تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

تمیز کردن کندانسور یخچال به‌صورت اصولی

لوازم خانگییخچال و فریزر

احتمالا شما هم حداقل یک بار مثل خیلی افراد دیگر با این صحنه مواجه شده‌اید که بعد از بازگشت از یک سفر طولانی ببینید فضای یخچال دیگر خنک نیست و تمام مواد غذایی که درون یخچال بوده فاسد شده است. در این حالت یعنی کندانسور یخچال کثیف شده و اگر نسبت به تعمیر آن اقدام نکنید، ممکن است روی عملکرد یخچال تاثیر منفی بگذارد و حتی باعث کاهش طول عمر کل دستگاه شود. برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش عمر مفید دستگاه، نیاز است تا نسبت به تمیز کردن کندانسور یخچال اقدام کنید.

در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم به راه‌های آسان و طلایی برای تمیز کردن کندانسور یخچال اشاره می‌کنیم. همچنین به شما می‌گوییم که کندانسور یخچال کجاست و چه کارکردی دارد.

کندانسور یخچال چیست؟ و کجای یخچال قرار دارد؟

کندانسور درواقع یک قطعه مهم در یخچال است که وظیفه‌ی خنک کردن گاز (مبرد) یخچال را بر عهده دارد. شاید این تعریف کمی گنگ به نظر برسد، به همین دلیل می‌خواهیم کمی ساده‌تر آن را توضیح دهیم.

کویل یخچال در واقع سیم‌پیچ‌های منحنی است که در پشت یا در زیر یخچال قرار دارد و هدفی به جز خارج کردن گرمای گاز یخچال را ندارد. اگر یخچال در محیط پرگرد و غباری قرار داشته باشد، به مرور زمان این گرد‌و‌غبار در داخل (کویل) کندانسور جمع می‌شود و زیاد می‌شود، در این زمان کندانسور نمی‌تواند کار کند و این علت سرد نکردن یخچال است و در نتیجه فشار زیادی به آن وارد می‌شود.

تمیز کردن کندانسور یخچال

انواع کندانسور یخچال

1. کندانسور بیرونی یا هوایی

یکی از انواع کندانسور یخچال، کندانسور بیرونی یا هوایی است. اگر به پشت یخچال‌های قدیمی دقت کرده باشید احتمالا این نوع کندانسور توری و سیاه رنگ را دیده‌اید. برخلاف باور افراد روی این کندانسور‌ها گردوغبار کمتری می‌نشیند و البته تمیز کردن آن راحت‌تر است.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

2. کندانسور مربعی یا پاکتی

معمولا این نوع کندانسورها در داخل یخچال و در کنار موتور قرار دارند. هم چنین به کمک فن کار می‌کنند و گرمای کندانسور را به بیرون یخچال منتقل می‌کنند.

3. کندانسور مخفی

این نوع کندانسور درون بدنه یخچال قرار دارد که ممکن است در اثر تماس با گرد و خاک کثیف شود و نیاز به تمیز کردن داشته باشد.

چگونه کندانسور یخچال را تمیز کنیم؟

عواقب تمیز نکردن کندانسور یخچال

برای اینکه یخچال عملکرد بهتری داشته باشد بهتر است هرچند وقت‌ یک‌ بار گردوخاک و پرز‌های روی فرش یا موی حیوانات که به کندانسور می‌چسبد را با جاروبرقی تمیز کنید تا درنهایت آسیبی به عملکرد یخچال و موتور آن وارد نشود. برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد تمیز کردن کندانسور یخچال کار سخت و پیچیده‌ای نیست و شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را تمیز کنید. اگر این طور فکر نمی‌کنید کافی است در ادامه همراه ما باشید.

۱. یخچال را از برق بکشید

در اولین قدم تنها نیاز است یخچال را از برق بکشید تا در زمان کار دچار برق‌گرفتگی نشوید.

۲. جدا کردن توری یا پنل پشتی یخچال

مراحل تمیز کردن کندانسور

در برخی از یخچال‌ها کندانسور در پشت آن قرار دارد. در هر صورت در این مرحله نیاز است یخچال را کمی از دیوار فاصله دهید و سپس توری یا پنل پشتی یخچال را به آرامی جدا کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

۳. تمیز کردن کویل کندانسور یخچال

حالا نوبت این رسیده تا کندانسور یخچال را تمیز کنید. در این مرحله شما به یک برس یا مسواک نیاز دارید تا گرد‌وغبار و کثیفی را از روی کویل (سیم‌پیچ‌های منحنی یا پره‌های) کندانسور یخچال پاک کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

۴. پاک کردن گردوغبار

کندانسور

بعد از اینکه کویل کندانسور یخچال را تمیز کردید نوبت این می‌رسد که گرد‌وغبار و زباله‌ها را از روی زمین پاک کنید. سپس یک چراغ‌قوه کوچک بردارید و به کمک آن داخل کویل یا فن خود را با دقت نگاه کنید تا در صورت وجود کثیفی، مجددا آن را تمیز کنید.

پیشنهادی جدول عیب‌یابی مشکلات یخچال فریزر 

همان‌طور که قبل‌تر هم گفته‌ایم نیاز است تمیز کردن کندانسور یخچال را جدی بگیرید در غیر این صورت ممکن است به موتور هم آسیب وارد شود و تا قبل از تعمیر آن نتوانید از یخچال مجددا استفاده کنید.

نکته: اگر در خانه خود از حیوانات خانگی نگه‌داری می‌کنید بهتر است بیشتر از دو بار در سال کندانسور را تمیز کنید چون خز و موی حیوانات ممکن است باعث مسدود شدن سرپیچ و درواقع کویل کندانسور شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

تمیز کردن فن یخچال در ۵ قدم ساده

  • برای تمیز کردن فن کندانسور یخچال نیاز است در ابتدا یخچال را از برق بکشید.
  • معمولا فن کندانسور در پشت یخچال جاسازی ‌شده، پس باید یخچال را کمی از دیوار فاصله بدهید.
  • درب پشتی یخچال را با پیچ‌گوشتی جدا کنید.
  • پره‌های فن کندانسور را با برس یا جاروبرقی تمیز کنید تا از هرگونه گردوغبار و کثیفی پاک شود.
  • سپس از یک دستمال تمیز برای پاک کردن کویل‌ها استفاده کنید.

فقط درنهایت فراموش نکنید که درب پشتی یخچال را دوباره در سر جای خود قرار دهید و یخچال را به برق وصل کنید.

نکته: در زمان تمیز کردن پره‌ها بهتر است دقت کنید تا آنها در حین کار آسیب نبینند.

عواقب تمیز نکردن کندانسور یخچال

  1. عدم تخلیه هوای گرم از دستگاه
  2. ایجاد خطا در سیستم یخچال
  3. آسیب به موتور دستگاه
  4. کاهش طول عمر یخچال
  5. افزایش مصرف برق
  6. خراب شدن مواد غذایی

توجه: درصورتی‌که بعد از تمیز کردن کندانسور یخچال با گرمای زیاد یخچال روبرو شده‌اید، حتما برای تعمیر این قطعه با تعمیرکار یخچال حرفه‌ای تماس بگیرید تا مشکل شما را در سریع‌ترین زمان ممکن رفع کنند.

بیشتر بخوانید کدهای ارور یخچال  سامسونگ و تعمیر آن

۳ نکته مهم که باید در زمان تمیز کردن کندانسور یخچال بدانید

  • بعد از تمیز کردن کندانسور، یخچال را به صورت کامل به دیوار نچسبانید.
  • زمان تمیز کردن بهتر است از ماسک استفاده کنید.
  • یخچال را حتما از پریز برق جدا کنید.

سخن آخر

برای اینکه بتوانید جلوی پرداخت هزینه‌های بالای درست کردن کندانسور یخچال را بگیرید. بهتر است هر ۶ ماه یک‌بار یا نهایت ۲ بار در سال نسبت به تمیز کردن کندانسور یخچال اقدام کنید. برای تمیز کردن کندانسور یخچال بهتر است کار را به کاردان بسپارید و از متخصصان آچاره کمک بگیرید تا یخچالتان در کمترین زمان ممکن با قیمت اقتصادی سرویس شود.

بیشتر بخوانید نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی

4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید