون بدانید، را برای شما شرح دهیم‌.

انواع ریسه برای نصب نور مخفی پشت تلویزیون

به طور کلی می‌توان گفت ۲ نوع در ریسه یا لامپ LED در این خصوص وجود دارد؛ هوشمند و ساده. در نوع هوشمند می‌توانید نور و مدل آن را با صدا، کنترل یا تلفن همراه خود کنترل کنید. در مدل‌های ساده معمولا با استفاده‌ از کنترل‌ می‌توان نور و مدل آن را انتخاب کرد.

نصب نور مخفی پشت تلویزیون

نحوه نصب نور مخفی پشت تلویزیون

در بخش بالا درمورد انواع ریسه و یا ال ای دی برای‌ شما توضیح دادیم. می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب کنید. اما چطور باید آن را نصب کرد؟ این نوع LED کمی با ریسه‌های معمولی تفاوت‌ دارد. ممکن است نحوهٔ اتصال آن برای شما گیج‌کننده باشد. این مراحل را دنبال کنید تا بتوانید بدون مشکل، نصب نور مخفی پشت تلویزیون را انجام دهید.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

  1. LED ها را باز کنید. این نوع ریسه مخصوص، معمولا به صورت رول فروخته می‌شوند. رول آن را باز کنید و آن را امتحان کنید. به طور کلی می‌توان گفت؛ ریسه‌ی شما یا به تلویزیون متصل می‌شود یا همراه باتری کار می‌کند. اگر مدل مورد نظر شما برای روشن شدن به باتری نیاز دارد، آن را شارژ کنید. باقی لوازم جانبی مانند کنترل و… را نیز امتحان کنید تا مشکلی نداشته باشند.
  2. تا زمانی که باتری شارژ می‌شود، می‌توانید پشت تلویزیون خود را تمیز کنید. سعی کنید قبل از نصب نور مخفی تلویزیون گرد و خاک پشت تلویزیون را بگیرید. شاید تصور کنید این موضوع اهمیت چندانی ندارد؛ ولی باید در نظر داشته باشید خاک و رطوبت زیاد مانع چسبیدن ریسه می‌شود. اگر سطح پشت تلویزیون شما نمناک و یا کثیف باشد، چسب پشت ال ای دی‌ها بر روی آن نمی‌چسبد و لیز می‌خورد. به این دلیل پس از مدتی جای‌ آنها تغییر می‌کند و می‌افتند. توجه کنید از دستمال مخصوص استفاده کنید.
  3. نوار LED را آماده کنید و بچسبانید. برای این که اشتباهی در اندازه رخ ندهد، اندازه تلویزیون را خودتان محاسبه کنید. بعد از این که از اندازه آن مطمئن شدید، جای مناسب را پیدا کنید. سپس کاغذ پشت ریسه مورد نظر را بردارید و آن را در جای دلخواه خود قرار بدهید. سعی کنید جای آن را پس از چسباندن تغییر ندهید.
    نصب نور مخفی پشت تلویزیون
  4. آن را متصل کنید. برخی از مدل‌ها با باتری و برخی دیگر توسط کابل به تلویزیون شما متصل می‌شوند. با توجه به نوع ریسه و نوار ال ای دی مورد نظر آن را متصل و روشن کنید. در مورد دوم، باید یک سر کابل شما به ورودی USB در تلویزیون متصل شود. حالا می‌توانید آن را روشن کنید و امتحان کنید.

نصب نور مخفی پشت تلویزیون

نکاتی برای انتخاب بهترین ریسه و LED

هنگام انتخاب و نصب نور مخفی پشت تلویزیون باید به چند نکته توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک می‌کند تا با انواع، کاربرد و قابلیت‌های ریسه مورد نظر خود آشنا شوید، و با توجه به کاربرد آن‌ها انتخاب کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

1. تنوع در رنگ

اگر دوست دارید حس کنید در حال تماشای برنامه مورد علاقه خود در سینما یا تأتر هستید، می‌توانید رنگ و سبک نور را با توجه به نوع فیلم تغییر دهید. ریسه‌های RGB می‌توانند گزینه خوبی برای شما، در این خصوص باشند. به طور کلی نصب نور مخفی تلویزیون، کیفیت تماشای برنامه مورد نظر شما را، بهبود می‌بخشد و آن را جذاب‌تر می‌کند. پس در نتیجه انتخاب و تغییر رنگ با توجه به نوع فیلم‌می‌تواند تاثیر آن را افزایش دهد.

2. طول و اندازه

بهترین کار اندازه گرفتن تلویزیون است تا اندازه‌ی دقیقی داشته باشید. در بیشتر مدل‌های موجود در بازار، جایی برای کوتاه‌تر کردن ریسه وجود دارد. معمولأ این قسمت‌ها با برچسب یا لیبل مشخص می‌شوند. اگر نمی‌توانید آن را پیدا کنید از فروشنده بخواهید آن را کوتاه تر کند.

3. اتصال به WIFI

همان‌طور که بالاتر اشاره شد، دو مدل ریسه برای نصب نور مخفی پشت تلویزیون وجود دارد. در مدل هوشمند که به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید از وای‌فای برای اتصال ریسه‌ها به تلویزیون استفاده کنید. از این طریق می‌توانید آن را با اپ‌های مربوط، در تلفن همراه خود، اسپیکرهای هوشمند و یا ریموت کنترل، آن تنظیم کنید. اگر استفاده از کنترل‌ برای شما ساده‌تر است می‌توانید از این امتیاز صرف نظر کنید.

4. اتصالات USB

همان طور که می‌دانید استفاده از ریسه‌هایی با جایگاه اتصال USB بسیار ساده‌تر است. زیرا این نوع ریسه به مبدل خارجی برای نصب نور مخفی پشت تلویزیون نیاز ندارد و به طور مستقیم به تلویزیون وصل می‌شوند. همینطور می‌توان از پاور بانک و مبدل نیز استفاده کرد ولی استفاده از اتصال USB  برای شما راحت‌تر خواهد بود.

چطور نور مخفی پشت تلویزیون را روشن نگه داریم؟

به طور کلی می‌توان گفت، با خاموش کردن تلویزیون برق کل آن قطع نمی‌شود. به عبارت دیگر جریان الکتریکی در تلویزیون وجود دارد. در نتيجه نباید ریسه‌ی شما خاموش شود. برای حل این مشکل میتوانید از سه راه زیر کمک بگیرید:

  • در قسمت تنظیمات تلویزیون بخش wake on the wireless network را فعال کنید.
  • از کلید و کنترل ریسه استفاده کنید.
  • می‌توان بخش Quick Start یاQuick Turn را فعال کرد.

روشن گذاشتن لامپ پشت تلویزیون خطرناک نیست؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت خیر. این نوع ریسه‌ها دمای بالایی تولید نمی‌کنند. بنابراین روشن گذاشتن آنها در طول شب مشکلی ایجاد نمی‌کند. همینطور دمای آن باعث آسیب دیدن دستگاه تلویزیون شما نیز نمی‌شود. ولی بهتر است زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید تا جای نگرانی وجود نداشته باشد. این کار در کاهش مصرف برق نیز به شما کمک خواهد کرد.

چطور می‌توان از افتادن ریسه‌ جلوگیری کرد؟

مشکل اصلی در نصب نور مخفی پشت تلویزیون لیزخوردن ریسه‌های LED است. برای حل این مشکل، پشت تلویزیون خود را با پارچه‌ی میکروفایبر تمیز کنید. توجه کنید به هیچ‌وجه پارچه و سطح مورد نظر را خیس نکنيد. سپس ریسه را بچسبانید. همینطور می‌توانید از چسب‌های فوم‌دار و دو طرفه نیز استفاده کنید ولی ما آن را خیلی توصیه نمی‌کنیم.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

در این مقاله تمام آنچه در خصوص نصب نور مخفی پشت تلویزیون نیاز بود بدانید را برای شما شرح دادیم. امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. شما از چه روشی برای روشن نگه داشتن ریسه‌ها استفاده می‌کنید؟ نصب نور مخفی پشت تلویزیون چقدر در تغییر فضای خانه‌ی شما تاثیر داشته است؟

پاسخ و سؤالات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید تا بهتر بتوانیم به شما کمک کنیم.

2.1/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا