آموزش استفاده از عینک سه بعدی

تلویزیونگجتلوازم دیجیتال

آیا تا الان به فکر آموزش استفاده از عینک سه بعدی افتاده‌اید؟ آیا می‌دانید استفاده از عینک سه بعدی این امکان را فراهم می‌کند تا شخصیت‌ها و اتفاقات فیلم یا سریال‌ها بیشتر به واقعیت نزدیک شوند؟ اولین فیلم سه بعدی در سال 1922 منتشر شده است. تماشای یک فیلم به صورت سه بعدی در سالن سینما تجربه بسیار بهتری نسبت به تماشای آن به صورت دو بعدی است. آموزش استفاده از عینک سه بعدی به ما امکان می‌دهد فیلمی که روی یک سطح صاف نمایش داده می‌شود را به صورت سه بعدی و شگفت انگیز تماشا کنیم. تکنولوژی و دانش پشت این عینک‌ها ساده و در عین حال مبتکرانه است. برای آموزش استفاده از عینک سه بعدی ابتدا باید درک کنیم که چگونه چشمان ما جهان را به صورت سه بعدی می‌بینند. اما در واقع از نظر فنی، این اتفاق نمی‌افتد!

استفاده از عینک سه بعدی سینما در خانه

قبل از شروع آموزش استفاده از عینک سه بعدی جالب است بدانید که از عینک‌های سه‌بعدی موجود در سینما را می‌توان در خانه هم استفاده کرد. البته با این شرط که با فناوری سه‌بعدی مورد استفاده شما برای خانه و تلویزیون کار کنند. به عنوان مثال اگر یک پروژکتور سه بعدی و عینک شاتر فعال برای آن بخرید ممکن است عینک سه بعدی سینما کار کند. همین امر در مورد تلویزیون‌های سه بعدی نیز صادق است. اکثرا از عینک‌های پلاریزه غیرفعال استفاده می‌کنند که عینک‌های سه بعدی قابل استفاده در سالن‌ها هستند.

اما در برخی از تلویزیون‌های سه‌بعدی خانگی از عینک‌های شاتر فعال استفاده می‌شود. بنابراین آموزش استفاده از عینک سه بعدی و آگاهی از نوع فناوری سه بعدی مورد استفاده در خانه اهمیت زیادی دارد. این کار به شما کمک می‌کند تا بدانید که آیا می‌توانید از عینک‌های سه بعدی در سینما استفاده کنید یا خیر.

عینک سه بعدی

کدام بهتر است: عینک سه بعدی فعال یا غیرفعال؟

قبل از پرداختن به موضوع آموزش استفاده از عینک سه بعدی بهتر است با انواع فناوری سه بعدی آشنا شویم. دو دسته مختلف از فناوری‌ سه بعدی وجود دارد. فعال و غیر فعال که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که باید در نظر گرفته شوند.

اولین تکنیک یعنی اکتیو 3D، از شما می‌خواهد که عینک‌های مخصوص باتری‌دار با لنزهای پلاریزه استفاده کنید. اینها با هم کار می‌کنند تا برای هر چشم یک تصویر متفاوت برای جلوه سه بعدی موثرتر نمایش دهند.

بدون این فناوری سه بعدی، شما فقط به یک تصویر از دو منظر کمی متفاوت نگاه می کنید. انرژی این عینک توسط باتری تلویزیون سه بعدی فعال تامین می‌شود. بنابراین ممکن است خیلی مشتاق نباشید دوباره از آن‌ها استفاده کنید.

در این مرحله از آموزش استفاده از عینک سه بعدی بیایید در مورد عینک‌های سه بعدی غیرفعال صحبت کنیم. عینک‌های سه‌بعدی غیرفعال، عینک‌های استانداردی هستند که در سینماها قبل از ارتقای تئاتر محلی‌ استفاده می‌شدند.

این نوع عینک نیازی به باتری یا لوازم الکترونیکی ندارد زیرا از ترفند چشم چپ و راست برای نمایش هر چشم تصویر متفاوتی استفاده می‌کند. در این حالت یک تصویر بر روی صفحه نمایش داده می‌شود و چشم چپ شما تصویر را از سمت چپ و چشم راست شما آن را از سمت راست می‌بیند.

تصاویر چپ و راست کمی متفاوت هستند و در کنار هم با ایجاد تصویر ترکیبی این توهم را ایجاد می‌کنند که در حال تماشای یک فیلم سه بعدی هستید. این نوع عینک‌ها برای کار کردن به باتری نیاز ندارند.

مطلب پیشنهادی:آموزش تبدیل کیبورد معمولی به کیبورد گیمینگ

عینک سه بعدی

عینک‌های سه بعدی فعال در مقابل غیر فعال

عینک‌های سه بعدی برای سینماها عینک‌های سه بعدی غیر فعال هستند. عینک‌های سه بعدی فعال برای سینماها با یک منبع فعال سه بعدی همگام سازی می‌شوند. عینک‌های سه بعدی غیرفعال را می‌توان در خانه استفاده کرد. عینک‌های سه‌بعدی فعال به یک منبع سه بعدی فعال نیاز دارند.

با این حال، ممکن است بتوانید یک تلویزیون سه بعدی تهیه کنید که از سه بعدی غیرفعال در خانه پشتیبانی می‌کند. عینک سه بعدی برای این تلویزیون‌های سه بعدی همچنان فعال خواهد بود هرچند مشکلات مربوط به کپی رایت و امنیت هم وجود دارد.

یکی از نکات مهم در آموزش استفاده از عینک سه بعدی این است که مطمئن شوید تلویزیون سه بعدی شما از حالت سه بعدی غیرفعال پشتیبانی می‌کند. همچنین نسخه جدیدتری از عینک‌های سه بعدی غیرفعال به بازار عرضه شده است. این عینک سه بعدی جدید قابلیت تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی را دارد.

بیشتر بخوانید : آموزش استفاده از موبایل به عنوان وبکم

سازگاری عینک سه بعدی

یکی از مهم‌ترین نکات در آموزش استفاده از عینک سه بعدی آشنایی با برندهای مختلف عینک‌های سه بعدی در بازار است. اما در خانه، شما فقط به عینک‌های سه بعدی غیرفعال نیاز خواهید داشت زیرا این عینک‌ها بر پایه فناوری سینما و تئاتر قدیمی هستند.

بهترین گزینه برای شما مجموعه‌ای از عینک‌های سه بعدی قابل تنظیم است. این گزینه معمولاً یک جفت عینک سه بعدی برای به اشتراک گذاشتن با شخصی است که در کنار شما نشسته است. این عینک به شما این امکان را می‌دهد که هر طرف را به صورت جداگانه تنظیم کنید.

این بدان معناست که هر فرد می تواند دید واضح و راحت و بدون تحریف داشته باشد. چه در سینما و چه در خانه، عینک‌های سه بعدی فقط با محتوای سه بعدی عملکرد بهتری خواهند داشت.

دسترسی آسان به عینک‌های سه بعدی

استودیوهای Disney، Dream Works، Pixar، Universal و Warner Brothers همگی دست کم در یکی از فیلم‌های خود از عینک‌های سه بعدی استفاده کرده‌اند. تماشای این فیلم‌ها در سینما عالی است اما عینک سه بعدی آن‌ها برای خانه مناسب نیست.

عینک‌های سه بعدی قابل استفاده در سینما برای راحتی در فاصله معینی از صفحه نمایش طراحی شده‌اند. از آنجایی که این سینماها برای تماشای گروهی در نظر گرفته شده‌اند فاصله بین صندلی شما و صفحه نمایش معمولا ایده آل است.

با این حال بعد از آموزش استفاده از عینک سه بعدی وقتی یک فیلم سه بعدی را در خانه خود با فاصله متفاوت تماشا می‌کنید ممکن است عینک مورد استفاده، دید شما را قطع کند یا تصاویر کمی شلوغ به نظر برسند.

بنابراین مهم است که به دنبال عینک‌های سه بعدی باشید که برای استفاده در خانه در نظر گرفته شده‌اند و استفاده از آن‌ها برای شما و خانواده‌تان راحت باشد.

مطلب پیشنهادی:وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت

راحتی استفاده از عینک‌های سه بعدی

در مورد عینک‌های سه بعدی گزینه‌های زیادی دارید. اما استفاده از عینک روی چشم کافی نیست. شما به عینک‌هایی نیاز دارید که به راحتی روی صورت شما قرار بگیرند و ایمن باشند. به همین دلیل است که هنگام خرید عینک سه بعدی، توجه به راحتی آن اهمیت زیادی دارد. در پروسه آموزش استفاده از عینک سه بعدی توجه به راحتی و ایمنی مهم است زیرا عینک‌های سه بعدی می‌توانند باعث سردرد و خستگی چشم شوند. این مسئله می‌تواند به دلیل تناسب ضعیف، لنزهای بی کیفیت، ارگونومی بد یا سایر مسائل مربوط به طراحی باشد.

اگرچه عینک‌های سه بعدی ارزان قیمت را می‌توان در فروشگاه‌های محلی پیدا کرد اما این بدان معنا نیست که آنها کیفیت ندارند یا ایمن نیستند. هنگام خرید عینک‌های سه بعدی برای خانه، تئاتر و کل خانواده باید به جای قیمت پایین به دنبال کیفیت بالا باشید.

عینک سه بعدی

جمع‌بندی

یک تصویر سه بعدی تصویری است که دارای دو پرسپکتیو متفاوت از یک تصویر است که روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. این همان چیزی است که به عنوان یک تصویر برجسته شناخته می‌شود. در پروسه آموزش استفاده از عینک سه بعدی یاد گرفتیم که هر چشمی رنگ‌های متضاد معمولاً قرمز و فیروزه‌ای را فیلتر می کند تا تصویر چشم نواز سه بعدی ایجاد شود. به همین دلیل است که عینک‌های سه‌بعدی دو لنز با رنگ‌های متفاوت دارند. عینک های سه بعدی در واقع تاثیری ندارند بلکه این مغز شماست که بیشترین کار را انجام می دهد! هر چشم دو تصویر متفاوت می‌بینند اما از آنجایی که چشمان شما فقط حدود دو اینچ از هم فاصله دارند به اندازه‌ای نزدیک هستند که به نظر می‌رسد تصاویر در یک تصویر “ادغام” می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:سبک‌ترین نسخه ویندوز 10

این پروسه درک عمیقی نسبت به محیط اطرافتان به شما می‌دهد. این فرآیند دقیقا مشابه عینک‌های سه بعدی است. در این مقاله با آموزش استفاده از عینک سه بعدی سعی کردیم شما را با این تکنولوژی هیجان انگیز آشنا کنیم تا شما هم تجربه جدیدی را از تماشای فیلم بدست آورید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید